۱۳۸۶ اسفند ۲۵, شنبه

3/3 درصد زنان آمريكايي خشونت را توسط غريبه ها تجربه كرده اند



به گزارش آزانس خبری تفتان به نقل از امنستي اينترنشنال بر اساس مطالعات سازمان تحقيقات اينسي اعلام شد كه 3/3 درصد زنان آمريكايي در سال 2007مورد خشونت جنسي و فيزيكي افراد غريبه قرار گرفته اند .

اين آمار مربوط به زناني مي شود كه در مورد خشونتي كه به آنها شده است به پليس اعتراض كرده اند .

به گزارش اين سازمان بيشترين خشونت هاي كه به زنان در امريكا مي شود خشونت هايي است كه از طرف همسر ، دوستان و يا آشنايان به زن مي باشد ، اين خشونتها از طرف زنان هرگز گزارش نمي شود .

خشونت جنسي و فيزيكي به زنان در همه اقشار جامعه آمريكايي وجود دارد .

جنيفر تامسون ، زن 34 ساله اي بود كه به علت ضرب و شتم همسرش بعد از 4 ساعت در بيمارستان جان خود را از دست داد .

جولين پاتسي ، دختر 23 ساله اي است كه به علت تجاوزات و خشونت هاي جنسي مكرر برادرش در اگوست سال 2007 خود كشي كرد .

زاهدان کمترین میزان مشارکت مردم در انتخابات را داشته است

به گزارش آژانس خبری تفتان از زاهدان با جمعیت نزدیک به یک ملیونی خود کمترین میزان مشارکت را در انتخابات روز جمعه داشته است.
به گزارش خبرگزاریهای رژیم به نقل از رئیس ستاد انتخابات بلوچستان آقای حسن محمد زاده فراهانی او اظهار داشت: فقط ‪ ۱۷۲‬هزار نفر از مردم زاهدان در انتخابات شرکت کرده اند
از اين تعداد "حسينعلي شهرياري" با ‪ ۸۵‬هزار و ‪ ۳۸۰‬راي و "پيمان فروزش" با به دست آوردن ‪ ۷۳‬هزار ‪ ۵۱۸‬راي دو كرسي اين شهرستان در هشتيمن دوره مجلس شوراي اسلامي را به دست آوردند.
نیمی از این تعداد هم از زابل و نهبندان و ... برای بیشتر کردن آرای شهریاری به زاهدان آورده شده اند.

این در حالیست که گزارشها مردمی از بی علاقه ای مردم زاهدان به این انتخابات حکایت دارند و میزان مشارکت را خیلی کمتر از این بوده است.
روز جمعه خبرنگار تفتان با بسیاری از مردم زاهدان گفتگو کرده است که اکثرشان در انتخابات شرکت نکرده و دلیل عدم شرکت را انتصاب از پیش تعیین شده قاتل ملت بلوچ شهریاری و اعدام جوانان و گسترش فقر و ایجاد جو خفقان و رعب و وحشت و کشتار ملت بلوچ بیان کرده اند.

آرا اخذ شده در حوزه انتخابیه ایرانشهر شمارش شد

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ایرنا فرماندار ایرانشهر گفت: "محمدقیوم دهقانی کریم‌زایی" در انتخابات مجلس هشتم در این شهرستان بیشترین شمار آرا مردم را به دست آورد.
درویش نارویی روز شنبه به ایرنا گفت: دهقانی در این چارچوب ‪ ۱۰۳‬هزار و ‪ ۸۷۴‬رای کسب کرده است.
وی افزود: "گل محمد بامری" با ‪ ۴۰‬هزار و ‪ ۴۹۷‬رای و "غلام محمد جهانگیری" با ‪ ۲۱‬هزار و ‪ ۳۱‬رای دوم و سوم شدند.
او ادامه داد: دادرحمان شهدادی تنها نامزد باقی مانده نیز با کسب دو هزار و ‪ ۴۹۲‬رای در رده چهارم قرار گرفت.
گل‌محمد بامری نماینده فعلی مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی است.
‪ ۲۹۰‬هزار نفر در حوزه انتخابیه ایرانشهر، شهرستان سرباز و دلگان واجد شرایط رای دادن بودند

اختلاف بر سر نتیجه شمارش آرا در تهران



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی در حالی که نتایج اولیه شمارش آرای به صندوق ریخته شده در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از پیروزی جریان سیاسی اصولگرا حکایت می کند، اصلاح ‌طلبان نسبت به نحوه شمارش آرا ابراز نگرانی می کنند.
عبدالواحد موسوی لاری، رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان گفته که به نامزدهای انتخاباتی اجازه داده نشده است نمایندگی برای نظارت بر شمارش آرا بفرستند و "حرف و حدیثهای زیادی" از خیلی مناطق به گوش می رسد که نسبت به سلامت انتخابات ایجاد نگرانی می کند.
علاوه بر شمارش آرا، اصلاح طلبان معترضند که وزارت کشور بر خلاف قانون، به آنان امکان نداده است بر روند رأی گیری نظارت کنند.
به گفته سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح‌ طلبان، این ستاد سه هزار و ششصد ناظر برای صندوقها معرفی کرده بود اما در نهایت برای یک هزار و سیصد تن از آنان کارت مجوز نظارت بر انتخابات صادر شد که عملاً تنها پانصد ناظر به مراکز رأی گیری فرستاده شدند.
نتایج انتخابات ایران؛ چشم انداز اولیه
نتایج انتخابات در بسیاری از شهرستانهای ایران اعلام شده و به گفته وزیرکشور ایران، 71 درصد نامزدهایی که در انتخابات پیروز شده اند به جریان سیاسی اصولگرا تعلق دارند.
ستاد ائتلاف اصلاح طلبان نیز اعلام کرده که تاکنون 34 تن از نامزدهای پیروز به جریان اصلاح طلب تعلق دارند.
اما در مورد حوزه های انتخابیه ای که هنوز نتایج شمارش آرا از آنها اعلام شده و عمدتاً به تهران و شهرهای بزرگ مربوط می شوند، میان اصولگرایان و اصلاح طلبان اختلاف وجود دارد.
حسین مرعشی، رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان تهران گفته که به احتمال زیاد، دست کم هفده کرسی از کرسیهای سی گانه پایتخت به اصلاح طلبان تعلق خواهد گرفت.
اما خبرگزاری فارس که هوادار اصولگرایان به شمار می رود گزارش داده که تمامی کرسیهای سی گانه مجلس را اصولگرایان به دست آورده اند.
سخنگوی ستاد اتئلاف اصلاح طلبان، این گزارشها را "فضا سازی به قصد فراهم کردن زمینه دخل و تصرف در آرای مردم" ارزیابی کرده و گفته است: "گزارشهای دریافتی از سراسر کشور حکایت از توفیق نامزدهای اصلاح طلب باقی مانده در عرصه انتخابات دارد".
اصلاح طلبان که بیشتر نامزدهای مورد حمایتشان در انتخابات ردصلاحیت شدند و امکان شرکت در انتخابات نیافتند تنها بر سر 132 کرسی از کرسیهای 290 گانه مجلس وارد رقابت انتخاباتی شدند.
علاوه بر اصلاح طلبان، نامزدهای جناح منتقد دولت در جریان سیاسی اصولگرا نیز اعتراضهایی نسبت به روند برگزاری انتخابات ابراز کرده اند.
این نامزدها که در تشکلی با عنوان ائتلاف فراگیر اصولگرایان گردآمده اند طی نامه ای به شورای نگهبان نوشته اند که جناح رقیب اصولگرای آنان، یعنی جبهه متحد اصولگرایان در جریان تبلیغات انتخاباتی ست به تخلفاتی همچون نصب آویزهای غیرقانونی، تبلیغ اسامی نامزدها در سه روزنامه دولتی، پخش وسیع کارتهای تبلیغاتی و برگزاری همایش انتخاباتی در سازمان دولتی ارتباطات اسلامی در روز ممنوعیت تبلیغات (یک روز مانده به انتخابات) زده و در روز انتخابات نیز در تعدادی از شعبه های اخذ رأی به تبلیغ نامزدهای خود پرداخته است.
در این نامه آمده که برخی از عوامل اجرائی و نظارتی در شعبه های اخذ رأی در نوشتن نام نامزدها توسط رأی دهندگان به نفع جبهه متحد اصولگرایان دخالت می کردند، فهرست نامزدهای این جبهه در بسیاری از شعبه های اخذ رأی روی میز محل مراجعه رأی دهندگان قرار داده شده بود و با جلوگیری از حضور برخی از ناظران قانونی نامزدها که دارای مجوز نظارت در محل شعبه اخذ رأی بودند، زمینه تخلفات افزایش یافته بود.
نتیجه انتخابات باید پس از شمارش نهائی آرا به تأیید شورای نگهبان برسد و این شورا در صورتی که تخلفی در جریان رأی گیری تشخیص دهد که به تغییر در نتیجه انتخابات انجامیده، می تواند آرای صندوقهایی را که بروز تخلف را در آنها تشخیص داده باطل کند.
وزیرکشور ایران اعلام کرده بود که نتایج شمارش آرا در تهران بر خلاف دوره های پیشین، تنها زمانی اعلام خواهد شد که شمارش آرا به پایان برسد اما رئیس ستاد انتخابات اعلام کرده که مرحله نخست شمارش آرای تهران فردا (یکشنبه) و نتایج نهائی تا دوشنبه اعلام خواهد شد.
دست کم در ده حوزه انتخابیه، رأی گیری به دور دوم کشیده شده که قرار است اردیبهشت سال آینده خورشیدی برگزار شود.
در صورتی که نامزدهای انتخاباتی نتوانند بیش از یک چهارم آرائی را که به صندوق ریخته شده به خود اختصاص دهند، تعیین تکلیف انتخابات به دور دوم کشیده می شود که در آن، از میان همه نامزدها تنها به تعداد دو برابر کرسیهایی که برنده نداشته اند، به رقابت می پردازند و ملاک پیروزی در انتخابات، کسب آرای بیشتر از نامزد رقیب است.
وزیرکشور ایران اعلام کرده که بیش از شصت درصد واجدان شرایط رأی دادن، در انتخابات شرکت کرده اند، این در حالی است که در دور پیشین انتخابات مجلس، 51 و دودهم درصد از واجدان شرایط رأی خود را به صندوق انداختند.
با وجود اینکه رهبر و مقامات بلندپایه سیاسی و مذهبی ایران، مردم را به حضور گسترده در انتخابات فراخوانده بودند، وزیرکشور ایران اذعان کرده که میزان شرکت مردم در انتخابات بیش از حد انتظار او بوده و پیش بینی می کرده که به دلیل همزمان شدن انتخابات با روزهای پایانی سال که مردم بیشتر به مشغولیتهای مربوط به عید نوروز سرگرم بودند و همچنین محدودیتهای قانونی تازه برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، مشارکت مردم در انتخابات چندان گسترده نباشد.
پاره ای از آگاهان هم اعتقاد داشتند که به دلیل ردصلاحیت گسترده اصلاح طلبان که امکان رقابت آنان در انتخابات را به میزان زیادی کاهش داد، بخش عمده ای از هواداران جریان سیاسی اصلاح طلب، پای صندوقهای رأی حاضر نشوند و بدین ترتیب، آمار شرکت کنندگان در انتخابات چندان چشمگیر نباشد.
مشارکت گسترده مردم در انتخابات بیشتر مربوط به شهرستانها بوده، فرماندار تهران، میزان مشارکت مردم در این حوزه انتخابیه را حدود چهل درصد اعلام کرده است.
در تهران، خط مشی سیاسی و موضعگیری جناحی نامزدها نقش اصلی را در جهت دادن آرای مردم بسوی آنان دارد، در حالی که در شهرستانها عوامل اجتماعی، گرایشهای قومی و طایفه ای و شعارها و وعده های غیرسیاسی نامزدها در تصمیم گیری انتخاباتی مردم مؤثرترند.

درگیریها در افغانستان

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی در پی یک حمله انتحاری در ولایت خوست، در جنوب شرق افغانستان، دست کم دو غیرنظامی کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند.
نیلسون چانک، سخنگوی نیروهای سازمان ناتو در شرق افغانستان، گفت این حمله در شاهراه کابل- گردیز در منطقه حیدرخیل ولسوالی "اسماعیل و مندوزی" روی داده و هدف این حمله نیروهای ناتو بوده است.
به گفته او در این حادثه یک سرباز ناتو زخمی شده و یکی از کشته شدگان یک کودک بوده است.
گروه طالبان مسئولیت این حمله را به دوش گرفته است.
یک سخنگوی این گروه ادعا کرده است که در این حادثه دو موتر(خورو) حامل نیروهای ناتو از بین رفته است و ده سرباز آنان کشته و زخمی شده اند.
به گفته این سخنگوی طالبان حمله کننده انتحاری یک مرد افغان به نام آصف بوده است.
این سومین حمله انتحاری ظرف سه هفته اخیر در ولایت خوست است.
در همین حال بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده در منطقه "زمبر" ولسوالی خوست دست کم پنج نفر زخمی شده اند.
ارسلا جمال، والی خوست گفت زخمیها افراد کمکی بوده اند که دولت افغانستان آنان را برای کمک به نیروهای پلیس استخدام و تجهیز کرده بود.

حمله طالبان به برج مخابراتی

به گزارش آزانس خبری تفتان به نقل از شبکه بی بی سی یکی از مسئولان شرکت تلفنی افغان بیسیم گفته است یک برج مخابراتی این شرکت در ولسوالی دامان در شاهراه کابل-قندهار شب گذشته آتش زده شده است.
به گفته این مسئول شرکت افغان بیسیم کسانی که این برج را به آتش کشیده بودند، دستهای نگهبانان برج را بسته و در گودالی رها کرده بودند.
پیشتر از این طالبان هشدار داده بودند در صورتی که شرکتهای تلفنی فعالیتهای شبانه خود را متوقف نکنند، به دفاتر و برجهای مخابراتی آنها حمله خواهند کرد.
طالبان گفته بودند از تلفنهای همراه در فعالیتهای "جاسوسی" علیه آنان استفاده می شود

درگیری در کنر افغانستان

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبرگزاری فرانسه ظاهر مراد،طالبان ادعا کرده اند که در یک درگیری با نیروهای امنیتی چهار سرباز افغان و نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا کشته شده اند.

مسئولین دولتی با پذیرفتن درگیری گفته اند در یک درگیری در ولسوالی مانوگی ولایت کنر، سه سرباز ارتش ملی این کشور زخمی شده اند.
به گفته مقامات دولتی افغان این درگیری در پی حمله مخالفان دولت بر سربازان گشت ارتش روی داد.

دست کم یک کشته و دوازده زخمی در انفجار اسلام آباد

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل ازخبرگزاری فرانسه در گزارشی از اسلام آباد نوشت بر اثر انفجار مهیبی که ساعتی پیش در يک رستوران ایتالیايی در مرکز پايتخت پاکستان روی داد، دست کم یک نفر کشته و دوازده تن دیگر مجروح شدند. منابع خبری گفتند هنوز علت انفجار مشخص نشده است.
اين انفجار در رستوران Luna Caprese که بيشتر ديپلماتها و اتباع خارجی به آنجا رفت و آمد دارند، روی داده است.
حال تعدادی از مجروحین وخیم اعلام شده و احتمال می رود شمار قربانیان این انفجار افزایش یابد.

بررسی نتایج انتخابات و تصمیم گیری در مورد نحوه عمل بعدی

بررسی نتایج انتخابات و تصمیم گیری در مورد نحوه عمل بعدی


برای مشاهده دیگر عکسها به وبلاگ ابو عمار بروید:

خبرهایی از انتخابات دیروز مردم زاهدان و بلوچستان

خبرهایی از انتخابات دیروز مردم زاهدان توسط دوستان بدستم رسیده که عینا نقل می گردد


مردم زاهدان و کلا استان سیستان و بلوچستان که تنها منطقه نظامی و عملیاتی کشور با دارا بودن بزرگترین قرارگاه ( یا بهتر بگویم کشتارگاه ) عملیاتی ایران متشکل از سپاه ، بسیج ، نیروی انتظامی و ارتش و همچنین تنها نقطه ویژه قضایی نیز است ( یعنی بدون حق داشتن اعتراض و وکیل حکم که غالبا اعدام و یا قطع دست و پا میباشد صادر و این حکم در خود استان بدون تایید دیوان عالی کشور بصورت دسته جمعی ، مخفیانه و فوری تایید و اجرا می شود !) و تنها استان سنی نشینی است که که در دو سال گذشته با مدیریت سیستانی های شیعه بالاترین میزان اعدام و کشتار را در کشور از آن خود نموده بطوریکه طبق امار رسمی بیش از 30 درصد کل اعدامیان کشور بلوچ بوده اند و با همین نسل کشی ملت بلوچ ، ایران در اعدام مقام دوم و سوم جهان را کسب نمود که تصاحب این مقام جهانی در اعدام نیز باید مثل انرژی هسته ایی به پرونده افتخارات آقای احمدی نژاد و تیم همرا ش افزوده گردد ! در انتخابات شرکت کردند اما شرکتی کم رنگ و بی فروغ
آری شرکت بسیار کم مردم بلوچ خصوصا مردم زاهدان که بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر بلوچستان ایران محسوب میگردد در انتخابات دیروز بنوعی کم سابقه و حتی باعث تعجب بود چرا که با توجه به نفوذ گروه های مختلف دینی و قومی در بین مردم بلوچ گمان میرفت انتخابات پرشورتر ! برگزار گردد که اینگونه نشد با توجه به موارد فوق عدم شرکت ملت بلوچ دور از انتظار نبود شاید رد صلاحیت ها نیز بی تاثیر نبوده است نا گفته نماند زابلی ها از تمام شهر های استان به زاهدان آمدند تا این اقلیت در زاهدان مقابل اکثریت بلوچ پیروز گردد سربازان قرارگاه های عملیاتی نیز سعی در تغییر ترکیب رای دارند . در شهر های مختلف مانند خاش ، سراوان ایرانشهر ( بزرگترین حوزه انتخابی کشور فقط با یک نماینده !) ، چابهار و... قضایای انتخابات متاسفانه هنوز بصورت قومیست و کسانی که شرکت می کنند بنوعی رقابت قومی و طایفه ایی خود را به صحنه انتخابات آورده اند و شرکتشان دلیل بر دوست داشتن نظام نیست .
در شهر زابل نیز سیاست نظام این بوده که بلوچ ها هرگز از آنجا تایید صلاحیت نشوند تا ترکیب قومی مذهبی نمایندگان استان همیشه یا به نفع زابلی و شیعه باشد یا حداقل مساوی اما امسال برای تاثیر گذاری روی آرای زاهدان یک بلوچ را تایید کردند (آقای سارانی ) تا بلوچ های زابل و حتی زاهدان که اکثریت آن منطقه را تشکیل می دهند به پای صندوق های رای بروند و بعدا با این همه رای بازهم آن بلوچ رای نمی آورد !! همانگونه که طی این سی سال دیدیم .

اما برگردیم به انتخابات زاهدان در انتخابات شهرستان زاهدان نباید از نفوذ شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید روی مردم بلوچ این شهر چشم پوشی کرد ایشان با توجه به درایتی که دارند تشخیص دادند در این شهرستان ائتلافی بنام ائتلاف سبز تشکیل گردد و همیشه در این ائتلاف یک بلوچ حضور دارد یک فارس یا زابلی خلاصه اینکه ایشان در طول چند دوره علارغم اینکه سیستانی ها نه در شورای شهر و نه در مجلس با بلوچ ها که اکثریت هستند ائتلاف ننمودند بصورت یک جانبه این اتحاد و حدت را پاس داشتند اما امسال اشخاصی از اطرافیان ایشان که برخی متاسفانه افراد فرصت طلب ، متکبر و زر اندوز نیز هستند و همین افراد نیز حتی از همین امروز خود را جانشین شیخ الاسلام می دانند !! و همیشه با دورنگی سعی دارند سخن و خواست اربابانشان در وزارت اطلاعات که از این افراد نقاط ضعف متعددی دارند را از تریبون مساجد دینی اعلام نمایند و همین اشخاص بودند که شهادت مولوی نعمت الله را در حالی که هنوز روزی از آن واقعه نگذشته بود و تحقیقی انجام نشده بوده گفتند تصادف است ! بعدا و خصوصا پس از شهادت مولانا محمد عمر و اعتراف قاتلین نیز مشخص شد اینگونه نبوده است همین افراد هستند که در مناطقی مثل نصرت آباد و زاهدان و... که حتی یک بیرجندی وجود ندارد چونکه یا خودش داماد آنان است یا آن فرصت طلبان داماد ایشان ریس و شهردار و وکیل بیرجندی تعیین می نماید گویی بلوچ تحصیل کرده در این شهر نیست و شاید چون در اطراف آنان کم است گمان می برند وجود ندارد . به قول متفکر و اندیشمند سرشناس جناب آقای دکتر عظیم شه بخش: مردم جنازه هایشان بر روی دوش همدیگر است مشکل از مردم عامه نیست مشکل از امثال ماست !
آری مشکل از ماست که فروزشی را که مادرش شیعه بوده و تمام عمرش را در دامغان بدون پایبندی به هیچ دین و مذهبی گذرانده اما حالا برای کسب منافعش در صف اول نماز است ! می گوییم بلوچ سنی ! آشنا با مشکلات مردم بلوچ ! و چون پشت خامنه ایی نماز نخوانده و رد صلاحیت شده ( که البته بعدا اعلام نموده وضو نداشتم ! و تایید صلاحیت گشته ) نماینده اصلح می دانیم تیجانی بلوچستان کسی که در دوره حضورش در دادگاه هزاران بلوچ اعدام گشتند یعنی نظر ملک ریسی را که بلوچ سنی بوده و برای کسب مطامع دنیوی شیعه شده و حتی در تبلیغاتش آورده من سیستانی شیعه ام ! را متحد خود می دانیم و با او ائتلاف می نماییم چون دو نفر پولدار یا سرشناس ساده لوح را با چاخان و حیله فریب داده و دو زندانی که عفو شان آماده را آزاد کرده خلاصه اینکه مردم از انتخابات و شرکت هر روزشان در این نمایش مسخره که هیچ سودی برایشان ندارد خسته شدند و
امسال اگر شهریاری(( کسی که قول جهش اقتصادی استان را داد اما در این 4 سال شاهد هیچ چیز نبودیم جز جهش سرکوب و ارعاب در استان او علاوه بر کشتارگاه دام و طیور دومیلیارد تومانی جاده میرجاوه که خریده و برادرش که سرهنگ بازنشسته است و حالا ریس تاکسیرانی شده است کار خاصی نکرده جالب اینجاست وقتی از نمایندگان بپرسند چه کردید؟ میگویند کار ما قانون گذاریست و توسعه کار دولت است ما که در طول این سی سال توسعه یی هم ندیدیم و ندیدیم قانون دوره بهشتی و رجایی تغییر اساسی کند پس شما که عرضه تغیرات اساسی در قانون را که خواست ملت است ندارید و از زیر بار مسئولیت با این بهانه شانه خالی میکنید نتنها لیاقت کاندید شدن را ندارید بلکه دلیلی ندارد مردم برای شما رای دهند چرا که تاثیر خاصی در زندگی شان حاصل نمی گردد چرا که قانون سی سال است تصویب شده کسی نیز جرات اعتراض ندارد مثلا کدام نماینده به قانون شیعه اثنی عشری اعتراض کرده ؟ کدام نماینده به قانون ولایت مطلقه فقیه اعتراض کرده ؟)) اگر شهریاری رای بیاورد نشان خواهد داد شیوه وخط مش شهریاری که همان تندروی و قتل و کشتار ملت بلوچ است مورد قبول تمام سیستانی هاست و چون در انتخابات زاهدان تمام کارکنان دولتی و غیر دولتی زابلی ساکن شهر های مختلف بلوچستان با مسافرت به این شهر شرکت می کنند یعنی همه زابلی های استان از زابل تا چابهار خواهان تندروی و قتل و کشتار ملت بلوچ اند و نشان خواهد داد ائتلاف ها و اتحاد های یک جانبه ما با زابلی ها هیچ فایده ایی ندارد و راهی جز راهی که آنان بر ضد ما برگزیدند وجود ندارد و مهر تاییدی خواهد بود بر سخنان عبدالمالک ریگی و تا زمانی که ما از موضع ضعف با آنان سخن بگویم از این بیچارگی رهایی نخواهیم یافت.

http://www.yekensan.blogsky.com/?PostID=135

چند خبر از اوضاع انتخابات زاهدان و وضعیت حسن شه بخش

چند خبر از اوضاع انتخابات زاهدان و وضعیت حسن شه بخش
اول اینکه برای همگان مسلم بود که شهریاری با تقلب، یکی از برندگان انتخابات مجلس هشتم است ،چون اولا تعتدای از افرادی که در دوره قبل در امر تقلب وسرقت آراء دخیل بودند واین بار به علت بعضی اختلافات از وی بریده وبه ملک رئیسی پیوستند به صراحت این مهم را با شیخ الاسلام در میان گذاشتند!وهنگامی که مولانا گروهی را جهت اعتراض واظهار نگرانی از تقلب در این انتخابات به استانداری فرستاده بود آنها هم کنایتا گفته اند غصه نخورید فروزش که حتما هست ویکی از ما همراهش خواهد بود!
مطلب دیگر اینکه جوانک زابلی کینه توزی با خودروی پیکانش به یکی از طلاب مقابل مسجد مکی عمدا حمله کرده والحمدلله طلبه نجات کرده است.
موضوع دیگر اینکه شنیدم پدر حسن شه بخش طلبه ای که در مدرسه حضرت امام ابو حنیفه لوتک مشغول تحصیلی بود واز روز ۲۲ بهمن در اسارت این جانیان است ،توانسته با فرزندش در بی دادگاه ملاقات نماید وی در مقابل مامران از فرزندش پرسیده که تورا شکنجه کرده وکتک زده اند که حسن تائیید کرده که در آگاهی زابل در شب سردی رویش آب ریخته و ساعتها آویزا بوده سپس با کابل وی را شدیدا زده اند.در ضمن گفته که حتی اهالی زابلی وحاقدین کافر قبل از اینکه وی را تحویل پاسگاه دهند هر کدام به نوبه خود وی را زده اند .
warnaonline.blogfa.com

مردم ! به انتصاب شهریاری نه بگوئید




نتايج نهايي نمایش انتخابات مجلس هشتم در زاهدان و چابهار اعلام شد

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ایسنا فرماندار چابهار : 133 هزار و 955 نفر در انتخابات اين حوزه شركت كردند كه شامل 75 درصد واجدان شرايط راي دادن هستند.
فرماندار زاهدان گفت: بنابر نتايج به دست آمده از شمارش آرا، "حسين‌علي شهرياري" با كسب بيش از 85 هزار رأي و "پيمان فروزش" با كسب بيش از 73 هزار رأي به عنوان نمايندگان شهرستان زاهدان در هشتمين دوره‌ مجلس شوراي اسلامي انتخاب شده‌اند.
حسن‌علي نوري در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه سيستان و بلوچستان، تصريح كرد: اين تعداد آراي مأخوذه بعد از تأييد هيات نظارت به اطلاع خواهد رسيد.
فرماندار چابهار نيز گفت: 133 هزار و 955 نفر در انتخابات اين حوزه شركت كردند كه شامل 75 درصد واجدان شرايط راي دادن هستند.
سيد علي باطني در گفت و گو با ايسنا افزود: "يعقوب جدگال" با كسب 71 هزار و 448 نفر به عنوان نماينده مردم اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي انتخاب شد.

پریماکوف: می گویند آمریکا درصدد حمله به رژیم تهران است

به گزارش خبرگزاری روسی نووستی، "یوگنی پریماکوف" رئیس اتاق صنایع و بازرگانی فدراسیون روسیه که پیشتر وزارت خارجه و نخست وزیری روسیه را نیز بر عهده داشت، طی سخنانی گفته است بسیاری درباره این صحبت می کنند که ایالات متحده درصدد حمله نظامی به رژیم تهران است.
نووستی نوشت پریماکوف ضمن صحبت درباره اوضاع در خاور نزدیک اظهار داشت که رئیس جمهور کنونی آمریکا سعی دارد که پیش از ترک مقام خود به موفقیت هایی در منطقه دست یابد.
وی افزود اکنون دوره حکومت رو به اتمام رئیس جمهور آمریکا آغاز می شود و او نمی خواهد با بار عظیم عراق وارد تاریخ شود، او می خواهد به موفقیت هایی دست یابد، می خواهد به موفقیت در حل مسائل خاور نزدیک دست یابد و این یک واقعیت است.
نووستی نوشت رژیم تهران در کنار کره شمالی و سوریه از سوی آمریکا در شمار "محور بین المللی شرارت" قرار گرفته است

نتائج انتخابات در بلوچستان :یعقوب جدگال، نماينده‌ی مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی شد

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ایسنا فرماندار چابهار گفت: انتخابات هشتمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی در شهرستان چابهار در کمال آرامش و بسیج کلیه‌ی امکانات و پشتیبانی همه‌جانبه و پنج هزار نفر دست اندرکار ، 1500 خودرو، 300 رایانه و 300 کاربر برگزار شد.سیدعلی باطنی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، افزود: 133 هزار و 955 نفر در انتخابات شرکت کردند که شامل 75 درصد واجدان شرایط رای دادن هستند.وی تصریح کرد : یعقوب جدگال با کسب 71 هزار و 448 نفر به عنوان نماینده‌ی مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

نتائج انتخابات بلوچستان:عبدالعزیز جمشیدزهی به عنوان نماینده‌ی مردم سراوان انتخاب شد

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ایسنا فرماندار سراوان گفت : بیش از 94 هزار 675 نفر در انتخابات هشتمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی شرکت کردند که معادل 73 درصد کل واجدان شرایط رأی دادن را تشکیل می‌دهد.عبدالحسین سجادی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، افزود : عبدالعزیز جمشیدزهی با کسب 33 هزار و 494 رای مأخوذه و کسب 36 درصد کل آرا، به عنوان نماینده‌ی مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.وی تصریح کرد: هدایت‌الله میرمرادزهی با کسب 21 هزار و 926 رأی و حمیدرضا کپدانی با کسب 12 هزار و 981 رای، رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

نتائج انتخابات در برخی نقاط بلوچستان

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ایرنا فرماندار زابل گفت: دو نماينده منتخب مردم منطقه سيستان جزو لاینفک بلوچستان در هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي مشخص شدند.
حسين كيخا روز شنبه به ايرنا گفت: "عباسعلي نورا" با كسب ‪ ۴۸‬هزار و ‪۸۴۱‬ راي و "نظر دهمرده قلعه‌نو" با به دست آوردن ‪ ۴۰‬هزار و ‪ ۱۳۵‬راي به عنوان نمايندگان شهرستانهاي زابل و زهك به مجلس راه يافتند.
او ادامه داد: "احمدعلي كيخا" با ‪ ۳۰‬هزار و ‪ ۳۵‬راي و "سيد باقر حسيني" با كسب ‪ ۲۹‬هزار و ‪ ۹۴۴‬راي در جايگاه‌هاي دوم و سوم قرار گرفتند.
فرماندار زابل مجموع آرا اخذ شده در اين حوزه انتخابيه اصلي را ‪۱۵۳‬ هزار و ‪ ۲۵۵‬راي اعلام كرد.

پشنگ ریگی از خاش روی صندلی سبز بهارستان نشست

پشنگ ریگی از خاش روی صندلی سبز بهارستان نشست

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبرگزاری فارس: پشنگ ریگی در حوزه انتخابیه شهرستان خاش، شامل بخش‌های کورین، میرجاوه، نصرت آباد، نوک آباد و ایرندگان به عنوان نماینده مردم به مجلس هشتم راه یافت.
به گزارش خبرگزاری فارس از خاش، در این انتخابات که حدود 80 هزار نفر از جمعیت شهرستان 165 هزار نفری خاش پای صندوق‌های رای آمده بودند، حمیدرضا پشنگ ریگی با 40688 رای اول شد، سعید محمد شهنوازی با 34378 رای دوم شد و صفا کردی (سالارزهی) نیز 4656 رای کسب کرد. بر پایه این گزارش، در انتخابات دیروز شهرستان خاش از مجموع 12 داوطلب تایید صلاحیت شده فقط 3 نفر به رقابت پرداختند. همچنین بیش از 80 درصد مردم شهرستان خاش که حائز شرایط رای دادن بودند، پای صندوق‌های رای رفتند.

انتصاب شهریاری خیانت به مردم بلوچ است ،اخرین نتایج انتخابات در بلوچستان

انتصاب شهریاری خیانت به مردم بلوچ است، اخرین نتایج انتخابات در بلوچستان
طبق گزارش برخی وبلاگهای متعلق به زابلیها در شهریاری جنایتکار در انتخابات زاهدان پیشتاز است که امید است که امید است چنین نباشد.
انتصاب شهریاری در زاهدان که دارای اکثریت مطلقه بلوچ است خیانت به مردم بلوچ است و مردم بلوچ در برابر این خیانت سکوت نخواهند کرد.
چطور ممکن است در شهر زاهدان که بیش از هفتاد درصد جمعیتش بلوچ و اهلسنت است شخصی به پیروزی رسد که دستش به خون هزاران جوان بلوچ آلوده است و طبق اعتراف خودش بیش از هفتصد نفر جوان بلوچ به سفارش او و همکار دیگرش دهمرده محکوم به اعدام شده اند.

پیروزی شهریاری نادیده گرفتن آرای مردم بلوچ است و به هیچ صورت امکان پیروزی یک فاشیست جانی در زاهدان وجود ندارد ولی مشکلی نیست منتصب کنند و بعد هم منتظر فرار زابلیها از زاهدان باشند.

طبق این گزارشها مهندس فروزش با ۷۵۰۰۰رای نفر دوم در زاهدان
دکتر نورا با ۴۷۰۰۰رای در زابل
دکتر دهمرده با ۳۹۰۰۰رای در زابل
و در چابهار جدگال در ایرانشهر دهقانی در خاش پشنگ و در سراوان جمشیدی

آمار نهايي 48 حوزه انتخابيه[ايسنا]

از سوي ستاد انتخابات وزارت كشور اعلام شد: آمار نهايي 48 حوزه انتخابيه[ايسنا] آخرين آمار ارائه شده در 48حوزه از سوي ستاد انتخابات كشور بدين شرح است...
بر اساس آخرين گزارش‌ها از شمارش آراي انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي و با اعلام نتايج نهايي 8 حوزه انتخابيه ديگر از سوي ستاد انتخابات كشور آمار نهايي 48حوزه انتخابيه اعلام شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا(آخرين آمار ارائه شده به اين شرح است:
1 - در حوزه انتخابيه شهرستان فومن از مجموع آراء ماخوذه 46026 راي علي ميرزائي 22963 راي حائز اكثريت آراء شد.
2 - در حوزه انتخابيه شهرستان خميني شهر از مجموع آراء ماخوذه 73105 راي سيدمحمد جواد ابطحي 24101 راي حائز اكثريت آراء شد.
3 - در حوزه انتخابيه شهرستان شهربابك از مجموع آراء ماخوذه 43703 راي مصطفي رضا حسيني 15947 راي حائز اكثريت آراء شد.
4 - در حوزه انتخابيه شهرستان گلپايگان و خوانسار از مجموع آراء ماخوذه 46984 راي محمدابراهيم نيكونام 19704راي حائز اكثريت آراء شد.
5 - در حوزه انتخابيه شهرستان فسا از مجموع آراء ماخوذه89874 راي محمدحسن دوگاني آغچقلو 48016 راي حائز اكثريت آراء شد.
6 - در حوزه انتخابيه شهرستان هشترود و چاراويماق از مجموع آراء ماخوذه 47506 راي غفار اسماعيلي 13812راي حائز اكثريت آراء شد.
7 - در حوزه انتخابيه شهرستان بابلسر از مجموع آراء ماخوذه 75494راي آقاي مقداد نجف‌زاده 29796 راي حائز اكثريت آراء شد.
8 - در حوزه انتخابيه شهرستان ني‌ريز و استهبان از مجموع آراء ماخوذه 83970 راي محمدسقايي 37205 راي حائز اكثريت آراء شد.
9- در حوزه انتخابيه تفت و ميبد از كل آراي ماخوذه 46 هزار و 823 برگ راي سيدجلال يحيي‌زاده فيروزآباد با 31 هزار و 51 راي حائز اكثريت آرا شد.
10 - در حوزه انتخابيه قائنات از كل آراي ماخوذه 87 هزار و 376 برگ راي موسي قرباني با 44 هزار و 654 راي حائز اكثريت آرا شد.
11 - در حوزه انتخابيه نطنز و بخش قمصر از كل آراي ماخوذه 32 هزار و 757 برگ راي محمد ضابطي طرقي با 11 هزار و 631 راي حائز اكثريت آرا شد.
12 - در حوزه انتخابيه لنگرود از كل آراي ماخوذه 62 هزار و 884 برگ راي مهرداد يائوج لاهوتي با 24 هزار و 172 راي حائز اكثريت آرا شد.
13 - در حوزه انتخابيه بهشهر و نكاء و گلوگاه از كل آراي ماخوذه 140 هزار و 940 برگ راي احمد علي مقيمي با 46 هزار و 243 راي حائز اكثريت آرا شد.
14 - در حوزه انتخابيه بندرانزلي از كل آراي ماخوذه 54 هزار و 31 برگ راي حسن خسته‌بند با 24 هزار و 557 راي حائز اكثريت آرا شد.
15 - در حوزه انتخابيه لاهيجان از كل آراي ماخوذه 82 هزار و 469 برگ راي يوسف قاسمي گولك با 21 هزار و 552 راي حائز اكثريت آرا شدد.
16 - در حوزه انتخابيه بيجار از كل آراي ماخوذه 46 هزار و 552 برگ راي بهمن مرادنيا با 12 هزار و 400 راي حائز اكثريت آرا شدند.
17 - در حوزه انتخابيه دشتستان از كل آراي ماخوذه 109 هزار و 145 برگ راي جوانشير كدخداپور با 29 هزار و 305 راي حائز اكثريت آرا شدند.
18 - در حوزه تنكابن و رامسر از مجموع آرا 107 هزار 135 راي ابوالفضل نيك نام با تعداد 35 هزار و 959 راي حائز اكثريت آرا شد.
19- در شهرستان مهاباد از مجموع آرا 59 هزار و 966 راي جلال محمودزاده با تعداد 30 هزار و 799 راي حائز اكثريت آرا شد.
20 - در شهرستان آمل از مجموع آرا 127 هزار 963 راي عزت‌الله يوسفيان ملا با تعداد 50 هزار و 240 راي حائز اكثريت آرا شد.
21 - در حوزه انتخابيه شهرستان اردستان از مجموع 24 هزار و 78 راي سيدمصطفي طباطبايي‌نژاد با تعداد 11 هزار و 447 راي حائز اكثريت آرا شد.
22 - در شهرستان قروه از مجموع 81 هزار و 446 راي سيدعماد حسيني با تعداد 29 هزار و 524 راي حائز اكثريت آرا شد.
23 - در شهرستان خمين از مجموع 51 هزار و 540 راي محمدحسين مقيمي با تعداد 29 هزار و 244 راي حائز اكثريت آرا شد.
24 - در حوزه انتخابيه شهرستان درگز از مجموع آرا ماخوذه 41 هزار و 56 راي محمدعلي دلاور با 15 هزار و 100 راي حائز اكثريت آرا شد.
25 - در حوزه انتخابيه محلات و دليجان از مجموع آرا ماخوذه 35 هزار و 954 راي عليرضا سليمي با 12 هزار و 346 راي حائز اكثريت آرا شد.
26 - در حوزه انتخابيه شهرستان اردكان از مجموع آرا ماخوذه 35 هزار و 712 راي محمدرضا تابش با 14 هزار و 562 راي حائز اكثريت آرا شد.
27 - در حوزه انتخابيه شهرستان شهرضا و سميرم و سفلي از كل آرا ماخوذه 57 هزار و 261 راي عوض حيدرپورشهرضايي با 24 هزار و 65 راي حائز اكثريت آرا شد.
28 - در حوزه انتخابيه شهرستان سنقر و كليايي از مجموع آرا ماخوذه 48 هزار و 3 راي محمد حسين حيدريان با تعداد 15 هزار و 696 راي حائز اكثريت آرا شده است.
29 - در حوزه انتخابيه قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلان غرب از مجموع 91 هزار و 539 را ي ماخوذه فرهاد تجري با 20 هزار و 71 راي و فتح الله حسيني با 13 هزار و 224 راي حائز اكثريت آرا شدند و به دور دوم راه يافتند.
30 - در حوزه انتخابيه گرمي از مجموع 50 هزار و 220 راي ماخوذه ولي اسماعيلي 13 هزار و 405 راي راي حائز اكثريت آرا شد.
31 - در حوزه انتخابيه سمنان از مجموع 67 هزار و 936 راي مصطفي كواكبيان با مجموع 20 هزار و 789 راي حائز اكثريت ارا شد.
32 - در حوزه انتخابيه رزن از مجموع 46 هزار و 697 راي محمد مهدي مفتح با مجموع 33 هزار و 19 راي حائز اكثريت آرا شد.
33 - در حوزه انتخابيه آباده بوانات و خرم ديد از مجموع 79 هزار و 380 راي داود محمد جاني با مجموع 12 هزار و 370 راي و محمود محمدي با 10 هزار و 442 راي به دور دوم راه يافتند.
34- در حوزه انتخابيه زرند و كوه بنان از مجموع 72 هزار و 456 راي حسين اميري خامكاني با مجموع 29 هزار و 802 راي حائز اكثريت آرا شد.
35 - در حوزه انتخابيه دامغان از مجموع 41 هزار و 764 راي حسن ملك محمدي با 10 هزار و 649 راي حائز اكثريت آرا شد.
36- در حوزه انتخابيه بم از 142 هزار و 691 راي موسي غضنفر آبادي با 104 هزار و 496 راي حائز اكثريت آرا شد.
37- در حوزه انتخابيه اقليد از 50 هزار و 350 راي ابوالقاسم رحماني با 11 هزار و 295 راي و الياس طاهري با 11 هزار و 43 راي دور دوم راه يافتند.
38 - در حوزه انتخابيه فريدون، فريدون شهر و چادگان از 78 هزار و 653 راي بهمن محمدي با 21 هزار و 280 راي حائز اكثريت آرا شد.
39 - در حوزه انتخابيه شيروان از 75 هزار و 189 راي محمدرضا حسيني‌نژاد با 31 هزار و 700 راي حائز اكثريت آرا شد.
40 - در حوزه انتخابيه اسدآباد از 56 هزار و 446 راي اكبر رنجبرزاده با 15 هزار و 594 راي حائز اكثريت آرا شد.
41 - در حوزه انتخابيه تفرش از 41 هزار و 103 راي بهمن اخوان با 17 هزار 746 راي حائز اكثريت آرا شد.
42 - در حوزه انتخابيه سلماس از 71 هزار و 618 راي علي اكبر آقايي مقانجويي با 34 هزار و 935 راي حائز اكثريت آرا شد.
43 - در حوزه انتخابيه پل دختر از 46 هزار و 587 راي علي كائيدي با 22 هزار و 376 راي حائز اكثريت آرا شد.
44 - در حوزه انتخابيه نائين از 33 هزار و 121 راي حسين حسني بافراني با 17 هزار و 478 راي حائز اكثريت آرا شد.
45 - در حوزه انتخابيه نهاوند از مجموع 84 هزار و 864 راي مهدي سنايي با 25 هزار و 716 راي حائز اكثريت آرا شد.
46 - در حوزه انتخابيه چناران و طرقبه از 85 هزار و 79 راي محمد دهقاني نقندر با 38 هزار و 857 راي حائز اكثريت آرا شد.
47 - در حوزه انتخابيه نهبندان و سربيشر از 48 هزار و 766 راي محمدرضا صابري با 14 هزار و 809 راي حائز اكثريت آرا شد.
48 - در حوزه انتخابيه پاوه و اورامانات از 82 هزار و 16 راي سيد فتح الله حسيني با 31 هزار و 367 راي حائز اكثريت آرا شد.

اندر احوالات کاندیدهای زاهدان

اندر احوالات کاندیدهای زاهدان برای آشنایی دوستان با نظر طرز تفکر و خصوصیات برخی کاندیدهای هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در زاهدان مطلب زیر رابخوانید اگر از تیتر درشت هفته نامه توسن که نوشته : مدعیان دین و خلق خدا ! بگذارند مردم خود انتخاب کنند بگذریم ابتدا با کاندید های ائتلاف سبز مسجد مکی آشنا می شویم 1- مهندس پیمان فروزش 36 ساله ایشان شعارش هست " خدمت صادقانه و شجاعانه !!!! به مردم و از اهداف ایشان طبق بروشورهای تبلیغاتی توجه به مبانی نظام اسلام و قانون اساسی / ایستادگی در مقابل استکبار جهانی /مبارزه با فساد اقتصادی در کشور /عملکرد افتخار آمیز ایشان نیز بگفته خودشان تصویب سهمیه بندی بنزین / اجازه برداشت 58 هزار میلیارد ریال از ذخیره ارزی / تصویب طرح مبارزه با دخانیات بوده ایمیل ایشان pfrozesh@ hotmail.com است
شعر بی وزن و بی قافیه ایی هم در روزنامه صبح زاهدان در کنار عملکرد و فیگور های تبلیغاتی اش چاپ کرده که خالی از لطف نیست بخوانیدش
فروزش چو خورشید فروزان شده است !!
بلوچ و فارس را بهم دوخته است !
پرچم عدل را برافراشته است
به ایران و اسلام وفا داشته است
به رهبر خلوص و ادب داشته است
همه جا محبت چو گل کاشته است
به وحدت ممتاز و متین بوده است
میان فرق او امین بوده است
جوانی جوان بخت و اهل سخاست
به شیعه و سنی او با وفاست
محبت پیمان درون دل است
بلوچ بی پیمان خشت و گل است
فروزش حمال دردها شده است !!!
زه رنج زمانه نخوابیده است !!!
نخوابید پیمان !!!!!
که عهد کرده است
به مجلس بلوچ را شاد کرده است
2- حاج نظر ملک ریسی ایشان قبلا در قسمت های مختلف دادگستری از جمله شورای حل اختلاف حضور داشته و بسیاری از بزرگان با وی رفت و آمد داشته اند آنگونه که شایعه است وی قبلا سنی بوده که شیعه شده است حتی برخی به وی لقب تیجانی داده اند که بنده چون اطلاع دقیقی در مورد ایشان ندارم نمی توانم رد یا تایید نمایم چیزی که خودم در موردایشان شنیده ام می گویند انسان خوبیست و خدمات فراوان و خیری انجام داده
3- مهندس محمد رضا وظیفه وی در چند جا کار میکرده و عضو چند تیم بوده برای آشنایی بیشتر با ایشان به سایتش یعنی www.vazifah.com سر بزنید
4- خانم زهرا برهانزهی مولف کتاب آپارتاید جنسیتی ایشان اولین کاندیدای زن بلوچ است که واقعا مقاومت و پایدارشان ستودنی ست چرا که علارغم تمام مشکلات در دوره اول دوم و سوم شورای اسلامی شهر و روستا و همچنین کاندید مجالس ششم هفتم و هشتم نیز شده از برنامه هایی که ایشان قول داده تشکیل تیم فوتبال قوی و حضور این تیم در لیگ برتر است برای آشنایی با ایشان به آدرس اینترنتی www.zanebalocheirane.blogfa.com و یا ایمیل borhanzehy@noavar.com سر بزنید
5- دکتر حسین کیخایی 41 ساله که شعارش "با توکل بر خدا خواستن توانستن است " از اهداف ایشان در بروشور تبلیغاتیشان می توان برنامه ریزی برخورد قاطع و سریع با ناامن کنندگان جامعه از جمله آدم ربایان سارقان قاچاقچیان مواد مخدر و تهدیدکنندگان امنیت نام برد بهتر است بدانید وی همکنون ساکن سوئد می باشد و در یک شعبه از هواپیمایی ایران در آنجا کار می کند
6- عادل مزاری 39 ساله که با این شعار آمده ع= عدالت ا= امنیت د = درایت ل = لیاقت که مجموع همه اینها می شود عادل که اسم حضرت آقاست جالب است بدانید عادل مزاری در بین فارس و بلوچ و همه طرفداران فراوانی دارد سخنانش تا حدودی نشان از نوعی تفکر میانه روانه و اعتدال را که خواست بسیاری از مردم اعم از بلوچ زابلی بیرجندی و... است می باشد و در کل گرچه بسیاری او و سایر کاندید ها را شکست خورده می پندارند اما این شکست را نشان عدم دوست داشتن طرز تفکر عادل مزاری نمی دانند برای ارتباط با نشریه او به ایمیل sobhezahedan@yahoo.com و یا سایت www. sobhezahedan.com سر بزنید
7- دکتر حسن زارعی با شعار " هر آنچه خدا خواهد همان می شود اوست که هر که را بخواهد عزت می دهد " پا به گردونه انتخابات گذاشته بقول خودش شهرت چندانی ندارد او یازده سال استاد دانشگاه های فردوسی مشهد زابل و بلوچستان بوده
پاسخ:

یک انسان

۱۳۸۶ اسفند ۲۴, جمعه

آخرین گزارش از هشتمین انتخابات (انتصابات ) مجلس

به گزارش آژانس خبری تفتان رای گیری در انتخابات مجلس در ایران اکنون به پایان رسیده است. ساعت رای گیری در شهرهای بزرگ تا 23 شب تمدید شده بود. روز انتخابات تنش های مختلفی بخصوص در شهرستانها و مناطقی که اقوام ساکن هستند گزارش شده است. این تنش ها بجز موارد متعدد جراحت و دستگیری، در تنکابن به کشته شدن دو نفر انجامید. به گزارش فارس، میزان مشارکت در انتخابات مجلس هشتم از میزان شرکت در رای گیری مجلس هفتم بالاتر است. در انتخابات مجلس هفتم 7/23 ميليون نفر شركت كرده بودند.
فارس همچنین در موضعگیری آشکار به نفع اصولگرایان از «سناریوی شکست خوردگان انتخابات» نوشته است و می گوید: «برخي از نامزدهاي اصلاح طلب در راستاي اين سناريو قبل از اعلام قطعي شكست در انتخابات به بهانه‌هاي واهي قصد استعفا و كناره‌گيري دارند.» اما همین خبرگزاری در خبری دیگر از قول حسین مرعشی رئیس ستاد اصلاح طلبان نوشت: «نامزدهای ما قصد استعفا ندارند.»

اساسنامه‌ی شورای دولتی برنامه‌ریزی مدارس ‌علوم ‌دینی اهل‌سنت ‌کشور ابلاغ شد


تهران - پایگاه اطلاع رسانی اصلاح

در روزهای پایانی سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی و در شرایطی که انتظار می‌رفت نقش علما و اندیشمندان اهل سنت در نگاه رسمی برجسته‌تر و پررنگ‌‌تر شود، خبری در خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شد مبنی بر اینکه یازدهم اسفند ماه جاری اساسنامه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از طرف رئیس جمهور ابلاغ شده است.این اساسنامه، در جلسه 613 شورای عالی انقلاب فرهنگی درتاریخ 8/8/86 تصویب شده و برابر مفاد آن در ترکیب شورای یازده نفره برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، تنها سه عضو اهل سنت حضور دارند که برای مدت 3 سال منصوب می‌شوند ولی انتخاب مجدد آنان بلامانع است.تصویب این اساسنامه بدون مشورت با علمای اهل سنت،‌ نگرانی وسیعی را در میان طلاب و مدرسین مدارس دینی ایجاد نموده و انتظار می‌رود با توجه به اهمیت ویژه موضوع،‌ این مسأله با حسن تدبیر مسؤولین و تعامل منطقی با علما به نحو احسن رفع و رجوع گردد.متن خبر ایرنا و متن مصوبه در پی می‌آید:•

متن خبر ایرنا


-7/8612151724143059.htm

اساسنامه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور از سوی دکتر "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید و ابلاغ شد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، این اساسنامه که ابتدا توسط کارگروه منتخب شورای عالی بنا به تفویض جلسه ‪۶۱۳‬ مورخ ‪ ۸‬آبان ماه ‪ ۱۳۸۶‬شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده و سپس در تاریخ ‪۱۱‬اسفند ‪ ۱۳۸۶‬به تایید رییس جمهوری رسیده‌است، مشتمل بر ‪ ۱۰‬ماده و ‪ ۴‬تبصره می باشد. در ماده یک این‌اساسنامه و در تعریف مدارس علوم دینی اهل سنت‌کشور آمده است: به منظور تامین نیاز فرهنگی، آموزشی جامعه اهل سنت ایران شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت زیر نظر شورای نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت و با اهداف، وظایف و اختیارات پیش‌بینی شده در این اساسنامه تشکیل می‌شود. در ماده‪ ۲‬این اساسنامه نیز اهداف این مدارس شمرده شده که عبارتنداز: تربیت عالمان‌آگاه، متعهد و متخلق برای انجام وظایف و پاسخ به‌نیازهای دینی جامعه‌اهل سنت،ساماندهی امور آموزشی و فرهنگی با تاکید بر آموزشهای تطبیقی و زبان رسمی کشور، نشر فرهنگ تقریب و وحدت و انسجام اسلامی و ارتقای کیفی مدارس علوم دینی اهل سنت. در بخش‌های دیگری از این اساسنامه، ارکان، شورای برنامه‌ریزی، دبیر و دبیرخانه، وظایف دبیر و دبیرخانه، ترکیب اعضاء شورای برنامه‌ریزی و وظایف شورای برنامه‌ریزی این مدارس تعریف شده اند. در ماده ‪ ۹‬این اساسنامه تاکید شده است که کلیه مقررات و آیین‌نامه‌های مغایر با این اساسنامه از تاریخ تصویب آن منسوخ و بلااثر خواهدبود. این اساسنامه در تاریخ ‪۱۱‬اسفندماه ‪ ۱۳۸۶‬در نامه شماره ‪/۷۴۳۸‬دش توسط دکتر "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید شده است. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ•

متن مصوبهhttp://www.iranculture.org/provs/view.php?id=1598

اساسنامه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشورمصوب ششصد و سیزدهمین جلسه مورخ 08/08/1386 شورای عالی انقلاب فرهنگی تاریخ ابلاغ: 11/12/1386 شماره ابلاغ: 7438/دششرح:ماده 1- تعریف: به منظور تأمین نیاز فرهنگی - آموزشی جامعه اهل سنت ایران شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت زیرنظر شورای نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت و با اهداف، وظایف و اختیارات پیش بینی شده در این اساسنامه تشکیل می‌شود. ماده 2- اهداف : 1- تربیت عالمان آگاه، متعهد و متخلق برای انجام وظایف و پاسخ به نیازهای دینی جامعه اهل سنت. 2- ساماندهی امور آموزشی و فرهنگی با تأکید بر آموزشهای تطبیقی و زبان رسمی کشور. 3- نشر فرهنگ تقریب و وحدت و انسجام اسلامی .4- ارتقای کیفی مدارس علوم دینی اهل سنت. ماده 3- ارکان: 1- شورای برنامه‌ریزی.2- دبیر و دبیرخانه. ماده 4- ترکیب اعضاء شورای برنامه‌ریزی : 1- رئیس شورای نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت (رئیس شورا).2- دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت.3- حداقل سه نفر از اعضای شورای نمایندگان ولی فقیه به انتخاب شورای مزبور.4- نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی. 5- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه .6- رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی .7- سه نفر از علمای مذاهب اهل سنت به انتخاب شورای نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت و ترجیحاً از میان نمایندگان اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری.تبصره : اعضای حقیقی شورا به مدت 3 سال انتخاب می‌شوند و انتخاب مجدد آنان بلامانع است. ماده 5- وظایف شورای برنامه‌ریزی: 1- تصویب برنامه‌ها، مقررات و آیین نامه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی 2- تصویب شرایط و ضوابط صدور مدارک تحصیلی برای طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت.3- نظارت بر کیفیت تحصیلی مدارس علوم دینی اهل سنت و ارزشیابی مستمر آنها.4- اعطای مجوز تأسیس مدارس دینی اهل سنت در چارچوب سیاستها و ضوابط مصوب. 5- صدور مدارک تحصیلی و علمی برای طلاب و ارزشیابی مدارک علمی صادره از داخل یا خارج از کشور.6- تصویب مقررات و آئین نامه های اجرایی، مالی و معاملاتی مدارس علوم دینی اهل سنت7- تصویب ساختار سازمانی، بودجه سالانه و کلیه مقررات مورد نیاز دبیرخانه شوراتبصره: وظایف فوق در چارچوب نظام آموزشی، سیاستها و ضوابط مصوب شورای نمایندگان ولی‌فقیه در امور اهل سنت انجام می‌پذیرد. ماده 6- جهت انجام کلیه امور و فعالیتهای ستادی و پشتیبانی مربوط به شورای برنامه‌ریزی، دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی زیرنظر رئیس شورا تشکیل می‌گردد. تبصره: انجام وظایف دبیرخانه در استانها توسط دفاتر نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت با هماهنگی رئیس شورای برنامه‌ریزی انجام می‌شود. ماده 7- وظایف دبیر و دبیرخانه 1- نظارت و ایجاد هماهنگی در خصوص دفاتر نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت.2- ارزیابی فعالیت‌های مدارس علوم دینی در چارچوب ضوابط تعیین شده. 3- انجام پژوهش‌های مورد نظر شورای برنامه‌ریزی .4- تهیه و تدوین طرح ها و ارائه نظریات کارشناسی مورد نیاز شورای برنامه‌ریزی. 5- تهیه برنامه کار و تنظیم دستورجلسات شورای برنامه‌ریزی .6- ابلاغ مصوبات شورای برنامه ریزی و فراهم آوردن تمهیدات اجرایی .7- ارائه گزارش عملکرد سالانه دبیرخانه یا گزارش‌های لازم به شورای برنامه‌ریزی .تبصره: دبیر شورای برنامه ریزی، مدیریت اداری و اجرایی دبیرخانه را عهده‌دار می‌باشد و با حکم رئیس شورای برنامه ریزی منصوب می‌گردد. ماده 8- بودجه دبیرخانه بصورت کمک توسط سازمان اوقاف و امور خیریه تأمین می‌گردد. ماده 9- کلیه مقررات و آیین‌نامه‌های مغایر با این اساسنامه از تاریخ تصویب آن منسوخ و بلااثر خواهد بود. ماده 10- این اساسنامه مشتمل بر 10 ماده و 4 تبصره بنا به تفویض جلسه 613 مورخ 8/8/86 شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط کار گروه منتخب شورای عالی به تصویب رسید.

وزیر كشور: نتایج انتخابات در تهران را به صورت یكباره اعلام می‌كنیم


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبرگزاری مجلس حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعلام نشدن تدریجی نتایج شمارش آرا باعث می‌شود تا هیات‌های اجرایی در شمار آرا سرعت بیشتری داشته باشند.
پورمحمدی در رابطه با احتمال تمدید زمان رای‌گیری گفت: زمان رای‌گیری در شهرهای بزرگ حتما دوباره تمدید خواهد شد .

پایان انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران در سراسر حوزه های انتخابیه این کشور رسماً پایان یافت.
رأی گیری از ساعت هشت بامداد آغاز شده و قرار بود در ساعت شش عصر پایان یابد اما برگزارکنندگان انتخابات پنج بار و هر بار به مدت یک ساعت زمان رأی گیری را تمدید و اعلام کردند که دلیل افزایش زمان رأی گیری، استقبال مردم و شرکت گسترده آنان در انتخابات بوده است.
سخنگوی دولت ایران پیش بینی کرده که دست کم شصت درصد واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات شرکت کرده اند و وزیر کشور ایران گفته که میزان شرکت مردم در این دوره از انتخابات از دوره پیشین بیشتر بوده است.
در دور پیشین انتخابات مجلس، 51 و دو دهم درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کرده بودند.
تعداد واجدان شرایط رأی دادن در این دوره از انتخابات حدود 43 میلیون نفر برآورد شده است.
وزیر کشور ایران اذعان کرده که با توجه به همزمانی انتخابات به روزهای پایانی سال خورشیدی و اشتغال مردم به خرید و مشغولیتهای مخصوص عید نوروز، گمان نمی کرده که استقبال خوبی از انتخابات بشود.
عامل دیگری که به گفته وی باعث نگرانی نسبت به میزان شرکت مردم در انتخابات شده بود، ممنوعیت الصاق عکس و پوستر در معابر عمومی بود که باعث شده بود فضای کشور کمتر از دوره های پیشین، حال و هوای انتخاباتی داشته باشد.
با پایان یافتن رأی گیری شمارش آرا آغاز می گردد، اعلام نتایج از حوزه های انتخابیه کوچک و کم جمعیت شروع می شود و معمولاً تهران، آخرین حوزه انتخابیه ای است که نتایج نهائی شمارش آرای آن اعلام می گردد.
وزارت کشور وعده داده که تا پیش از آغاز تعطیلات نوروزی، نتایج نهائی شمارش آرا اعلام شود.
اعتراض اصلاح طلبان
مقامات ایرانی اعلام کرده اند که تخلف انتخاباتی عمده ای در روند رأی گیری رخ نداده اما اصلاح طلبان از تخلفهایی در برگزاری انتخابات خبر داده اند که به گفته آنان، به نفع رقیبان اصولگرایشان انجام شده است.
سیدعبدالواحد موسوی لاری، رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان در نامه ای به دبیر شورای نگهبان و وزیر کشور که برگزاری انتخابات و نظارت بر آن را به عهده دارند، اعلام کرده که برگزارکنندگان انتخابات بر خلاف وعده ای که داده بودند هنوز به اصلاح طلبان اجازه نداده اند ناظرانی بر روند رأی گیری بگمارند.
ائتلاف اصلاح طلبان که به روند برگزاری اعتراض کرده، به دلیل ردصلاحیت بسیاری از نامزدهایش امکان معرفی نامزد برای همه حوزه های انتخابیه را پیدا نکرده است.
در حالی که این ائتلاف نسبت به سلامت انتخابات ابراز نگرانی می کند، حزب اعتمادملی که دیگر تشکل انتخاباتی اصلاح طلب را تشکیل داده، اعتراضی به روند برگزاری انتخابات ابراز نکرده و رهبران آن هنگام رأی دادن به خبرنگاران گفته اند که نسبت به سلامت انتخابات خوشبینند.
در این دور از انتخابات، بیش از چهارهزار نامزد انتخاباتی بر سر 290 کرسی مجلس رقابت می کردند و همزمان، انتخابات میاندوره ای برای چهار کرسی مجلس خبرگان و شماری از شوراهای شهر نیز برگزار شد.
رأی گیری در بیش از چهل و پنج هزار شعبه اخذ رأی صورت گرفت که شش هزار شعبه آن در حوزه انتخابیه تهران بود.
به گزارش تلویزیون جمهوری اسلامی، بیش از 420 گزارشگر، از جمله 230 گزارشگر رسانه های خارجی، این انتخابات را پوشش خبری می دهند.
براساس قانون انتخابات، انتخاب نماینده در مرحله اول منوط به کسب اکثریت دست کم یک چهارم کل آرای ریخته شده در آن حوزه است و در صورتی که در این مرحله یک یا چند تن از داوطلبان به این حد نصاب دست نیابند، انتخابات برای نمایندگان باقی مانده حوزه مربوطه به دور دوم کشیده می شود.
نامزدهای دارای بیشترین آرا در دور اول، به دور دوم راه خواهند یافت و شمار نامزدهای شرکت کننده در دور دوم به تعداد دو برابر نمایندگان مورد نیاز خواهد بود.

منادیان حقوق بشر کجایند؟ این است انسانیت غرب




اکران عمومی فیلم ضد قرآنی لغو شد

به گزارش آژانس خبری تفتان "گرت ویلدرز" سیاستمدار راستگرای هلندی از اکران عمومی فیلم ضد قرآنی خود صرف نظر کرد و دلیل آن را بهای سنگین امنیتی دانست که باید در این زمینه پرداخت شود.
این فیلم مستند 15 دقیقه ای با عنوان "فتنه" تنها در اینترنت به نمایش درخواهد آمد. اظهارات "ویلدرز" درخصوص تصمیم جدید خود در حالی عنوان شد که نخست وزیر دانمارک از اتحادیه اروپا خواسته بود که تعهدات خود در قبال آزادی بیان را فراموش نکنند. پیش از این نیز انتشار کاریکاتورهای موهن نسبت به مقام پیامبر اسلام (ص) در یکی از روزنامه های هلندی، خشم مسلمانان را در سراسر دنیا برانگیخته بود. یورونیوز گزارش داد، کاریکاتوریست دانمارکی و طراح کاریکاتورهای موهن، از "ویلدرز" خواسته بود تا فیلم ضد اسلامی خود را علیرغم پیامدهای آن و فشارهای حاصل از سوی دولت هلند، به نمایش درآورد. ساخت این فیلم تاکنون در کشورهایی چون ایران، افغانستان و پاکستان با انتقادات شدیدی مواجه شده است

الشرق‏الاوسط: مقتدی صدر در قم است

به گزارش «جهان» و به نقل از فارس، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت: برخي منابع عراقي در شهر نجف از ناپديد شدن مقتدا صدر به مدت بيش از هشت ماه خبر مي‌دهند.
به گفته اين منابع، مقتدا صدر در قم است و دروس حوزوي را به شكل فردي فرا مي‌گيرد.
يك منبع عراقي مقيم شهر قم كه خواست نامش فاش نشود به الشرق الاوسط گفت: مقتدا صدر در قم دروس حوزوي را فرا مي‌گيرد و شماري از استادان حوزه مكلف شده‌اند به مقتدا صدر كتب فقهي در سطوح عالي بياموزند تا او به درجه اجتهادي نائل شود.
اين منبع افزود: تدريس براي مقتدا صدر به شكلي كاملا محرمانه صورت مي‌گيرد و فقط نزديكان و نگهبانان او حق ملاقات با وي را دارند و منزل او نيز بدور از چشم مردم و در يكي از مناطق دور افتاده قم قرار دارد و گويي كه وي در بازداشت خانگي به سر مي‌برد.
اين منبع همچنين مدعي شد برخي از نزديكان مقتدا صدر از جمله"مصطفي يعقوبي" را در لباس معمولي و عادي ديده است.
اين در حالي است كه" غفران ساعدي" عضو پارلمان عراق از جناح صدر اين گونه اخبار را شايعات بي اساس دانست و افزود: «مقتدا صدر در مكاني خلوت به پژوهش، عبادت و كسب كمالات جسمي و معنوي مشغول است.»
منابع عراقي در شهر نجف همچنين گفتند: وي بيش از هشت ماه است كه در هيچ فعاليت مذهبي و اجتماعي شركت نمي‌كند و مقر او بسته است اما يارانش به خاطر رد گم كردن گاهي با كاروان در شهر جولان مي دهند تا چنين القاء كنند كه او در نجف اشرف است اما نزديكان او مي‌گويند وي در نجف حضور ندارد.
اين منابع همچنين اعلام كردند، نفوذ جريان صدر در نجف در مقابل نفوذ فزاينده مجلس اعلا به رهبري سيدعبدالعزيز حكيم و نيز نفوذ موسسه شهيد محراب كه رياست آن را عمار حكيم فرزند عبدالعزيز بر عهده دارد، كاهش پيدا كرده است.

همه کوشش کنند تا عدالت در انتخابات اجرا شود



امام جمعه اهل‌سنت زاهدان:همه کوشش کنند تا صداقت و عدالت در انتخابات اجرا شود

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل‌سنت زاهدان خطبه جمعه این هفته را با تلاوت آیه «یا أیها الذین آمنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقین» آغاز کرده و گفتند:آیه‌ای را از کلام زیبای پروردگار خدمت شما تلاوت کردم، دعا بفرمایید الله تعالی درک معانی و مفهوم صحیح این آیات را توفیق بدهد و به همه ما توفیق عمل عنایت بفرماید.بنده در هفته گذشته یا جمعه اسبق در رابطه با امانتداری صحبت کردم که ازدستاوردهای مهم ادیان و تمدن بشری می‌باشند و به ویژه دستاورد بسیار مهم اسلام است که دین اسلام هم به صداقت و هم به امانت تأکید کرده است.در این جمعه بیشتر در مورد صداقت مطالبی را در روشنایی کتاب الله خدمت شما عرض می‌کنم. گرچه مثال ما مانند گنجشک کوچک و تعلیم خدا و رسول مانند دریا است و هر گنجشکی با نوک خود قطره‌ای برمی دارد و ما از آن دریا قطره‌ای را بر می‌داریم. صداقت همواره یکی از بالاترین و برجسته‌ترین شاخصه‌های تمدن انسانی بوده است. انسانها از قدیم تاکید بر صداقت داشتند، آباء و اجداد ما در اسلام و قبل از اسلام همواره چیزی که بر آن اتفاق نظر داشتند، صداقت بوده است. قرآن و سنت بار بار ما را به صداقت تشویق کرده است که صداقت را در زندگی داشته باشیم.در اذهان عمومی وقتی صداقت مطرح می‌شود، از راستگویی تعبیر می‌شود در حالی که صداقت تنها به راستگویی گفته نمی‌شود بلکه باید هم کلام راست باشد و هم اعتقاد راست باشد. و باید نیت و زبان و قلب صادق باشد. عملکرد انسان باید راست باشد. اگر عملکرد ما صادقانه نباشد ما به بارگاه الهی صادق محسوب نمی‌شویم. بنابراین برای آنکه ما واقعاً صادق باشیم، باید کلام ما راست باشد، کردار، رفتار، اخلاق، نیت و اعتقاد ما راست باشد و ما از هر طرف راستی را اختیار کنیم و در تمام شعبه‌های زندگی راست باشیم. در حدیث است که انسان همواره راست می‌گوید تا اینکه نزد الله تعالی صدیق نوشته می‌شود و همواره دروغ می‌گوید تا اینکه نزد الله تعالی کذاب نوشته می‌شود. دروغ گناهی است که بر دروغگو لعنت خدا سرازیر می‌شود.در طول تاریخ دروغ مایه تباهی افراد و اقوام و ملتها شده است و هرگاه ملتی از لحاظ زبان و اعتقاد در مسیرغلط قرار گرفت، هلاک و برباد شده است.قوم لوط، عاد، ثمود و فرعون بر اثر کردار و گفتار غلط سرنگون شدند ولی ابراهیم علیه‌الصلاة والسلام را قرآن اینگونه توصیف می‌کند: «واذکر فی الکتاب ابراهیم انه کان صدیقاً نبیاً». انبیا همه صدیق‌اند و ابراهیم صدیق تا امروز ذکر خیرش وجود دارد. کذب باطل است و تاریخ شاهد نیست که هیچ ملتی در اثرکذب رشد کند؛ بلکه تنزل کرده و رسوا شده است. صدق مایه درخشندگی و سربلندی است.
مولانا عبدالحمید در ادامه گفتند:اگر امروز یک میلیارد و پانصد میلیون انسان، محبت سید المرسلین را در قلب دارد در اثر صداقت آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم است. رهبران دنیا وقتی به راه صحیح نرفتند مردم آنها را فراموش کرده و از نام آنها نفرت دارند. ولی بلال حبشی و اصحاب رسول (همانند ابوبکر، عمر، عثمان، علی، عایشه، فاطمه و ... رضی‌الله‌عنهم) را نگاه کنید که مردم چه محبتی با آنها دارند. سلمان فارسی یک غلام بود ما برای تلاش دین صحیح ا ز رامهرمز اصفهان حرکت کردند و به مدینه رفتند. وقتی چهره پیامبر را دیدند فهمیدند که این چهره صادق و راستگوست سلمان به پای آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم افتاد و درخشید. سلمان کسی است که پیامبر فرمودند: «سلمان منا اهل البیت». این نتیجه صدق و صداقت است و امروز همه محبت سلمان و بلال و ... را در دل دارند.لذا صدق برقرار است. صداقت را هیچ کس نمی‌تواند از بین ببرد اما کذب باطل و برباد و در شرف زوال است. کذب مانند کف آب است و صدق مانند آب دریا می‌ماند و کف دریا با باد از بین می‌رود. آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم در یک کلام فرمودند: «الصدق ینجی و الکذب یهلک». بعضی در تجارت دروغ می‌گویند و فکر می‌کنند که فایده می‌کنند، اما نمی‌دانند که این کذب باعث نفرت می‌شود. ربا نوعی کذب است و خداوند می‌فرماید: «یمحق الله الربا». اما صدقه صدق است، خداوند می‌فرماید « و یربی الصدقات» اما ربا، رشوه و خوردن حق دیگران، کذب و حرام است، بنابراین نباید کسی چنین روزی حرامی را به فرزندان خود بدهد.قرآن می‌فرماید: «یا ایها الذین امنوا اتقوالله» ای مومنین ا زخدا بترسید، راه خلاف را نروید که پایدار نیست. راه درست را اختیار کنید، نماز بخوانید، گناه نکنید و از خدا بترسید. مخالفت با خدا و رسول و شریعت نکنید و از خدا بترسید و همواره از راستگویان باشید، رفت و آمد شما با انسانهای صادق باشد و با خلافکاران ارتباط نداشته باشید.نشست و برخاست با انسان منافق و دارای امراض معنوی خطرناک است، مگر برای اصلاح او. دکتر که با مریض ارتباط می‌گیرد به قصد علاج اوست.بنابراین صداقت را در زندگی اختیار کنید. سربلندی و سرخ‌رویی در صداقت و راستی است و رسول مکرم اسلام صلی‌الله‌علیه‌وسلم از کانال صداقت به معراج رفته و دینش تا امروز باقی مانده است. این دین، دین صداقت است؛ انسان اگر از راه راست ضرر بکند باز هم نفع است و از راه دروغ اگر فایده هم بکند باز هم او ضرر کرده است.بنابراین ما حتی اشاره کاذبانه هم به کسی نکنیم و راست برویم. این تعلیم اسلام و همه ادیان است. خطیب جمعه اهل‌سنت در بخش دیگری از سخنانشان در مورد انتخابات گفتند:ما چه کسانی را باید انتخاب کنیم؟ این خیلی مهم است. سنت و قانون پروردگار آن است که برای هر کاری چیز مناسب آن کار را آفریده است. تمام اعضای بدن ما را خداوند متناسب برای آن کار آفریده است. نمایندگی هم مقامی است که باید متناسب با آن کار باشد، اول کسی را انتخاب کنیم که از لحاظ علمی و عقلی توانمند باشد و بهترین قانون را مطرح و تصویب کند‌.توانمندی فقط در سواد دار بودن نیست. در این شهر پزشک زیاد است اما هر پزشک جایگاهی دارد؛ چه بسا بسیاری از پزشکان دارویی را به بیماری می‌دهند که بیماری‌اش بدتر می‌شود. همه پزشکان با سوادند اما همه متخصص نیستند. همه دانشگاهیان، مولو‌ی‌ها و ... برابر نیستند؛ خیلی‌ها دارای مدارک بالا هستند اما قدرت فکری ندارند. دومین ویژگی این است که آن شخص امین باشد. حضرت یوسف علیه‌السلام می‌فرماید: مرا خزانه‌دار مصر کن، زیرا من قوی و امین هستم. بنابراین نماینده باید قوی و امین باشد که فردا مردم را نفروشد و دچار فساد اخلاقی نشود؛ نماینده باید وجیه باشد. ثانیاً، باید در مجلس از حق ملت دفاع کند نه اینکه صمّ بکم باشد و بترسد و ساکت باشد، بلکه باید از خود گذشتگی داشته وخود را وقف مردم بگرداند.
مولانا عبدالحمید در ادامه گفتند:رأی دادن یک مسأله اجتماعی است. الآن رأی دادن از تلاوت قرآن هم ثوابش بیشتر است، زیرا این سرنوشت است و مملکت بدون مجلس اداره نمی‌شود.تأکیدم به شما این است که در زاهدان تک رأی ندهید و به دو نفر که شما آنها را اصلح می‌دانید رأی دهید. بنده به عنوان یک پیش نماز شما، به همه شما تاکید می‌کنم که همه رأی بدهید؛ خواهران هم با پوشش اسلامی بیایند و رأی بدهند. آنانی که سواد ندارند افراد باسواد را با خود ببرند و کاغذ سفید در صندوق نیندازید.توصیه ما به افراد مسئول این است که همه تلاش کنند تا اینکه انتخابات سالم برگزار شود و امانتداری در آرای مردم رعایت شود و صدق همین است که هر چه مردم رأی دادند همان از صندوق بیرون بیاید. همه کوشش کنند تا صداقت و عدالت در انتخابات اجرا شود و هیچ کس حب و بغض خود را در رأی مردم اعمال نکند.بنده تجربه‌ای دارم از ابتدای انقلاب که هرکس در هر قسمتی بوده و تقلبی کرده باعث رسوایی او شده است، بنابراین هر کس تقلب کند منتظر رسوایی دنیا و آخرت باشد، پس امانت‌داری رعایت شود تا ما بعد از انتخابات فرصت دعای خیر و شکر از مسئولین را داشته باشیم و حسن نیت ما همین است ولی قضاوت بعد از انتخابات خواهد شد.والسلام
جمعه 24 اسفند

آمریکا یک بانک بحرینی 'مرتبط' با ایران را تحریم کرد



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی آمریکا یک بانک مستقر در بحرین را تحت کنترل بانک ملی ایران اعلام کرده و آن را در ارتباط با برنامه های تسلیحاتی ایران تحریم کرده است.
وزارت خزانه داری آمریکا گفت علیه "بانک آینده بی اس سی" (Future Bank BSC) اقدام می کند چرا که این بانک تحت اختیار بانک ملی است که قبلا به خاطر "تسهیل فعالیت های گسترش تسلیحات کشتار جمعی ایران" تحت تحریم دولت آمریکا قرار گرفته بود.
استوارت لیوی، معاون امور تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری، گفت: "بانک ملی برای کمک به برنامه ایران در دنبال کردن توانایی های اتمی و موشک های بالستیک حاضر است راه های درازی را طی کند، و همزمان به سایر موسسات برای پرهیز از تحریم کمک می کند."
بانک ملی ایران قبلا اتهام دست زدن به اقدامات خلاف مقررات بین المللی در خارج را رد کرده است.
آقای لیوی گفت که بانک ها و سایر موسسات متعلق به بانک ملی یا تحت کنترل آن "تهدیدی جدی" را متوجه سلامت نظام مالی بین المللی می کنند.
دولت آمریکا در اکتبر سال 2007 تحریم هایی را بر بانک ملی اعمال کرده بود.
به گفته وزارت خزانه داری آمریکا "بانک آینده" سال 2004 تاسیس شد که حاصل سرمایه گذاری مشترک بانک ملی و بانک صادرات و یک بانک خصوصی مستقر در بحرین بود.
این دو بانک ایرانی هر یک 33 و سه دهم درصد از سهام بانک آینده را در اختیار دارند.
وزارت خزانه داری گفت که "سایر اطلاعاتی که در دسترس دولت آمریکاست" نشان می دهد بانک آینده تحت کنترل بانک ملی است.
استوارت لیوی گفت که این اقدام هماهنگ با قطعنامه 1803 شورای امنیت برای تحریم ایران است که روز سوم مارس 2008 تصویب شده بود.
آن قطعنامه خواستار "اعمال هوشیاری" کشورهای عضو سازمان ملل در ارتباط با هرگونه فعالیت میان موسسات مالی در کشورهای خود با کلیه بانک های مستقر در ایران به خصوص بانک های ملی و صادرات می شود.
اقدام دولت آمریکا علیه بانک آینده کلیه دارایی های آن را که در حوضه قضایی آمریکا باشد مسدود می کند و از معامله شهروندان آمریکا با این بانک ممانعت به عمل می آورد.
تحریم های تازه سازمان ملل بر ایران به خاطر خودداری آن کشور از عمل به خواسته های دو قطعنامه قبلی شورای امنیت سازمان ملل برای تعلیق بخش های حساس برنامه اتمی اعمال شده است.

اعتراض اصلاح طلبان به روند برگزاری انتخابات



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی در روز انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران، اصلاح طلبان از تخلفهایی در برگزاری انتخابات خبر داده اند که به گفته آنان، به نفع رقیبان اصولگرای آنان انجام می شود.
سیدعبدالواحد موسوی لاری، رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان در نامه ای به دبیر شورای نگهبان و وزیر کشور که برگزاری انتخابات و نظارت بر آن را به عهده دارند، اعلام کرده که برگزارکنندگان انتخابات بر خلاف وعده ای که داده بودند هنوز به اصلاح طلبان اجازه نداده اند ناظرانی بر روند رأی گیری بگمارند.
ستاد انتخابات ایران پیشتر اعلام کرده بود که نامزدهای انتخاباتی اجازه خواهند داشت افرادی را برای نظارت بر رأی گیری تعیین کنند و این افراد با تأیید ستاد انتخابات در مراکز رأی گیری مستقر خواهند شد.
آقای موسوی لاری که خود به عنوان وزیرکشور دولت محمد خاتمی عهده دار برگزاری انتخابات دوره های ششم و هفتم مجلس بود به احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور ایران نوشته که از 3600 ناظری که ائتلاف اصلاح طلبان برای نظارت بر صندوقهای رأی در تهران به ستاد انتخابات معرفی کرده، تنها برای یک چهارم آنان کارت نظارت بر انتخابات صادر شده و آن هم نه برای صندوقهایی که اصلاح طلبان خواهان نظارت بر آنها بوده اند.
ستاد ائتلاف اصلاح طلبان همچنین خبر داده که برای هیچیک از ناظرانی که این ستاد در شهرهای مشهد و تبریز معرفی کرده نیز کارت صادر نکرده و در شهر کرمان نیز تنها برای پانزده درصد ناظران کارت صادر شده، اما بر خلاف قانون، این ناظران فقط اجازه یافته اند بر صندوقهایی نظارت کنند که هیئت نظارت بر انتخابات برایشان تعیین کرده است.
ستاد ائتلاف اصلاح طلبان همچنین اعلام کرده که در استانهای ایلام، تهران، قزوین، سیستان و بلوچستان و همچنین شهر آبادان، اغلب نمایندگانی که اصلاح طلبان برای نظارت بر صندوقهای رأی معرفی کرده اند، اجازه حضور بر سر صندوقهای رأی نیافته اند.
این ستاد همچنین مواردی از تخلفات انتخاباتی را گزارش کرده، همچون تبلیغات نیروهای بسیجی به نفع نامزدهای اصولگرا بر سر صندوقهای رأی، آن هم در شرایطی که تبلیغات در روز انتخابات، غیرقانونی است.
ائتلاف اصلاح طلبان که به روند برگزاری اعتراض کرده، به دلیل ردصلاحیت بسیاری از نامزدهایش امکان معرفی نامزد برای همه حوزه های انتخابیه را پیدا نکرده است.
در حالی که این ائتلاف نسبت به سلامت انتخابات ابراز نگرانی می کند، حزب اعتمادملی که دیگر تشکل انتخاباتی اصلاح طلب را تشکیل داده، اعتراضی به روند برگزاری انتخابات ابراز نکرده و رهبران آن هنگام رأی دادن به خبرنگاران گفته اند که نسبت به سلامت انتخابات خوشبینند.

رفع اتهام از آصف علی زرداری



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی دادگاهی در پاکستان از آصف علی زرداری، رهبر حزب مردم پاکستان رفع اتهام کرده است.
رفع اتهام در ارتباط با آخرین مورد از یک رشته اتهاماتی بود که در ارتباط با فساد به آقای زرداری وارد شده بود و در دادگاه ناوارد تشخیص داده شده بود.
رفع اتهام از آقای زرداری بخشی از اقدام دولت پاکستان در عفو بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاکستان و همسرش آصف زرداری است که به آنان اجازه می داد برای شرکت در انتخاباتی که اخیرا برگزار شد به پاکستان بازگردند.
خبرنگار بی بی سی در اسلام آباد می گوید با رفع اتهامات اکنون راه برای احراز یک پست سیاسی توسط آقای زرداری هموار شده است.
حزب مردم پاکستان در انتخابات اخیر پاکستان بیشترین کرسی ها را به دست آورد.
خبرنگار بی بی سی در اسلام آباد می گوید چنانچه آصف علی زرداری در انتخابات میاندوره ای به نمایندگی مجلس انتخاب شود، احتمال زیاد دارد که برای احراز سمت نخست وزیری مبارزه را شروع کند.
آقای زرداری مدت ده سال را در انتظار محاکمه اش در ارتباط با فساد و اتهامات دیگر، در زندان گذرانده است.
وی کلیه اتهامات را رد کرده است ولی در دهه 1990 که همسرش نخست وزیر پاکستان بود به آقای "ده درصد" شهرت داشت.
آصف زرداری و بی نظیر بوتو همواره می گفتند که اتهامات وارده انگیزه سیاسی دارد.
خانم بوتو سرانجام با پرویز مشرف، رئیس جمهور پاکستان معامله ای کرد که بر اساس آن در ازای بخشودگی، از پرویز مشرف حمایت می کرد.
آقای زرداری در بدو امر گفته بود به نخست وزیر شدن علاقه ای ندارد ولی اکنون برخی از اعضای حزب مردم پاکستان می گویند انتظار می رود وی تلاش برای احراز این مقام را شروع کند.

ترس و وحشت رفسنجانی از تحریم انتخابات در نمازجمعه

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از مهر: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نماز جمعه امروز تهران گفت: به آنهایی که شاید در انتخابات حضور نمی یابند می گویم این یک اشتباه مهم و خودزنی است.
وی با بیان اینکه تحریم کنندگان انتخابات هیچ گاه از تحریم سود نبرده اند گفت: اگر کسی حرفی هم دارد باید بیاید درانتخابات حرفش را بزند ، کسانی که درانتخابات شرکت نمی کنند خودشان ضرر می کنند.
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه امروز با تیرهای دشمنان قدرتمند و قساوتمند مواجهیم گفت همه چشم های سیاسیون دنیا به ما دوخته شده است ، اگر انتخابات موفقی برگزار کنیم همه فتنه ها و بهانه جویی ها از بین می رود.
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت در انتخابات فرمایشی رژیم شاه شرکت نکردن مردم در انتخابات ارجح بود و معنادار تفسیر می شد ولی در ایران امروز و بعد از انقلاب دیگر چنین شرایطی وجود ندارد.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی گفت: کسی نمی تواند جلوی باروری دانش (تلاش برای دستیابی به بمب اتمی) را در جمهوری اسلامی بگیرد. امیدواریم آمریکا عاقل تر شود. ما گفته ایم که مذاکره بدون پیش شرط را می پذیریم.
رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود متاسفانه آژانس انرژی اتمی ادعاهای جدیدی مطرح کرده و آن را مبنای بهانه جویی برای قطعنامه ای دیگر قرار داده اند. البرادعی در گزارش خود خلوص به خرج نداد و مسائلی را به گونه ای مطرح کرد که برای دیگران جای پا باز کند.

نمایش انتخابات؛ ایمیل یکی از خوانندگان از تهران

من سینا هستم 24 ساله از تهران
من تا به حال در عمرم چنین انتخاباتی ندیده بودم به قدری حوزه ها خلوت بود که باعث شگفتی انسان میشد حتی سربازانی که در حوزه ها حضور داشتند میخندیدند و در ته دل احساس شادی میکردند گویا پیروز شده اند
از صبح تاکنون سکوت بسیار غریبی شهر را در بر گرفته و هیچ کس از خانه اش بیرون در نیامده است
هیچ کدام از کسانی که من میشناختم در انتخابات شرکت نکردند و اساسا مردم ما در حال و هوایی دیگر هستند و گویی این انتخابات در کشوری غیر از ایران برگزار میشود
در دانشگاههایی که امروز باز بودند مانند دانشگاههای پیام نور و آزاد نیز از صندوقهای سیار استفاده کردند اما این ترفند نیز جواب نداد و اساتید و دانشجویان رغبتی به رای دادن نداشتند و اساسا کسی نمیدانست که باید شناسنامه در جیبش باشد تا رای بدهد
به نظر من امروز روز بزرگی در تاریخ ملت ایران بود چرا که شکاف عظیم بین ملت و حکومت بطور وضوح آشکار شد
آنچه من دیدم نشان از آن داشت که 80 درصد واجدین شرایط شرکت نکردند
ایران پرس

دو خبر از کردستان، روناک صفارزاده و ياسرگلی

فعالان حقوق بشر در ایران
- روز گذشته دادگاه رسيدگي به اتهامات روناک صفارزاده ، فعال حقوق زنان بدون نتيجه در دادگاه انقلاب سنندج برگزار گرديد. در اين دادگاه وکيل مدافع خانم صفارزاده تقاضاي تبديل قرار بازداشت به وثيقه را نمودند که دادگاه همچنان مخالفت خود را با اين تبديل قرار اعلام نمود.وکيل مدافع خانم صفارزاده عنوان ميدارد که اعترافات اخذ شده از موکل وي در شرايط غيرقانوني و تحت فشار بوده است و از درجه اعتبار ساقط ميباشد، خانواده صفار زاده بالاخص مادر خانواده در شرايط نامساعد روحي و نگراني از وضعيت فرزند خود به سر ميبرند و همچنان تحت فشار دستگاه امنيتي.بنا به مدعيات خانم صفارزاده ، روناک صفارزاده در شرايط بد جسمي و روحي به سر ميبرد و از بيماري در رنج است.
- دانشجوي زنداني ياسر گلي که از تاريخ 18/8/86 همچنان در بازداشت به سر ميبرد و به تازگي به زندان مرکزي سنندج منتقل گشته است. توسط آقاي خسروي رياست زندان مرکزي سنندج پس از قرنطينه 17 روزه و در آستانه ورود مورد تهديد قرار گرفته است . نامبرده در حالي در پنجمين ماه بازداشت خود به سر ميبرد که حتي زمان دادرسي وي نيز اعلام نگشته است . ياسر گلي به بيماري مشکوکي دچار گشته است که پزشکان زندان سل بودن آن را محتمل دانسته اند وخواستار رسيدگي به وضعيت جسمي نامبرده در بيمارستاني مجهز گشته اند .وي ملاقاتي با وکيل نداشته است و در عملي غيرقانوني حق ملاقات و اجازه استفاده از کتابخانه از وي سلب گرديده است.فاطمه گفتاري (عضو انجمن مادران صلح) مادر ياسر گلي که بعلت پيگيري وضعيت فرزند خود 40 روز بازداشت و به تازگي از زندان آزاد گشته است ، پنج ماه است فرزند ممنوع ملافات شده خود را نديده است و عليرغم پيگيرهاي متعدد بالاخص از طريق دادستاني سنندج هيچ نتيجه اي در بر نداشته است.

انتشار آمار جرایم خشونت خانگي نسبت به زنان در سوییس

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از جزیره نت دفتر آمار فدرال سويیس عنوان کرد : تعداد کشته شدگان درگیریهای خانوادگی بطور متوسط سالانه به 26 مورد در سالهای 2000 و 2004 بوده است .

تحقیقی که این دفتر منتشر ساخت نشان می دهد : در طي يكسال 22 زن به دست همسرانشان به قتل رسیده اند و 4 مرد به دست زنانشان در همین زمان کشته شده اند .

طبق آمار خبرگزاری جزیره نت 58 درصد از موارد مرگ و قتل زنان در همین زمان در اثناء درگیریهای خانوادگی رخ داده است .

این آمار اشاره دارد به اینکه 25 درصد از موارد قتل یعنی معادل 34 مورد در اثناء جدایی زن و شوهر از یکدیگر اتفاق افتاده و بقیه موارد تنها 17 درصد را شامل می شود .

باید توجه داشت که نیمی از موارد قتل بعد از تهدید توسط جانی و یا بدنبال تجاوز و خشونت بدنی بر قربانی رخ داده است و علیرغم اینکه 39درصد از قربانیان به پلیس گزارش داده اند ولی حمایت کافی از آنها انجام نگرفته است .

تعدد وسایل

این گزارش اشاره دارد ، قتل با مواد آتش زا در صدر وسایل قتل می باشد و بعد از آن استفاده از اسلحه است که برای جانی تهیه آن از ارتش کار آسانی است و جنایتکاران در وهله اول از اسلحه استفاده می کنند و اگر به آن دسترسی نداشتند از روشهای خفه کردن یا ضرب و جرح شدید بر روی قربانی خود استفاده می کنند .
اما زنان كه اغلب آنها در کشتن همسرانشان یا خشونت علیه آنان کمتر از اسلحه استفاده می کنند بلکه بیشتر با ضرب و جرح و کتک زیاد خود را از شر همسرانشان رهایی می بخشند .

قربانیان خشونت

41 درصد از موارد خشونت منزلی بین سوییسیان رخ می دهد و این آمار در بین ازدواجهای سوییسیان با خارجیها به 20 درصد می رسد در حالیکه تعداد قربانیان خارجی در سوییس به 29 درصد می رسد و در اغلب اوقات هر دوطرف از یک کشور هستند .

در مقابل ، متوسط قربانیان بدنی خشونت منزلی در سال حدود 28 زن و 7 مرد است بطوریکه اغلب قربانیان از عوارض سنگین ضرب و جرحهای وارده یا از آثار سوء قصد به جانشان با آتش یا غیر از آن رنج می برند .

بطور عموم 30 درصد از مردان متجاوز در موارد خشونت منزلی در حین ارتکاب به جرم تحت تاثیر مواد مخدر یا مشروبات هستند و تنها 10 درصد از زنان قربانی در این حالت به سر می برند .

به موجب این آمار نسبت کشتگان خشونت منزلی حدود 45 درصد از موارد قتلی است که در سوییس در بین سالهای 2000 تا 2004 انجام گرفته است

افزايش آمار ابتلاي زنان امريكايي به بيماريهاي جنسي

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از رویترز مراكز امريكايي متخصص بيماريهاي جنسي اعلام كردند : بيش از يك نفر از هر 4 زن امريكايي به بيماري منقول جنسي مبتلا هستند و اغلب آنها زنان سياهپوست مي باشند .

همچنين اين مراكز اعلام نمودند : 3.2 ميليون دختر امريكايي كه بين 14 تا 19 سال سن دارند يعني حدود 26 درصد به بيماريهاي منقول جنسي مبتلا هستند و 48 درصد از زنان سياه پوست مبتلا به بيماريهايي هستند كه تنها 20 درصد از زنان سفيد پوست به آن مبتلايند كه باز 20 درصد از اين زنان امريكايي نژاد مكزيكي دارند .

البته آماري از زنان با نژاد لاتيني با زبان اسپانياي داده نشده است .

دكتر " سارا فورهان " به روزنامه نگاران گفت : اين مسئله بسيار نگران كننده است و به اين معني است كه بسياري از دختران جوان ما در معرض موج خطرناكي از بيماريهاي جنسي هستند كه به راحتي قابل معالجه نيستند و من جمله ،سرطان گردنه رحم است .

دكتر " جان دولاس " مدير بخش پيشگيري از بيماريهاي منقول جنسي گفت : اينجا كلاف سر درگمي از عواملي است كه باعث افزايش آمار اين بيماري ها بين دختران سياه پوست مي شود .

اين مراكز اعلام كردند : ميانگين ابتلا به بيماريهاي منقول جنسي بين زنان امريكايي چه بسا بيش از آني باشد كه آمارها نشان داده اند .

وحشت دولتمردان رژیم از رشد بیداری مردم بلوچستان

وحشت دولتمردان رژیم از رشد بیداری مردم بلوچستان
به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ایرنا نماينده ولي‌فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: انتخاب نمايندگان مجلس با رويكرد قوميتي و مذهبي نشان‌دهنده محدوديت فكري است.
حجت‌اسلام والمسلمين "عباسعلي سليماني" هنگام انداختن راي خود در صندوق مسجد جامع زاهدان به ايرنا اظهار داشت: مقوله قوميت و مذهب به عنوان ارزش در مباحث كلان كشور مطرح نمي‌شود و همگان بايد از اين نگرش دوري كنند.
وي تاكيد كرد: طايفه‌گرايي و تعصبهاي قومي به عنوان شاخص غير عقلايي رفتارهاي انتخاباتي است و اين موضوع نبايد در انتخابات سيستان و بلوچستان نمود و بروز داشته باشد.
او ادامه داد: انتخابات به عنوان نمادي نوين از مردمسالاري نيازمند اتكا به رفتارهاي جديد و گروه‌هاي سياسي و اجتماعي متناسب با ديد ملي است.
امام جمعه زاهدان بيان كرد: مردم با نگرش ملي افرادي را گزينش كنند كه در حوزه كلان كشور به دور از هر گونه مساله قوميتي به دنبال احقاق حق و حقوق مردم منطقه خود باشند.
سليماني تاكيد كرد: موضوع حضور در انتخابات به عنوان تكليف شرعي و سياسي مطرح است و همگان بايد در اين شرايط به ثبات نظام و انقلاب فكر كنند.

سیاستهای مکارانه زابلیها در تقسیم انتخاباتی بلوچستان

به گزارش ناروئی خبرنگار تفتان از زاهدان بخشهای کورین و نصرت آباد زاهدان با جمعیتی صد در صد سنی و بلوچ همواره در زمان برگزاری انتخابات توسط مسئولین زابلی بلوچستان به حوزه انتخابیه شهرستان خاش ملحق می شوند.داشتم به این نکته فکر میکردم که دلیل این اقدام زابلیها چه چیزی میتواند باشد.فقط یک موضوع را برای جواب خودم انتخاب کردم و آن هم اینکه اگر این دو بخش پر جمعیت بلا تشبیه زابلی نشین بودند هرگز به عضویت شهرستان خاش در نمی آمدند زیرا که کاندیداهای خاش بلوچ و سنی مذهب هستند .عدم واگذاری دو بخش کورین و نصرت آباد به حوزه انتخابیه خاش میتواند برای زابلی ها شکستی بزرگ به بار آورد زیرا آنها نه تنها در میان مردم مقاوم این دوبخش که عمدتا نارویی.شه بخش وقنبرزهی هستند.جایی ندارند بلکه بسیاری از جوانان ساکن در این دوبخش زابلیها را به خاطر اشتباهات فاحشی که در زمینه های مختلف مرتکب شده اند خائن می نامند از این رو دوستان زابلی کوچکترین شانسی در برخورداری از آرای آنها ندارند به همین دلیل تنها راه مبارزه با شکست در مقابل مردم بلوچ جدایی این دو بخش از زاهدان می تواند باشد. متاسفانه عدم آگاهی مردم بلوچستان باعث شده است که هر کسی بتواند سیاست های درست و غلط خود را به آنها تحمیل کند.

سازمان عفو بين الملل از دستگيري و وضعيت ابراهيم مهرنهاد و دوستانش ابراز نگراني کرد/ دومين نامه عفوبين الملل به مسئولين حکومتي ايران در ارتباط با يعقوب


Urgent action 1
Amnesty International: Two urgent actions on Baluchi civil society activists /Ebrahim Mehrnehad and three other balouchis ‏

PUBLIC AI Index: MDE 13/047/2008
12 March 2008
UA 68/08 Fear of torture
IRAN
Ebrahim Mehrnahad (m), aged 16
Fazlorahman Jahras (m), aged about 16
Abdollah Salarzahi, (m), leading member, Voice of Justice Young People?s Society (VJYPS)
Asadollah Shahbaksh, (m) student, VJYPS member
According to local Baluchi sources, Ebrahim Mehrnehad, Fazlorahman Jahras, Abdollah Salarzahi and Asadollah Shahbaksh have been arrested, and their whereabouts are unknown. They are at grave risk of torture.
Ebrahim Mehrnehad is the younger brother of Baluchi journalist and civil society activist Ya'qoub Mehrnehad, who is the head of a legally-registered NGO, The Voice of Justice Young People?s Society (VJYPS). VJYPS organises events such as concerts and educational courses for young Baluchi people, and raises funds to help the poor. Ebrahim Mehrnehad was said to have been arrested on 21 February while walking home from school. Fazlorahman Jahras, who was with him, was also reportedly arrested.
VJYPS member Asadollah Shahbaksh was reportedly arrested in late February, and VJYPS spokesperson and Central Council member Abdollah Salarzahi was reportedly arrested in early March.
Ya'qoub Mehrnehad has been sentenced to death after an unfair trial, for allegedly having ?contacts with the Jondallah group?, a Baluchi armed opposition group. See UA 38/08 (MDE 13/038/2008 and MDE 13/047/2008) for further details.
 
BACKGROUND INFORMATION
The Baluchi armed group, the People's Resistance of Movement of Iran (PRMI), formerly known as Jondallah has carried out a number of attacks on Iranian officials and has sometimes taken hostages and killed them. It reportedly seeks to defend the rights of the Baluchi people, though government officials have claimed that it is involved in drug smuggling and terrorist activities and has ties to foreign governments.
Attacks by the PRMI have been followed by widespread arrests of members of the Baluchi minority, many of whom Baluchi sources claim are not connected to the attacks. In 2007, at least 312 people, and perhaps many more, were executed in Iran. There was a marked rise in the number of Baluchis executed.
 
RECOMMENDED ACTION: Please send appeals to arrive as quickly as possible, in Persian, French, English or your own language:
- asking why Ebrahim Mehrnehad and the three others (naming them) have been detained, where they are detained and under what law, and seeking assurances that they will not be tortured or ill-treated while in detention;
- urging the authorities to release all four if they have been detained solely for the peaceful exercise of their rights to freedom of expression and association;
- reminding the authorities that the use of confessions extracted under duress is prohibited by Article 38 of the Constitution of Iran;
- urging the authorities to ensure that all four have access to their families and a lawyer of their choice and to any medical treatment they may require.
 
APPEALS TO:
Minister of Intelligence
Gholam Hossein Mohseni Ejeie
Ministry of Intelligence, Second Negarestan Street, Pasdaran Avenue, Tehran, Islamic Republic of Iran
Salutation: Your Excellency
Head of the Judiciary
Ayatollah Mahmoud Hashemi Shahroudi
Howzeh Riyasat-e Qoveh Qazaiyeh / Office of the Head of the Judiciary
Pasteur St., Vali Asr Ave., south of Serah-e Jomhouri, Tehran 1316814737, Islamic Republic of Iran
Email: info@dadgostary-tehran.ir (In the subject line write: FAO Ayatollah Shahroudi)
Salutation: Your Excellency
Governor of Sistan - Baluchistan province
Mr Dahmarde, Governor
Fax: +98 541 3231990
E-mail: info@sb-ostan.ir
Salutation: Dear Sir
 
COPIES TO:
Leader of the Islamic Republic
His Excellency Ayatollah Sayed ?Ali Khamenei
The Office of the Supreme Leader, Islamic Republic Street - Shahid Keshvar Doust Street
Tehran, Islamic Republic of Iran
Email: info@leader.ir
Salutation: Your Excellency
Speaker of Parliament
His Excellency Gholamali Haddad Adel
Majles-e Shoura-ye Eslami, Baharestan Square, Tehran, Islamic Republic of Iran
Fax: +98 21 3355 6408
Email: hadadadel@majlis.ir (Ask for your message to be passed to the Article 90 Commission)
and to diplomatic representatives of Iran accredited to your country.
PLEASE SEND APPEALS IMMEDIATELY. Check with the International Secretariat, or your section office, if sending appeals after 22 April 2008.

------------------------------------------------------------
Urgent action 2
Amnesty International: urgent action on Baluchi civil society activist /Yaghub Mehrnehad


PUBLIC AI Index: MDE 13/048/2008
12 March 2008
Further Information on UA 38/08 (MDE 13/038/2008, 12 February 2008) ? Death sentence/Unfair trial/ Torture
IRAN Ya'qoub Mehrnehad (m), aged 28, member of Iran?s Baluchi minority
A Judiciary spokesman confirmed at a press conference on 19 February that Ya?qoub Mehrnehad had been sentenced to death.
Judiciary spokesman Ali Reza Jamshidi told the press conference that Ya'qoub Mehrnehad had been sentenced to death for "contacts with the Jondallah group", but also said that the sentence was open to appeal before the Supreme Court. Ya?qoub Mehrnehad was sentenced to death after an unfair trial and may have been tortured. He may have been arrested solely for his peaceful exercise of his rights to freedom of expression and association during his journalism and his activities as head of a legally registered NGO, The Voice of Justice Young People?s Society (VJYPS), which organises events such as concerts and educational courses for young Baluchi people and raises funds to help the poor.
On the day of the press conference, Ya?qoub Mehrnehad was permitted a visit by his family, the first for about two months. His family were summoned at short notice. During that meeting, they were told to speak only in Persian, not Baluchi. According to a Baluchi source, Ya?qoub Mehrnehad told his family, "I am not guilty and this has happened unjustly and if I am executed, people will know that I have been executed without [having committed] a crime."
Ya'qoub's 16-year-old brother Ebrahim, Ebrahim?s 16-year-old friend, and two other Baluchi men who are members of VJYPS have been arrested, according to local Baluchi sources, and are in grave danger of torture. Their whereabouts are unknown. See UA 68/08, MDE 13/048/2008, 12 March 2008.
 
BACKGROUND INFORMATION
The Baluchi armed group, the People's Resistance of Movement of Iran (PRMI), formerly known as Jondallah has carried out a number of attacks on Iranian officials and has sometimes taken hostages and killed them. It reportedly seeks to defend the rights of the Baluchi people, though government officials have claimed that it is involved in drug smuggling and terrorist activities and has ties to foreign governments.
Attacks by the PRMI have been followed by widespread arrests of members of the Baluchi minority, many of whom Baluchi sources claim are not connected to the attacks. In 2007, at least 312 people, and perhaps many more, were executed in Iran. There was a marked rise in the number of Baluchis executed.
 
RECOMMENDED ACTION: Please send appeals to arrive as quickly as possible, in English, French, Arabic, Persian or your own language:
- calling on the authorities not to execute Ya?qoub Mehrnehad, and to commute his death sentence immediately;
- asking for details of the charges against Ya?qoub Mehrnehad, by which court he was tried, whether he had a lawyer of his own choice, whether he has been able to exercise his right to appeal against his conviction and sentence;
- expressing concern at reports that he has been tortured, and reminding the authorities that the use of confessions extracted under duress is prohibited by Article 38 of the Constitution of Iran;
- urging that he be released if he has been detained solely for the peaceful exercise of his rights to freedom of expression and association.
 
APPEALS TO:
Head of the Judiciary
Ayatollah Mahmoud Hashemi Shahroudi
Howzeh Riyasat-e Qoveh Qazaiyeh / Office of the Head of the Judiciary
Pasteur St., Vali Asr Ave., south of Serah-e Jomhouri, Tehran 1316814737, Islamic Republic of Iran
Email: info@dadgostary-tehran.ir (In the subject line write: FAO Ayatollah Shahroudi)
Salutation: Your Excellency
Leader of the Islamic Republic
His Excellency Ayatollah Sayed ?Ali Khamenei
The Office of the Supreme Leader, Islamic Republic Street - Shahid Keshvar Doust Street
Tehran, Islamic Republic of Iran
Email: info@leader.ir
Salutation: Your Excellency
Governor of Sistan - Baluchistan province
Mr Dahmarde, Governor
Fax: +98 541 3231990
E-mail: info@sb-ostan.ir
Salutation: Dear Sir
 
COPIES TO:
President
His Excellency Mahmoud Ahmadinejad
The Presidency, Palestine Avenue, Azerbaijan Intersection, Tehran, Islamic Republic of Iran
Email: dr-ahmadinejad@president.ir
(via website) www.president.ir/email/
Speaker of Parliament
His Excellency Gholamali Haddad Adel
Majles-e Shoura-ye Eslami, Baharestan Square, Tehran, Islamic Republic of Iran
Fax: +98 21 3355 6408
Email: hadadadel@majlis.ir (Ask for your message to be passed to the Article 90 Commission)
and to diplomatic representatives of Iran accredited to your country.
PLEASE SEND APPEALS IMMEDIATELY. Check with the International Secretariat, or your section office, if sending appeals after 22 April 2008.

۱۳۸۶ اسفند ۲۳, پنجشنبه

بلوچستان، پی پی کا اکثریت کا دعویٰ



پاکستان پیپلز پارٹی نے آج حکومت سازی کے لیے جمعیت علماء اسلام اور مسلم لیگ قائد اعظم سمیت پچپن اراکین کی حمایت کا دعویٰ کیا ہے ۔ جبکہ آج ظہرانےمیں تیس کے لگ بھگ نومنتخب اراکین موجود تھے۔
بلوچستان میں حکومت کون بنائے گا؟

پیپلز پارٹی کی حمایت کرنے والے آزاد اراکین نے مسلم لیگ کے کچھ اراکین کی شمولیت پر تحفظات کا اظہار کیا ہے۔ بلوچستان اسمبلی کے اراکین کی کل تعداد پینسٹھ ہے اور پیپلز پارٹی نے سابق حکومت میں شامل مسلم لیگ قائد اعظم کے دس، بلوچستان نیشنل پارٹی (عوامی) کے سات اور جمعیت علماء اسلام کے دس ارکان سمیت سات آزاد، تین عوامی نیشنل پارٹی، نیشنل پارٹی پارلیمنٹیرینز اور جمعیت علماء اسلام کے نظریاتی دھڑے کے ایک رکن سمیت پچپن اراکین کی حمایت کا دعویٰ کیا ہے۔ جبکہ پیپلز پارٹی کے منتخب اراکین کی تعداد آٹھ ہے۔
آج کوئٹہ کے سراوان ہاؤس میں ایک ظہرانے کے دوران تیس کے لگ بھگ اراکین موجود تھے جن میں سابقہ حکومت کے وزراء جیسے وزیر داخلہ شعیب نوشیروانی، وزیر خزانہ سید احسان شاہ، وزیر اطلاعات مطیع اللہ آغا، اصغر رند، حبیب الرحمان محمد حسنی اور سابق ڈپٹی سپیکر اسلم بھوتانی شامل تھے۔
گزشتہ رات قاف لیگ کے صوبائی صدر اور سابق وزیر اعلی جام محمد یوسف نے بھی پیپلز پارٹی کے وزارت اعلٰی کے امیدوار نواب اسلم رئیسانی سے ملاقات کی تھی لیکن آج ظہرانے میں انھوں نے شرکت نہیں کی ہے۔
نواب اسلم رئیسانی سے مسلم لیگ کے اراکین کی حمایت اور ملاقاتوں کے حوالے سے جب پوچھاگیا تو انہوں نےکہا کہ قاف لیگ کوئی جماعت نہیں ہے اور جام یوسف سے ان کی ملاقات حکومت سازی کے حوالے سے نہیں بلکہ ذاتی نوعیت کی تھی۔
سابق وزراء خصوصاً وزیر داخلہ کی حمایت کے حوالے سے پوچھے گئے ایک سوال کے جواب میں نواب رئیسانی نے کہا کہ وزیر داخلہ اپنے دور میں مجبور تھے اور ان سے اسمبلی میں سب کچھ کہلوایا جاتا تھا وہ خود سےکچھ نہیں بولتے تھے۔
انھوں نےکہا کہ اب اختیار ان کے پاس ہوگا اور وہ اپنی پالیسیاں نافذ کریں گے۔ ان کا کہنا تھا کہ ان کی ترجیحات میں صوبے کو درپیش مالی مشکلات کو حل کرنا، امن و امان قائم کرنا، لاپتہ اور گرفتار افراد کو منظر عام پر لانے کے علاوہ پہاڑوں پر موجود لوگوں سے بات چیت کرنا ہے تاکہ بلوچستان کے تمام مسائل حل کیے جا سکیں۔
اس حوالے سے جب سات آزاد اراکین کی قیادت کرنے والے رکن صوبائی اسمبلی اسلم بزنجو سے پوچھا گیا کہ مسلم لیگ کے اراکین کی شمولیت پر کیا انھیں کچھ اعتراض ہے ،تو انھوں نے کہا کہ کچھ اراکین پر انھیں اعتراض ہے اور اس بارے میں انھوں نے پیپلز پارٹی کے قائدین سے بات کی ہے لیکن اس کی تفصیل نہیں بتائی۔ انھوں نے کہا کہ مسلم لیگ، بی این پی (عوامی) اور جمعیت کے تمام اراکین پر انھیں اعتراض نہیں ہے کیونکہ پھر تو ان کی حکومت نہیں بن سکتی۔
یاد رہے کہ پیپلز پارٹی کے پارلیمانی لیڈر نواب اسلم رئیسانی اور آزاد اراکین کے سربراہ سردار اسلم بزنجو نے کچھ روز پہلے کہا تھا کہ وہ بلوچستان کے آپریشن میں ملوث لوگوں سے بات چیت نہیں کریں گے۔ لیکن اب وزیر داخلہ شعیب نوشیروانی سمیت دیگر اراکین کی حمایت قبول کر لی گئی ہے۔

bbc

دستگیری شیش هزار نفر در بلوچستان به نام افغانی

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ایرنا فرمانده قرارگاه عملياتي فتح و انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: شش هزار و ‪ ۳۶۱‬تبعه بيگانه خارجي غيرمجاز طي ‪ ۱۰‬روز گذشته در اين استان دستگير و به منظور ساماندهي تحويل اردوگاه‌هاي مجهز شدند.
سردار محمد غفاري روز پنجشنبه به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: با تلاش ماموران قرارگاه عملياتي فتح و انتظامي استان اين افراد كه در نوار مرزي به وسيله باندهاي قاچاق انسان قصد ورود به داخل كشور را داشتند دستگير شدند.
وي اظهار داشت: از ابتداي اجراي طرح جمع‌آوري اتباع بيگانه تاكنون ‪۱۹۷‬ هزار و ‪ ۳۱۳‬تبعه غيرمجاز در سيستان و بلوچستان شناسايي، جمع‌آوري و اخراج شده‌اند.
او همچنين از دستگيري ‪ ۳۷۵‬تبعه افغان در ‪ ۲۴‬ساعت گذشته در شهرستان زابل خبر داد.
این دستگیریها در حالی به نام طرد اتباع بیگانه ادامه دارد که گزارشها از بلوچستان حکایت دارد افراد بلوچ و هر کسی که شناسنامه یا کارت شناسائی همراه نداشته باشد توسط مامورین رژیم ضد بشری ولایت فقیه دستگیر شده و مرود اذیت و آزار قرار می گیرند.
خبرنگار تفتان می گوید طرد اتباع بیگانه بهانه خوبی بدست نیروهای سرکوبگر داده است تا به راحتی تحت عنوان طرد اتباع بیگانه شهروندان بلوچستان را مورد اذیت و آزار قرار دهند