۱۳۸۶ اسفند ۲۰, دوشنبه

کشته شدن پنج سرباز آمریکایی در بغداد


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی ارتش آمریکا در عراق می گوید در اثر انفجار بمب در بغداد پنج سرباز آمریکایی کشته شده اند.
شاهدان عینی می گویند که این نیروها در حال انجام گشت پیاده بوده اند که با بمبگذار انتحاری مواجه شده اند.
در این حمله سه سرباز دیگر و یک مترجم نیز مجروح شده اند.
حمله روز دوشنبه (10 مارس)، بدترین حمله علیه نیروهای آمریکایی در بغداد از تابستان سال گذشته بوده است و ساعاتی پس از کشته شدن یکی از رهبران قبیله ای اهل سنت در منزلش در بعقوبه در شمال بغداد رخ داده است.
روز یکشنبه (9 مارس) ارتش آمریکا گفت افزایش بمبگذاری ها که اخیرا در عراق مشاهده شده عموما نباید به عنوان نشانه ای از گسترش این گونه حملات در این کشور تعبیر شود چون خشونت ها در یک سال گذشته در کل کاهش یافته است.
روز پنجشنبه (6 مارس)، در دو بمبگذاری در بغداد 68 نفر کشته شدند.
آسیب پذیرترین
ژنرال قاسم عطا، از سخنگویان ارتش عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: "یک تروریست که جلیقه ای مملو از مواد منفجره به تن داشته در مقابل سربازان گشت آمریکایی خود را منفجر کرده است."
ارتش آمریکا به بی بی سی گفت که این حمله در بخش منصور در بغداد رخ داده است.
هیو سایکز، گزارشگر بی بی سی در بغداد می گوید شمار سربازان آمریکایی که از سال 2003 در عملیات نظامی در عراق کشته شده اند به 4000 نفر نزدیک شده است.
او می گوید بمبگذار انتحاری سربازان آمریکایی را در آسیب پذیرترین موقعیت آنها مورد هدف قرار داده چون گشت های نظامی معمولا در خودروهای نظامی انجام می شود.
اما نظامیان آمریکایی مجبور هستند که از خودروهای زرهی خود پیاده شوند تا بتوانند وظایف خود را انجام دهند.

هیچ نظری موجود نیست: