۱۳۸۶ بهمن ۲۷, شنبه

اطلاعیه مشترک ..


حکم اعدام یعقوب مهرنهاد ٬ فعال مدنی بلوچ و دبیرکل انجمن جوانان صدای عدالت توسط بیدادگاه رژیم حکمى ظالمانه و غیر انسانى است۔
دادگاه رژیم در زاهدان، دبیرکل انجمن جوانان صدای عدالت، آقای یعقوب مهرنهاد را پس از ١٠ ماه حبس و شکنجه ھاى وحشیانه٬ به اعدام محکوم کرده است.
وی شب پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱٣٨۶چند ساعت بعد از اتمام جلسه انجمن جوانان صدای عدالت در زاهدان پیرامون مسایل و نقش مسئولان رژیم در بلوچستان که با مجوز رسمی در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی در زاهدان برگزار شده بود بهمراه پنج نفردیگر از اعضاى فعال انجمن توسط مامورین رژیم دستگیر و به نقطه نامعلومى برده شدند٬ متى بعد دیگران آزاد اما او از آنوقت تاکنون در زندان ھاى رژیم تحت شکنجه قرارداشته است۔
اتهام مهرنهاد داشتن ارتباط و همکاری با گروههای مسلح بلوچ ذکر شده که با فعالیتهای مدنی٬ بینش فکری وی و نیز با اساس و منشور کاری انجمن جوانان صدای عدالت در تضاد کامل است. این محاکمه که در درھاى بسته٬ بدون داشتن حق دفاع از خود و در محیطى رعب آورو با حضور شکنجه گران صورت گرفته از ھیچگونه مشروعیتى برخوردار نبوده و با ھر دیدى که بر آن نگریسته شود محکوم است۔
برخلاف اتهامات واھى وارد شده بر آقای مهرنهاد، تمامی فعالیتهایش در چارچوب قانونھاى دست و پاگیر و محدود جمهوری اسلامی ایران بوده و «انجمن جوانان صدای عدالت» که وی دبیرکلی آن را بعهده دارد دارای اعتبارنامه رسمی از «سازمان ملی جوانان» است.
رژیم جمھورى اسلامى براى زھر چشم گرفتن و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم بلوچ٬ جوانان بلوچ را که گناھى جز اعتراض به موازین غیر انسانى و تبعیضات رسمى رژیم بر علیه مردم بلوچ ندارند٬ علاوه بر اعدام ھاى دسته جمعى روزانه٬ قطع دست ھاى راست و پاھاى چپ٬ حتى فعالیتھاى مدنى شان را نیز بر نتافته و مھر نھاد که چھره اى شناخته شده در میان فعالین مدنى درسطح ایران است را نیز با اتھامات ساختگى از حق حیات محروم و ملتى را محروم از پیشروان به حق اش مینماید
ما جریانات سیاسی بلوچستان که برای حقوق دمکراتیک و منافع ملی ملت بلوچ مبارزه میکنیم، حکم صادره اعدام آقای یعقوب مهرنهاد را بسیار ظالمانه و بدور از انصاف میدانیم زیرا وی بجزاز فعالیتهای مدنی منطبق بر باورھایش٬ در ارتباط با گروههای مسلح ویا جریانات سیاسی بلوچستان نبوده است.
محاکمه این فعال مدنی با استانداردهای حقوقی حتی رژیم مطابقت ندارد و حقوق شهروندی وی به عنوان یک ایرانى حتى طبق مقررات خود رژیم بصراحت نقض شده است. دادگاه رژیم برای اینکه حکم ظالمانه­اش را هر چه زودتر باجرای درآورد، حتی مهلت 20 روزه تجدید نظر قوه قضاییه را به یک هفته تقلیل داده و بدینسان اوج ظلم و ستمگری را بر علیه آنانى که از ملیت غیرخودى و غیر شیعه باشند به نمایش گذاشته است.
رژیم حاکم بر ایران این را باید بداند که مبارزات ملت بلوچ براى دستیابى به حقوق تاریخى و انسانى خویش ھرگزبا سرکوب، زندان و اعدام و یا با ایجاد رعب و وحشت و با از میان برداشتن فعالین مدنى آن نه تنھا از بین نخواھد رفت بلکه با خون جوانان خود آبیارى٬ ریشه دار ترو ماندگارتر شده و فردایى امید بخِش تر را تضمین خواھد کرد۔
بدون تردید هر آن گاه که دروازه های مبارزه مدنی به روی مردم محروم و ستمدیده بلوچ بسته شود، تمایلات به گشودن دریچه های مبارزه مسلحانه تقویت خواهند شد و این اعلام خطری نه تنھا به رژیم که به کل منطقه است۔
رژیم با اتخاذ حکم اعدام برای آقای مهرنهاد سبب خشم و نگرانی مردم در بلوچستان شده است. تلاشهای مردم در بلوچستان برای جلوگیری از اجرای این حکم ظالمانه باید شکل وسیعتری گیرد و تا آزادی او و دیگر زندانیان سیاسى بلوچ ادامه پیدا کند. ما جریانات سیاسی خواستار لغو فوری حکم اعدام آقای یعقوب مهرنهاد و آزادی بدون قید و شرط او هستیم. ما از تمامی مجامع و انسانهای آزادیخواه و مدافع حقوق بشر در ایران و جهان مصرانه میخواهیم تا با اعتراضات سریع شان به رژیم مانع از اجرای حکم اعدام آقای مهرنهاد شوند.

امضاء کنندگان:
· جنبش ملى بلوچستان)زرمبش)
· جبھه متحد بلوچستان- جمھوریخوھان
· جبھه مردم بلوچستان
· جنبش مبارزین بلوچستان
· حزب مردم بلوچستان

هیچ نظری موجود نیست: