۱۳۸۶ اسفند ۲۱, سه‌شنبه

پزشکان زن محجبه انگلیسی در تنگنا و محدودیت های شغلی

پزشکان زن محجبه انگلیسی در تنگنا و محدودیت های شغلی
مراکز پزشکی در انگلستان جدالی گسترده را پیرامون عدم تعهد بسیاری از دانشجویان و پزشکان زن مسلمان در زمینه آموزشهای پزشکی که باید دستهای خود را برای ضد عفونی کردن برهنه کنند و جلوگیری از شیوع باکتریها و میکروبها شاهد هستند .

بنابر نوشته روزنامه سندای تلگراف انگلیسی این عدم سازش به خاطر مخالفت آنها (این اعمال) با تعالیم اسلامی است .

همچنین این تعلیمات از نظر روابط پزشکی اسلامی در انگلستان رد شده است و بر این که این امور مخالف شرع می باشد تاکید ورزیده اند و در بخش شرع روزنامه اسلام آن لاین نیز همه بر آن اتفاق نظر دارند و پیشنهادهایی نیز به منظور کارهایی که با شرع مخالف نباشد در این زمینه مطرح کردند .

این روزنامه در شماره روز یکشنبه خود عنوان کرد : همانا دانشگاهها و سازمان خدمات بهداشتی در انگلستان از رد این تعالیم اظهار نگرانی کرده اند ولی به قوانین بخش ارشاد بهداشتی که در فبرایر جاری وضع شده متعهد می باشند که در آن شرط شده تمامی پزشکان دستانشان را تا آرنج به منظور جلوگیری از انتشار میکروب و باکتری به خصوص ویروس ام ار اس ای برهنه کنند تا ضدعفونی کنند .

جمعیتهای پزشکی دانشگاهی دریافتند که در دانشگاه لیورپول بسیاری از دانشجویان زن مسلمان در بیمارستان «ایلدر هی» مخصوص کودکان برهنه کردن دستانشان را نپذیرفتند .

چنین وضعیتی را نیز دانشگاه لیسیست شاهد بود بعد از اینکه کمیته های پزشکی به دانشجویانی اشاره کردند که برخی از این ها در پذیرفتن آموزشهایی که احتیاح به برهنه کردن دست باشد تا ضد عفونی کنند احساس نارضایتی کردند .

دانشگاه شیفیلد دانشگاه دیگری است که دانشجوی مسلمان دختری ، برهنه کردن دستان خود را برای ضد عفونی کردن رد کرد .

در دانشگاه بیرمنگام مدارک حاکی از آن است که برخی از دانشجویان دختر مسلمان ترجیح می دهند که استادان خود را فریب دهند و می گویند که این نپذیرفتن آرزوهای آنان را بر باد می دهد .

دکتر مارک اینرایت استاد میکروبیلیوژی در دانشگاه لندن ابراز می دارد : برای تمیز کردن خوب دستان و کاهش خطرات ابتلا به باکتری ام ار اس ای ناچار هستیم که دستان را تا آرنج ضد عفونی کنیم .

وی در ادامه افزود : هیچ استثنایی را نمی توان قائل شد و همه افراد باید این امر را انجام دهند .

البته برخی افراد پیشنهاداتی داده اند مثل پوشیدن لباسی که دستان را بتوان پشت آن پنهان کرد و یا اینکه لباسهای بلند پوشیده شود و غیره ....
وبلاگ پهره

هیچ نظری موجود نیست: