۱۳۸۶ اسفند ۲۱, سه‌شنبه

افزایش 25 درصدی آمار ازدواج موقت در کشور

به گزارش آژانس خبری تفتان یک متخصص علوم رفتاری و آسیب شـنـاسی اجتماعی از کاهش سن ازدواج موقت و افزایش سن ازدواج دائم در کشور خبر داد.
‌ابهری در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه سن ازدواج نسبت به 10 سال قبل 27 درصد افزایش پیدا ‌کرده است، گفت: با توجه به ازدیاد آمار دختران در دانشگاهها و علاقه آنها به ادامه تحصیل؛ توقعات اجتماعی و ‌رفتاری آنان نیز افزایش یافته است، از سویی دیگر مشکل بیکاری، تورم، گرانی مسکن و افزایش بی رویه اجاره بها ‌در شهرهای بزرگ نیز باعث شده تا پسران کمتر به ازدواج اشتیاق نشان دهند.
‌وی ادامه داد: هر چند در شهرهای کوچک و روستاها با توجه به بافت اقلیمی و فـرهـنـگـی ، کـاهـش سـن ازدواج را نشان ‌مـی دهـد امــــا در شهرهای بزرگ به ویژه درتهران علیرغم آمادگی دختران برای ازدواج هنوز حـد اسـتاندارد ‌مناسبی برای سن ازدواج دختران تعیین نشده است.
‌این متخصص علوم رفتاری و آسیب شناسی اجتماعی از افزایش 25 درصدی آمار ازدواج موقت در کشور خبر داد و ‌تاکید کرد: متاسفانه مشکلات عنوان شده هنوز مانع بزرگی بــر سر راه ازدواج جوانان می باشد.‌
وی افزود: متوسط سن ازدواج در حال حاضر 25 تا 35 سال برای پسران و 24 تا 30 سال برای دختران است و در ‌ازدواج موقت نـیـز جوانان پـــــایین تر از این سن اقدام به ازدواج می‌‌کنند.
‌ابــهری تصریح کرد: در زمینه حل مشکل ازدواج، شاید خانــواده ها با سهل گزینی شرایط و دختران نیز با کاهش ‌سطح توقعات و پسران نیز با قبول مشاغل غیر اداری می توانند موثر باشند.
این متخصص علوم رفتاری و آسیب شناسی اجتماعی نقش اصلی را در این میان بر عهده دولت دانست و گفت: دولت با ‌اشتغالزایی، کارآفرینی و ایجاد مسکن ارزان قیمت، اعـطـای وامـهـای ازدواج بـــــدون وجـود دلال ها و بوروکراسی می ‌تواند به کاهش آسیبهای اجتماعی و افزایش آمار ازدواج همت گمارد.‌

هیچ نظری موجود نیست: