۱۳۸۶ بهمن ۲۷, شنبه

رهبران پاکستان خواستار آرامش مردم شدند


به گزارش آژانس خبری تفتان :


رهبران حزب اصلی مخالف دولت پاکستان در پی انفجار انتحاری در یک خودرو که منجر به کشته شدن 37 نفر شد خواستار آرامش مردم شده اند.آصف علی زردانی، همسر بی نظیر بوتو نخست وزیر پیشین پاکستان که پیشتر ترور شد، گفته است بمب گذاران می خواهند پاکستان را از راه دموکراسی بازگردانند.
روز دوشنبه، پاکستانی ها پای صندوق های رای می روند تا در انتخاباتی شرکت کنند که گام مهمی در گذار به دموکراسی محسوب می شود.
حدود 80 هزار سرباز در سراسر کشور مستقر شده اند تا رای دهندگانی که نگران خشونت های بیشترند احساس امنیت کنند.
بمب گذاری روز شنبه در پی یک تظاهرات در پاچنار در شمال غربی پاکستان رخ داد. یک خودرو به میان جمعیتی که میان در انتظار غذا بود راند و منفجر شد.
بسیاری از مجروحان و کشته شدگان حامیان حزب مردم پاکستان بودند که رهبرش، بی نظیر بوتو در ماه دسامبر ترور شد.
آقای زردانی این انفجار را محکوم کرده و از پاکستانی ها خواسته آرام باشند چرا که هدف بمب گذاران " منحرف کردن مردم از مسیر دموکراسی" بوده است.

شمال غرب پاکستان منطقه ای است که در ماه های گذشته فعالیت شبه نظامیان اسلام گرا در آن افزایش یافته است.در آستانه رای گیری دوشنبه حوادث دیگری نیز روز آخر تبلیغات انتخاباتی را تحت تاثیر قرار داد.
در انفجاری انتحاری خارج از مرکز رسانه های ارتش در دره سوات منجر به کشته شدن دو غیرنظامی و مجروح شدن چند نفر دیگر شد.
پلیس در عین حال مردی را در حیدرآباد دستگیر کرده که یک جلیقه انتحاری به تن داشته است.
در شهر کویته نیز پلیس به سوی حدود هزارتظاهرکننده ای که از حزب مخالف دولت انتخابات را تحریم کرده بودند گاز اشک آور شلیک کرد.

چالش های بالقوه
پرویز مشرف، رییس جمهوری پاکستان از آزاد و منصفانه بودن انتخابات ابراز اطمینان کرده است.
آقای مشرف در سخنرانی تلویزیونی روز شنبه خود اعلام کرد کشورش" دولتی با ثبات خواهد داشت که به شیوه ای دموکراتیک انتخاب شده و در مبارزه با تروریسم و افراطی گری موفق خواهد بود."
رییس جمهوری پاکستان در انتخابات پارلمانی 18 فوریه شرکت نخواهد کرد با این همه اگر پارلمانی مخالف او سرکار بیاید روزگار دشواری خواهد داشت.
کریس موریس خبرنگار بی بی سی در اسلام آباد می گوید آقای زرداری مطمئن است که در صورت برگزاری انتخاباتی عادلانه حزب مردم پاکستان اکثریت را در پارلمان به دست خواهد آورد.
حزب مردم پاکستان اعلام کرده اگر به تقلب انتخاباتی ظنی ببرد به اعتراضات خیابانی دست خواهد زد.
با این همه پرویز مشرف نسبت به چنین اقدامی هشدار داه است.

هشدار !

چند روزیست اخباری از درگیری بین طوایف بلوچ در سرباز و سراوان و ایرانشهر و... به گوش میرسد گمان می رود در چنین شرایط اسفباری که ملت بلوچ در آن قرار دارد همه این کارها توسط عناصر معلوم الحالی می باشد که در حال پیاده کردن طرح از پیش طرح ریزی شده برای جهت دهی افکار عمومی بر ضد بلوچ و همچنین مشغول کردن فعالین بلوچ به درگیری های داخلیست
امیداست سران و افراد پر نفوذ جلوی این مسایل که به ضرر ملت بلوچ است را گرفته و افراد مزدور را که باعث بر افروخته شدن درگیری قومی می گردند را ناکام گذارند .

نزدیک به 30 درصد از جمعیت کشور زیر خط فقر مطلق

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از:
خبرگزاری ایسنا: يك پژوهشگر حوزه رفاه اجتماعي با استناد به وضعيت شاخص‌هاي رفاه در كشور گفت: هنوز بخشي از جمعيت ايران در زير خط فقر شديد به سر مي‌برند و درآمد كافي براي تامين نيازهاي صرفا غذايي خود ندارند و در حالي كه درآمد سرانه هر ايراني حدود 300 دلار برآورد مي‌شود، درآمد سرانه مردم كويت 26 هزار دلار دلار، امارات 25 هزار دلار، عربستان 12 هزار و 400 دلار و عمان 9 هزار و 500 دلار است.
سعيد مدني با بيان اين كه در خوشبينانه‌ترين آمارها جمعيت زير خط فقر شديد يك ميليون نفر اعلام شده است، افزود: اين در حالي است كه ارزيابي‌هاي واقع بينانه حاكي از وجود چهار تا پنج ميليون ايراني در زير خط فقر شديد است.
وي با اشاره به تعريف خط فقر شديد، يعني نداشتن درآمد كافي براي تامين همان دو هزار كيلو كالري مورد تاييد وزارت رفاه و تامين اجتماعي به ازاي هر فرد در شبانه روز، گفت: در خوشبينانه‌ترين حالت 5/1 تا 2 درصد از جمعيت كشور فاقد درآمد كافي روزانه براي تامين مواد غذايي مورد نياز خود هستند، اما برآورد كارشناسان مستقل حاكي از آن است كه حداقل پنج درصد از جمعيت ايران در زير اين خط به سر مي‌برند.
مدني ادامه داد: بر اساس ارزيابي‌هاي بين‌المللي حداقل شاخص در نظر گرفته شده براي خط فقر شديد يك دلار در روز در نظر گرفته شده است، اما به دليل آن كه اين رقم بايد متناسب با ميزان تورم و شرايط اقتصادي هر جامعه‌اي تعيين شود، بعضا در حال حاضر درآمد روزانه دو دلار نيز پيشنهاد شده است. بنابراين با احتساب حداقل يك دلار در روز، يك خانوار ايراني با بعد جمعيتي پنج نفر بايد ماهانه حدود 140 تا 150 هزار تومان درآمد داشته باشد كه اين رقم با احتساب دو دلار به حدود 300 هزار تومان مي‌رسد.
اين پژوهشگر اذعان كرد: با احتساب يك دلار در روز، 2/1 درصد از جمعيت ايران زير خط فقر شديد و با احتساب دو دلار در روز حداقل 9 درصد از جمعيت كشور زير خط فقر شديد به سر مي‌برند.
وي با بيان اين كه خانوارهاي ايراني براي جبران كمبود درآمد كه با آن بتوانند حداقل دو هزار كيلو كالري مورد نيازشان را تامين كنند، سفره غذايي ارزان‌تري تهيه كرده‌اند، خاطر نشان كرد: مثلا به جاي خوردن ميوه، سبزيجات، لبنيات، گوشت و انواع پروتئين‌ها، كالري مورد نياز خود را با استفاده از نشاسته‌ها، آرد، ماكاروني، روغن، قند و شكر تامين مي‌كنند، چرا كه كيفيت غذا در تعيين هزينه‌ها موثر است.
مدني با بيان اين كه خانوارهاي كم درآمد ايراني اغلب جزو يك سوم جمعيتي هستند كه فاقد سرپناه و مسكن بوده و يا مستاجر هستند، عنوان كرد: به همين دليل بخش قابل توجهي از درآمد اين خانوارها صرف هزينه‌هاي مسكن مي‌شود.
اين پژوهشگر مسايل اجتماعي با بيان اين كه بر اساس قانون اساسي نه تنها فقر شديد، بلكه فقر مطلق نيز نبايد در جامعه وجود داشته باشد، خاطر نشان كرد: آمارهاي رسمي حاكي از وجود 9 تا 10 ميليون ايراني زير خط فقر مطلق است، در حالي كه برآورد كارشناسان و صاحبنظران اين رقم را 20 تا 25 ميليون نفر اعلام مي‌كند كه بدين ترتيب حدود 25 تا 30 درصد از جمعيت كشور زير خط فقر مطلق قرار دارند. يعني كساني كه قادر نيستند، نيازهاي اوليه خود به خوراك، پوشاك، آموزش و مسكن را تامين كنند.
مدني يادآور شد: علاوه بر اين بايد گفت، تمامي اين محاسبات بر اساس ميانگين‌هاي كشوري به دست آمده است، در حالي كه هزينه‌هاي زندگي در استان‌هاي برخوردار و غيربرخوردار متفاوت است. به عنوان مثال محاسبات برخي كارشناسان مسايل اقتصادي نشان مي‌دهد، خانوار‌ها براي خروج از زير خط فقر مطلق در شهر تهران بايد ماهانه 550 تا 600 هزار تومان درآمد داشته باشند در حالي كه در استان سيستان و بلوچستان اين رقم به حدود 200 هزار تومان مي‌رسد.
وي ادامه داد: از سوي ديگر يارانه‌هاي غذايي كشور به سوي كالاهايي همچون نان، روغن، شكر و قند سوق يافته است. اين امر موجب تغيير رژيم غذايي خانوار‌هاي فقير، يعني ايجاد سفره غذايي ارزان‌تر شده و كيفيت مطلوبي نداشته و باعث بروز انواع بيمار‌ها‌ شده است، به گونه‌اي كه مصرف غذايي خانوارها به سوي آرد، روغن و چربي‌ها افزايش و در مقابل، سرانه مصرف آن‌ها از گوشت، لبنيات، ميوه و سبزيجات كاهش يافته است.

یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل یک فعال حقوق بشر

به گزارش آژانس خبری تفتان
به نقل از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، احمد دانش پذیر نویستده و فعال حقوق بشر توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شده است.
مامورین وزارت اطلاعات روز چهارشنبه 24 بهمن ماه به منزل وی یورش برده و پس از بازرسی منزل او را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.
تلاش خانواده این فعال حقوق بشر برای بدست آوردن خبری از وضعیت وی تا کنون بی نتیجه بوده است.

پیشنهاد عربستان به روسیه برای قطع حمایت از رژیم تهران


به گزارش آژانس خبری تفتان


به نقل از روزنامه روسی کامرسانت: "سعود الفیصل" وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز گذشته در مسکو تلاش کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه را متقاعد کند که تلاش ایران می تواند منجر به بی ثباتی جدی اوضاع در خاور نزدیک شود. ریاض در مقابل متوقف سازی روابط روسیه و ایران، وعده می دهد که تسلیحات بسیاری را از روسیه خریداری کرده و طی 5 سال حجم مبادلات تجاری را تا 50 میلیارد دلار برساند.
ایده اصلی در طرح گسترده نجات خاور نزدیک از "تهدیدات ناشی از ایران" که توسط مقامات عربستان تنظیم شده، این است که روسیه از همکاری های آتی با تهران امتناع کند که این در درجه اول باید مربوط به همکاری های گسترده در زمینه هسته ای و نیز همکاری های فنی و نظامی شود. این طرح همچنین در نظر دارد که مسکو در شورای امنیت سازمان ملل متحد و سایر سازمان های بین المللی از کار دائم خود برای دفاع از ایران در برابر فشار از سوی غرب امتناع کند.
عربستان متوجه است که مسکو در صورت حمایت از این طرح، متقبل هزینه های بسیاری هم از نظر مالی و هم معنوی خواهد شد و از این رو در عوض هدیه ای واقعاً سلطانی به روسیه می دهد.
طبق اطلاعات موجود، ریاض پیشنهاد می کند که جای تهران را بعنوان شریک روسیه از نظر فنی-نظامی بگیرد. بدین ترتیب تا پایان سال ممکن است قرارداد عرضه بیش از 100 ماشین نظامی ویژه نیروهای پیاده (بی ام پی-3) به مبلغ حدود 200 میلیون دلار امضا شود. همچنین برنامه ریزی می شود که تا پایان سال قراردادی برای عرضه حدود 150 تانک "تی-90اس" به مبلغ 600 میلیون دلار منعقد شود. مذاکراتی مقدماتی در رابطه با خریداری 161 هلی کوپتر نوع می-17، می-35 و می-26 به مبلغ کل حدود 1.6 میلیارد دلار نیز انجام می شوند. برنامه عربستان سعودی برای ایجاد سیستم دفاع ضد موشکی نیز انعقاد قراردادهایی عظیم را به صنایع دفاعی روسیه وعده می دهد. ریاض آماده خریداری تقریباً تمامی انواع این محصولات، از پدافند موشکی قابل حمل و پدافند موشکی "پانتسیر" (جوشن) گرفته تا سیستم برد دور اس-400، می باشد.
ریاض قصد ندارد کار را به قراردادهای نظامی محدود کند. عربستان عملاً مشارکت استراتژیک اقتصادی را به روسیه پیشنهاد می دهد. پیشنویس این سند در نظر دارد که طی پنج سال آینده مبادلات تجاری دو جانبه و حجم سرمایه گذاری های متقابل به 50 میلیارد دلار برسد (در سال 2006 مبادلات تجاری روسیه و عربستان سعودی به 250 میلیون دلار نیز نمی رسید).
همایش سرمایه گذاری که با حضور بزرگترین کمپانی ها از سوی هر دو طرف برگزار خواهد شد و عربستان پیشنهاد می دهد که در آینده ای نزدیک برگزار شود، باید تاییدی بر جدیت عربستان در این مقاصد باشد. اما بعنوان امتیاز نیز عربستان سعودی آماده است تا از اعتراضات خود نسبت به الحاق روسیه به سازمان تجارت جهانی دست بردارد. م تهران

کشف جدید! حجاب، سلامت موها را تضمین می كند

کشف جدید! حجاب، سلامت موها را تضمین می كند
نتایج جدیدترین مطالعات نشان می دهد: پوشش سر و حجاب زنان نه تنها باعث ریزش مو نمی شود، بلكه به حفظ مو نیز كمك می كند.
به گزارش شبكه خبر، در این تحقیق كه در كشورهای غربی انجام شده است، به زنان توصیه شده است در طول روز برای حفظ سلامت موهایشان آن را بپوشانند.
براساس این تحقیق: پوشاندن سر باعث می شود، مو از ذرات گرد و غبار و دیگر آلاینده های هوا محفوظ بماند.
همچنین پوشاندن سر به حفظ مو در برابر تغییرات آب و هوایی به ویژه در برابر رطوبت كه در ضعیف شدن مو موثر است، كمك می كند.

قابل توجه خوانندگان عزیز و مردم بلوچستان

ملت مظلوم بلوچ از همه سو و بطور همه جانبه ای در محاصره اقتصادی و نظامی دشمن ضد دین و سرزمین قرار گرفته و بصورت یک لقمه چرب و نرم درآمده است وبا دستور مسئولین خودسر استان و مامورین دد منش آن جنایات متعددی بطور روزمره در حق مردم بلوچ در گوشه و کنار استان بلوچستان انجام میشود تا جائیکه دیگر عزت و غیرت این مردم هم در معرض خطر قرار گرفته و هیچ صدائی از سوی هیچکسی بلند نمیشود. مردم بیگناه و بی دفاع بلوچ در سرزمین و زادگاه خود با مشکل زیاد و با ترس و لرز تردد میکنند و این وضعیت تحقیرآمیز که بر قوم بلوچ در زادگاه خودش تحمیل گشته است دقیقا بدلیل همین فرهنگ سکوت و بی صدائی و بی زبانی است وگرنه درجاهای دیگر حتی تصورش هم مشکل است که شخصی مانند منوچهر بهراوندی فرمانده یک گروه کوچک نظامی خود سر بنام مرصاد در منطقه نیکشهر با پرروئی کامل هر وقت که دلش خواست جاده را می بندد و بمدت دو سه ساعت تمام عابرین و ترافیک را در یک نقطه متوقف میکند و خودش در این مدت با ژستی شاهانه شروع به تریاک کشیدن میکند که عملی بیش از اندازه تحقیرآمیز برای همه مردم این منطقه است و برای این اقدامات خودسرانه این شخص هیچ صدائی بلند نمیشود و این جانور کثیف با دیدن چنین وضع بی تفاوتی از سوی مردم، مردم سرکوب شده و گرفتار در فرهنگ سکوت، جرات میکند هرکسی را که دلش خواست بدون کمترین دغدغه ای بکشد و شاهد بودیم که در تاریخ 4/7/85 سه نفر بنامهای جهانبخش رئیسی، برادرش مولابخش رئیسی و جنگی رئیسی را به روش بسیار وحشیانه و فجیعانه ای به شهادت رساند و این یک زنگ خطر برای همه مردم زبان بسته بلوچ است - یک ملت بی صدا مثل یک ملت مرده است. آیا حالا باور کنیم که ملت بلوچ براستی مرده است وامکان زنده شدنش دیگر وجود ندارد !؟ ای مردم بلوچ شما را چه شده است !؟ اینهمه ظلم را چرا تحمل میکنید؟آیا آنقدرصبر میکنید که بطور کلی نابود شوید !؟

محمد آرمیان (عبدالواحد)

فجار انتحاری در نشست حزب بوتو در در پاکستان: 10 کشته

به گزارش آژانس خبری تفتان
به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اثر یک انفجار انتحاری در نشست حزب مردم پاکستان (حزب بوتو)، دست کم 10 نفر کشته شدند.
به گفته یک مقام امنیتی پاکستان، انفجار در مقابل دفتر اين حزب در شهر پاراچينار روی داده است.
این مقام امنيتی گفت بر اثر حمله ای به نشست حزب مردم پاکستان که امروز روی داد، دست کم 10 نفر کشته و دهها تن ديگر مجروح شدند.

اطلاعیه مشترک ..


حکم اعدام یعقوب مهرنهاد ٬ فعال مدنی بلوچ و دبیرکل انجمن جوانان صدای عدالت توسط بیدادگاه رژیم حکمى ظالمانه و غیر انسانى است۔
دادگاه رژیم در زاهدان، دبیرکل انجمن جوانان صدای عدالت، آقای یعقوب مهرنهاد را پس از ١٠ ماه حبس و شکنجه ھاى وحشیانه٬ به اعدام محکوم کرده است.
وی شب پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱٣٨۶چند ساعت بعد از اتمام جلسه انجمن جوانان صدای عدالت در زاهدان پیرامون مسایل و نقش مسئولان رژیم در بلوچستان که با مجوز رسمی در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی در زاهدان برگزار شده بود بهمراه پنج نفردیگر از اعضاى فعال انجمن توسط مامورین رژیم دستگیر و به نقطه نامعلومى برده شدند٬ متى بعد دیگران آزاد اما او از آنوقت تاکنون در زندان ھاى رژیم تحت شکنجه قرارداشته است۔
اتهام مهرنهاد داشتن ارتباط و همکاری با گروههای مسلح بلوچ ذکر شده که با فعالیتهای مدنی٬ بینش فکری وی و نیز با اساس و منشور کاری انجمن جوانان صدای عدالت در تضاد کامل است. این محاکمه که در درھاى بسته٬ بدون داشتن حق دفاع از خود و در محیطى رعب آورو با حضور شکنجه گران صورت گرفته از ھیچگونه مشروعیتى برخوردار نبوده و با ھر دیدى که بر آن نگریسته شود محکوم است۔
برخلاف اتهامات واھى وارد شده بر آقای مهرنهاد، تمامی فعالیتهایش در چارچوب قانونھاى دست و پاگیر و محدود جمهوری اسلامی ایران بوده و «انجمن جوانان صدای عدالت» که وی دبیرکلی آن را بعهده دارد دارای اعتبارنامه رسمی از «سازمان ملی جوانان» است.
رژیم جمھورى اسلامى براى زھر چشم گرفتن و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم بلوچ٬ جوانان بلوچ را که گناھى جز اعتراض به موازین غیر انسانى و تبعیضات رسمى رژیم بر علیه مردم بلوچ ندارند٬ علاوه بر اعدام ھاى دسته جمعى روزانه٬ قطع دست ھاى راست و پاھاى چپ٬ حتى فعالیتھاى مدنى شان را نیز بر نتافته و مھر نھاد که چھره اى شناخته شده در میان فعالین مدنى درسطح ایران است را نیز با اتھامات ساختگى از حق حیات محروم و ملتى را محروم از پیشروان به حق اش مینماید
ما جریانات سیاسی بلوچستان که برای حقوق دمکراتیک و منافع ملی ملت بلوچ مبارزه میکنیم، حکم صادره اعدام آقای یعقوب مهرنهاد را بسیار ظالمانه و بدور از انصاف میدانیم زیرا وی بجزاز فعالیتهای مدنی منطبق بر باورھایش٬ در ارتباط با گروههای مسلح ویا جریانات سیاسی بلوچستان نبوده است.
محاکمه این فعال مدنی با استانداردهای حقوقی حتی رژیم مطابقت ندارد و حقوق شهروندی وی به عنوان یک ایرانى حتى طبق مقررات خود رژیم بصراحت نقض شده است. دادگاه رژیم برای اینکه حکم ظالمانه­اش را هر چه زودتر باجرای درآورد، حتی مهلت 20 روزه تجدید نظر قوه قضاییه را به یک هفته تقلیل داده و بدینسان اوج ظلم و ستمگری را بر علیه آنانى که از ملیت غیرخودى و غیر شیعه باشند به نمایش گذاشته است.
رژیم حاکم بر ایران این را باید بداند که مبارزات ملت بلوچ براى دستیابى به حقوق تاریخى و انسانى خویش ھرگزبا سرکوب، زندان و اعدام و یا با ایجاد رعب و وحشت و با از میان برداشتن فعالین مدنى آن نه تنھا از بین نخواھد رفت بلکه با خون جوانان خود آبیارى٬ ریشه دار ترو ماندگارتر شده و فردایى امید بخِش تر را تضمین خواھد کرد۔
بدون تردید هر آن گاه که دروازه های مبارزه مدنی به روی مردم محروم و ستمدیده بلوچ بسته شود، تمایلات به گشودن دریچه های مبارزه مسلحانه تقویت خواهند شد و این اعلام خطری نه تنھا به رژیم که به کل منطقه است۔
رژیم با اتخاذ حکم اعدام برای آقای مهرنهاد سبب خشم و نگرانی مردم در بلوچستان شده است. تلاشهای مردم در بلوچستان برای جلوگیری از اجرای این حکم ظالمانه باید شکل وسیعتری گیرد و تا آزادی او و دیگر زندانیان سیاسى بلوچ ادامه پیدا کند. ما جریانات سیاسی خواستار لغو فوری حکم اعدام آقای یعقوب مهرنهاد و آزادی بدون قید و شرط او هستیم. ما از تمامی مجامع و انسانهای آزادیخواه و مدافع حقوق بشر در ایران و جهان مصرانه میخواهیم تا با اعتراضات سریع شان به رژیم مانع از اجرای حکم اعدام آقای مهرنهاد شوند.

امضاء کنندگان:
· جنبش ملى بلوچستان)زرمبش)
· جبھه متحد بلوچستان- جمھوریخوھان
· جبھه مردم بلوچستان
· جنبش مبارزین بلوچستان
· حزب مردم بلوچستان

توجه!


توجه!

مطلبی بعنوان " فرازهائی در دیدار با رهبر انقلابی بلوچستان" نوشته شده بود. نظریات بسیار مثبت زیادی در این مورد رسیده بود ولی یک برادر بلوچ از کشورهای اسکاندیناوی ااینطور نظریه داده بود: آقای آرمیان، انشاء خوبی نوشته بودید ولی پر از چاپلوسی برای رهبرت بود. ملت بلوچ برای نجات خود از دست رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی نیازی به طالبان و جندالله ندارد. فقط بگویم که عبدالمالک هرگز چگوارا نخواهد شد که هیچ بلکه دادشاه و دوست محمدخان هم نمیشود حد اکثرش مثل تروریستهائی از قماش خالد شیخ محمد یا شیخ زرقاوی قاتل است. زنده باد بلوچستان – ما از هرنوع تروریسم بیزاریم.
حالا این اظهار نظر را من برای اظهارنظر عموم در وبلاگ میآورم تا خوانندگان محترم بدون جانبداری از جائی نظر بدهند که آیا نظر این برادر بلوچ یک نظر منطقی و درست است؟ آیا این شخص یک آدم بیگانه پرست و ضد خودی نیست؟ این آقا نمیدانم کیست اما هرکه هست هنوز هم خیلی از مرحله پرت نیست؟ زرقاوی و خالد شیخ محمد را چون مسلمان هستند نمی پسندد ولی چگوارا را که مسلمان نیست می پسندد. جندالله را نمی پسندد ولی جند الشیطان را می پسندد. اینرا نمیداند که اگر چگوارا در شرایط عبدالمالک میبود بخدا که یک قدم هم نمیتوانست بردارد. این آقا در کشورهای اسکاندیناوی با خیال راحت نشسته و برای کسیکه در صحنه و در شرایط بسیار سخت دارد مبارزه میکند اینطور بیدردانه نظریه میدهد و در آخر مینویسد زنده باد بلوچستان. آیا بلوچستان با آدمهائی از قماش همین آقای الکی خوش آزاد میشود. اگر این آقا راست میگوید بیاید در صحنه و فقط یک روز اگر در این کوهستانهای بی آب و علف بلوچستان توانست بماند من لقب قهرمان باو خواهم داد، انصاف هم چیز خوبی است. نظر شخص بنده در مورد نظر این برادر عزیزمان اینست شما خواننده عزیز هم در مورد نظر ایشان نظر بدهید.

۱۳۸۶ بهمن ۲۶, جمعه

از گروگانگیرها چه خبر ؟

بعد ازاستقرار نکونام و قرارگاه های عملیاتی در بلوچستان و انسداد مرز بسیاری از کسانی که در مرز کار میکردند بیکار گشتند بهمین دلیل شاهد موجی از گروگانگیری تجار کسبه و پزشکان بودیم در این اوضاع و احوال آشفته عده بسیاری از این افراد و خانواده هایشان همچنین مسئولین به اصطلاح بومی خواستار پادرمیانی علما و ریش سفیدان در مورد موضوع فوق شدند چراکه با ادامه گروگانگیری های گسترده و فرار سرمایه و همچنین پزشکان متخصص از استان مردم زیادی متضرر می شدند بهمین دلیل علما و ریش سفیدان با توجه به نفوذ زیادی که بین مردم داشتند باعث آزادسازی بسیاری از گروگان ها و توبه بسیاری دیگر از گروگانگیران شدند در این میان فعالیت های شیخ الاسلام بعنوان روحانی پرنفوذ در میان اقشار مختلف مردم بسیار کارساز بود اما در مقابل این کار آقایانی مثل نکونام و غفاری با اعدام های گسترده و کشتار بی سابقه به خیال خود گروگانگیران را مرعوب نموده و با این کارشان شاخص های امنیت را بالا بردند در حالی که کاملا بلعکس بود چرا که بعد از این وقایع اعتماد بسیاری از افراد به سران طوایف و ریش سفیدان از بین رفت و آنان نیز مقابله به مثل نمودند و گروگانگیری های گسترده ایی انجام شده و می شود همچون گروگانگیری تبعه ژاپنی - موساکه- دو مهندس راه و ساختمان و...
یک انسان

اهریمنان از عذاب الهی بترسید و مهرنهادمان را رها کنید



راه بسته رهروان خسته ... رهزنان اهریمنانی,دشنه ها در مشت هم ازپیش,هم از پشت با نفیری تلخ,زیر لب,که: باید برد , باید خورد , باید کشت! کرکسان , با چنگ ومنقاری به خون خستگان شسته انتظار لحظه ی تاراج را , از اوج هاله ای از هول پیوسته رو به پایین مینهند , اهسته اهسته راه بسته رهروان خسته...!(ایوب)
یعقوب مهرنهاد فقط به خاطر سخنرانیهایش وفعالیتهای قانونیش ماهها تحت شکنجه قرار گرفت .پس از۱۰ماه ناباورانه حکم اعدام وی منتشر شد.
همه مردم دنیا امروز به بیگناهی مهرنهاد باور دارند و به یقین رسیده اند که گناه مهرنهاد فقط پایبندیش به قوانین بوده وبس واین حکم سیاسی نه قضایی فقط بخاطر وحشت وترس است.انها از مهرنهاد هراسان بودند که چنین حکمی صادر کردند ولی نمیدانند که هزاران مهرنهاد بوجود خواهند آمد که روزگار ظالمان را تباه خواهند کرد.

دستگیری فله­ای ٤٧ نفر بلوچ توسط سرکوبگران رژیم در بلوچستان

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل ازخبرگزاریهای رسمی فارس و ایسنا در روز پنجشنبه ٢٥ بهمن ۱٣٨۶ حاکی از دستگیری فله­ای ٤٧ نفر بلوچ توسط سرکوبگران رژیم در بلوچستان است. رئیس فرماندهی آگاهی رژیم در بلوچستان، محسن عطار این بار با زیرکی و هوشمندی بیشتری اتهام دستگیرشدگان را فقط دست داشتن در قتل ذکر کرده است.
رژیم با اقدامات سرکوبگرانه مداوم بر ملت بلوچ همچنان در حال ایجاد رعب و وحشت و اعمال ظلم است. تجربه اقدامات سرکوبگرانه رژیم در بلوچستان حکایت از ادامه خشونت و ظلم بر ملت بلوچ دارد و این دستگیریهای فله­ای را نمیتوان در ارتباط با مسئله قتل و بعبارتی تلاش برای دادرسی و ایجاد امنیت پذیرفت.
بر همگان آشکار است که این رژیم بمثابه چوپان دروغگوست و نیز سیاستهای سرکوبگرانه اش در بلوچستان عامل اصلی ناامنی مردم است. این دستگیریهای فله­ای با اهداف و مقاصد شوم اعمال سرکوب و ایجاد رعب و وحشت در بلوچستان صورت گرفته­اند. ملت بلوچ به ماهیت دیکتاتوری و مستبد رژیم آگاهست و مبارزات ملی دمکراتیکش را با عزمی راسخ ادامه خواهد داد.

منع اتباع دانمارك از رفتن به پاكستان

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ایرنا ایرنا:وزارت امور خارجه دانمارك روز جمعه به اتباع خود توصيه كرد كه از رفتن به پاكستان كه تظاهرات گسترده اعتراض‌آميزي به علت انتشار مجدد كاريكاتورهاي موهن در برخي نشريات دانماركي برگزار شده، خودداري ورزند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از كپنهاگ، وزارت خارجه دانمارك در بيانيه اي نوشت: تمام مسافران پاكستان كه سفرهاي آنان ضروري نيست، بايد از رفتن به اين سفر خودداري كنند.
تظاهرات گسترده‌اي روز پنجشنبه با سوزاندن پرچم دانمارك در خيابان‌هاي كراچي در جنوب پاكستان برگزار شد.
برخي نشريات دانمارك روز چهارشنبه گذشتته كاريكاتورهاي موهن را بار ديگر به چاپ رساندند.
اين درحالي است كه تظاهرات اعتراض‌آميز عليه انتشار اين كاريكاتورها درايران و كويت نيز برگزار شد.
جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) نيز انتشار جديد اين كاريكاتورها را محكوم كرد.
در تظاهرات سال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي در پاكستان عليه انتشار كاريكاتورهاي موهن ، پنج نفر كشته شدند.

خشونت ها در جنوب وغرب افغانستان



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی طالبان مسلح در ولایت نیمروز در جنوب غرب افغانستان دست کم 6 پلیس را کشته و مجروح کرده اند.
گفته می شود این افراد در یک منطقه نسبتا امن این ولایت مورد حمله طالبان قرار گرفته اند.
از سوی دیگر مخالفین مسلح دولت یک عالم دینی را در ولایت آشوب زده هلمند به قتل رسانده اند.
فرمانده پلیس ولایت نیمروز گفت زمانی 4 پلیس کشته و دو تن دیگر مجروح شدند که موتر حامل آنها به کمین طالبان مسلح برخورد کرد.
او گفت در این درگیری دو پلیس ناپدید شدند و مخالفین مسلح موتر (خودرو) و مهمات آنها را نیز با خود برده اند.
هنوز از سرنوشت دو پلیس ناپدید شده اطلاعاتی در دست نیست.
این حادثه که در ولسوالی چغانسور این ولایت رویداده است که به گفته فرمانده پلیس نیمروز یکی از مناطق امن این ولایت به شمار می رود.
ولایت نیمروز که هم مرز با ایران است همواره مورد توجه قاچاقبران مواد مخدر نیز قرار دارد.
از سوی دیگر شبه نظامیان طالب یک عالم دینی را در ولسوالی سنگین ولایت نا آرام هلمند در جنوب افغانستان به قتل رساندند.
محمد حسین اندیوال فرمانده پلیس این ولایت گفته است هنوز دلیل کشته شدن این فرد مشخص نشده است.
طالبان نیز درمورد کشته شدن این عالم دینی ابراز نظر نکرده اند.

تحقیقات از حسین موسویان از سر گرفته شد

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از رادیو فردا سعيد مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، اعلام کرد که تحقيقات از حسين موسويان ، عضو ارشد سابق هيات مذاکره کننده هسته ای ايران، از روز پنجشنبه ( ديروز ) از سر گرفته شد.
قاضی پرونده حسين موسويان، چندی پيش، دو اتهام وی را مبنی بر جاسوسی و نگهداری اسناد محرمانه ، رفع کرد و برای او قرار منع تعقيب صادر نمود. اما پس از مخالفت محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری، و محسنی اژه ای، وزير اطلاعات، با اين حکم؛ سعيد مرتضوی ، دادستان تهران ، حکم قاضی را نقض کرد وپرونده را برای رسيدگی مجدد به دادگاه ديگری فرستاد

هم وطن، گناه من چیست که ترکمن و سنی هستم؟

آقای تهرانی اینقدر زیر بغل من هندوانه گذاشت که دیگر خودم خجالت میکشیدم، خلاصه بعد از همه صغرا و کبرا گفتنها، آقای مصاحبه کننده رفت روی اصل مسئله، که آیا من ولایت فقیه را قبول دارم، من نماز را چند وقت میخوانم، آیا در نماز جماعت شرکت میکنم ، صورتم را تیغ میزنم یا ماشین، با زنها رابطه ام چگونه است، در همه انتخابات شرکت کرده ام، آیا در همه تظاهرات شرکت میکنم، خلاصه دیگر مصاحبه ای در کار نبود بلکه ......نامه زیر را از یک ترکمن با تحصیلات خوب دریافت کرده ایم، نویسنده نامه به علت نبود کار و شرایط غیر انسانی استخدامی در ترکمنصحرا، ترکمنصحرا را ترک کرده و در شهری بسیار دورتر از ترکمنصحرا مشغول کار میباشد، ایشان نامه خود را با حروف لاتین فارسی نوشته و ما سعی کردیم نامه ایشان را به فارسی با حروف عربی روی نت بگذاریم.من یک جوان 29 ساله ترکمن هستم و از یکی از دانشگاههای معتبر ایران فارق التحصیل شده ام، خدمت نظام خود را نیز به پایان رسانده ام، در حدود دو ماه پیش برای استخدام شدن در یک اداره دولتی در ترکمنصحرا در امتحان گزینش شرکت کردم و با نمره خوب و به عنوان نفر اول به مصاحبه پذیرفته شدم، تا اینجا من مشکلی نداشتم و فکر میکردم نتیجه کتبی گزینش من با دیگران بسیار فاصله داشت تقریباً فکر میکردم در مصاحبه نیز میتوانم از عهده گزینش بر آمده و دانش خود را در اختیار مردم قرار دهم، اما شرکت در گزینش کتبی با مصاحبه شفاهی بسیار متفاوت بود ، آقای مصاحبه کننده از بچه های تهران بود، ایشان قبل از هر چیز از من به خاطر نمره خوبم تعریف کرد و در مورد ترکمنها نیز مثل همیشه گفت: ترکمنها مهمان نواز هستند، مسلمانان شریفی هستند، ....و همیشه در خدمت خدا بودند و برای وطنشان، اسلام و انقلاب شهدای فراوانی را هدیه کرده اند، آقای تهرانی اینقدر زیر بغل من هندوانه گذاشت که دیگر خودم خجالت میکشیدم، خلاصه بعد از همه صغرا و کبرا گفتنها، آقای مصاحبه کننده رفت روی اصل مسئله، که آیا من ولایت فقیه را قبول دارم، من نماز را چند وقت میخوانم، آیا در نماز جماعت شرکت میکنم ، صورتم را تیغ میزنم یا ماشین، با زنها رابطه ام چگونه است، در همه انتخابات شرکت کرده ام، آیا در همه تظاهرات شرکت میکنم، خلاصه دیگر مصاحبه ای در کار نبود بلکه کار آقای مصاحبه گر کاملاً تفتیش بود که خود فکر میکردم با طرح این سئوالها هیچ ترکمن و سنی در ادارات دولتی استخدام نخواهد شد. با این تفتیشها مرا رد کردند و در همانجا گفتند که من در گزینش کتبی نیز در رابطه ولایت فقیه و بسیج نظر مورد قبولی نداشته ام ، من دیگر کاری نمیتوانستم بکنم مثل آدمهای برفی یخ زده و سفید شده بودم و تمامی درها را به روی خود بسته بودند که مجبور شدم ترکمنصحرا را با مهمان و مهمانوازیش تنها بگذارم و در نقطه ای دیگر از ایران دنبال تکه نانی آواره باشم. گناه من چیست که پدر و مادرم ترکمن هستند و مذهبشان سنی میباشد؟.. دوستان باید بدانند انسان در همه چیز آزاد است، ولی هیچ کس پدر و مادر خود را خود انتخاب نمیکند.
24بهمن 1386
برگرفته از : ترکمن ایلیم:

هشدار ! مردم آگاه باشید

هشدار ! مردم آگاه باشید
به نام خدا
مردم عزیز ومتدین بلوچستان اگاه باشید یکی از مهمترین تاتیکهایی که رژیم برای تغییر بافت جمعیتی در استان اجرا کرده و در حال اجرا دارد با توجه به اینکه در مذهب اهل سنت گرفتن وام با بهره حرام است و مردم از این طرحها ی ناموفق استقبالی ندارند این تسهیلات را در مدت زمان کمتر و با بهره کم وتسهیلات ویژه در اختیار افراطیون تشیع وبه خصوص زابلیها جهت خرید زمین و ساخت و ساز در کلیه مناطق بلوچستان در اختیارشان می گذارد رژیم سعی دارد با تزریق جمعیت تشیع با سلطه کامل در ادارات و تغییر بافت جمعیتی اهل سنت را در اقلیت قراردهد و بدین شیوه در رسیدن و اجرای برنامه های شوم خود تسریع بخشد گرچه ممکن است در کوتاه مدت به سودی ناچیز با به فروش رساندن زمینهایتان برسید ولی در بلند مدت حالتان از فلسطینیها نیز به مراتب بدتر خواهد بود چون اسرائیل فلسطینیها را در حال حاضر به رسمیت می شناسد واگر دخالت ایران در ان مناطق نباشد انها خیلی زودتر و بهتر به حق وحقوقشان میرسند ولی رژیم اخوندی به جز شیعه تاب وتحمل دیگر مذاهب را ندارد یا باید نابود شوند یا شیعه شوند.

دستگیری و مفقود شدن چند تن از طلاب مدرسه علوم دینی اما ابو حنیفه

دستگیری و مفقود شدن چند تن از طلاب مدرسه علوم دینی اما ابو حنیفه
روز دوشنبه 22 بهمن تعدادی از طلاب کم سن وسال در پی قطعی برق وتعطیلی کلاسهای درس به بازار روستای لوتک رفته ودر نزدیکی مسجد شیعیان خرید کرده وسپس جهت وضو گرفتن به داخل مسجد می روند که به آنها توهین شده واعترض میشود که طلاب هم واکنش نشان داده با افراد محلی درگیر میشوند وشدیدا مورد ضرب وشتم قرار میگیرند وسپس تحویل پاسگاه لوتک میشوند پس از ان بلافاصله به مکان نامعلومی منتقل میگردند البته تا 2 روز یکی از انها به نام حسن شه بخش 15 ساله کلاس اول اعدادی در اداره آگاهی زابل تحت شدیدترین شکنجه ها قرار داشته وبعد از آن کسی به خانواده اش محل نگهداری وی را اعلام نکرده است.
از بقیه طلاب که تعدادشان 2 نفر اند هنوز خبری در دست نیست.ناگفته نماند باند شرور ومرتد وملعون ودین فروش عبدالله حسن زهی فرزند مولوی محمد گل در بزرگنمایی این موضوع نقش مستقسیم داشته وبلافاصله صدها پیامک تحت عنوان خنثی سازی بمب گذاری مسجد اهل تشیع!!!به تلفن همراه مردم نموده واضافه کرده طلاب دستگیر شده اقرار نموده اند که با مشورت حافظ محمد علی قصد انفجار مسجد را داشته اند!!!!لازم است خدمت این مرتد ین خود فروخته واحمد رضایی عرض کنم سزای این عمل پلیدتان را خواهید دید باذن الله تعالی

اهریمنان از عذاب الهی بترسید و مهرنهادمان را رها کنید

راه بسته رهروان خسته ... رهزنان اهریمنانی,دشنه ها در مشت هم ازپیش,هم از پشت با نفیری تلخ,زیر لب,که: باید برد , باید خورد , باید کشت! کرکسان , با چنگ ومنقاری به خون خستگان شسته انتظار لحظه ی تاراج را , از اوج هاله ای از هول پیوسته رو به پایین مینهند , اهسته اهسته راه بسته رهروان خسته...!(ایوب)
یعقوب مهرنهاد فقط به خاطر سخنرانیهایش وفعالیتهای قانونیش ماهها تحت شکنجه قرار گرفت .پس از۱۰ماه ناباورانه حکم اعدام وی منتشر شد.
همه مردم دنیا امروز به بیگناهی مهرنهاد باور دارند و به یقین رسیده اند که گناه مهرنهاد فقط پایبندیش به قوانین بوده وبس واین حکم سیاسی نه قضایی فقط بخاطر وحشت وترس است.انها از مهرنهاد هراسان بودند که چنین حکمی صادر کردند ولی نمیدانند که هزاران مهرنهاد بوجود خواهند آمد که روزگار ظالمان را تباه خواهند کرد.

مطلبی از یک خواهر طلبه



به گفته اعضای انجمن که هدف ما هم در تشکیل این انجمن این بوده که از مرگ نهراسیم تا پای جان بر ملت مظلوم بلوچ کار کنیم و این نابسا مانیهای و کمبودهای و مشکلات های فرهنگی و اجتماعی ملت که از سیاست های غلط حاکم بر بلوچستان است جبران نمائیم این را می دانند که مهرنهادها روزانه در اینجا جان خودشان را از دست می دهند حتی بر حمل انتقال یک گالن آب آشامیدنی .
آری و قتی داخل ساختمان اداری انجمن می شدیم در راهروی تابلو از فعالیتهای انجمن را می دیدیم که خوشحال از انجام کار جوانان بلوچستان که برای بیداری امت مظلوم بلوچ و این مشکلاتی که مردم مظلوم بلوچ در منطقه دارند انجام داده اند بردن مسئولین به روستاها برای حل مشکلاتشان و نجات خانوادهای از دام اعتیاد فرزند جوانشان و تشکیل جلسات برای حل مشکلات مردم در راستای سیاست های حاکم بر منطقه و کشور حکمش باید اعدام باشد این انصاف نیست و از انصاف و عدالت به دور می باشد اگرچه آقای مهر نهاد سیساست کار ی اش را همگان می دانستند که مبارزه با این همه مشکلات در چارچوپ قلم و اندیشه حل می شود و پاسخ آن با خشونت در ۹ ماه انصاف و عدالت نیست و آخرش اعدام جوان ۲۸ ساله این را بدانید که این سیاستهای غلط در منطقه را ناامن می کند و این مهرنهاد اولین و آخرین نفر هم نیست که از جان خود بترسد مهرنهادها اگر به اندازه موهای سرمان جان داشته باشند در این را خواهند داد و این جانها هستند که این ملت را بیدار می نمایند به نمایندگی از طلاب حوزه علمیه خواهران تقاضا رد حکم یعقوب مهر نهاد را از دیوان عالی کشور را دارم و مراجع قضایی تقاضا داریم که عدالت و انصاف را رعایت نمایند و از اجرای حکم اعدام فعال مدنی و روزنامه نگار و دانشجو جلو گیری نمایند و از حضرت شیخ السلام و حاج آقای سلیمانی نماینده اهل سنت در خبرگان و رهبری می باشند تقاضا رسیدگی به این موضوع حساس را در سطح کشور را دارم نگذارند که عده ای متعصب منطقه را ناامن کنند بطوری که هیچ بلوچ و اهل سنتی در منطقه صبح که از خانه اش بیرون می رود احساس امنیت ندارد واین در دلمان و یاد مان می آید که جوانان دیگر ما هم مثل یعقوب مهر نهاد روزی اعدام می شوند به امید آزادی مهر نهادها که در زندان هستند الله تبارک و تعالی به داد این ملت مظلوم برسد
http://lootakian.blogfa.com/post-51.aspx

در تردیدم که ایا ایرانی هستم یا خیر ?

ناشناس گفت...
در تردیدم که ایا ایرانی هستم یا خیر این سوال من است از همه روشنفکران اندیشمندان و فعالان حقوق بشر من جوانی هستم که به دنبال مبارزات مدنی هستم ایا در کشوری که دانشجویان به کیفیت غذا اعتراض می کنند مجازات و بر چسب مخالفان نظام به انان میزنند یا در استانی که فقط یک کلمه بگویی چرا تبعیض قائل می شوید مجازاتت مرگ است واعدام در کشوری که بدترین توهینات به مذهب و اعتقاداتت میشود هیچ احترامی به کسی قائل نیستند رسانه گروهی قبضه شده در دست گروهی خاص ومحمت اینکه دراین کشور و بخصوص استان بلوچستان مرد در تلاش جهت براورده کردن نیازهای اولیه خود هستند حتی برای امرار معاش خود جان خود را نیز از دست میدهند اری عزیزان سخن بسیار است و از حوصله تان خارج ولی اینجا انجاست که اول بدترین شکنجه هایی را که تاریخ به خود ندیده روی جوانان بلوچ انجام میدهند شاید تا کنون به طور اتفاقی سوزن ته گرد به دستتان فرو رفته باشد اما اینجا خیلی راحت میخهای فولادی ده سانتی را در ملاجت فرو میکنند اینجا خیلی راحت موهای سرت را با انبر دست میکشند دندانهایت را همچنین اینجا به جرم اینکه سنی هستی و به بهانه کوچکترین مسئله حکمت اعدام است اینجا انجاست که احکام ازمایشی مثل قطع کردن دست وپا برای اولین بار روی جوانان بیگناه بلوچ اجرا میشود اینجا انجاست که شمس الدین کیانی را زنده زنده در اتش سوزاندند هنوز از یادم نرفته گلوله باران مسجد مکی زاهدان از زمین و هوا وبه خون قلتیدن طلاب بیگناه اهل سنت را اینجا مردم تلاش میکنند تا زنده بمانند سوالم از شما اینست که در محیط سر تا پا فقر ترس رعب ووحشت خفقان وقتل وغارت چپاول وتاراج حکومت مردم را تبعیض وظلم جایگاه فعلیتهای مدنی کجاست ما دیگر در خانه نخواهیم نشست تا از گرسنگی جان دهیم یا منتظر بمانیم که در رابزنند و به پای حلقه دار ببرند مارا می خروشیم برای ازادی و هزینه خواهیم داد

تلویزیون بی بی سی: این صحنه اعدام است، اینجا محل سنگسار است



شبكه جهانی تلویزیون بی بی سی طی گزارشی به نقض وحشیانه حقوق بشر در جمهوری اسلامی پرداخت و گفت بحران هسته ای تنها موضوعی نیست كه رژیم تهران به خاطر آن مورد اعتراض جامعه بین المللی قرار گرفته است. سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر میگویند رژیم تهران اعمال مجازات اعدام را تشدید کرده بطوریکه اعدام در ملاعام به یكی از مجازات های رایج در ایران تبدیل شده است.
تلویزیون بی بی سی سپس به تشریح صحنه اعدام دو جوانی که اواخر تابستان گذشته در تهران بدار آویخته شدند، پرداخت و گفت جراثقالی كه قرار است به عنوان چوبه دار از آن استفاده شود، وارد خیابان می شود. تعدادی در محل تجمع كرده اند و چند نفر با تلفنهای موبیل درصد فیلمبرداری از صحنه اعدام هستند. دو متهم جوان در حالیكه جرم آنها توسط یک مامور قضايی خوانده می شود، به پای چوبه دار برده می شوند. جلاد نقابدار كارش را شروع می كند، اما به نظر نمی رسد كه محکومین که یک قاضی را از پای درآوردند، از كار خود پشیمان باشند. با وجود مجازاتی كه در انتظار آنهاست، یكی از آنها مرتب جمعیت را نگاه می کند و لبخند می زند.
گزارشگر تلویزیون بی بی سی در ادامه گفت ما ترجیح می دهیم صحنه بدار آویختن این دو جوان را نشان ندهیم. آنها متهم به كشتن یک قاضی هستند كه تصویر او اینجا نصب شده است.
تلویزیون بی بی سی سپس با پخش تصاویری از محل سنگسار مردی در تاکستان قزوین گفت اینجا هم محلی است که سال گذشته یک مرد را سنگسار کردند. هنوز آثار خون روی سنگها باقی مانده است. بر اساس قانون مجازات اسلامی، سنگی كه پرتاب می شود نباید خیلی بزرگ باشد كه مجرم به سرعت كشته شود.

اسرائیل، رژیم تهران را مسؤول واکنش احتمالی حزب الله می داند




ایالات متحده و اسرائیل خود را برای مقابله با تهدیدهای تروریستی حزب الله آماده می سازند به دنبال سخنان تهدیدآمیز حسن نصرالله سرکردۀ گروه تروریستی حرب الله لبنان که گفت جنگ تمام عیاری را بر اسرائیل در سراسر جهان تحمیل می کند و سخنان آشکار و شدیداللحن سران جمهوری اسلامی ایران در حمایت از این سازمان ترور، اسرائیل و ایالات متحده به یک سلسله اقدامات احتیاطی گسترده دست زدند.
با اینهمه وزیر خارجه اسرائیل در واکنش به ابراز نگرانیهای ایالات متحده دائر بر این که حزب الله ممکن است به جنایات بیسابقه ای در و اکنش به هلاک شدن عماد مغنیه دست بزند گفت: آنها نگران نباشند، باید احتیاط کرد، ولی ما به تهدیدها عادت کرده ایم و می دانیم چگونه با آنها رویاروئی کنیم.
آگاهان گفتند سخنانی که آیت الله علی خامنه ای و محمود احمدی نژاد و دیگر سران حکومت ایران در تحسین و تجلیل از ابرتروریست عماد مغنیه بیان کردند، یک بار دیگر از ماهیت تروریستی و تروریست پروری رژیم ایران پرده بر می دارد و به خوبی ثابت می کند که یگانه پشتیبان سازمان تروریستی حزب الله ، جمهوری اسلامی ایران است که علنا به آن اعتراف می کند.
آگاهان امنیتی گفتند حزب الله دست کم در 50 کشور جهان دارای شبکه های تروریستی است و ممکن است علیه هدفهای اسرائیلی و منافع ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی به جنایاتی دست بزند که هنوز نمی توان ماهیت و دامنه آن را پیش بینی کرد.
در سالهای گذشته حزب الله توسط عوامل محلی خود و با کمک سفارتخانه های حکومت ایران در کشورهای جهان به چند اقدام دهشتناک تروریستی دست زده که انفجار سفارت اسرائیل در آرژانتین وکانون همیاری یهودیان در بوئنوس آیرس (آمیا) دو نمونه از آن است.
یک تارنمای خبری به نام دبکا فایل نوشت: حکومت ایران یک هیات بازرسی بلندپایه خود را به دمشق فرستاده تا بررسی کند که چگونه هلاکت عماد مغنیه در پایتخت سوریه امکان پذیر گردیده است. در این گزارش که هنوز از جانب منابع رسمی تائید نشده گفته شده است که این هیات شامل قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در سپاه پاسداران و همچنین فرمانده پیشین واحدهای اطلاعات و حفاظت سپاه پاسداران و معاون فرمانده نیروی دریائی سپاه است. ریاست هیات سوری را که به بررسی عوامل این انفجار پرداخته فردی به نام بسام عبدالمجید به عهده دارد.
برخی آگاهان گفتند: حکومت ایران قصد دارد دولت سوریه را توبیخ کند و آن را به اهمال در حفظ جان ماموران امنیتی خود متهم سازد. سازمان اطلاعاتی سوریه امروز (جمعه 15 فوریه 2008) اعلام کرد که در شناسائی آمران و عاملان هلاکت عماد مغنیه به پیشرفتهائی رسیده است. ولی معلوم نیست این ادعا تا چه حد درست باشد.
عماد مغنیه که حدود نیمه شب سه شنبه (12 فوریه ) در اثر انفجار مواد تخریبی که در زیر صندلی اتومبیل او جاسازی شده بود تکه تکه گردید، یکی از مهره های تروریستی مورد توجه حکومت ایران بود و دائما به تهران رفت و آمد می کرد و برای انجام عملیات خرابکاری در اختیار رژیم ایران قرار داشت.
آیت الله خامنه ای در پیام تسلیتی که به مناسبت هلاکت مغنیه انتشار داد از جمله نوشت: "صهیونیست های خونخوار و جنایتکار بدانند که خون مطهر شهیدانی چون عماد مغنیه صدها عماد مغنیه می آفریند"- و نوشت: "زندگی و مرگ افرادی چون او، حماسه ای است که ملت ها را بیدار می کند و به جوانان الگو می دهد".
محمود احمدی نژاد نیز با انتشار پیام تسلیتی خطاب به "رزمندگان دلاور حزب الله، مردم لبنان، ملت های عربی و اسلامی" نوشت: "شهادت مظلومانه عماد مغنیه لکه ننگ دیگری بر دامان صهیونیست هاست".
احمدی نژآد در وصف این تروریست که طراح و سرپرست انجام دهها عمل وحشیانه و گرفتن جان صدها نفر انسانهای بی دفاع و مظلوم بوده، در پیام تسلیت خود نوشت: "عماد مغنیه اولین قربانی راه خداپرستی، آزادی و دفاع از کرامت ملتها نبود و آخرین هم نخواهد بود". بدین سان رئیس جمهوری اسلامی ایران عملیات تروریستی مغنیه و حزب الله و دیگر گروههای جنایتکار را "راه خدا پرستی، آزادی و دفاع از کرامت انسانها" توصیف کرد.
احمدی نژاد نیز به تقلید از پیام آیت الله خامنه ای نوشت: "ملت های آزاده بیدارند و گرچه امروز یک قهرمان بزرگ را از دست داده اند، صدها، هزاران و میلیون ها نفر را آماده پیوستن به صف مبارزان با اشغالگران می یابند".
در اورشلیم، پرزیدنت شیمعون پرس رئیس جمهوری اسرائیل گفت: "یک بار دیگر ثابت شد که حزب الله لبنان به عنوان بازوی عملیاتی و مزدور جمهوری اسلامی ایران عمل می کند".
حسن نصرالله در نطق پر خشم و تهدیدآمیز روز گذشته خود ادعا کرد از آنجا که هلاکت عماد مغنیه نه در خاک لبنان بلکه در خارج از مرزهای آن کشور روی داده، از این پس حزب الله لبنان در مبارزه با اسرائیل هیچ حد و مرزی نخواهد شناخت، بلکه سراسر جهان را صحنه نبرد با این کشور می داند.
در حالی که مقامات اسرائیلی نسبت به هویت هلاک کنندگان عماد مغنیه ابراز بی اطلاعی کرده اند، این سخنان سرکرده گروه حزب الله بهانه تازه ای به دست این گروه تروریستی می دهد که موجودیت نظامی و مسلحانه خود را در داخل لبنان توجیه کند- زیرا ملت لبنان از سالها پیش خواهان خلع سلاح حزب الله بوده که این خواسته از تابستان دو سال پیش و جنگ دوم لبنان قوی تر شده است.
ولی سرکوبگریهای حزب الله در داخل لبنان و وحشتی که در دل مردم ایجاد می کند و همچنین پول های کلانی که حکومت ایران در اختیار آن سازمان تروریستی قرار می دهد، قدرتی برای آن به وجود می آورد که در برابر خواسته مردم لبنان مقاومت کند و همچنان به حفظ ماهیت فتنه گرانه و مسلحانه خود ادامه دهد.
با این همه، جمعیت کثیری که روز گذشته (پنجشنبه) در زیر باران در بیروت گرد آمدند تا سومین سالگرد قتل رفیق الحریری به دست عوامل تروریستی سوریه و حزب الله لبنان را یادآوری کنند، نشان نفرت گسترده مردم لبنان از این گروه مزدور است. با آن که باران شدیدی در بیروت می بارید و بیم آن می رفت که ماموران و مزدوران حزب الله در انتقام هلاکت عماد مغنیه به عملیاتی علیه ملی گرایان لبنان دست بزنند، حدود یک میلیون نفر در میدان بزرگ بیروت (میدان الشهداء) گرد آمده بودند و همه سخنرانان خواهان پایان بخشیدن به فتنه گریهای سوریه، حکومت ایران و عوامل مزدور آنها در لبنان شدند – گرچه بیم داشتند مستقیما نام حزب الله را ببرند.
آگاهان می گویند حزب الله با کمک پول های کلانی که رژیم ایران در اختیارش نهاده در پنج قاره جهان شبکه های خرابکاری و تبلیغات سیاسی و مذهبی به وجود آورده است. در آمریکای جنوبی، در مثلثی که بین آرژانتین و برزیل و پاراگوئه قرار دارد، حزب الله در میان شیعیان و مسلمانان بی شماری که در آن ناحیه زندگی می کنند بسیار فعال است و دارای شرکت های بازرگانی نیز می باشد. این گروه در ترکیه، اردن، لبنان و چند کشور عربی دیگر نیز فعال است و در کشورهای اروپائی با کمک مهاجران مسلمان شعبات زیاد برپا ساخته و در خاور دور در کشورهائی چون مالزی، فیلی پین و تایلند فعالیت گسترده دارد.
اف.بی.آی (سرویس امنیت داخلی ایالات متحده) بر این باور است که حزب الله در داخل آن کشور نیز شبکه های تروریستی ساکت برپا ساخته که ممکن است آنها را به کار اندازد.
کارشناسان ضد ترور بعید نمی دانند که نوعی همکاریهای بسیار سری نیز بین حزب الله و القاعدة وجود دارد و در آینده حتی ممکن است این دو گروه تروریستی به همکاریهای تنگاتنگی بپردازند.
آیت الله خمینی در سال های نخست به قدرت رسیدن حکومت دینی ایران، امید داشت بتواند "انقلاب" خود را به همه کشورهائی که دارای جمعیت مسلمان نیز هستند صادر کند. در آن سالها دهها سازمان تخریبی "آزادیبخش" از کشورهای مختلف جهان شعبات خود را در تهران و قم برپا ساخته بودند و با کمک مالی و تسلیحاتی حکومت ایران، برای برانداختن رژیم های کشورهای خویش فعالیت می کردند.
کویت، عربستان سعودی، بحرین، فیلی پین، تایلند و دهها کشور دیگر هدف عملیات براندازانه این گروهها قرار داشتند. ولی پس از چند سال، حکومت ایران صلاح دید این گروهها را برچیند- زیرا فعالیت آنها نتیجه ای برای حکومت ایران به دنبال نداشت و در ضمن موجب تیره شدن روابط ایران با حکومت های آن کشورها می گردید. در دو دهه اخیر حکومت ایران این ماموریت را به دوش حزب الله لبنان منتقل ساخته است که به صورت کاملا محرمانه و بدون دخالت دادن مستقیم حکومت ایران عمل می کند. حزب الله در این ماموریتها از یاریهای گسترده و بی دریغ سفارتخانه ها و موسسات رسمی حکومت ایران که مصونیت دیپلماتیک دارند برخوردار می شود.
دفتر مبارزه با ترور در وزارت نخست وزیری اسرائیل با انتشار بیانیه ای به اسرائیلیان در همه کشورهای جهان دستور داد هشیاری خود را کاملا حفظ کنند و به تدابیر احتیاطی دست بزنند.
این احتمال وجود دارد که حزب الله بخواهد به کشتن یا ربودن اسرائیلیان در کشورهای خارجی اقدام کند. احتمال آسیب رساندن به فرودگاهها و کشتیها و یا سوءقصد نسبت به سفارتخانه ها و موسسات یهودی و اسرائیلی نیز جدی گرفته شده است. جوامع یهودی بسیاری از کشورها به تدابیر امنیتی دست زده اند. سفارتخانه ها و مؤسسات اسرائیلی در خارج از کشور و مراکز فرهنگی و آموزشی خود را برای رویاروئی با ترور آماده می سازند.
نزدیکان نخست وزیر اسرائیل به خبرنگاران گفتند اهود اولمرت هر گونه عملیات تروریستی احتمالی علیه هدف های اسرائیلی یا یهودی در جهان را از چشم جمهوری اسلامی ایران خواهد دید و آن رژیم را مسؤول خواهد دانست.
تسیپی لیونی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اسرائیل که هم اکنون در واشنگتن به سر می برد گفت: اسرائیل یک کشور نیرومند و یهودیان دنیا قوی و مصمم هستند و پاسخ آنان به ترور بسیار روشن است.

یک نوجوانان دیگر در آستانه اعدام

محمدرضا حدادى ۱۵ ساله در آستانه اعدام
سایت ایران امروز: در تاريخ ۳۰/۵/۱۳۸۲ آقاى حسين رحمت به مرجع انتظامى اعلام می‌كند كه پدرش بنام محمد باقر در روز ۲۸/۵/۱۳۸۲ كازرون را به مقصد شيراز ترك و تاكنون مراجعه ننموده است ايشان در تاريخ ۸/۶/۱۳۸۲ اعلام می‌كنند كه اتومبيل پدرش بعد از يازده روز در روستاى فتح آباد كازرون پيدا شده است. تحقيقات قضايى و پليسى درخصوص مفقودى محمد باقر انجام و در جريان رسيدگى، شخصى بنام مهدى ساسانى اقرار می‌نمايد كه در ارتكاب سرقت اتومبيل و كشتن راننده، وى و افرادى به نامهاى محمد قربانى ، تقى و كريم دخالت داشته اند.
در تاريخ ۲۰/۷/۸۲ كريم حدادى دستگير و اظهار می‌دارد : «.... من به اتفاق مهدى ساسانى و تقى حدادى و محمد روبروى امام زاده سيد حسين ساعت ۱۱ يا ۱۲ شب بود كه ايستادم بغل جاده، يك پيكان سوارى جوانان نارنجى رنگ از كازرون آمد، محمد قربانى و تقى حدادى دست بلند كردند پيكان هم ايستاد و ما سوار شديم از قائميه رد شديم به طرف شيراز. محمد به راننده گفت كه يك رفيق داريم او را سوار كن كرايه ات را می‌دهيم راننده قبول كرد در بين راه به بهانه دستشويى، راننده ، خودرو را متوقف كرد و پياده شديم من و محمد رفتيم داخل دره و مهدى و تقى پهلوى راننده ماندند راننده می‌خواست آب به داخل رادياتور ماشين بريزد كه تقى سنگى برداشت و از پشت به سر راننده زد و راننده روى زمين افتاد. بعد من و محمد از پائين آمديم بالا و به اتفاق مهدى و تقى چند مشت هم به سر و صورت و سينه راننده زديم و بعد جنازه او را داخل صندوق عقب پيكان انداختيم و او را تا حكيم باشى و رشن آباد آورديم در راه متوجه شديم كه پيرمرد راننده هنوز جان دارد و سرو صدا می‌كند و تقى كه پسر عموى من می‌باشد پشت فرمان نشسته بود از رشن آباد به طرف جاده خاكى كوره كچى رفتيم تقى ماشين را متوقف كرد و درب صندوق عقب را باز كرد پيرمرد هنوز جان داشت مهدى ساسانى با چوب دو دفعه به بدن پير مرد زد و روى زمين افتاد بود كه محمد و تقى تسمه پروانه اى آورده و دور گردن پير مرد انداختند و او را خفه كردند سپس تقى گفت جنازه را آتش بزنيم و بنزين تهيه كرديم و جنازه را آتش زده داخل گودالى قرار داديم و روى گودال را پر از خاك كرديم و رفتيم.
پزشكى قانونى علت دقيق فوت را تشخيص نداده ليكن اعلام نموده كه ضربه مغزى و شكستگى استخوان جمجمه می‌تواند يكى از دلايل آن باشد.
در اثناى رسيدگى محمد رضا حدادى كه در آن زمان سنش ۱۵ سال وشش ماه بود دستگير می‌شود و در جلسات اوليه رسيدگى اعلام می‌دارد كه مقتول را او با تسمه پروانه خفه كرده است در تاريخ ۸/۸/۸۲ مجدداً محمد رضا حدادى در جلسه رسيدگى به دادگاه ، اتهام سرقت و قتل را به عهده گرفته و اقرار به ارتكاب جرم می‌نمايد.
چند روز پس از جلسه محاكمه مادر محمد رضا به ملاقاتش می‌رود و محمد رضا به او می‌گويد كه آيا به وى پولى پرداخت نموده اند يا خير مادرش به وى جواب منفى می‌دهد پس از آنكه ايشان متوجه می‌شود كه فريب ديگر متهمين را خورده است طى نامه اى در تاريخ ۱۳/۸/۸۲ به دادگاه اعلام می‌دارد كه يكى از متهمين وعده پول و ديگر وعده هاى واهى را داده و به اين طريق فريب، ديگر متهمين كه از لحاظ عقلى و فكرى وسنى بزرگتر از موكل بوده اند را خورده است در حاليكه در ارتكاب جرم قتل هيچ نقشى نداشته است.
در نهايت دادگاه بدون تحقيق نسبت به ادعاى موكل و انكار وى در تاريخ ۱۶/۱۰/۸۲ سلب حيات مقتول توسط محمد رضا حدادى را مسلم دانسته و با استدلالاتى به صرف اقرار موكل وى را به قصاص نفس محكوم و به استناد مادة ۶۲۱ قانون مجازات اسلامى به لحاظ شركت در آدم ربايى به تحمل ۱۵ سال حبس و به استناد مادة ۶۳۶ همان قانون به تحمل يك سال حبس به لحاظ مخفى كردن جسد مقتول محكوم و ديگر متهمين را نيز به حبس هاى طولانى مدت به اتهام آدم ربايى و مخفى نمودن جسد و جنايت بر ميت محكوم می‌نمايد.
متهمين به دادنامه صادره اعتراض می‌نمايند كه با ارجاع پرونده به شعبه ۴۲ ديوانعالى كشور در تاريخ ۱۲/۴/۱۳۸۴ قضات شعبه، دادنامه صادره را فاقد اشكال موثر دانسته و ابرام می‌نمايند.
پس از آنكه دادنامه صادره به موكل ابلاغ شده ، چون حقش را تضييع شده انگاشته بود با بدست آوردن دلايل جديد از جمله اقرار ديگر متهمين بر بى‌گناهيش تقاضاى اعمال مادة ۱۸ مبنى بر اعاده دادرسى و رسيدگى مجدد را می‌نمايد كه شعبه سوم تشخيص ديوانعالى كشور درخواست وى را مردود اعلام می‌نمايند در حالى كه جا داشت به دليل ارزش جان آدمى، تحقيقات مفصلى در اين خصوص انجام پذيرفت موكل در حال بارها اعلام نموده است كه متهمين وى را اغفال نموده و پيشنهاد پرداخت وجه به خانواده‌ام كرده است از طرفى يكى از آنها به وى قول داده است كه اگر قتل را به گردن بگيرد سعى می‌كند دختر عمه‌اش را براى وى بگيرد چون موكل به اين دختر علاقه داشته و از طرفى وضعيت مالى خود و خانواده اش بسيار ضعيف بود لذا بنا به دلايل فوق و به علت كم عقلى و صغر سن، ارتكاب جرم قتل را به عهده می‌گيرد.
در حال حاضر موكل در زندان عادل آباد شيراز بسر می‌برد و پرونده اتهامى وى با قطعيت احكام، به اجراى احكام دادگسترى كازرون ارسال و داديار محترم رسيدگى كننده به پرونده با تنظيم گزارشى به انضمام تقاضاى اولياء دم مبنى بر قصاص نفس، از رياست محترم قوه قضاييه درخواست اذن به اجراى حكم قصاص داده است كه هم اكنون گزارش تنظيم شده در حاليكه سن موكل به جاى ۱۵ سال ۱۹ سال اعلام شده ، در دفتر رياست محترم قوه قضاييه بوده و به نظر می‌رسد در چند روز آينده دستور مقتضى درخصوص اين پرونده نيز صادر شود. به هر حال اميدوارم با عنايت به ابهاماتى كه در پرونده به چشم می‌خورد و وضعيت عقلى و روحى و شرايط خاص موكل و اينكه ديگر متهمين اعلام داشته اند كه موكل بى گناه بوده و در قتل دخيل نبوده است و اينكه موكل شديداً منكر ارتكاب قتل است، پرونده ايشان قبل از استيذان مجدداً مورد رسيدگى قضايى قرار گيرد.
با تشكر محمد مصطفايى وكيل محمد رضا حدادى

۱۳۸۶ بهمن ۲۵, پنجشنبه

به گزارش آژانس خبری تفتان:
به نقل از خبرگزاری فرانسه از کابل، جمهوری اسلامی طی ماه گذشته در فصل سرما حدود 7 هزار تن از اتباع افغان را از ایران اخراج کرده است.
این در حالیست که به گفته مقامات دولتی در کابل، مسئولان رژیم تهران قول داده بودند از اخراج افغانها بویژه در فصل زمستان خودداری کنند.
مقامات افغان در کابل گفتند قصد دارند در باره نگرانی خود از این موضوع با مسئولین جمهوری اسلامی گفتگو کنند.
یک مقام دفتر سازمان ملل در کابل ضمن تائید خبر اخراج هزاران تبعه افغان در ماه گذشته از ایران گفت رژیم تهران در اواسط ماه ژانویه اعلام کرد که به "دلیل بشردوستانه" موقتا اخراج افغانها را از ایران متوقف خواهد کرد، اما به تعهد خود پایبند نماند و در سرمای سخت و بی سابقه امسال حدود هفت هزار تن از آنان را اخراج کرد.

تيراندازی در دانشگاه ايلی نويز؛ 18 مجروح

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبرگزاری فرانسه:
رسانه های آمریکايی از تيراندازی در يكی از كلاسهای دانشگاه ايلی نويز خبر داده اند.
بنا بر گزارشها، فردی مسلح در يكی از كلاسهای دانشگاه ايلی نوی شمالی Northern Illinois University اقدام به تیراندازی به سوی دانشجویان كرده که منجر به زخمی شدن شماری از آنان شده است.
چندين تن از مجروحین با آمبولانس به بيمارستان منتقل شده اند.
کلاسهای درس دانشگاه تعطیل شده و مسئولین از دانشجویان خواسته اند از ورود به محوطه دانشگاه خودداری کنند.به گزارش سی ان ان، دست کم 18 نفر در این تیراندازی مجروح شده اند. یک بیمارستان محلی اعلام کرده که در انتظار 15 تن از مجروحین است، اما از وضع آنان خبری نداده است.

فراخوان فرمانده سپاه به بسیج برای گرم کردن تنور انتخابات

به گزارش آژانس خبری تفتان:
اظهار نظر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران درباره انتخابات مجلس، موج جدیدی از جنگ قدرت در بین باندهای رژیم را برانگیخته است. این گفته او که "بسيج براساس يک تکليف الهي موظف به حمايت از جريان اصولگرايي است" باعث شده تا طرفین درگیر در ماجرای انتخابات به روی یکدیگر شمشیر بکشند.
جریانات منتسب به جناح راست از این موضع استقبال کرده و دوم خردادیها با سروصدا و تکرار فرمان خمینی، نظامیان را از دخالت در انتخابات نهی کردند. اینان همان کسانی هستند که حمایت سپاه از آنان در دوم خرداد را افتخار خود می دانستند.
اما واقعیت این است که بدون دخالت و بکارگیری بسیج و سپاه و دیگر ارگانهای نظامی – امنیتی، جمهوری اسلامی قادر به برگزاری هیچ مراسم و یا انتخاباتی نیست. به میدان آوردن گله های بسیجی و تهدید مردم توسط آنها در صورت عدم شرکت در نمایشات حکومتی چیزی نیست که از چشم هر ناظری دور بماند.
حضور افرادی در مناصب حکومتی باسابقه بسیجی و یا سپاهی نیز امری است که به خوبی قابل اثبات است. از شهردار تهران گرفته تا مذاکره کننده بین المللی، مجریان انتخابات و ناظران صندوق و خود احمدی نژاد که پاسدار بوده است و کابینه ای که نظامی – امنیتی است، همه و همه نشان از حضور سپاه و بسیج در همه ارکان قدرت دارد.
اما چرا اکنون اظهار نظر فرمانده سپاه به مزاج آقایان خوش نیامده است، پاسخش را باید به منافعی که در پشت آن فراخوان است جستجو کرد.
فراخوان جعفری برای طرفداری سپاه و بسیج از یک جناح در انتخابات و وارد میدان کردن آنها برای گرم کردن تنوری است که تاکنون از هیچ رونقی برخوردار نبوده است. شاید با چنین ترفندهایی بشود کسانی را به اظهار نظر وادار کرد و حداقل در ظاهر رنگ و بویی به خبرها داد که انتخابات فرمایشی در راه است.

جمهوری اسلامی 30 طرح صنعتی در ونزوئلا ایجاد می کند

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل ازخبرگزاری حکومتی ایسکانیوز:
وزیر صنایع و معادن از افتتاح 30 طرح صنعتی در ونزوئلا تا پایان سال 2008 خبر داد.
وزیر صنایع ومعادن جمهوری اسلامی که به دعوت رسمی رئیس جمهوری ونزوئلا در راس هیئتی بلند پایه به این کشور سفر کرده است با وزرای اقتصاد مردمی، ‌صنایع سبک وتجارت وصنایع سنگین ومعادن ونزوئلا دیدار وگفت ‌وگو کرد .
مهندس علی اکبر محرابیان در این گفگو ها با اشاره به بررسی پیشرفت مراحل مختلف اجرای پروژه‌های صنعتی ومعدنی در دست اجرا در ونزوئلا افزود: در سال جاری میلادی بیش‌از 30 طرح در ونزوئلا افتتاح می شود که اعلام این خبر با استقبال بسیار چشمگیر مقامات ونزوئلایی روبرو شد .
وی بررسی همکاری های گذشته و جدید دو کشور را از اهداف اصلی این سفر برشمرد وافزود : تقویت و گسترش همکاری ها به ویژه در بخش اقتصادی و اجرای طرح های صنعتی از مهمترین محور مذاکرات ما بوده است که در این زمینه دوکشور تلاش های جدیدی را آغاز کردند.
مهندس محرابیان با اشاره به محور مذاکراتی که در راستای اجرای طرح های جدید صنعتی در ونزوئلا مورد بحث و تبادل نظر دو طرف قرارگرفت افزود : دو کشور در ارتباط با 33 محور همکاری اقتصادی صنعتی با هم گفت وگو کردند.
وزیر صنایع ومعادن در ادامه تصریح کرد: توافق نهایی در زمینه تولید ماشین آلات لبنی و ماشین سازی انجام شد. همچنین مقرر گردید قرار داد تولید ماشین آلات صنایع آرد و پلاستیک ظرف چند ماه آینده به امضائ دو طرف برسد .
وی ‌به توافقات ماشین سازی بین گروه صنعتی ایران خودرو و وزارت صنایع سبک ونزوئلا اشاره کرد وافزود: رفع قوانین ومقررات دست پا گیر وتسهیل در زمینه عرضه سمندهای تولیدی در این کشور از جمله موضوعاتی بودکه مورد تبادل نظر قرار گرفت .
مهندس محرابیان همچنین به هماهنگی هایی انجام شده برای تولید تراکتور مشترک اشاره کرد وگفت: آموزش تعمیر ونگهداری تراکتورهای تولیدی به کشاورزان ونزوئلایی و تقویت شبکه خدمات پس از فروش نیز از دیگر محورهای مورد بحث بود.
وزیر صنایع و معادن همچنین افزود : ایران و ونزوئلا تاکنون بیش از 180 قرارداد و یادداشت تفاهم همکاری با یکدیگر امضا کردند .
وزیر صنایع ومعادن جمهوری اسلامی طی سه روز اقامت خود در ونزوئلا، امشب با هوگو چاوز رئیس جمهور این کشور دیدار می کند که در جریان آن، طرح توسعه صنعتی ونزوئلا که ازسوی کارشناسان ایرانی تهیه شده است ارائه خواهد شد.
مهندس محرابیان همچنین فردا از محور "آپوره - اورینوکو" و چند طرح دیگر جمهوری اسلامی در ونزوئلا بازدید و ضمن پیگیری مسایل آنها ، از نزدیک در جریان پیشرفت پروژه ها قرار خواهد گرفت.

رد‌صلا‌حيت نماينده زرتشتيان به دليل عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلا‌م!

به گزارش آژانس خبری تفتان :
كوروش نيكنام نماينده زرتشتيان مجلس با استناد به بند 1 ‌ماده 28 كه براساس آن انتخاب‌شوندگان هنگام ثبت‌نام بايد اعتقاد و التزام عملي به اسلا‌م و نظام جمهوري اسلا‌مي داشته باشند توسط هيات نظارت ردصلا‌حيت شده است.
اين رد‌صلا‌حيت در حالي است كه بر اساس تبصره 1 اين ماده داوطلبان نمايندگي اقليت‌هاي ديني مصرح در قانون اساسي از التزام عملي به اسلا‌م، مذكور در بند 1 مستثني بوده و بايد در دين خود ‌ثابت‌العقيده باشند.

صربستان: استقلال کوسوو غیر قانونی است

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبرگزاری فرانسه ساعاتی پیش از آغاز نشست اضطراری شورای امینت سازمان ملل بدرخواست دولت صربستان برای بررسی مسئله کوسوو، دولت صربستان اعلام کرده است که در صورت اعلام استقلال این استان ، آن را بی اعتبار و غیر قانونی خواهد دانست. پیش بینی می شود که رهبری استان عمدتاً آلبانیایی نشین کوسوو، ظرف چند روز آینده استقلال این استان را اعلام کند. ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهوری روسیه نیز امروز اعلام استقلال کوسوو را " اقدامی غیر اخلاقی" خواند.

کومله بازداشت اعضای خود در ایران را تکذیب کرد

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی وزارت اطلاعات ایران اعلام کرده که دو مقر مربوط به حزب کومله در استان کردستان را شناسایی و متلاشی کرده و چهار نفر را در این ارتباط بازداشت کرده، اما حزب کومله این خبر را تکذیب و اعلام کرده که هیچیک از کسانی که اخیراً در مناطق مختلف کردنشین ایران بازداشت شده اند ارتباطی با کومله ندارند.
در اطلاعیه این وزارتخانه آمده که بازداشت شدگان "در چند هفته گذشته با ایجاد فضای رعب و وحشت در شهرستان سنندج، اقدام به زورگیری و گروگانگیری می ‌کردند و علاوه بر فعالیت تشکیلاتی و نظامی، اقلام تبلیغی علیه نظام توزیع کردند و شهروندان کردستانی را به قصد اخاذی گروگان می‌ گرفتند".
وزارت اطلاعات اعلام کرده که بازداشت شدگان اعتراف کرده اند که درآمدی را که از راه گروگانگیری کسب می کردند به حساب بانکی سران حزب کومله در خارج از ایران واریز می ‌کردند و در قاچاق موادمخدر نیز نقش داشته ‌اند.
آن گونه که در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده، از چهار نفر دستگیر شده، سه قبضه اسلحه کلاشنیکف، ‪ ۱۱۰‬کیلوگرم حشیش و اسناد درون تشکیلاتی در ارتباط با تهدید شهروندان سنندجی به کمک مالی برای حزب کومله به دست آمده است.
گفتگو با حسن رحمان پناه، عضو شورای مرکزی حزب کومله
اما حسن رحمان پناه، عضو شورای مرکزی حزب کومله (در گفتگو با بخش فارسی بی بی سی گفت که کومله خط مشی مسلحانه را آگاهانه کنار گذاشته و اتهاماتی که وزارت اطلاعات علیه این حزب مطرح کرده، بی اساس است.
با اینکه کومله هم اکنون نیز نفرات و پایگاههایی در کردستان عراق دارد، اما بیش از دو دهه است که فعالیتی از این حزب در ایران گزارش نمی شود.
حسن رحمان پناه، عضو شورای مرکزی کومله می گوید این حزب به این دلیل فعالیت مسلحانه را در ایران کنار گذاشته که بهانه ای برای سرکوب جنبشهای فعال در ایران به حکومت این کشور ندهد.
حزب کومله که خط مشی چپگرا و کمونیستی دارد در سالهای نخست پس از پیروزی انقلاب در کنار حزب دموکرات کردستان ایران، یکی از دو جریان اصلی کرد در این کشور را تشکیل می داد و فعالیت گسترده ای در مناطق کردنشین داشت.
کومله مدتها در حال نبرد مسلحانه با دولت مرکزی ایران بود و بعداً نیز با حزب دموکرات کردستان ایران درگیر شد و پس از مدتی بدنه اصلی حزب ناگزیر به ترک ایران و استقرار در کردستان عراق شد.
در خارج از ایران شمار زیادی از اعضای کومله از این حزب جدا شدند که عمدتاً جذب حزب کمونیست کارگری ایران شدند و عده ای نیز فعالیت حزبی را ترک گفتند.
هفت سال پیش نیز گروهی تحت رهبری عبدالله مهتدی از کومله منشعب شدند که به کومله زحمتکشان معروفند

اعدام مهرنهاد آتش بلوچستان را شعله ور خواهد کرد

اعدام مهرنهاد آتش بلوچستان را شعله ور خواهد کرد
جنایتکاران رژیم فاشیست ضد بشری با صدور حکم اعدام برای یعقوب مهرنهاد فعال سیاسی ،اجتماعی می خواهند از مردم بلوچستان انتقام بگیرند و گمان می کنند با اعدام یعقوب می توانند جلوی مبارزات حق طلبی و آزادی خواهی را بگیرند اما نمی دانند که با اعدام مهرنهاد دیگر مهر و و دوستی از بلوچستان رخت خواهد بست و کسانی که در کنار مهرنهاد شعار مهر و دوستی می دادند به صف جنگجویان خواهند پیوست و آتش به خرمن رژیم در بلوچستان خواهند زد.رژیم می خواهد انتقام بگیرد و به ناحق یک جوان مظلوم و بی گناه را اعدام کند اما نمی داند که این اعدام آتش بلوچستان را شعله ورتر خواهد کرد و دیگر جوانان بلوچستان به هیچ کس رحم نخواهند کرد و نسل ظالمان و ستمگران را برای همیشه از سرزمین پاکشان برخواهند چید و در عوض یک مهرنهاد هزاران کینه توز جابر و ظالم در کوچه و خیابانهای بلوچستان به دار زده خواهند شد.اعدام یعقوب جوانان بلوچستان را بیش از پیش بیدار نموده و مبارزه آزاده خواهی را هزاران برابر رشده داده و نبرد بلوچستان را به نقطه اوج خود خواهد رساند و آنگاه شهریاریها و دهمرده ها دیگر در بلوچستان به جای مسند قدرت بر چوبه دار خواهند بود.ما خوب می دانیم که مسئول اعدام یعقوب ، باند زابلیها و در راسشان شهریاری و دهمرده می باشند چنانچه مدتها قبل از اینکه بیدادگاه حکم اعدام را صادر کند شهریاری در دانشگاه بلوچستان با لحن تهدید آمیزی در مورد یعقوب مهرنهاد گفته بود یعقوب ضد انقلاب است و اعدام خواهد شد !!! ما جوانان بلوچستان به شهریاری هشدار می دهیم و اعلام می کنیم : این جنایت بی پاسخ نخواهد ماند و فرزندان تو و امثالت تکه پاره خواهد شد و همانطور که پس از تاسوکی و ثارالله دیوانه شده بودی باز هم دیوانه تر خواهی شد ولی فریادهایت از دردت نمی کاهد که نخواهد توانست کاستن.
دلاور بلوچ

سالروز عملیات غرورانگیز بلوار انتقام مبارک



سالروز عملیات غرورانگیز بلوار انتقام مبارک

سالروز عملیات غرور انگیز و افتخار آفرین اعضای جنبش مقاومت مردمی ایران در به هلاکت رساندن عده ایی پاسدار و بسیجی را به تمام مظلومین بلوچستان تبریک عرض می نمایم همچنین در چنین روزی شهید سرافراز نصرالله شنبه زهی بدست کثیف ترین انسان مظلومانه و بیگناه دستگیر گشت و چندی بعد در بیدادگاهی فرمایشی بدون وکیل به حکم غیر عادلانه اعدام محکوم گرید .امیدوارم ما بازماندگان این شهید سرافراز و بزرگوار راه خونبار او و سایر شهدای بلوچستان را که طی دو سال اخیر بیرحمانه به قتل رسیده و یا اعدام گشته و یا دست و پایشان قطع شده ادامه دهیم و ا نتقامی بس هولناک از این سرسپردگان شیطان که بنام دین تیشه بر ریشه دین و انسانیت می زنند بگیریم امروز روز سر مشق گرفتن از شهدای بلوچستان است روزیست که خون ناپاکترین انسانها همچون جویبار روان گردد باشد که مرحمی ناچیز بر دل مظلومان .این رژیم منحوس طی دوسال اخیر بیشترین اعدامی ها را در بلوچستان انجام داده و با تشکیل منطقه ویژه نظامی – قضایی گویی در صدد است با افزایش کشت و کشتار و دستگیری انتقام خود را از مردم بیدفاع بگیرد همانگونه که طی دوسال گذشته شاهد بودیم بگفته خود رژیم فقط 5 نفر در چاه جمال عضو جنبش مقاومت مردمی ایران بودند و دو سه نفر دیگر ( که البته با توجه به دروغ پردازی های رژیم اینها هم بیگناه بودند ) بقیه این چند هزار نفر که در دوسال گذشته بیرحمانه کشته و اعدام شدند افراد عادی بودند پس نشسته ایم که چه شود ؟ آیا از غیب امید کمکی هست ؟ برخیزید که با کوچکترین حرکتی پایه های سست رژیم پوسیده و سراسر آلوده آخوندی از جا کنده خواهد شد رژیم و سرسپردگان زابلی اش را باید در تمام شهرهای بلوچستان روانه گورستان نمود برخیزید که وقت نظاره گر بودن نیست این رژیم بسیار ضعیف تر از آنست که تصورش را می کنید بسیار حقیر است بنگرید که چگونه دلیرمردان جنبش مقاومت مردمی ایران باعث گشتند پیام مظلومیت بلوچ به جهان برسد بنگرید که چگونه آنان توانستند رژیمی منحوس را چنان بترسانند که با هزاران نیرو بازهم استانداران و مسئولان و فرماندهان نظامی با ترس و لرز و ده ها و صدها مامور از سوراخ موش هایشان بیرون می آیند و ریس جمهورش بزدلانه از سفر به بلوچستان طفره می رود بنگرید نیروی ایمان و شهامت غیور مردان بلوچستان را منشینید و بپاخیزید
پاسخ:

-->
مشخصات نویسنده
س.میربلوچ زهی از خاش

بحران سيگار در هند



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی تحقيقات نشان مي‌دهد در طول دهه 2010 هر سال يك ميليون هندي بر اثر عوارض استعمال دخانيات خواهند مرد. تحقيقات نشريه پزشكي نيوانگلند نشان مي‌دهد در حال حاضر سالي 900 هزار نفر به اين علت در هند مي‌ميرند. اين نشريه هشدار داده است اگر اقدامي صورت نگيرد تلفات سيگار از اين هم بيشتر خواهد شد.

براساس پيش‌بيني اين نشريه سيگار در آينده نزديك علت مرگ 20 درصد مردان و 5 درصد زنان هندي 30 تا 69 ساله خواهد شد.محققان برآورد كرده‌اند مرداني كه سيگارهاي كوچك دست‌ساز رايج در هند را دود مي‌كنند به طور متوسط 6 سال و مرداني كه سيگارهاي معمولي مي‌كشند 10 سال از عمر خود را از دست مي‌دهند. زناني كه سيگارهاي كوچك دست‌ساز مي‌كشند حدود 8 سال عمر خود را بر باد مي‌دهند.اين آمار براساس تحقيقات در 1/1 ميليون خانه است كه به وسيله 900 نفر انجام شده است.سيگار علت مرگ 38 درصد مردان 30 تا 69 ساله بر اثر سل، 32 درصد بر اثر سرطان و 20 درصد بر اثر بيماري‌هاي قلبي بود.

قتل پرحاشیه در سراوان

قتل پرحاشیه در سراوان
برخی منابع محلی معتقدند که قاتلان از نزدیکان جمعه گمشاسب زهی ، شرور و قاچاقچی معدوم بین المللی که چند ماه پیش در تهران دستگیر و بلافاصله اعدام شد، می باشند که به دیل برخی تسویه حساب ها فرشید – م را کشته اند. در درگیری میان اشرار منطقه سراوان یکی از مسولان محلی این شهرستان کشته شد.
به گزارش «جهان» و به نقل از بولتن نیوز؛ فرشید – م که از بستگان نزدیک یکی از مقامات محلی این شهرستان و از کارمندان شرکت نفت سراوان است بعد از ظهر دیروز پس از خروج از دفتر کار خود توسط سرنشینان یک موتور سیکلت مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شد. مقتول که قریب به 25 سال سن داشته و به دلیل نسبت نزدیک خانوادگی با مسئول محلی پرنفوذ سراوان، به این پست گمارده شده بود در حالی توسط اشرار ناشناس به قتل رسید که برخی منابع محلی معتقدند که قاتلان از نزدیکان جمعه گمشاسب زهی ، شرور و قاچاقچی معدوم بین المللی که چند ماه پیش در تهران دستگیر و بلافاصله اعدام شد، می باشند که به دیل برخی تسویه حساب ها فرشید – م را کشته اند.

طبق گفته شاهدان نزدیک به ماجرا؛ قاتلان دو نفر بوده اند که سوار بر یک موتور سیکت هوندا و با اسلحه کلاشینکف مرتکب قتل شده اند. گفتنی است که طبق گفته های برخی مقامات مسئول دلایلی چند را می توان درباره علل و عوامل کشته شدن فرشید – م دخیل دانست؛ از جمله برخی روابط غیر شفاف اقتصادی وی و برخی قاچاقچیان سوخت که احتمال می رود برای پاک کردن رد سران قاچاقچی، وی را کشته اند و نیز اخباری که حکایت از رخ دادن مسئله ای اخلاقی در ناحیه نفتی و در پی آن وقوع قتل فوق دارد.

قتل برادر زاده نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی

فرشید میر مراد زهی برادر زاده نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی دیشب در مقابل دفتر کارش به قتل رسید . به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از سراوان ، ساعت شش و 45 دقیقه دیشب دو موتور سوار هنگامی که فرشید میر مراد زهی محل کارش را ترک می کرد ، به سمت وی تیرا اندازی کردند . هنوز از دستگیری یا شناسایی عاملین این تیراندازی خبری در دست نسیت . فرشید میر مراد زهی کارمند شرکت نفت سراوان بود
http://www.sbkhabar.ir/

بیانیه عفو بین الملل در مورد حکم اعدام یک فعال مدنی

بیانیه عفو بین الملل در مورد حکم اعدام یک فعال مدنی
سازمان عفو بین الملل در مورد حکم اعدام برای یعقوب میرنهاد، روزنامه نگار و فعال مدنی سیستان و بلوچستان، بیانیه ای صادر کرده است که متن آن به شرح زیر می باشد:
در اوایل فوریه یعقوب مهرنهاد فعال فرهنگی و مدنی بلوچ، بر اساس یک اتهام نامشخص و بعد از یک محاکمه ناعادلانه که در پشت درهای در بسته صورت گرفت به اعدام محکم شد. گفته شده که وی شکنجه شده است. تقاضای استیناف ایشان از دادگاه عالی برای ۱۷ فوریه مقرر شده است که در نتیجه وی از زمان ۲۰ روز که معمولا در ایران بر ای آماده شدن استیناف داده می شود، محروم شده است.
محاکمه ایشان در روز ۲۵ دسامبر ۲۰۰۷ در دادگاهی در زاهدان در مرکز سیستان بلوچستان شروع شد. این دادگاه ممکن است دادگاه ویژه ای باشد که در این شهر در می ۲۰۰۶ برپا شده است. مشخص نیست که این دادگاه، شاخه ای از دادگاه انقلاب می باشد و طبق روال دادگاه انقلاب اداره می شود و یا اینکه در روالی خارج از این چهارچوب کار می کند. بیشتر از این، در ژوئن ۲۰۰۶ اعلام شد که “مجموعه ویژه قضایی برای امور امنیتی” شروع به کار کرده است که وظیفه آن تسریع در به اجرا در آوردن احکام و کم کردن زمان بین انجام جرم و اجرای حکم می باشد. عفو بین الملل نگران است که شاید یعقوب مهر نهاد در خطر فوری اعدام قرار داشته باشد.
یعقوب مهرنهاد دبیر ان.جی.او ی ثبت شده “صدای عدالت جامعه مردم جوان” می باشد که برنامه هایی مثل کنسرت و کلاسهای آموزشی برای جوانان بلوچی برگزار می کند. او در می ۲۰۰۷ همراه با ۶ نفر از اعضای انجمن بعد از شرکت در یک جلسه در دفتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، که طبق گزارشات فرماندار زاهدان هم در آن شرکت کرده بود، دستگیر شد. ۶ نفر دیگر بعدا آزاد شدند. دلیل دقیق دستگیری او مشخص نیست هر چند که چند روزنامه بعدا گزارش کردند که در جولای ۲۰۰۷ یک مرد به نام یعقوب م. مظنون به “کمک کردن به عبدالله ریگی” رهبر گروه مسلح بلوچی جندالله که همچنین با نام “جنبش مقاومت مردم ایران” شناخته می شود، باز داشت شده است.
۵ ماه بعد از دستگیری، به یعقوب مهرنهاد اجازه داده شد که با وکیل و خانواده اش ملاقات کند، که گفته بود شکنجه شده و ۱۵ کیلو گرم وزن از دست داده و تعادل خود را از دست داده است.
اقلیت بلوچ ایران عمدتا در جنوب شرق کشور زندگی کرده و باور بر این است که بین ۱ تا ۳ درصد جمعیت ۷۰ میلیونی را تشکیل می دهند. عمدتا مسلمان سنی و در طول سالیان همیشه از تبعیض توسط مقامات دولتی شکایت کرده اند.

رهبر حزب الله لبنان اسرائيل را تهديد به جنگ کرد




سيد حسن نصرالله، رهبر گروه مسلح حزب الله لبنان روز پنج شنبه در تشييع جنازه عماد مغنيه اعلام کرد که حزب الله برای جنگ تمام عيار با اسرائيل آماده است.
به گزارش خبرگزاری رويترز، فرمانده حزب الله با اشاره به قتل يکی از فرماندهانش گفت:«صهيونيستها، اگر شما خواهان جنگ آشکار هستید، بگذاريد تمام دنيا بشنود: بگذاريد این یک جنگ آشکار باشد.»
آقای نصر الله اسرائيل را عامل قتل عماد مغينه که روز سه شنبه در سوريه طی انفجار یک بمب کشته شد، معرفی کرد و گفت که اين کشور بهای گزافی را از اين بابت خواهد پرداخت.
این در حالی است که اسرائيل هرگونه دست داشتن در قتل این فرمانده ارشد حزب الله لبنان را انکار کرده است.
آقای نصرالله که از طريق يک نوار ويدئويی ضبط شده که از طريق يک پرده بزرگ پخش می شد، سخن می گفت، اضافه کرد که «حاج عماد» در «خارج از مرزهای طبيعی جنگ» کشته شده که به توافق آنها برای درگيری تنها در داخل لبنان و مرزهای آنها با اسرائيل اشاره داشت و گفت:«شما پا را فراتر گذاشته ايد.»رهبر حزب الله همچنین گفت:«اسرائيلی ها فکر می کنند اين امر ما را سست می کند، اما خون عماد مغنيه اسرائيل را از صفحه گيتی محو خواهد کرد.»
وی اضافه کرد که «ما برای دفاع از مردم و کشورمان هر کاری می کنيم.»
وی تاکيد کرد که ده ها هزار جنگجوی حزب الله کاملا آماده برای جنگ با اسرائيل هستند و جنگ ژوئيه ۲۰۰۶ خاتمه نيافته است.
در اين مراسم بلندگوها سرود پيروزی حزب الله در جنگ ۳۴ روزه را پخش کردند.

حضور متکی در تشييع جنازه
آقای منوچهر متکي،وزیر خارجه جمهوری اسلامی، بعدازظهر پنج شنبه به لبنان رسيد و در مراسم تشييع جنازه عماد مغنيه شرکت کرد.
وی که توسط فوزی سلوخ، وزير خارجه لبنان همراهی می شد، در کنار خويشاوندان نزديک آقای مغنيه ايستاد و در حالی که پدر مغنيه سمت چپ وی و شيخ نعيم کاظم، قائم مقام حزب الله در سمت راست وی قرار داشتند، پذيرای تسليت ديگران بود.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی در اين مراسم پيام تسليت رييس جمهوری ايران را به فارسی قرائت کرد، در حالی که مترجم آن را به عربی ترجمه می کرد.
در پيام آقای احمدی نژاد آمده است:« او اولين شهيد نبود و در اين راه آخرين هم نخواهد بود.» وی قتل مغنيه را «نقطه شرم آور ديگری در تاريخ صهيونيسم و حاميانش» خوانده است که «باعث کوتاه تر شدن عمر جنايتکاران» می شود.
عماد مغنيه از سال ها پيش در صدر فهرست مورد تعقيب پليس فدرال آمريکا و سازمان اطلاعاتی اسراييل قرار داشت.
منابع امنيتی آمريکا و اسراييل آقای مغنيه را مسئول بسياری از حملات در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ می دانند.
منابع امنيتی آقای مغنيه را مسئول حملات به سفارت آمريکا و به مقر تفنگداران آمريکايی در بيروت، که بيش از ۳۰۰ کشته برجای گذاشت، می دانستند. اين منابع وی را، همچنين، به عنوان مسئول و طراح ربودن هواپيمای خطوط هوايی تی. دبليو. ای آمريکا، در سال ۱۹۸۵ که به قتل خلبان آن منجر شد، معرفی می کردند.
پليس فدرال آمريکا برای يافتن و دستگيری عماد مغنيه جايزه ای ۲۵ ميليون دلاری در نظر گرفته بود.

آماده باش نيروهای زمينی، دريايی و هوايی اسرائيل

به گزارش آژانس خبری تفتان :
نيروهای زمينی، دريايی و هوايی اسرائیل برای هرگونه رويارويی تازه با حزب الله لبنان در آماده باش کامل بسر می برند.
راديو سراسری اسرائیل با اعلام این خبر گفت فرماندهان نظامی دستور آماده باش کامل را بويژه در مرز با لبنان صادر کرده اند تا ارتش برای هرگونه واکنش احتمالی حزب الله به هلاکت عماد مغنيه آماده باشد.
اين راديو اضافه کرد اسرائيل به دقت پيگير اوضاع در مرحله پس از به هلاکت رسیدن مغنيه است تا تصميمات لازم را اتخاذ کند.

کاریکاتور الشرق الاوسط: آخوندها بر طبل جنگ لبنان می کوبند


روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن كاريكاتور روز گذشته خود را به موضوع بحران لبنان و دخالت رژیم آخوندی در اين كشور اختصاص داد. در اين كاريكاتور در حالیکه طرح پيشنهادی اتحاديه عرب در دست بررسی و مذاکره است، یک آخوند ماجراجو بر طبل جنگ می كوبد.

وضعيت نامساعد جسمی آيت الله بروجردی

به گزارش آژانس خبری تفتان :
بنا بر گزارشات رسيده آيت الله کاظميني بروجردي روحاني معترض که اخيرا به بند 209 زندان اوين منتقل شده بود در وضعيت بد جسماني قرار دارد.
آيت الله بروجردي پس از 71 روز نگهداري در بند 209 مجددا به بند عمومي روحانيت منتقل شدند، اين در حالي است که در اين مدت به دليل عدم رسيدگي به ناراحتي هاي جسمي ايشان و همچنين در نتيجه شکنجه هاي مختلف (نگهداري ايشان براي مدتي در زير زميني تنگ و تاريک و سرد) در طي ماه اخير مستمرا بيهوش مي شوند و چون زمان برخي از اين بيهوشي ها طولاني است طبق نظريه پزشکان ممکن است اين حالت در اثر عارضه مغزي بروز کرده باشد و اين مسئله باعث نگراني هاي جدي شده است.
آقاي بروجردي جهت درمان بيماري هاي خود مي بايست تحت عکس برداري به روش (MRI) قرار گيرند و از آنجاي که بهداري زندان اوين فاقد چنين تجهيزاتي مي باشد از انتقال ايشان به بيمارستان مجهز جلوگيري شده است .
مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران نسبت به سلامت جسمي آقاي بروجردي اعلام نگراني مي کند و خواهان درمان فوري کليه بيماري هاي وي که در زندان و در اثر شکنجه هاي طاقت فرسا متحمل شده است مي باشد .

24 قتل در دو ماه و دستگیری 47 نفر در بلوچستان

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ایسنا رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری 47 نفر متهم به قتل درخصوص 24 فقره قتل اتفاق افتاده در دو ماه گذشته خبر داد.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، سرهنگ محسن عطار گفت: در پی وقوع چندین فقره قتل در سطح استان در دو ماه اخیر، با پی‌گیری‌های ویژه برای شناسایی و دستگیری قاتلان و علل قتل‌ها، موفق شدیم عاملان این حوادث را شناسایی و دستگیر کنیم. وی در رابطه با علل وقوع این حوادث چنین گفت: این قتل‌ها بیشتر به‌خاطر سوء تفاهم‌های بی‌مورد و اختلافات در مسائل مالی و خانوادگی بود که با درگیری جسمانی و فیزیکی، پرخاشگری، سرقت و نزاع دسته‌جمعی، شرارت، زورگیری، مواد مخدر و درگیری قومی و قبیله‌ای همراه شد و منجر به قتل گردید. وی در رابطه با پیش‌گیری از افزایش چنین قتل‌ها٬ راه‌کارهایی از جمله افزایش کنترل اجتماعی، ایجاد زمینه‌ی تفریحات سالم و تسهیل در امر ازدواج را مطرح نمود. سرهنگ عطار در همین خصوص از دستگیری قاتلی که دختر چهارده ساله‌ی خود را به قتل رسانده بود و فرزندی که به‌علت اختلاف خانوادگی، دست به قتل پدرش زده بود، خبر داد

تو عمری بندگی کردی و پنداری که آزادی

تو عمری بندگی کردی و پنداری که آزادی
ازین بدبختی بهتر بود کز مادر نمیزادی

تو از نسل یلانی ای بلوچ بد روچ
چرا وامانده ای ، بد بخت و ناشادی

توانی تو کنی کاری که دهرت آفرین گوید
زمین گیری چرا آخر، زبون افتاده بربادی

بزن برطبل همت، خیز چون مردان
رهی نو آفرین گرد و غباری کن در وادی

چو شیران حمله کن هر سو قدم نه
بشوران مردمت را با نصیحت یا بفریادی

خدایت یار بادا ای بلوچ ای مرد
که از بهر نجات مردمت کوبنده فولادی

همین امروزهمت کن و پا مردانه در ره نه
برای بوسه پایت باستقبال آید مرغ آزادی

به فردایئ نه چندان دور بهار خوش گذار آید
چه خوش باشد در آن دوران که از من هم کنی یادی

شعر از : محمد آرمیان

استورۀ دوران, مھرنھاد مان




به کدامین گناه نھاد دوستى و مھر را بردارمیکشید؟
به کدامین گناه صداى عدالت وجوانى و شور را بر دار میکشید؟
به کدامین گناه حس واحساس و محبت به وطن را بردار میکشید؟
به کدامین گناه فریاد حق و آزادى ملت در بند را بردار میکشید؟
به کدامین گناه زبان گویاى بلوچ و بلوچى را بردار میکشید؟
به کدامین گناه نکرده بى گناه را با دارگناه, گناھکار میکنید؟
به کدامین گناه ,بکدامین گناه
مگر میشود نھاد مھر ودوستى و محبت را ھم اعدام کرد؟
مگر میشود صداى آزادى و حق طلبى را اعدام کرد؟
مگر میشود ملت اعدام شده را صدھا بار اعدام کرد؟
مگر میشود روشنایى و نور و دانش را اعدام کرد؟
مگر میشود تمام انسان وانسانیت را اعدام کرد؟
مگر میشود بویش خوش گُل را با چیدن از بین بُرد؟
مگر میشود از زاد و ولد مھر نھادھاجلوگیرى کرد؟
مگرمیشود ,مگرمیشود
اى مادارن ودختران وطنم بلوچستاناى فرشتگان پروبال شکستۀ زمان
دیگر باره غرشى کنید بسان باران
ھزاران بزایید مھرنھادھا ھزاران


کوران دامنى۲۲ بھمن ۸۶

دستگیری حافظ سلیم آزاد، اهل سنت در بلوچستان

به گزارش آژانس خبری تفتان :
حافظ سلیم آزاد از شاگردان مولانا محمدعمر ملازهی سربازی که رهبر معنوی اهل سنت بلوچستان بود، در روز پنجشنبه ۱۸بهمن ساعت ۲ بعداز ظهر توسط مامورین وزارت اطلاعات از منزلش در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان دستگیر و در روز شنبه ۲۰ بهمن ماه به زاهدان انتقال داده شد. برخی معتقدند که ماموران جمهوری اسلامی با اعدام های بی حساب و کتاب جوانان بلوچ و با دستگیری های متعدد در این منطقه در صدد ایجاد رعب و وحشت اند.

ادعای مضحک وزارت اطلاعات رژیم در باره فعالیت یک گروه کرد

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل ازخبرگزاری حکومتی مهر:
"دو هسته تروریستی گروهک منحله کومله که در چند هفته گذشته با ایجاد فضای رعب و وحشت در شهرستان سنندج ، اقدام به زورگیری و گروگانگیری می کردند توسط مامورین اداره کل اطلاعات استان کردستان شناسای و متلاشی شدند.
وزارت اطلاعات اعلام کرد که مجرمان علاوه بر فعالیت تشکیلاتی و نظامی، اقلام تبلیغی علیه نظام توزیع نموده و شهروندان کردستانی را به قصد اخاذی گروگان می گرفتند.
بر اساس اعتراف متهمان، اعضای این گروهک در آمد نامشروع خود را به حساب بانکی سران حزب منحله [کومله ] در خارج از کشور واریز کرده و در قاچاق مواد مخدر نیز نقش داشته اند.
از 4 نفر عوامل دستگیر شده علاوه بر کشف 3 قبضه اسلحه کلاشینکف و 110 کیلوگرم حشیش، اسناد درون تشکیلاتی در ارتباط با تهدید شهروندان سنندجی با کمک مالی گروهک کومله به دست آمده است."

بلاتکلیفی دو شهروند بوکانی در زندان بوکان

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل ازآژانس خبری موکریان:
دو شهروند بوکانی به نام های حسین مجاور و ابوبکر سلیمانی که چندی پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند، پس از گذشت حدود 2 ماه از بازداشت همچنان در زندان بوکان بلاتکلیف و در انتظار صدور حکم دادگاه می باشند.
نامبردگان متهم به همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون شده اند.

هلاکت مغنیه؛ پیام تسلیت پدرخوانده تروریسم به‌ سرکرده ‌حزب‌الله

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبرگزاری حکومتی مهر:
"حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، شهادت مجاهد مخلص و فداکار حاج عماد مغنیه از رهبران فداکار حزب الله را به ایشان و جوانان سرافراز حزب الله و مقاومت و مردم لبنان تبریک و تسلیت گفتند.
در متن پیام رهبر معظم انقلاب به دبیر کل حزب الله لبنان آمده است: شهادت برادر مجاهد مخلص و فداکار آقای حاج عماد مغنیه برای خود او که سراپا عشق و شور جهاد فی سبیل الله بود فوزی عظیم و سرانجامی سعادتبار است و برای ملت لبنان که چنین مردان بزرگی را پرورده و به عرصه آزادیخواهی و مبارزه با ستم، تقدیم کرده، مایه سرافرازی و سربلندی است.
فقدان این مرد آزاده ی فداکار و برجسته، اگر چه برای همه انسانهای شریف و همه آنان که او را می شناختند بویژه برای والدین و همسر و فرزندان عزیز و دیگر کسان و یارانش دردناک است، ولی زندگی و مرگ انسانهائی مانند او، حماسه ای است که ملتها را بیدار می کند و به جوانان الگو می دهد و افقهای روشن و راه رسیدن به آن را برای همه ترسیم می نماید.
صهیونیستهــای خونخوار و جنایتکار بدانند که خون مطهر شهیدانی همچون عماد مغنیه صدها عماد مغنیه می آفریند و مقاومت در برابر ظلم و فساد و طغیان را دو چندان می کند. مردانی چون این شهید بزرگوار زندگی و آسایش و بهره مندیهای مادی خود را در راه دفاع از مظـلوم و مبـارزه با ظلم و استکبار فــدا کردند و این ارزش والائی است که همه وجــدانهای انسـانی در برابر آن سر تعظیــم فــرود می ـآورند. رضـــوان خدا بر او و بر همه ی مجاهدان راه حق باد.
من این شهـــادت بزرگ را به شخص شمـا و به خـانواده گرامیش و به جوانان سرافراز حزب الله و مقاومت و به همه ملت لبنان تبریک و تسلیت می گویم."

چين از عقد قرارداد با رژیم منصرف شد از قطر گاز می خرد

به گزارش آژانس خبری تفتان
شركت "پتروچاينا" چين و شركت قطر گاز توافقنامه‌اي براي فروش گاز طبيعي مايع به پكن امضا كردند.
رسانه‌هاي گروهي هنگ كنگ روز پنجشنبه گزارش دادند: دوطرف در آينده نزديك قرارداد رسمي را در اين زمينه امضا مي‌كنند.
چين براي پيشبرد رشداقتصادي خود كه سال گذشته ميلادي به بيشتر از يازده درصد رسيد به منابع انرژي نياز دارد.
تحليلگران اعتقاد دارند قطر بزرگترين دارنده منابع گاز طبيعي در جهان منبع مناسبي براي تامين ال‌ان جي براي چين محسوب مي‌شود.

گفتگوهای آمریکا و رژیم در مورد عراق لغو شد

به گزارش آژانس خبری تفتان
یک مقام مسئول در سفارت جمهوری اسلامی در بغداد گفت مذاکراتی فردا جمعه با آمریکايی ها انجام نمی شود.
پیش تر برخی منابع خبری از جمله بی بی سی و رادیو فردا با آب و تاب فراوان گزارش کرده بودند که مذاکرات آمریکا و جمهوری اسلامی در مورد عراق فردا جمعه برگزار می شود، اما یک مقام مسئول در سفارت رژیم در بغداد در گفتگو با خبرگزاری حکومتی مهر این خبر را که مذاکرات فردا برگزار می شود، رد کرد.
وی در پاسخ به پرسشی در باره زمان برگزاری مذاکرات گفت "اصل انجام این مذاکرات همانطوری که آقای منوچهر متکی وزیر امور خارجه اعلام کردند، پا برجاست، ولی این مذاکرات فردا انجام نمی شود."
هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق نیز امروز اعلام کرد مذاکراتی که قرار بود روز جمعه این هفته برگزار شود بار دیگر به تعویق افتاده است.
گفتنی است رایان کراکر، سفیر آمریکا در بغداد تا کنون سه بار به درخواست مقامات عراقی با پاسدار حسن کاظمی قمی، سفیر جمهوری اسلامی در عراق که گفته می شود عضو نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران است، در مورد دخالتهای جمهوری اسلامی در این کشور گفتگو کرده، اما این گفتگوها تا به حال هیچ نتیجه ای در پی نداشته است و رژیم تهران به گفته مقامات آمریکايی در بغداد، کماکان به شبه نظامیان در عراق کمکهای مالی و لجستیکی می رساند و به آنها آموزش می دهد
.

یکی از بستگان نزدیک مقام محلی سراوان هدف گلوله قرار گرفت

به گزارش آژانس خبری تفتان
فرشید – م که از بستگان نزدیک یکی از مقامات محلی و از کارمندان شرکت نفت شهرستان سراوان در استان سیسان و بلوچستان بو بعد از ظهر دیروز پس از خروج از دفتر کار خود توسط سرنشینان یک موتور سیکلت مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شد.
مقتول که قریب به 25 سال سن داشته به دلیل نسبت نزدیک خانوادگی با مسئول محلی پرنفوذ سراوان، به این پست گمارده شده بود.
طبق گفته شاهدان، ضاربان دو نفر بودند که سوار بر یک موتور سیکت هوندا و با اسلحه کلاشینکف به سمت او شلیک کردند.

۱۳۸۶ بهمن ۲۴, چهارشنبه

با تو ام ای بلوچ!

باتو ام ای بلوچ با تو بی حال
غافلی جمله حقوقت همه شد پامال
ساده دل هستی و خوشحال زحال
گجر ازدست ربودت همه ثروت ومال
گشتی غافل ز مسایل شدی بد حال
قامتت بین که دولا گشته چو دال
تو که بلبل صفتی پیش عیال
نزد مامور حکومت چرا هستی لال
خواب خرگوشی و غفلت دیرینه و حال
گشته تو را اینهمه باعث رنج و ملال
منشین عاطل و باطل مزن اینهمه فال
خیز و پیکار بکن همچون رستم زال
جوینده و یابنده بشو نیک خیال
مرد رزمنده بشو اینهمه بیهوده منال
تردید مکن پوزه ظالم بر خاک بمال
بزنش تو دهنی مدهش هیچ مجال
ور نه سختی کندت قیل و مقال
پرس و جویت کند و سخت سوال
بر تو مسلط گردد همه وقت وهمه حال
بیش از این هم بکند حق تو را پامال
اینهمه بخل مکن چه کنی اینهمه مال
خرج کن بهر هدف ور نه شود پامال
برباید ز کفت مال یک ظالم خوشحال
تو بخیل بچه بمانی همه عمرت بد حال
چه بگویم بتو دیگر ای الکی خوشحال
همتی کن بگشا سوی هدف این پر وبال
بدوان ای بلوچ اسب امل سوی شمال
مطمئن باش که محفوظ بمانی ز زوال
تو اگر دوست منی پس مکنم هیچ سوال
چشم بند و بده دستم برمت سوی کمال
۱۸/۶/۱۹۹۲ میلادی - کراچی

ای که برددند از سرت بیرون تاریخ پدر


از : محمد آرمیان ( عبدالواحد )

ای که برددند از سرت بیرون تاریخ پدر

گر ظفر خواهی برادر خرمنی علم و هنر می بایدت
لابه کردن نیست چاره اندکی شور و شرر می بایدت

داده ای از دست عزت، خفته ای خاکت بسر
خیزشی دیوانه وار همچون فنر می بایدت

ای که بردند از سرت بیرون تاریخ پدر
جهل را حدی بود یک کمی عقل هم بسر می بایدت

تنگی رزق ننگ نیست ای بی هنر
زندگی گر با شرف خواهی ، هنر می بایدت

ای برادر گر هنر داری ترا بهتر ز زر
ور نه گنجی مثل قارون از پدر می بایدت

گر نه کاری نیبگ و نارنچ و نخل پر ثمر
وقت خوردن کونل و کوش و کُنر می بایدت

گر بخواهی نفع ملت ، عزت و احیای دین
سخت کوشی ، جانفشانی و ضرر می بایدت

ای که هستی پر ز مکر و پر ز ننگ و پر رنگ
ترک کن نا مردمی ها، زندگی جور دگر می بایدت


ننگ و بد نامی پسندیدی بخود، مخبر شدی
وای نادانی برادر! یک کمی عقل هم بسر می بایدت

باش مرد و هوشمندانه بکن عمرت بسر
رّو بسوی منزلت، زندگی چون رهگذر می بایدت

رفته ای دور از وطن ای نور چشمان پدر
حال دیگر باز گشتی سوی منزل از سفر می بایدت

تو خوشی در خارج اما اهل منزل با پدر
سخت بد حالند و خسته ، با خبر می بایدت

ساده دل هستی ز حد افزون و خوشباور بلوچ
اینهمه خوشباوری تا کی کمی سمع و بصرمیبایدت

سخت پامالی و بد حالی بلوچ ابن بشر!
این حقارت کن رها یک کمی زهر جگر می بایدت

سالهات بگذشت در سختی و بد بختی و فقر
این چه مدهوشیست آخر! اندکی هوش هم بسر میبایدت

همت شهداد و خشم چاکر و زور عُمر
ضربه های سخت و پی درپی بدشمن با تبر میبایدت

بشنو از من حرف آخر، ای برادر ای بلوچ
بهر آبادی و عزت ، رستگاری از گجر می بایدت
وت واجهی