۱۳۸۶ بهمن ۲۶, جمعه

تلویزیون بی بی سی: این صحنه اعدام است، اینجا محل سنگسار است



شبكه جهانی تلویزیون بی بی سی طی گزارشی به نقض وحشیانه حقوق بشر در جمهوری اسلامی پرداخت و گفت بحران هسته ای تنها موضوعی نیست كه رژیم تهران به خاطر آن مورد اعتراض جامعه بین المللی قرار گرفته است. سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر میگویند رژیم تهران اعمال مجازات اعدام را تشدید کرده بطوریکه اعدام در ملاعام به یكی از مجازات های رایج در ایران تبدیل شده است.
تلویزیون بی بی سی سپس به تشریح صحنه اعدام دو جوانی که اواخر تابستان گذشته در تهران بدار آویخته شدند، پرداخت و گفت جراثقالی كه قرار است به عنوان چوبه دار از آن استفاده شود، وارد خیابان می شود. تعدادی در محل تجمع كرده اند و چند نفر با تلفنهای موبیل درصد فیلمبرداری از صحنه اعدام هستند. دو متهم جوان در حالیكه جرم آنها توسط یک مامور قضايی خوانده می شود، به پای چوبه دار برده می شوند. جلاد نقابدار كارش را شروع می كند، اما به نظر نمی رسد كه محکومین که یک قاضی را از پای درآوردند، از كار خود پشیمان باشند. با وجود مجازاتی كه در انتظار آنهاست، یكی از آنها مرتب جمعیت را نگاه می کند و لبخند می زند.
گزارشگر تلویزیون بی بی سی در ادامه گفت ما ترجیح می دهیم صحنه بدار آویختن این دو جوان را نشان ندهیم. آنها متهم به كشتن یک قاضی هستند كه تصویر او اینجا نصب شده است.
تلویزیون بی بی سی سپس با پخش تصاویری از محل سنگسار مردی در تاکستان قزوین گفت اینجا هم محلی است که سال گذشته یک مرد را سنگسار کردند. هنوز آثار خون روی سنگها باقی مانده است. بر اساس قانون مجازات اسلامی، سنگی كه پرتاب می شود نباید خیلی بزرگ باشد كه مجرم به سرعت كشته شود.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

تفتان فوران خواهد کرد
طی چند دهه که از انقلاب بدختی و اخوندی ایران می گذرد تاریخ بلوچستان شاهد صبوری وغیوری و راستگویی صداقت مردم بلوچ بوده است اری عزیزان چه زیبا بود شعارهایی که می دادند سردمداران جور وظلم و چگونه از صداقت این مردم سوء استفاده کردند چه علما و روشنفکرانی که از جامعه اهل سنت به بیرحمانه ترین شیوه ها ترور شدند چه جوانانی که طناب دار بر گردنشان به جرم بیگناهی نقش بست چه خیانتها که در حق کودکان زنان فرزندان جوانان ومردم خونگرم این خطه رواداشتند این در حالی بود سردمداران ظلم وبیرحمی روزوشب وقت وبی وقت بر پیکر این مردم خنجر میزدند ولی ذره ای خیانت از طرف مردم اهل سنت نه متوجه حکومت بود نه سایر هموطنان اما امروز دیگر دارند نسل کشی میکنند پیدا شدن گورهای دسته جمعی اعدامهای دسته جمعی وترور علما وشخصیتهای مذهبی ترور جوانان توهین به صورت اشکارا در تریبونهای مساجد ورسانه های جمعی در خانه و کاشانه خود این مردم از امام جمعه چابهار تا مجله خانواده سبز وصداوسیما از دادن مهر وشرکت دادن کودکان اهل سنت در مراسم جشنهای تکلیف تا ترور حضرت مولانا محمد عمر سربازی ازتوهین در دانشگاه ازادتوسط یزدی و راهداری تا توهین در پادگانها وسرباز خانه ها از ندادن مشاغل وامور شهرهای خودمان وسیطره بیگانگان در استان تا حق نداشتن استاندار ووزیر ورئیس جمهوری وسایر پستها اری ای سردمداران ظلم یادم میاید وقتی در دبستان تحصیل میکردیممعلم سر کلاس میگفت عمروعاص رضی الله عنه یک روباه مکار است این ذهنیت تا دوران دبیرستان با من بود ولی ای روباهان مکار امروز میدانم که حضرت عمروعاص رضی الله عنه یکی از صحابه بزرگ و نقشهای مهی در پیروزی اسلام بر مشرکین را داشته اس ای روباهان که حیف است نام این مخلوق خداوند را نیز بر روی شما جاهلان وابلهان گذاشت پیش خود چه فکر کردهاید که خود رابندگان خاص خدا میدانید ای جاهلان عقیده و افکار هر انسانی محترم است این را بدانید که شما خدایان زمین نیستید شما پست ترین وبزدل ترین کسانی هستید که تاریخ گواه میدهد امروز جوانانی از بین ما به مقابله ودفاع از مردم مظلوم برخاسته اند ارزویشان دادن صد جان در راهی است که انتخاب کرده اند امروز کاسه صبر این مردم لبریز شده و جای شما دیگر اینجا نیست نیروهای خائنتان دیگر امنیت نخواهند داشت اگر صدها شهید بدهیم افتخار ماست شهادت این را یقین کنید که زن و مرد پیر وجوان امروز اماده ایم و شبهابرای کودکانمان قصه جنایتهایتان را لالایی میخوانیم این قول را به شما بدهیم که روز زوالتان نزدیک است تفتان فوران خواهد کردواین شمائید که در گدازه های ان دست و پا خواهید زد