۱۳۸۶ بهمن ۲۵, پنجشنبه

فراخوان فرمانده سپاه به بسیج برای گرم کردن تنور انتخابات

به گزارش آژانس خبری تفتان:
اظهار نظر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران درباره انتخابات مجلس، موج جدیدی از جنگ قدرت در بین باندهای رژیم را برانگیخته است. این گفته او که "بسيج براساس يک تکليف الهي موظف به حمايت از جريان اصولگرايي است" باعث شده تا طرفین درگیر در ماجرای انتخابات به روی یکدیگر شمشیر بکشند.
جریانات منتسب به جناح راست از این موضع استقبال کرده و دوم خردادیها با سروصدا و تکرار فرمان خمینی، نظامیان را از دخالت در انتخابات نهی کردند. اینان همان کسانی هستند که حمایت سپاه از آنان در دوم خرداد را افتخار خود می دانستند.
اما واقعیت این است که بدون دخالت و بکارگیری بسیج و سپاه و دیگر ارگانهای نظامی – امنیتی، جمهوری اسلامی قادر به برگزاری هیچ مراسم و یا انتخاباتی نیست. به میدان آوردن گله های بسیجی و تهدید مردم توسط آنها در صورت عدم شرکت در نمایشات حکومتی چیزی نیست که از چشم هر ناظری دور بماند.
حضور افرادی در مناصب حکومتی باسابقه بسیجی و یا سپاهی نیز امری است که به خوبی قابل اثبات است. از شهردار تهران گرفته تا مذاکره کننده بین المللی، مجریان انتخابات و ناظران صندوق و خود احمدی نژاد که پاسدار بوده است و کابینه ای که نظامی – امنیتی است، همه و همه نشان از حضور سپاه و بسیج در همه ارکان قدرت دارد.
اما چرا اکنون اظهار نظر فرمانده سپاه به مزاج آقایان خوش نیامده است، پاسخش را باید به منافعی که در پشت آن فراخوان است جستجو کرد.
فراخوان جعفری برای طرفداری سپاه و بسیج از یک جناح در انتخابات و وارد میدان کردن آنها برای گرم کردن تنوری است که تاکنون از هیچ رونقی برخوردار نبوده است. شاید با چنین ترفندهایی بشود کسانی را به اظهار نظر وادار کرد و حداقل در ظاهر رنگ و بویی به خبرها داد که انتخابات فرمایشی در راه است.

۱ نظر:

mojtaba mostafavi گفت...

فتنه احمدی‌نژاد. سلام، الان تازه متوجه شدم چرا در سالروز وفات امام خمینی ، حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که خود امام خمینی بارها فرمودند اشتباه کردند و منظور ایشان از این حرف چه بود . با رفتار اخیر رئیس جمهور بالاخره روشن شده است که احمدی‌نژاد با دادن نتایج آرا دروغی انتخابات به امام خامنه‌ای، باعث شدند که حضرت امام خامنه‌ای در ملا عام اعلام کنند که حمایت از احمدی‌نژاد بعد از انتخابات، اشتباه بوده است. فتنه اصلی‌ زیر سر احمدی نژاد و خائنین امثال خودش بوده و هست.ای کاش دسته احمدی‌نژاد هم سر به خیابان بگذارند شخصاً ترتیب ایشان را هم از پشت بام خواهم داد. سرباز ولایت من هستم نه آن مشائی دزد.