۱۳۸۶ بهمن ۲۵, پنجشنبه

رهبر حزب الله لبنان اسرائيل را تهديد به جنگ کرد




سيد حسن نصرالله، رهبر گروه مسلح حزب الله لبنان روز پنج شنبه در تشييع جنازه عماد مغنيه اعلام کرد که حزب الله برای جنگ تمام عيار با اسرائيل آماده است.
به گزارش خبرگزاری رويترز، فرمانده حزب الله با اشاره به قتل يکی از فرماندهانش گفت:«صهيونيستها، اگر شما خواهان جنگ آشکار هستید، بگذاريد تمام دنيا بشنود: بگذاريد این یک جنگ آشکار باشد.»
آقای نصر الله اسرائيل را عامل قتل عماد مغينه که روز سه شنبه در سوريه طی انفجار یک بمب کشته شد، معرفی کرد و گفت که اين کشور بهای گزافی را از اين بابت خواهد پرداخت.
این در حالی است که اسرائيل هرگونه دست داشتن در قتل این فرمانده ارشد حزب الله لبنان را انکار کرده است.
آقای نصرالله که از طريق يک نوار ويدئويی ضبط شده که از طريق يک پرده بزرگ پخش می شد، سخن می گفت، اضافه کرد که «حاج عماد» در «خارج از مرزهای طبيعی جنگ» کشته شده که به توافق آنها برای درگيری تنها در داخل لبنان و مرزهای آنها با اسرائيل اشاره داشت و گفت:«شما پا را فراتر گذاشته ايد.»رهبر حزب الله همچنین گفت:«اسرائيلی ها فکر می کنند اين امر ما را سست می کند، اما خون عماد مغنيه اسرائيل را از صفحه گيتی محو خواهد کرد.»
وی اضافه کرد که «ما برای دفاع از مردم و کشورمان هر کاری می کنيم.»
وی تاکيد کرد که ده ها هزار جنگجوی حزب الله کاملا آماده برای جنگ با اسرائيل هستند و جنگ ژوئيه ۲۰۰۶ خاتمه نيافته است.
در اين مراسم بلندگوها سرود پيروزی حزب الله در جنگ ۳۴ روزه را پخش کردند.

حضور متکی در تشييع جنازه
آقای منوچهر متکي،وزیر خارجه جمهوری اسلامی، بعدازظهر پنج شنبه به لبنان رسيد و در مراسم تشييع جنازه عماد مغنيه شرکت کرد.
وی که توسط فوزی سلوخ، وزير خارجه لبنان همراهی می شد، در کنار خويشاوندان نزديک آقای مغنيه ايستاد و در حالی که پدر مغنيه سمت چپ وی و شيخ نعيم کاظم، قائم مقام حزب الله در سمت راست وی قرار داشتند، پذيرای تسليت ديگران بود.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی در اين مراسم پيام تسليت رييس جمهوری ايران را به فارسی قرائت کرد، در حالی که مترجم آن را به عربی ترجمه می کرد.
در پيام آقای احمدی نژاد آمده است:« او اولين شهيد نبود و در اين راه آخرين هم نخواهد بود.» وی قتل مغنيه را «نقطه شرم آور ديگری در تاريخ صهيونيسم و حاميانش» خوانده است که «باعث کوتاه تر شدن عمر جنايتکاران» می شود.
عماد مغنيه از سال ها پيش در صدر فهرست مورد تعقيب پليس فدرال آمريکا و سازمان اطلاعاتی اسراييل قرار داشت.
منابع امنيتی آمريکا و اسراييل آقای مغنيه را مسئول بسياری از حملات در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ می دانند.
منابع امنيتی آقای مغنيه را مسئول حملات به سفارت آمريکا و به مقر تفنگداران آمريکايی در بيروت، که بيش از ۳۰۰ کشته برجای گذاشت، می دانستند. اين منابع وی را، همچنين، به عنوان مسئول و طراح ربودن هواپيمای خطوط هوايی تی. دبليو. ای آمريکا، در سال ۱۹۸۵ که به قتل خلبان آن منجر شد، معرفی می کردند.
پليس فدرال آمريکا برای يافتن و دستگيری عماد مغنيه جايزه ای ۲۵ ميليون دلاری در نظر گرفته بود.

هیچ نظری موجود نیست: