۱۳۸۶ بهمن ۱۹, جمعه

روحانی آزاد شده دچار فراموشی شده است

ماموست ایوب گنجی که امروز صبح آزاد شد، دچار هذیان گویی و فراموشی شده استامروز ساعت 5 صبح نماز گزاران مسجد نبی (انتهای خیابان کشاورز سنندج ) هنگام رفتن به مسجد متوجه شدند یک ماشین ایوب گنجی را پیاده نموده و با سرعت محل را ترک می نماید. نماز گزاران تن بی رمق او را به داخل مسجد می برند و بلا فاصله با اورژانس تماس می گیرند. گفته می شود که وضع جسمی وروانی او بسیار وخیم است. وی دچار فراموشی شده به طوری که حتی همسر و فرزند خود را نمی شناسد. او دچار هزیان گویی هایی از قبیل" سرم، برق، آنها آمدند، نزنید، نه نه نه نه و....." شده است وی به شدت کاهش وزن پیدا نموده و آثار ضرب و جرح بر صورت و بدن وی هویداست گقتنی است که وی روز 7/11 86 توسط نیروهای ناشناس ربوده شد و تابه امروز هیچ نهاد یا ارگانی مسئولیت این جریان را به عهده نگرفته است همچنین شورای مرکزی سنت (شمس) طی یک اظهار غیررسمی اعلام نموده اند که: ما تنها و تنها حکومت به نام "اسلامی" ایران و فرقه حجتیه را مسئول این عمل نااسلامی و ناانسانی می دانیم و آن را به شدت محکوم می کنیم
peykiran

نگرانی نسبت به وضعیت یعقوب مهرنهاد دانشجوی دانشگاه زاهدان

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل ازخبرنامه امیرکبیر: یعقوب مهرنهاد دانشجوی دانشگاه زاهدان و دبیر کل انجمن جوانان صدای عدالت با گذشت ۹ ماه همچنان در بازداشت می باشد.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر در اردیبهشت ۸۶ پس از برگزاری پنجمین همایش سالانه “جوانان پرسشگر، مسئولین پاسخگو” که تعدادی از مسئولین نیز در آن حضور داشتند تعدادی از اعضای شورای مرکزی انجمن از جمله یعقوب مهرنهاد دبیر کل انجمن بازداشت شدند. ۵ تن از آنان پس از مدتی آزاد شدند اما مهرنهاد با گذشت ۹ ماه همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می برد. دستگیری و بازداشت این دانشجوی کاملا غیرقانونی می باشد و مغایر با اصل ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی مبنی بر آزادی تشکل ها و احزاب و آزاد بودن گردهم آیی است.
همچنین طولانی شدن بازداشت مهرنهاد صریحا بر خلاف اصل ۳۲ قانون اساسی می باشد و بر اساس گزارشات وی در زندان تحت شدیدترین شکنجه های روحی وجسمی جهت گرفتن اعترافات اجباری قرار دارد.
انجمن صدای عدالت نهادی مدنی، مستقل و داوطلب مردمی بود که توسط جوانان اداره شده و از اجتماع دانشجویان دانشگاه زاهدان و جوانان بلوچستان تشکیل گردیده بود. یعقوب مهرنهاد از چهره های شاخص این “ان جی او” بوده که در جهت کمک به مردم محروم و فقیر بلوچستان تلاش می کردند.

توليد بيش از 40 نوع خرما در شهرستان نيكشهر

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از باشگاه خبرنگاران مدير جهاد كشاورزي شهرستان نيكشهر از توليد بيش از 40 نوع خرما در اين شهرستان خبر داد.
پيربخش دانش با اشاره به اينكه خرما يكي از محصولات باغي اين شهرستان مي باشد گفت: در حال حاضر اين محصول چهار هزار و 650 هكتار از اراضي سطح زير كشت را به خود اختصاص داده است.
وي مهمترين ارقام خرما را ربي و مضافتي عنوان كرد و افزود: در حال حاضر سطح زير كشت محصول انبه 210 هكتار مي باشد كه اين محصول از ميوه هاي گرمسيري شهرستان نيكشهر است.
رئيس جهاد كشاورزي شهرستان نيكشهر با بيان اينكه عمده كشت اين دو محصول در بخش هاي مركزي و قصر قند اين شهرستان مي باشد گفت: سالانه هزار و 200 تن از اين محصولات كشت مي شود.

توليد بيش از 40 نوع خرما در شهرستان نيكشهر

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از باشگاه خبرنگاران مدير جهاد كشاورزي شهرستان نيكشهر از توليد بيش از 40 نوع خرما در اين شهرستان خبر داد.

پيربخش دانش با اشاره به اينكه خرما يكي از محصولات باغي اين شهرستان مي باشد گفت: در حال حاضر اين محصول چهار هزار و 650 هكتار از اراضي سطح زير كشت را به خود اختصاص داده است.
وي مهمترين ارقام خرما را ربي و مضافتي عنوان كرد و افزود: در حال حاضر سطح زير كشت محصول انبه 210 هكتار مي باشد كه اين محصول از ميوه هاي گرمسيري شهرستان نيكشهر است.
رئيس جهاد كشاورزي شهرستان نيكشهر با بيان اينكه عمده كشت اين دو محصول در بخش هاي مركزي و قصر قند اين شهرستان مي باشد گفت: سالانه هزار و 200 تن از اين محصولات كشت مي شود

پرنده جاسوس بر فراز سایت هسته‌ای نطنز

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از «جهان» در حوالی روستای کامو در نزدیکی سايت هسته‌ای نظنز، پرنده عظیم الجثه ای مانند عقاب مشاهده شده است که مجهز به تجهیزات شنود و جاسوسی بوده و دستگاهی شبیه تلفن همراه در قسمت سینه این پرنده نصب شده است.
یک منبع آگاه با بیان اینکه شی شبیه آنتن کوچک بر روی سر این پرنده جاسازی شده است، اظهار داشت این دومین مورد از این گونه پرندگان مجهز به گیرنده و فرستنده اطلاعات است كه در منطقه مشاهده شده است.
وی افزود: در سال های گذشته نیز یک باز شکاری که به این تجهیزات مجهز بود توسط نیروی مقاومت بسیج اردستان به دام افتاد.
گفته مي‌شود امکان جاسوسی توسط سرویس های اطلاعاتی بیگانه و رها سازی این پرندگان، توسط عده ای از اتباع کشورهای عربی که به بهانه تفریح وارد شهرهایی مانند کاشان می‌شوند، وجود دارد

ترس و وحشت فرمانده نیروی انتظامی بلوچستان

به گزارش آژانس خبری تفتان فرمانده نیروی انتظامی درگفتگو با ایسنا با اشاره به نزدیک شدن انتخابات از ترس و وحشت خود و نیروهای رژیم از عملیات احتمالی جندالله پرده برداشت و از مردم تقاضای کمک با نیروهای اطلاعاتی و نظامی کرد.
غفاری ازمردم خواست به محض مشاهده سرقت خودرو یا پلاک آن خصوصا با اعمال زور و یا اجاره کردن منازل توسط افراد بی هویت بخصوص در مدت زمان کوتاه ، به نیروی انتظامی و مسئولین ذیربط اطلاع دهند.

جلسه دیشب

دیشب آیت الله تسخیری ، واعظی زاده خراسانی ، مولوی مدنی همراه جمعی از علما و اندیشمندان مهمان حوزه و حضرت مولانا بودند در جمعی تقریبا 80 نفری بودیم .
پس از شام مولانا نیم ساعتی سخن گفتند. خلاصه سخنان جناب مولانا این بود که : ما اینهمه برای وحدت زحمت می کشیم اما یک عده ای از برادران کم لطف بجای آنکه کمکی به ما در این زمینه بکنند بر عکس برای ما مشکلات درست می کنند و تمام زحمات ما را از بین می برند.
مثلا در ماه مبارک رمضان با تیجانی و یک نفر دیگر مصاحبه هایی کردند بشکلی که همه اهل سنت شدیدا ناراحت شدند.

ادامه مطلب

پادابلوچ پادابلوچ


پادا بلوچ پادا بلوچ

وھدے که گِندے ظلمءُ زور

وھدے که کَشۓ دَردءُ دٶر

اے کارءُ کِرداں روچ په روچ

پادا بلوچ پادا بلوچ


خبر وگزارش فوری از بلوچستان ایران

خبر وگزارش فوری از بلوچستان ایران
یعقوب مهرنهاد فعال مدنی وروزنامه نگار در بلوچستان محکوم به اعدام شدبنا به گزارشات رسیده یعقوب مهرنهاد دبیرکل انجمن جوانان صدای عدالت وروزنامه نگار در بلوچستان پس از ۱۰ ماه اسارت وشکنجه های قرون وسطایی در دهه فجر محکوم به اعدام شد.ایشان پس از سخنرانی در ششم اردیبهشت ماه سال جاری توسط تعدادی از یارانش دستگیر وبازداشت شد که دادگاه این جوان مدافع حقوق بشر در تاریخ چهارم دی ماه سال جاری تشکیل شده بود در روزهای دهه فجر محکوم به اعدام گردید.از تمامی سازمانهای بلوچی وبین المللی که تا این لحظه سکوت کرده بودند می خواییم این سکوت ننگین را بشکافند وفریاد برآورند.از تمام گروهها واشخاص وسازمانها می خواهیم بدون توجه به گرایشات سیاسی جلوی اعدام یک جوان بلوچ را بدلیل سخنرانی کردند بگیرند.به حکومت اسلامی هم خسته نباشید می گوییم و این امر سبب رسوایی این رژیم فاجر خواهد شد وسوال ما این است با چه توجیهی طناب دار را بر گردن یک جوان که در دل هزاران جوان قرار دارد می اندازد.واین عمل ناشایست به نفرتها علیه رژیم می افزاید و این آغازی برای سرنگونی جهل وجور وستم خواهد بود.

چند خبر گوناگون از اهل سنت

خبر اول اینکه با خبر شدیم مولویِ اسماعیل اسلام دوست که خواهر زاده وهمکار مولانا خدابخش اسلامدوست می باشد، پس از آزادی توسط عوامل اداره اطلاعات شهرستان چابهار دزدیده شده است.جریان به این قرار بوده که ایشان داخل مغازه شان در حال تلاوت کلام الله بوده که 3نفر مامور اطلاعاتی با لباس شخصی بلوچی به مغازه ایشان که موسسه فرهنگی می باشد حضور پیداکرده وبه ایشان میگویند چرا مجددا در این جا فعالیت مینماید؟!

۱۳۸۶ بهمن ۱۸, پنجشنبه

بازداشت یک عرب ایرانی در سوریه و خطر تحویل وی به رژیم

سایت حکومتی عصر ایران – سازمان ملی حقوق بشر سوریه اعلام کرد: مقامات سوری یک عرب ایرانی را به اتهام ارتباط با گروه مخالفان ایرانی بازداشت کرده اند و اکنون نگرانی بر سر تحویل وی به مقامات ایرانی بالا گرفته است.به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "محمد نوهاری بانی سکینی" 36 ساله زمانی که برای مهر زدن گذرنامه خود قبل از عزیمت به سوئد به عنوان یک پناهنده، به اداره پاسپورت و مهاجرت سوریه مراجعه کرده بود، بازداشت شد. این فرد که نام وی به عنوان پناهنده در کمیسرعالی پناهندگان سازمان ملل به ثبت رسیده، ابتدا در بازداشتگاه اداره گذرنامه و مهاجرت سوریه به سر برد و سپس به مقصدی نامعلوم انتقال یافت.به اعتقاد سازمان ملی حقوق بشر سوریه، بازداشت محمد مغایر با کنوانسیون های بین المللی است به ویژه آنکه وی از حمایت کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل نیز برخوردار است.این گروه از مقامات سوری خواست محمد را سریعا آزاد کنند و نسبت به تحویل وی به مقامات ایرانی به اتهام ارتباط با یکی از گروه های مخالف ایرانی در اهواز ابراز نگرانی کرد. نام این گروه مخالف ایرانی برده نشده است. گزارش سازمان ملی حقوق بشر سوریه مستقلاً تائید نشده است. مقامات سوری معمولا درخصوص بازداشت ها یا موارد امنیتی ابراز نظری نمی کنند. برخی گروه های تجزیه طلب در اهواز در سال های اخیر به اقدامات تروریستی متعددی دست زده اند ولی معلوم نیست که فرد بازدداشت شده در سوریه عضو این گروهها بوده است یا خیر

ربوده شدن حافظ سلیم آزاد توسط عوامل وزارت اطلاعات

به گزارش آژانس خبری تفتان از چابهار روز پنج شنبه مورخه 18 بهمن ماه ساعت 2 بعد از ظهر مامورین وزرات اطلاعات در حالی که بر صورتهایشان نقاب زده بودند بر منزل یکی از علمای سرشناس و فعال اهلسنت بلوچستان به نام مولوی حافظ سلیم آزاد یورش برده و بعد از ضرب وشتم و رفتار غیر انسانی این عالم بزرگوار و دو مهمان ایشان را با خود به نقطه نامعلومی بردند.
گزارشها از چابهارحکایت دارد که دستگیری این عالم بزرگوار و برخورد غیر انسانی با ایشان خشم مردم منطقه را برافروخته است و این خبر ساکنان شهر چابهار را خشمگین کرده است.

چند طرح جالب

دو طرح جالب و زیبا دیدم که حیف ام آمد بازگو ننمایم یکی در وبلاگ دلاور به آدرس www.delavar33.blogspot.com و دیگری در سایت استمان به آدرس www.ostomaan.org در وبلاگ دلاور عکس های شهدا و اعدامیان که از علما و جوانان و کودکان بصورت جمع است و در کنار وبلاگ وجود دارد به نظرم بسیار گویا و تاثیر گذار بوده و نظر هر بیننده ایی را جلب می کند و از ده ها مقاله و مطلب گویا تر است .

شیخ محمد صالح پردل و افکارش



شیخ محمد صالح پردل و افکارش
محله سورو زمانی روستایی بوده است اما اکنون محله ای است از شهر بندرعباس . اکثریت ساکنانش اهل سنت هستند.
قبل از آغاز فعالیتهای شیخ پردل چون جوانان این محله از دین و مذهب دور بودند این محله یکی از نا امن ترین محله های شهر بود. چاقو کشی مشروب خواری جنگ و دعوا امری معمولی بود.
شیخ پردل پس از دوران تحصیل وارد این محله شد. وقتی وضع را به این شکل دید بجای آنکه مثل خیلی های دیگر از همکارانش برود به مسجد بنشیند و موعظه کند به فکر چاره افتاد.

ادامه مطلب

ناگفته های یک خبر

در خبر ها داشتیم دیروز 17 دیماه محموله 4000 کیلویی مرفین در کرمانشاه از سه دستگاه تریلر کشف شده همانگونه که می دانید هر کیلو مرفین در آن مناطق بدلیل نزدیکی به ترکیه که دروازه صادرات مواد مخدر به اروپاست سه میلیون تومان می باشد با این حساب این محموله ارزشی بالغ بر یازده میلیارد تومان و در حدود 12 میلیون دلار داشته است
اما این محموله به این بزرگی چگونه از مرز رد شده و چطور از شهر های مختلف از وسط جاده عبور نموده است ؟
صاحب و یا صاحبان آن چه کسانی بوده اند ؟
آنگونه که فرمانده انتظامی کرمانشاه اعلام نمود محموله از استان های شرقی بارگیری شده است و با تماس مردم لو رفته !
به نظر شما آیا یک فرد بدون حمایت از سران و مسئولین بسیار رده بالا می تواند چنین ریسکی نموده و محموله به سنگینی را با سه تریلر که کاملا تابلو بوده اند از تمام عرض کشور در جاده عمومی از این همه پاسگاه عبور دهد ؟
آیا بیاد نداریم یک بلوچ بسیجی که کارش لو دادن قاچاقچیان خرده پا بود و هست و سال قبل نیز 200 شناسنامه با معرفی او باطل شد و ده ها جنایت دیگر در پرونده اش ثبت شده 9 سال پیش یک محموله مرفین به ارزش 4 میلیارد تومان به مشهد فرستاد و 10 جوانان بیکار را که برای حمل گمارده بود به کشتن داد و سه تن نیز بعد از اعتراف به اینکه صاحب کاروان فلانیست اعدام شدند بعدا دستگیر شد و با یک تماس با سردار محمد باقر قالیباف فرمانده کل نیروی انتظا می و مسئول وقت مبارزه با مواد مخدر یک هفته بعد آزاد گردید و فقط در این میان جوانان بی پول و بیچاره قربانی شدندو این آقا با حمایت مسئولین رده بالا که با وی شریکند بر دامنه جنایات و ثروتش افزود بطوریکه همکنون ماهیانه یک میلیارد تومان کرایه خانه های اش است که داخل ایران اجاره اند چند خانه مجلل در دبی و یک هتل شیک در مسقط بماند همچنین اخیرا نیز سفر هایی برای ساخت یک هتل به منچستر در انگلیس داشته و ...
در ضمن ایشان از سربازان گمنام امام زمان نیز محسوب می گردد و حاضر است میلیارد ها تومان خرج نماید تا دشمنان سیاسی و نظامی رژیم که برایش فرقی ندارد بلوچ باشند یا غیر بلوچ کشته شوند چرا که منافعش در وجود این مسئولان می باشد و کاری به بدبختی بیچارگی دیگران ندارد .

تفتان به فعالیتش در این وب ادامه می دهد

بنابر ایجاد مشکل همه روزه از طرف بلاگفا و مسدود شدن و هشدارهای مکرر و نا امن بودن فضای بلاگفا و میهن بلاگ تفتان فعالیتهایش را در این فضا ادامه خواهد داد و دشمنان ملت بدانند که با متوسل شدن به چنین کارهائی نمی توانند در عزممان خللی ایجاد نمایند و ما را از راه مبارزه برای رسیدن به حقوقمان باز بدارند هرگز و هرگز چنین نخواهد شد و ما هیچ راهی به عقب نداریم جز به جلو رفتن و برچیدن ظلم و تجاوز.
تفتان سربلند است و سربلند خواهد ماند.

تفتان به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می نماید

تفتان بنابر مسدود شدن فعالیتش در بلاگفا در این سایت فعالیتهایش را آغاز می کند و برای طاغوتیان ثابت خواهد کرد که ما را هیچ راهی به عقب نیست و تنها راهمان غلیه بر ظلم و طغیان و برچیدن تجاوز و استعمار است.

تفتان سربلند است و سربلند خواهد ماند.