۱۳۸۶ اسفند ۲۱, سه‌شنبه

افزایش 'قابل ملاحظه' خشونت ها در افغانستان



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی دبیرکل سازمان ملل متحد می گوید خشونت ها در افغانستان، به گونه قابل توجهی افزایش یافته است.
بان کی مون در گزارش تازه خود به شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفته است حدود هشت هزار تن از مردم غیرنظامی، در جریان حملات سال گذشته در افغانستان کشته شده اند.
در این گزارش، همچنین گفته شده که طالبان و گروه های شورشی، اکنون در افغانستان، از شیوه های رایج در عراق، مانند بمبگذاری های کنار جاده ای، حملات انتحاری، ترور و آدم ربایی استفاده می کنند.
سازمان ملل متحد در مورد اینکه کارمندان خارجی و داخلی موسسات امدادرسان در افغانستان هدف حمله قرار می گیرند، ابراز نگرانی کرده است.
سال گذشته، بیش از 48 کاروان امدادی مربوط به برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد (WFP)، در افغانستان مورد حمله قرار گرفتند.
در سال گذشته، به 48 کاروان امدادی سازمان ملل در افغانستان حمله شده استبه گفته دبیرکل سازمان ملل متحد، بیشتر خشونت های افغانستان، در جنوب و شرق این کشور و در امتداد مرز آن با کشور پاکستان روی می دهد.
این گزارش زمانی منتشر شده است که ایالات متحده آمریکا، از متحدان اروپایی خود در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می خواهد نیروی بیشتری به افغانستان بفرستند.
ماه گذشته، مایک مک‌کانل، رئیس اداره استخبارات ملی (اطلاعات) آمریکا، در گزارشی به مجلس سنای این کشور گفت که شش سال پس از سقوط طالبان، دولت حامد کرزی، فقط بر حدود سی درصد خاک کشورش حاکمیت دارد.
در گزارش این اداره به سنای آمریکا، گفته شد که حدود 70 درصد خاک افغانستان، در کنترل طالبان یا رهبران محلی است.
اما دولت افغانستان، این ادعا را رد می کند و می گوید طالبان فقط بر پنج درصد خاک این کشور تسلط دارند.

هیچ نظری موجود نیست: