۱۳۸۶ بهمن ۲۵, پنجشنبه

جمهوری اسلامی 30 طرح صنعتی در ونزوئلا ایجاد می کند

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل ازخبرگزاری حکومتی ایسکانیوز:
وزیر صنایع و معادن از افتتاح 30 طرح صنعتی در ونزوئلا تا پایان سال 2008 خبر داد.
وزیر صنایع ومعادن جمهوری اسلامی که به دعوت رسمی رئیس جمهوری ونزوئلا در راس هیئتی بلند پایه به این کشور سفر کرده است با وزرای اقتصاد مردمی، ‌صنایع سبک وتجارت وصنایع سنگین ومعادن ونزوئلا دیدار وگفت ‌وگو کرد .
مهندس علی اکبر محرابیان در این گفگو ها با اشاره به بررسی پیشرفت مراحل مختلف اجرای پروژه‌های صنعتی ومعدنی در دست اجرا در ونزوئلا افزود: در سال جاری میلادی بیش‌از 30 طرح در ونزوئلا افتتاح می شود که اعلام این خبر با استقبال بسیار چشمگیر مقامات ونزوئلایی روبرو شد .
وی بررسی همکاری های گذشته و جدید دو کشور را از اهداف اصلی این سفر برشمرد وافزود : تقویت و گسترش همکاری ها به ویژه در بخش اقتصادی و اجرای طرح های صنعتی از مهمترین محور مذاکرات ما بوده است که در این زمینه دوکشور تلاش های جدیدی را آغاز کردند.
مهندس محرابیان با اشاره به محور مذاکراتی که در راستای اجرای طرح های جدید صنعتی در ونزوئلا مورد بحث و تبادل نظر دو طرف قرارگرفت افزود : دو کشور در ارتباط با 33 محور همکاری اقتصادی صنعتی با هم گفت وگو کردند.
وزیر صنایع ومعادن در ادامه تصریح کرد: توافق نهایی در زمینه تولید ماشین آلات لبنی و ماشین سازی انجام شد. همچنین مقرر گردید قرار داد تولید ماشین آلات صنایع آرد و پلاستیک ظرف چند ماه آینده به امضائ دو طرف برسد .
وی ‌به توافقات ماشین سازی بین گروه صنعتی ایران خودرو و وزارت صنایع سبک ونزوئلا اشاره کرد وافزود: رفع قوانین ومقررات دست پا گیر وتسهیل در زمینه عرضه سمندهای تولیدی در این کشور از جمله موضوعاتی بودکه مورد تبادل نظر قرار گرفت .
مهندس محرابیان همچنین به هماهنگی هایی انجام شده برای تولید تراکتور مشترک اشاره کرد وگفت: آموزش تعمیر ونگهداری تراکتورهای تولیدی به کشاورزان ونزوئلایی و تقویت شبکه خدمات پس از فروش نیز از دیگر محورهای مورد بحث بود.
وزیر صنایع و معادن همچنین افزود : ایران و ونزوئلا تاکنون بیش از 180 قرارداد و یادداشت تفاهم همکاری با یکدیگر امضا کردند .
وزیر صنایع ومعادن جمهوری اسلامی طی سه روز اقامت خود در ونزوئلا، امشب با هوگو چاوز رئیس جمهور این کشور دیدار می کند که در جریان آن، طرح توسعه صنعتی ونزوئلا که ازسوی کارشناسان ایرانی تهیه شده است ارائه خواهد شد.
مهندس محرابیان همچنین فردا از محور "آپوره - اورینوکو" و چند طرح دیگر جمهوری اسلامی در ونزوئلا بازدید و ضمن پیگیری مسایل آنها ، از نزدیک در جریان پیشرفت پروژه ها قرار خواهد گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: