۱۳۸۶ اسفند ۲۴, جمعه

الشرق‏الاوسط: مقتدی صدر در قم است

به گزارش «جهان» و به نقل از فارس، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت: برخي منابع عراقي در شهر نجف از ناپديد شدن مقتدا صدر به مدت بيش از هشت ماه خبر مي‌دهند.
به گفته اين منابع، مقتدا صدر در قم است و دروس حوزوي را به شكل فردي فرا مي‌گيرد.
يك منبع عراقي مقيم شهر قم كه خواست نامش فاش نشود به الشرق الاوسط گفت: مقتدا صدر در قم دروس حوزوي را فرا مي‌گيرد و شماري از استادان حوزه مكلف شده‌اند به مقتدا صدر كتب فقهي در سطوح عالي بياموزند تا او به درجه اجتهادي نائل شود.
اين منبع افزود: تدريس براي مقتدا صدر به شكلي كاملا محرمانه صورت مي‌گيرد و فقط نزديكان و نگهبانان او حق ملاقات با وي را دارند و منزل او نيز بدور از چشم مردم و در يكي از مناطق دور افتاده قم قرار دارد و گويي كه وي در بازداشت خانگي به سر مي‌برد.
اين منبع همچنين مدعي شد برخي از نزديكان مقتدا صدر از جمله"مصطفي يعقوبي" را در لباس معمولي و عادي ديده است.
اين در حالي است كه" غفران ساعدي" عضو پارلمان عراق از جناح صدر اين گونه اخبار را شايعات بي اساس دانست و افزود: «مقتدا صدر در مكاني خلوت به پژوهش، عبادت و كسب كمالات جسمي و معنوي مشغول است.»
منابع عراقي در شهر نجف همچنين گفتند: وي بيش از هشت ماه است كه در هيچ فعاليت مذهبي و اجتماعي شركت نمي‌كند و مقر او بسته است اما يارانش به خاطر رد گم كردن گاهي با كاروان در شهر جولان مي دهند تا چنين القاء كنند كه او در نجف اشرف است اما نزديكان او مي‌گويند وي در نجف حضور ندارد.
اين منابع همچنين اعلام كردند، نفوذ جريان صدر در نجف در مقابل نفوذ فزاينده مجلس اعلا به رهبري سيدعبدالعزيز حكيم و نيز نفوذ موسسه شهيد محراب كه رياست آن را عمار حكيم فرزند عبدالعزيز بر عهده دارد، كاهش پيدا كرده است.

هیچ نظری موجود نیست: