۱۳۸۶ اسفند ۲۵, شنبه

خبرهایی از انتخابات دیروز مردم زاهدان و بلوچستان

خبرهایی از انتخابات دیروز مردم زاهدان توسط دوستان بدستم رسیده که عینا نقل می گردد


مردم زاهدان و کلا استان سیستان و بلوچستان که تنها منطقه نظامی و عملیاتی کشور با دارا بودن بزرگترین قرارگاه ( یا بهتر بگویم کشتارگاه ) عملیاتی ایران متشکل از سپاه ، بسیج ، نیروی انتظامی و ارتش و همچنین تنها نقطه ویژه قضایی نیز است ( یعنی بدون حق داشتن اعتراض و وکیل حکم که غالبا اعدام و یا قطع دست و پا میباشد صادر و این حکم در خود استان بدون تایید دیوان عالی کشور بصورت دسته جمعی ، مخفیانه و فوری تایید و اجرا می شود !) و تنها استان سنی نشینی است که که در دو سال گذشته با مدیریت سیستانی های شیعه بالاترین میزان اعدام و کشتار را در کشور از آن خود نموده بطوریکه طبق امار رسمی بیش از 30 درصد کل اعدامیان کشور بلوچ بوده اند و با همین نسل کشی ملت بلوچ ، ایران در اعدام مقام دوم و سوم جهان را کسب نمود که تصاحب این مقام جهانی در اعدام نیز باید مثل انرژی هسته ایی به پرونده افتخارات آقای احمدی نژاد و تیم همرا ش افزوده گردد ! در انتخابات شرکت کردند اما شرکتی کم رنگ و بی فروغ
آری شرکت بسیار کم مردم بلوچ خصوصا مردم زاهدان که بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر بلوچستان ایران محسوب میگردد در انتخابات دیروز بنوعی کم سابقه و حتی باعث تعجب بود چرا که با توجه به نفوذ گروه های مختلف دینی و قومی در بین مردم بلوچ گمان میرفت انتخابات پرشورتر ! برگزار گردد که اینگونه نشد با توجه به موارد فوق عدم شرکت ملت بلوچ دور از انتظار نبود شاید رد صلاحیت ها نیز بی تاثیر نبوده است نا گفته نماند زابلی ها از تمام شهر های استان به زاهدان آمدند تا این اقلیت در زاهدان مقابل اکثریت بلوچ پیروز گردد سربازان قرارگاه های عملیاتی نیز سعی در تغییر ترکیب رای دارند . در شهر های مختلف مانند خاش ، سراوان ایرانشهر ( بزرگترین حوزه انتخابی کشور فقط با یک نماینده !) ، چابهار و... قضایای انتخابات متاسفانه هنوز بصورت قومیست و کسانی که شرکت می کنند بنوعی رقابت قومی و طایفه ایی خود را به صحنه انتخابات آورده اند و شرکتشان دلیل بر دوست داشتن نظام نیست .
در شهر زابل نیز سیاست نظام این بوده که بلوچ ها هرگز از آنجا تایید صلاحیت نشوند تا ترکیب قومی مذهبی نمایندگان استان همیشه یا به نفع زابلی و شیعه باشد یا حداقل مساوی اما امسال برای تاثیر گذاری روی آرای زاهدان یک بلوچ را تایید کردند (آقای سارانی ) تا بلوچ های زابل و حتی زاهدان که اکثریت آن منطقه را تشکیل می دهند به پای صندوق های رای بروند و بعدا با این همه رای بازهم آن بلوچ رای نمی آورد !! همانگونه که طی این سی سال دیدیم .

اما برگردیم به انتخابات زاهدان در انتخابات شهرستان زاهدان نباید از نفوذ شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید روی مردم بلوچ این شهر چشم پوشی کرد ایشان با توجه به درایتی که دارند تشخیص دادند در این شهرستان ائتلافی بنام ائتلاف سبز تشکیل گردد و همیشه در این ائتلاف یک بلوچ حضور دارد یک فارس یا زابلی خلاصه اینکه ایشان در طول چند دوره علارغم اینکه سیستانی ها نه در شورای شهر و نه در مجلس با بلوچ ها که اکثریت هستند ائتلاف ننمودند بصورت یک جانبه این اتحاد و حدت را پاس داشتند اما امسال اشخاصی از اطرافیان ایشان که برخی متاسفانه افراد فرصت طلب ، متکبر و زر اندوز نیز هستند و همین افراد نیز حتی از همین امروز خود را جانشین شیخ الاسلام می دانند !! و همیشه با دورنگی سعی دارند سخن و خواست اربابانشان در وزارت اطلاعات که از این افراد نقاط ضعف متعددی دارند را از تریبون مساجد دینی اعلام نمایند و همین اشخاص بودند که شهادت مولوی نعمت الله را در حالی که هنوز روزی از آن واقعه نگذشته بود و تحقیقی انجام نشده بوده گفتند تصادف است ! بعدا و خصوصا پس از شهادت مولانا محمد عمر و اعتراف قاتلین نیز مشخص شد اینگونه نبوده است همین افراد هستند که در مناطقی مثل نصرت آباد و زاهدان و... که حتی یک بیرجندی وجود ندارد چونکه یا خودش داماد آنان است یا آن فرصت طلبان داماد ایشان ریس و شهردار و وکیل بیرجندی تعیین می نماید گویی بلوچ تحصیل کرده در این شهر نیست و شاید چون در اطراف آنان کم است گمان می برند وجود ندارد . به قول متفکر و اندیشمند سرشناس جناب آقای دکتر عظیم شه بخش: مردم جنازه هایشان بر روی دوش همدیگر است مشکل از مردم عامه نیست مشکل از امثال ماست !
آری مشکل از ماست که فروزشی را که مادرش شیعه بوده و تمام عمرش را در دامغان بدون پایبندی به هیچ دین و مذهبی گذرانده اما حالا برای کسب منافعش در صف اول نماز است ! می گوییم بلوچ سنی ! آشنا با مشکلات مردم بلوچ ! و چون پشت خامنه ایی نماز نخوانده و رد صلاحیت شده ( که البته بعدا اعلام نموده وضو نداشتم ! و تایید صلاحیت گشته ) نماینده اصلح می دانیم تیجانی بلوچستان کسی که در دوره حضورش در دادگاه هزاران بلوچ اعدام گشتند یعنی نظر ملک ریسی را که بلوچ سنی بوده و برای کسب مطامع دنیوی شیعه شده و حتی در تبلیغاتش آورده من سیستانی شیعه ام ! را متحد خود می دانیم و با او ائتلاف می نماییم چون دو نفر پولدار یا سرشناس ساده لوح را با چاخان و حیله فریب داده و دو زندانی که عفو شان آماده را آزاد کرده خلاصه اینکه مردم از انتخابات و شرکت هر روزشان در این نمایش مسخره که هیچ سودی برایشان ندارد خسته شدند و
امسال اگر شهریاری(( کسی که قول جهش اقتصادی استان را داد اما در این 4 سال شاهد هیچ چیز نبودیم جز جهش سرکوب و ارعاب در استان او علاوه بر کشتارگاه دام و طیور دومیلیارد تومانی جاده میرجاوه که خریده و برادرش که سرهنگ بازنشسته است و حالا ریس تاکسیرانی شده است کار خاصی نکرده جالب اینجاست وقتی از نمایندگان بپرسند چه کردید؟ میگویند کار ما قانون گذاریست و توسعه کار دولت است ما که در طول این سی سال توسعه یی هم ندیدیم و ندیدیم قانون دوره بهشتی و رجایی تغییر اساسی کند پس شما که عرضه تغیرات اساسی در قانون را که خواست ملت است ندارید و از زیر بار مسئولیت با این بهانه شانه خالی میکنید نتنها لیاقت کاندید شدن را ندارید بلکه دلیلی ندارد مردم برای شما رای دهند چرا که تاثیر خاصی در زندگی شان حاصل نمی گردد چرا که قانون سی سال است تصویب شده کسی نیز جرات اعتراض ندارد مثلا کدام نماینده به قانون شیعه اثنی عشری اعتراض کرده ؟ کدام نماینده به قانون ولایت مطلقه فقیه اعتراض کرده ؟)) اگر شهریاری رای بیاورد نشان خواهد داد شیوه وخط مش شهریاری که همان تندروی و قتل و کشتار ملت بلوچ است مورد قبول تمام سیستانی هاست و چون در انتخابات زاهدان تمام کارکنان دولتی و غیر دولتی زابلی ساکن شهر های مختلف بلوچستان با مسافرت به این شهر شرکت می کنند یعنی همه زابلی های استان از زابل تا چابهار خواهان تندروی و قتل و کشتار ملت بلوچ اند و نشان خواهد داد ائتلاف ها و اتحاد های یک جانبه ما با زابلی ها هیچ فایده ایی ندارد و راهی جز راهی که آنان بر ضد ما برگزیدند وجود ندارد و مهر تاییدی خواهد بود بر سخنان عبدالمالک ریگی و تا زمانی که ما از موضع ضعف با آنان سخن بگویم از این بیچارگی رهایی نخواهیم یافت.

http://www.yekensan.blogsky.com/?PostID=135

هیچ نظری موجود نیست: