۱۳۸۶ اسفند ۲۱, سه‌شنبه

گزارشی از زندان زنان لهستان یک چهارم زنان ساکن در اروپا قربانی






به گزارش شبکه خبری یورونیوزبنا بر اعلام شورای اروپا ، یک چهارم زنان ساکن در اروپا قربانی خشونت های خانوادگی می شوند .
،شورای اروپا از دو سال پیش برنامه های وسیعی با هدف اگاه سازی عموم از خشونت های خانوادگی در چهل و هفت کشور عضو براه انداخته است .
به تازگی اجرای تئاتری تاثیر گذار با عنوان “گره های زندگی ” در یکی از زندان های لهستان بار دیگر مسئله خشونت های خانوادگی را در این کشور مطرح کرد .
بازیگران این نمایش را چهارده زن زندانی تشکیل می دهند که خود قربانی خشونت های خانوادگی بوده اند و نهایتا اقدام به قتل کرده اند .
کارگردان این تئاتر که زنی سی و هشت ساله و فارغ التحصیل رشته واژه شناسی است ، زنی مطلقه و دارای پسری است که به ندرت او را می بیند.او به جرم قتل نامادری خشن خود به هشت سال حبس محکوم شده است .
در سال دو هزار و شش پلیس لهستان صد و پنجاه هزار شکایت از خشونت های خانوادگی به ثبت رساند .
این شبکه خبری می افزاید: یکی دیگر از بازیگران این تئاتر که مادر سه فرزند است و همسر الکلی و خشن خود را به قتل رسانده است می گوید این نمایش می تواند به شناسایی وضعی که ما در ان قرار گرفته ایم و منجر به خشونت شده است کمک کند .
روانشناس زندان زنان در لهستان می گوید :قربانیان خشونت های خانوادگی معمولا توسط خانواده های خود طرد می شوند .
انجمن های حمایت از حقوق زندانیان در لهستان به فقدان سیاست های حمایتی دولت از قربانیان خشونت اعتراض دارند .
تئاتر”گره های زندگی” تا کنون در بسیاری از شهرهای لهستان و نیز اسلوواکی و اسلوونی با هدف اگاه سازی عموم از خشونت های خانوادگی و ایجاد تحولاتی در زمینه نگرش به این مسئله با حمایت مالی اروپا به نمایش درامده است .


وبلاگ پهره


هیچ نظری موجود نیست: