۱۳۸۶ بهمن ۲۴, چهارشنبه

عماد مقنیه تروریست ارشد حزب الله لبنان بهلاکت رسید

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل ازایران پرس نیوز

عماد مقنیه، یکی از فرماندهان نظامی و امنیتی گروه تروریستی حزب الله لبنان شب گذشته در یک انفجار در دمشق پایتخت سوریه بهلاکت رسید. این انفجار در ساعات آخر سه شنبه شب در یک منطقه مسکونی در دمشق روی داد.
عماد مقنیه یک مسئول ارشد اطلاعاتی حزب الله نیز بشمار می رفت و در انفجار سال 1983 میلادی در بیروت و همچنین دهها مورد آدم ربايی از جمله ربودن شهروندان غربی در دهه 80 میلادی در لبنان دست داشت.
وی همچنین در هواپیماربايی پرواز 847 خطوط تی دبلیو ای در سال 1985 نقش فعال داشته است.
عماد مقنیه نفر دوازدهم در لیست مهمترین تروریستهایی که آمریکا بدنبال آنها است، قرار داشت.تلویزیون الجزیره در همین رابطه گفتگويی با انیس نقاش، تروریست معروف لبنانی که چند ماه پس از انقلاب سال 57 تلاش کرد دکتر شاهپور بختیار را در پاریس ترور کند، انجام داد. انیس نقاش هم اکنون در تهران سکونت دارد.
این تروریست لبنانی به الجزیره گفت عماد مقنیه از فرماندهان بسیار بالای حزب الله و از جمله فرمانده جنگ تابستان 2006 لبنان بود.
تلوزیون المنار متعلق به حزب الله لبنان امروز با اعلام خبر هلاکت عماد مقنیه، اسرائیل را مسئول مرگ وی دانست، اما اسرائیل هرگونه دست داشتن در این واقعه را تکذیب کرد.
عماد مقنیه بارها به ایران سفر کرده بود و رابطه بسیار نزدیکی با فرماندهان سپاه پاسداران داشت.
نام وی اخیرا پس از سالها توسط دادستانی آرژانتین بعنوان مجری عملیات تروریستی علیه کانون یهودیان این کشور در بوینس آیرس در سال 1994 میلادی مطرح شد. به همین دلیل عماد مقنیه بهمراه چند تن از مقامات و کارگزاران سابق جمهوری اسلامی از جمله احمد وحیدی از سرگردگان سپاه پاسداران از سوی پلیس بین الملل (اینترپل) تحت پیگرد قرار گرفت.
کوریره دلاسرا پرتیراژترین روزنامه ایتالیا در تاریخ یکم آگوست 2006 طی گزارشی در باره حمایت جمهوری اسلامی از حزب الله نوشت چریکهای حزب الله، آموزش دیده توسط سپاه پاسداران به لبنان باز می گردند.
این روزنامه نوشت نیروهای حزب الله که برای دیدن دوره ای تعلیماتی در جمهوری اسلامی به سر می بردند، به لبنان باز خواهند گشت. این نیروها سرگرم دیدن دوره کوماندویی در جمهوری اسلامی هستند و وظیفه شان در بازگشت به لبنان، حملات شبیخونی به نظامیان اسرائیلی است.
آموزش این نیروهای ضربتی و فرماندهیشان به عهده عماد مقنیه لبنانی و فرمانده نیروهای القدس پاسداران قاسم سلیمانی و معاونش مصطفی رابعی است.
کوریره دلاسرا در ادامه افزود یک گروه 30 نفری از افراد حزب الله نیز اخیرا در جمهوری اسلامی تعلیماتی درباره پرتاب موشک های فجر سه و پنج، سام هفت ساخت روسیه و QW1 چینی دیده اند.

هیچ نظری موجود نیست: