۱۳۸۶ بهمن ۲۶, جمعه

اسرائیل، رژیم تهران را مسؤول واکنش احتمالی حزب الله می داند




ایالات متحده و اسرائیل خود را برای مقابله با تهدیدهای تروریستی حزب الله آماده می سازند به دنبال سخنان تهدیدآمیز حسن نصرالله سرکردۀ گروه تروریستی حرب الله لبنان که گفت جنگ تمام عیاری را بر اسرائیل در سراسر جهان تحمیل می کند و سخنان آشکار و شدیداللحن سران جمهوری اسلامی ایران در حمایت از این سازمان ترور، اسرائیل و ایالات متحده به یک سلسله اقدامات احتیاطی گسترده دست زدند.
با اینهمه وزیر خارجه اسرائیل در واکنش به ابراز نگرانیهای ایالات متحده دائر بر این که حزب الله ممکن است به جنایات بیسابقه ای در و اکنش به هلاک شدن عماد مغنیه دست بزند گفت: آنها نگران نباشند، باید احتیاط کرد، ولی ما به تهدیدها عادت کرده ایم و می دانیم چگونه با آنها رویاروئی کنیم.
آگاهان گفتند سخنانی که آیت الله علی خامنه ای و محمود احمدی نژاد و دیگر سران حکومت ایران در تحسین و تجلیل از ابرتروریست عماد مغنیه بیان کردند، یک بار دیگر از ماهیت تروریستی و تروریست پروری رژیم ایران پرده بر می دارد و به خوبی ثابت می کند که یگانه پشتیبان سازمان تروریستی حزب الله ، جمهوری اسلامی ایران است که علنا به آن اعتراف می کند.
آگاهان امنیتی گفتند حزب الله دست کم در 50 کشور جهان دارای شبکه های تروریستی است و ممکن است علیه هدفهای اسرائیلی و منافع ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی به جنایاتی دست بزند که هنوز نمی توان ماهیت و دامنه آن را پیش بینی کرد.
در سالهای گذشته حزب الله توسط عوامل محلی خود و با کمک سفارتخانه های حکومت ایران در کشورهای جهان به چند اقدام دهشتناک تروریستی دست زده که انفجار سفارت اسرائیل در آرژانتین وکانون همیاری یهودیان در بوئنوس آیرس (آمیا) دو نمونه از آن است.
یک تارنمای خبری به نام دبکا فایل نوشت: حکومت ایران یک هیات بازرسی بلندپایه خود را به دمشق فرستاده تا بررسی کند که چگونه هلاکت عماد مغنیه در پایتخت سوریه امکان پذیر گردیده است. در این گزارش که هنوز از جانب منابع رسمی تائید نشده گفته شده است که این هیات شامل قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در سپاه پاسداران و همچنین فرمانده پیشین واحدهای اطلاعات و حفاظت سپاه پاسداران و معاون فرمانده نیروی دریائی سپاه است. ریاست هیات سوری را که به بررسی عوامل این انفجار پرداخته فردی به نام بسام عبدالمجید به عهده دارد.
برخی آگاهان گفتند: حکومت ایران قصد دارد دولت سوریه را توبیخ کند و آن را به اهمال در حفظ جان ماموران امنیتی خود متهم سازد. سازمان اطلاعاتی سوریه امروز (جمعه 15 فوریه 2008) اعلام کرد که در شناسائی آمران و عاملان هلاکت عماد مغنیه به پیشرفتهائی رسیده است. ولی معلوم نیست این ادعا تا چه حد درست باشد.
عماد مغنیه که حدود نیمه شب سه شنبه (12 فوریه ) در اثر انفجار مواد تخریبی که در زیر صندلی اتومبیل او جاسازی شده بود تکه تکه گردید، یکی از مهره های تروریستی مورد توجه حکومت ایران بود و دائما به تهران رفت و آمد می کرد و برای انجام عملیات خرابکاری در اختیار رژیم ایران قرار داشت.
آیت الله خامنه ای در پیام تسلیتی که به مناسبت هلاکت مغنیه انتشار داد از جمله نوشت: "صهیونیست های خونخوار و جنایتکار بدانند که خون مطهر شهیدانی چون عماد مغنیه صدها عماد مغنیه می آفریند"- و نوشت: "زندگی و مرگ افرادی چون او، حماسه ای است که ملت ها را بیدار می کند و به جوانان الگو می دهد".
محمود احمدی نژاد نیز با انتشار پیام تسلیتی خطاب به "رزمندگان دلاور حزب الله، مردم لبنان، ملت های عربی و اسلامی" نوشت: "شهادت مظلومانه عماد مغنیه لکه ننگ دیگری بر دامان صهیونیست هاست".
احمدی نژآد در وصف این تروریست که طراح و سرپرست انجام دهها عمل وحشیانه و گرفتن جان صدها نفر انسانهای بی دفاع و مظلوم بوده، در پیام تسلیت خود نوشت: "عماد مغنیه اولین قربانی راه خداپرستی، آزادی و دفاع از کرامت ملتها نبود و آخرین هم نخواهد بود". بدین سان رئیس جمهوری اسلامی ایران عملیات تروریستی مغنیه و حزب الله و دیگر گروههای جنایتکار را "راه خدا پرستی، آزادی و دفاع از کرامت انسانها" توصیف کرد.
احمدی نژاد نیز به تقلید از پیام آیت الله خامنه ای نوشت: "ملت های آزاده بیدارند و گرچه امروز یک قهرمان بزرگ را از دست داده اند، صدها، هزاران و میلیون ها نفر را آماده پیوستن به صف مبارزان با اشغالگران می یابند".
در اورشلیم، پرزیدنت شیمعون پرس رئیس جمهوری اسرائیل گفت: "یک بار دیگر ثابت شد که حزب الله لبنان به عنوان بازوی عملیاتی و مزدور جمهوری اسلامی ایران عمل می کند".
حسن نصرالله در نطق پر خشم و تهدیدآمیز روز گذشته خود ادعا کرد از آنجا که هلاکت عماد مغنیه نه در خاک لبنان بلکه در خارج از مرزهای آن کشور روی داده، از این پس حزب الله لبنان در مبارزه با اسرائیل هیچ حد و مرزی نخواهد شناخت، بلکه سراسر جهان را صحنه نبرد با این کشور می داند.
در حالی که مقامات اسرائیلی نسبت به هویت هلاک کنندگان عماد مغنیه ابراز بی اطلاعی کرده اند، این سخنان سرکرده گروه حزب الله بهانه تازه ای به دست این گروه تروریستی می دهد که موجودیت نظامی و مسلحانه خود را در داخل لبنان توجیه کند- زیرا ملت لبنان از سالها پیش خواهان خلع سلاح حزب الله بوده که این خواسته از تابستان دو سال پیش و جنگ دوم لبنان قوی تر شده است.
ولی سرکوبگریهای حزب الله در داخل لبنان و وحشتی که در دل مردم ایجاد می کند و همچنین پول های کلانی که حکومت ایران در اختیار آن سازمان تروریستی قرار می دهد، قدرتی برای آن به وجود می آورد که در برابر خواسته مردم لبنان مقاومت کند و همچنان به حفظ ماهیت فتنه گرانه و مسلحانه خود ادامه دهد.
با این همه، جمعیت کثیری که روز گذشته (پنجشنبه) در زیر باران در بیروت گرد آمدند تا سومین سالگرد قتل رفیق الحریری به دست عوامل تروریستی سوریه و حزب الله لبنان را یادآوری کنند، نشان نفرت گسترده مردم لبنان از این گروه مزدور است. با آن که باران شدیدی در بیروت می بارید و بیم آن می رفت که ماموران و مزدوران حزب الله در انتقام هلاکت عماد مغنیه به عملیاتی علیه ملی گرایان لبنان دست بزنند، حدود یک میلیون نفر در میدان بزرگ بیروت (میدان الشهداء) گرد آمده بودند و همه سخنرانان خواهان پایان بخشیدن به فتنه گریهای سوریه، حکومت ایران و عوامل مزدور آنها در لبنان شدند – گرچه بیم داشتند مستقیما نام حزب الله را ببرند.
آگاهان می گویند حزب الله با کمک پول های کلانی که رژیم ایران در اختیارش نهاده در پنج قاره جهان شبکه های خرابکاری و تبلیغات سیاسی و مذهبی به وجود آورده است. در آمریکای جنوبی، در مثلثی که بین آرژانتین و برزیل و پاراگوئه قرار دارد، حزب الله در میان شیعیان و مسلمانان بی شماری که در آن ناحیه زندگی می کنند بسیار فعال است و دارای شرکت های بازرگانی نیز می باشد. این گروه در ترکیه، اردن، لبنان و چند کشور عربی دیگر نیز فعال است و در کشورهای اروپائی با کمک مهاجران مسلمان شعبات زیاد برپا ساخته و در خاور دور در کشورهائی چون مالزی، فیلی پین و تایلند فعالیت گسترده دارد.
اف.بی.آی (سرویس امنیت داخلی ایالات متحده) بر این باور است که حزب الله در داخل آن کشور نیز شبکه های تروریستی ساکت برپا ساخته که ممکن است آنها را به کار اندازد.
کارشناسان ضد ترور بعید نمی دانند که نوعی همکاریهای بسیار سری نیز بین حزب الله و القاعدة وجود دارد و در آینده حتی ممکن است این دو گروه تروریستی به همکاریهای تنگاتنگی بپردازند.
آیت الله خمینی در سال های نخست به قدرت رسیدن حکومت دینی ایران، امید داشت بتواند "انقلاب" خود را به همه کشورهائی که دارای جمعیت مسلمان نیز هستند صادر کند. در آن سالها دهها سازمان تخریبی "آزادیبخش" از کشورهای مختلف جهان شعبات خود را در تهران و قم برپا ساخته بودند و با کمک مالی و تسلیحاتی حکومت ایران، برای برانداختن رژیم های کشورهای خویش فعالیت می کردند.
کویت، عربستان سعودی، بحرین، فیلی پین، تایلند و دهها کشور دیگر هدف عملیات براندازانه این گروهها قرار داشتند. ولی پس از چند سال، حکومت ایران صلاح دید این گروهها را برچیند- زیرا فعالیت آنها نتیجه ای برای حکومت ایران به دنبال نداشت و در ضمن موجب تیره شدن روابط ایران با حکومت های آن کشورها می گردید. در دو دهه اخیر حکومت ایران این ماموریت را به دوش حزب الله لبنان منتقل ساخته است که به صورت کاملا محرمانه و بدون دخالت دادن مستقیم حکومت ایران عمل می کند. حزب الله در این ماموریتها از یاریهای گسترده و بی دریغ سفارتخانه ها و موسسات رسمی حکومت ایران که مصونیت دیپلماتیک دارند برخوردار می شود.
دفتر مبارزه با ترور در وزارت نخست وزیری اسرائیل با انتشار بیانیه ای به اسرائیلیان در همه کشورهای جهان دستور داد هشیاری خود را کاملا حفظ کنند و به تدابیر احتیاطی دست بزنند.
این احتمال وجود دارد که حزب الله بخواهد به کشتن یا ربودن اسرائیلیان در کشورهای خارجی اقدام کند. احتمال آسیب رساندن به فرودگاهها و کشتیها و یا سوءقصد نسبت به سفارتخانه ها و موسسات یهودی و اسرائیلی نیز جدی گرفته شده است. جوامع یهودی بسیاری از کشورها به تدابیر امنیتی دست زده اند. سفارتخانه ها و مؤسسات اسرائیلی در خارج از کشور و مراکز فرهنگی و آموزشی خود را برای رویاروئی با ترور آماده می سازند.
نزدیکان نخست وزیر اسرائیل به خبرنگاران گفتند اهود اولمرت هر گونه عملیات تروریستی احتمالی علیه هدف های اسرائیلی یا یهودی در جهان را از چشم جمهوری اسلامی ایران خواهد دید و آن رژیم را مسؤول خواهد دانست.
تسیپی لیونی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اسرائیل که هم اکنون در واشنگتن به سر می برد گفت: اسرائیل یک کشور نیرومند و یهودیان دنیا قوی و مصمم هستند و پاسخ آنان به ترور بسیار روشن است.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

به نام خدا مردم عزیز ومتدین بلوچستان اگاه باشید یکی از مهمترین تاتیکهایی که رژیم برای تغییر بافت جمعیتی در استان اجرا کرده و در حال اجرا دارد با توجه به اینکه در مذهب اهل سنت گرفتن وام با بهره حرام است و مردم از این طرحها ی ناموفق استقبالی ندارند این تسهیلات را در مدت زمان کمتر و با بهره کم وتسهیلات ویژه در اختیار افراطیون تشیع وبه خصوص زابلیها جهت خرید زمین و ساخت و ساز در کلیه مناطق بلوچستان در اختیارشان می گذارد رژیم سعی دارد با تزریق جمعیت تشیع با سلطه کامل در ادارات و تغییر بافت جمعیتی اهل سنت را در اقلیت قراردهد و بدین شیوه در رسیدن و اجرای برنامه های شوم خود تسریع بخشد گرچه ممکن است در کوتاه مدت به سودی ناچیز با به فروش رساندن زمینهایتان برسید ولی در بلند مدت حالتان از فلسطینیها نیز به مراتب بدتر خواهد بود چون اسرائیل فلسطینیها را در حال حاضر به رسمیت می شناسد واگر دخالت ایران در ان مناطق نباشد انها خیلی زودتر و بهتر به حق وحقوقشان میرسند ولی رژیم اخوندی به جزئ شیعه تاب وتحمل دیگر مذاهب را ندارد یا باید نابود شوند یا شیعه