۱۳۸۶ اسفند ۲۴, جمعه

انتشار آمار جرایم خشونت خانگي نسبت به زنان در سوییس

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از جزیره نت دفتر آمار فدرال سويیس عنوان کرد : تعداد کشته شدگان درگیریهای خانوادگی بطور متوسط سالانه به 26 مورد در سالهای 2000 و 2004 بوده است .

تحقیقی که این دفتر منتشر ساخت نشان می دهد : در طي يكسال 22 زن به دست همسرانشان به قتل رسیده اند و 4 مرد به دست زنانشان در همین زمان کشته شده اند .

طبق آمار خبرگزاری جزیره نت 58 درصد از موارد مرگ و قتل زنان در همین زمان در اثناء درگیریهای خانوادگی رخ داده است .

این آمار اشاره دارد به اینکه 25 درصد از موارد قتل یعنی معادل 34 مورد در اثناء جدایی زن و شوهر از یکدیگر اتفاق افتاده و بقیه موارد تنها 17 درصد را شامل می شود .

باید توجه داشت که نیمی از موارد قتل بعد از تهدید توسط جانی و یا بدنبال تجاوز و خشونت بدنی بر قربانی رخ داده است و علیرغم اینکه 39درصد از قربانیان به پلیس گزارش داده اند ولی حمایت کافی از آنها انجام نگرفته است .

تعدد وسایل

این گزارش اشاره دارد ، قتل با مواد آتش زا در صدر وسایل قتل می باشد و بعد از آن استفاده از اسلحه است که برای جانی تهیه آن از ارتش کار آسانی است و جنایتکاران در وهله اول از اسلحه استفاده می کنند و اگر به آن دسترسی نداشتند از روشهای خفه کردن یا ضرب و جرح شدید بر روی قربانی خود استفاده می کنند .
اما زنان كه اغلب آنها در کشتن همسرانشان یا خشونت علیه آنان کمتر از اسلحه استفاده می کنند بلکه بیشتر با ضرب و جرح و کتک زیاد خود را از شر همسرانشان رهایی می بخشند .

قربانیان خشونت

41 درصد از موارد خشونت منزلی بین سوییسیان رخ می دهد و این آمار در بین ازدواجهای سوییسیان با خارجیها به 20 درصد می رسد در حالیکه تعداد قربانیان خارجی در سوییس به 29 درصد می رسد و در اغلب اوقات هر دوطرف از یک کشور هستند .

در مقابل ، متوسط قربانیان بدنی خشونت منزلی در سال حدود 28 زن و 7 مرد است بطوریکه اغلب قربانیان از عوارض سنگین ضرب و جرحهای وارده یا از آثار سوء قصد به جانشان با آتش یا غیر از آن رنج می برند .

بطور عموم 30 درصد از مردان متجاوز در موارد خشونت منزلی در حین ارتکاب به جرم تحت تاثیر مواد مخدر یا مشروبات هستند و تنها 10 درصد از زنان قربانی در این حالت به سر می برند .

به موجب این آمار نسبت کشتگان خشونت منزلی حدود 45 درصد از موارد قتلی است که در سوییس در بین سالهای 2000 تا 2004 انجام گرفته است

هیچ نظری موجود نیست: