۱۳۸۶ اسفند ۲۳, پنجشنبه

ایران بار دیگر کوهستان قندیل را هدف قرار داد



به گزارش آزانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق بار دیگر از حملات توپخانه ایران به کوهستان قندیل خبر داد که در منطقه تحت حاکمیت این حزب قرار دارد.
بخشدار زراوه در شهرستان پشدر در استان کردنشین سلیمانیه در عراق اعلام کرده که توپخانه ایران از راه دور طی ساعات هفت تا نه بامداد امروز (پنجشنبه) به وقت محلی مناطقی غیرمسکونی در بخش زراوه را هدف قرار داده و خساراتی به کشتزارها و باغات چند روستا وارد آورده، اهالی این روستاها را وحشتزده کرده است.
کوهستان قندیل که در مرز ایران و عراق قرار دارد، پناهگاه حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) به شمار می رود که طی چند سال اخیر پیوسته با نیروهای نظامی و انتظامی ایران درگیر بوده و پناهگاههای آن در خاک عراق بارها هدف گلوله باران توپخانه سپاه پاسداران ایران قرار گرفته اند.
پژاک شاخه ایرانی حزب کارگران کردستان (پ ک ک) است که در ترکیه فعالیت می کند و ارتش ترکیه نیز اخیراً به منظور سرکوب پایگاههای پ ک ک در کردستان عراق حملات گسترده ای به بخشهای شمالی کردستان عراق و از جمله کوهستان قندیل کرد.
اگرچه دولت عراق به حملات ایران و ترکیه به خاک خود معترض است اما اذعان کرده که امکان مقابله با فعالیت گروههای کرد ایرانی و ترکیه ای را ندارد.

هیچ نظری موجود نیست: