۱۳۸۶ بهمن ۲۳, سه‌شنبه

اختلافات در نظام پوسیده ولایت به ناسزاگوئی به نوادگان خمینی رسید



اتهامات تازه علیه خانواده آيت الله خمينی
با نزديک شدن به زمان انتخابات مجلس هشتم در ايران، اختلاف ها ميان گروه های شرکت کننده در این انتخابات هر روز شدت بيشتری به خود می گيرد.
هواداران محمود احمدی نژاد که هم اکنون در بسياری از پست های کليدی حاکميت حضور دارند در جریان رویارویی های انتخاباتی خود يکی از نوادگان آيت الله خمينی را به دليل انتقاد از دخالت نيروهای نظامی سپاه و بسيج در انتخابات متهم به رانت خواری و فساد مالی کرده اند.
اين درحالی بود که پس از اتهامات برخی سايت های اينترنتی اصولگرايان حامی احمدی نژاد به نوادگان آيت الله خمينی، روز گذشته مرکز اسناد انقلاب اسلامی که رياست آن با روح الله حسينيان، يکی از نامزدان اصولگرايان برای انتخابات مجلس هشتم است، نيز به انتقادات آقای سيد حسن خمينی نوه آيت الله خمينی واکنش نشان داد.
مرکز اسناد انقلاب اسلامی با انتشار مقاله ای که به قلم ابوالفضل صدقی مديرگروه تاريخ و روابط خارجی اين مرکز نوشته شده، در پاسخ به انتقادات آقای سيد حسن خمينی آورده است: «هر کس که در خط امام عزيزمان حرکت کند و همراه با ولی‌فقيه و رهبر فرزانه‌مان باشد محبوب ماست برای امت حزب‌الله، بسيجيان سرفراز و سپاهيان جان بر کف افراد و جريان‌ها ملاک حق و باطل نيست و چپ و راست به خودی خود ارزشی ندارند. آنچه که برای دوست‌داران اين انقلاب ارزشمند است عمل به ارزش‌ها و آرمان‌های اين انقلاب الهی است هر کس در هر لباسی در اين مسير گام بردارد دوستش داريم و از او حمايت می‌کنيم».
در اين مقاله که در بسياری از سايت های اينترنتی اصولگرايان حامی احمدی نژاد انعکاس يافته است، همچنين آمده :«سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان يک ارگان نظامی، سياسی، فرهنگی و اطلاعاتی، وظيفه پاسداری از انقلاب شکوهمند اسلامی را به عهده دارد و به همين جهت از اصول‌گرايی به عنوان يک انديشه و ايدئولوژی مبنايی نه يک جريان سياسی حمايت می‌کند. اصول‌گرايی بايد ها و نبايد‌هايی است که برخاسته از اسلام ناب و سيره و نسبت پيامبر و ائمه معصومين است».
هواداران محمود احمدی نژاد که هم اکنون در بسياری از پست های کليدی حاکميت حضور دارند در جریان رویارویی های انتخاباتی خود يکی از نوادگان آيت الله خمينی را به دليل انتقاد از دخالت نيروهای نظامی سپاه و بسيج در انتخابات متهم به رانت خواری و فساد مالی کرده اند.
نويسنده مقاله مرکز اسناد انقلاب اسلامی خطاب به نوه آيت الله خمينی که در ابتدای مقاله اش به ايشان يادآوری کرده که «انقلاب شکوهمند اسلامی ايران حاصل و دست آورد خون هزاران شهيد و اميد مسلمانان و مستضعفان جهان است».
وی در ادامه همچنين با پافشاری بر مواضع فرمانده سپاه و بسيج در حمايت از اصولگرايان نوشته است که«برادر سيد حسن خمينی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسيجيان سرافراز هرگز از جريانات سياسی با هر عنوان حمايت نمی‌کند و پياده نظام هيچ گروهی نخواهد بود بلکه اصول‌گرايی و ارزش‌های انقلاب را فرياد می‌کند و از اصول‌گرای به عنوان يک مبنا حمايت می‌کند».
حرف هايی که تلخ بود
حمله به بازماندگان آيت الله خمينی از هفته گذشته و پس از انتشار خبر رد صلاحيت نوه دختری ايشان، علی اشراقی، و اعتراض ايشان به اين رد صلاحيت آغاز شد. سپس اتهامات گروه های حامی رييس جمهور و موسوم به اصولگرا به آقای سيد حسن خمينی، فرزند آقای سيد احمد خمينی رسيد.
هرچند که رد صلاحيت نوه دختری آيت الله خمينی از سوی برخی طرفداران وی «توهين بزرگی» به خانواده و هواداران ايشان ارزیابی شده است، اما حمله به بيت آقای خمينی زمانی شدت بيشتری به خودش گرفت که آقای سيد حسن خمينی ابتدا در گفت و گويی با نشريه شهروند امروز، از دخالت نيروهای سپاه و بسيج در انتخابات به شدت انتقاد کرد.
نوه آيت الله خمينی به نشريه شهروند امروز گفته بود::«يکی از‎ ‎بزرگترين معيارهايی که می‌توان گفت، جامعه از راه امام خارج شده است يا نه؟! ‏‏«حضور‎ ‎نظاميان در عرصه سياست» است. کسانی که مدعی هستند که به امام وفادارند، بايد‎ ‎نسبت به دستور ‏صريح امام با تمام وجود حساسيت نشان دهند».
آقای سيد حسن خمينی همچنين افزوده بود:«همان طور، در زمانی که‎ ‎فردی مدعی شود، ولايت از آن فقيه نيست، همه بايد ‏بگويند، در انديشه امام هست و نسبت‎ ‎به اين موضع حساسيت نشان دهند، بايد در برابر «ورود نظاميان به عرصه ‏سياست» هم‎ ‎حساسيت داشته باشند. اگر اين گونه نباشد يا دروغ می‌گويند و يا دچار تناقض ‏هستند».
نوه آيت الله خمينی بدون نام بردن از شخص خاصی تاکيد کرده بود:«انگيزه الهی به دنبال طرد نفسانيات ‏است و نفسانيات هم در طرد‎ ‎ثروت‌طلبی و قدرت‌طلبی خلاصه می‌شود اما گاهی فردی ۶ صبح تا ۱۲ شب کار ‏می‌کند، اما اين‎ ‎فعاليت‌‌ها برای خداوند نيست و همين که اين مساله سر زبان‌ها باشد، برايش شيرين‎ ‎است. يا فردی ‏ساده‌زيست است، اما هيچ‌گاه از قدرت دست برندارد ...»
آقای سيد حسن خمينی همچنين در بخش ديگری از گفت و گوی خود با نشريه شهروند امروز بدون مقايسه مثال خود با وضعيت فعلی کشور به دلايل فروپاشی اتحاد جماهير شوروی اشاره کرد و گفت: «همه چيز فدای حفظ حزب می‌شود و همه‎ ‎می‌گويند حفظ حزب می‌شود و همه می‌گويند حفظ اما ‏سيستم نابود می‌شود... مديران‎ ‎سيستم، ضعف‌های خود را با بهانه حفظ سيستم و شاکله حکومت می‌پوشانند در چنين ‏وضعی‎ ‎واقعيت امر، حفظ حکومت نيست، بلکه حقيقت اين است که کسی عليه من سخن نگويد. به‎ ‎عبارت ديگر، ‏شعار قشنگ و دل فريب حفظ وحدت، وسيله‌ای می‌شود برای اينکه کسی انتقاد‎ ‎از من نکند يا کسی نخواهد من را ‏متهم به اشتباه کند».
انتقاد سيد حسن خمينی از دخالت و حضور نظاميان، به خصوص سپاه و بسيج در انتخابات به حدی برای طرفداران محمود احمدی نژاد سنگين بود که اين انتقادات را بی جواب نگذارند، اما ديدار نوه آيت الله خمينی با اعضای حزب مشارکت و انتقاد ايشان از رد صلاحيت های گسترده ديگر کار را بجايی رساند که اصولگرايان حتی از توهين به چيزی که خود مقدسات می خوانند هم کوتاهی نکرده و خانواده آيت الله خمينی را به رانت خواری و فساد مالی متهم کنند.
اين انتقادات آقای خمينی درحالی عنوان شد که فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و از جمله عزيز جعفری، فرمانده جديد الانتصاب کل سپاه و بسيج پنج ‏شنبه گذشته در همايش بسيج دانشجويی به طور علنی دستور دخالت در انتخابات به نفع گروه موسوم به ‏اصولگرايان را صادر کرده است.
آغاز حملات به خانواده خمينی
انتقاد سيد حسن خمينی از دخالت و حضور نظاميان، به خصوص سپاه و بسيج در انتخابات به حدی برای طرفداران محمود احمدی نژاد سنگين بود که اين انتقادات را بی جواب نگذارند، اما ديدار نوه آيت الله خمينی با اعضای حزب مشارکت و انتقاد ايشان از رد صلاحيت های گسترده ديگر کار را بجايی رساند که اصولگرايان حتی از توهين به چيزی که خود مقدسات می خوانند هم کوتاهی نکرده و خانواده آيت الله خمينی را به رانت خواری و فساد مالی متهم کنند.
سايت اينترنتی نوسازی که از هواداران دولت نهم به شمار می رود در يادداشتی با عنوان « راز لپ های گل انداخته سيد حسن خمينی» نوه آيت الله خمينی را متهم کرد که از رانت های دولتی در زمان اصلاح طلبان استفاده کرده است.
این وبسایت نوشت:«جناب آقای سيد حسن خمينی شايد ما نيز‎ ‎اگر در زمان ‏دولت اصلاحات قدرت آن را داشتيم که به نحوی برايمان يک ماشين‎ BMW‎، هشتاد ميليون تومانی(قيمت همان ‏موقع) خريداری شود که بحمدالله برای‎ ‎شما شد و از هوای بالای شهر تهران تنفس می‌نموديم و احيانا سونای ‏بخارمان‎ ‎ترک نمی‌شد ‏‎...‎‏ توفيق آن را می‌داشتيم که با لپ‌های گل‎ ‎انداخته درد مستضعفين و محرومين را رصد کنيم ‏و راه حضرت روح‌الله را در‎ ‎دفاع از محرومين ادامه دهيم و مواظب باشيم خدای ناکرده حق ياران و ياوران‎ ‎هميشگی انقلاب مانند حزب مشارکت ضايع نگردد و بازهم خدای ناکرده لطمه‌ای‎ ‎به جمهوريت نظام وارد نشود‎.‎‏»
اين سايت تندروی اصولگرايان حامی احمدی نژاد هميچنين به صورت غير مستقيم نوه آيت الله خمينی را تهديد کرده و نوشت:«نوه امام بودن اصالت گوهری است ،ملاک نيست و الا حضرت امام دستور برخورد قاطعانه با سيد ‏حسين خمينی را نمی‌دادند و او امروز در آغوش آمريکا نبود.»
پس از واکنش بسياری از هواداران آيت الله خمينی به اين نوشته سايت نوسازی، اين سايت اينترنتی همچنان بی توجه به اين انتقادات به توهين های خود به خانواده آيت الله خمينی ادامه می دهد و به تازگی در توضيح مقاله پيشين خود نوشت: «آقای سيد حسن خمينی در زمان دولت دوم خرداد و بمباران تبليغاتی دست نشانده‌های اون ور آبی ها عليه اسلام و کل و جزء انديشه‌های حضرت امام با پول و حمايت وزارت ارشاد آقای مهاحرانی و وزارت کشور در قالب روزنامه، کتاب، فيلم و ... چرا صداشون در نمی‌آمد؟
اين اما پايان ماجرا نيست، چرا که پس از اين توهين ها هواداران آيت الله خمينی و مدافعان نوادگان ايشان از جمله آقای حميد انصاری نيز به استناد گفته های آيت الله خمينی صحبت های اخير آقای سيد حسن خمينی را تاييد کرده و اعضای سايت نوسازی و اصولگرايان را متهم به قدرت طلبی و فساد کرده اند که به هيچ آرمان يا انديشه ای وفادار نيستند.
آن طور که به نظر می رسد اين اتفاق واکنش های زيادی را طی روزهای آينده در کشور درپی خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست: