۱۳۸۶ بهمن ۲۳, سه‌شنبه

تکرار جوسازی عليه مدارس اهل‌سنت



برخی از سایت‌ها، خبری را مبنی بر «فروش علنی سی‌دی‌های سخنرانی‌های تکفیر شیعه در زاهدان» درج نمودند.در این خبر دروغ پردازی‌هایی نظیر فروش این سی‌دی‌ها در مقادیر بسیار زیادی در روستاهای دورافتاده این استان به قیمت ارزان به چشم می‌خورد.همچنین این سایت‌ها مدعی شده‌اند که تعداد طلبه‌های خارجی در سیستان وبلوچستان نزدیک به ده هزار نفر است و بیشتر از کشورهایی چون پاکستان وعربستان سعودی وارد این استان شده‌اند. جهت پاسخ به این اکاذیب محض این سایت‌ها ذکر می‌گردد که عین همین خبر در مهر ماه سال جاری نیز از این سایت‌ها منتشر شده بود که کاملاً مورد تکذیب قرار گرفت و بی‌اساس بودن این مطلب بر همگان هویدا گردید.اما آنچه که باید خطاب به افرادی که با درج این دروغ و افترا می‌خواهند احساسات را برانگیخته کنند، گفته شود اینست: «يا أيها الذين آمنوا إن جاءكم فاسق بنبأ فتبينوا أن تصيبوا قوما بجهالة فتصبحوا على ما فعلتم نادمين» ای مؤمنین! اگر انسان شروری خبری پیش شما بیاورد پس دقیقاً تحقیق کنید تا این که به علت عدم آگاهی ضرری نرسانید، پس برکردار خود پشیمان می‌شوید.عاقبت بد این عمل غیر اخلاقی ان‌شاء الله گریبان‌گیر افتراکنندگان خواهد شد و جز رسوایی وبد نامی‌سرانجامی‌نخواهد داشت.
والسلام علی من اتبع الهدی

در ادامه متن کامل جوابیه حوزه علمیه اهل‌سنت (دارالعلوم) زاهدان درج می‌گردد:

جوابیه حوزه علمیه اهل‌سنت (دارالعلوم) زاهدان (۳۰/۷/۱۳۸۶)
در تلاشی جدید برای تشدید فشارها بر اهل‌سنت در ایران و خصوصاً در استان سيستان و بلوچستان، بعضی از سایتهای داخلی اخبار و گزارشهای کذبی درباره آمار طلاب خارجی در مدارس اهل‌سنت سيستان و بلوچستان پخش کردند.دراین سایتها ادعا شده که تعداد طلاب خارجی که از کشورهای عربستان و پاکستان در مدارس اهل‌سنت سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند بالغ بر ده‌هزار طلبه می‌باشند و این طلاب سعی در نشر وهابیت و ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی دارند. در يکی از اين سايتها آمده است:"برخی طلبه‌های خارجی در سیستان و بلوچستان که با وهابیون در ارتباط هستند، مجوز اقامت در ایران را نیز در اختیار دارند. تعداد طلبه‌های خارجی در مدارس دینی این استان نزدیک به 10 هزار نفر است و بیشتر از کشورهایی چون پاکستان و عربستان سعودی وارد این استان شده‌اند. در چند سال اخیر، وهابیون فعالیت‌های گسترده خود را متوجه ایران و به ویژه مناطق مرزی و سنی نشین کرده‌اند و با صرف هزینه های کلان، سعی در ایجاد تفرقه در بین شیعیان و اهل تسنن ساکن در این مناطق دارند و نیز تلاش می‌کنند با سوء استفاده از برخی کمبودها در مناطق فقیرنشین، جایگاه اجتماعی خود را ارتقا دهند".يکی دیگر از اخبار کذبی که در این سایت‌ها آمده این است که نوارها و سی‌دی‌های علمای وهابی در تکفیر شیعه و کشتار شیعیان در خیابانهای زاهدان آزادانه به فروش می‌رسد. این اخبار بعد از آن به میان می‌آید که اخیراً شبکه سوم با پخش برخی مصاحبه‌ها با اشخاصی که به زعم خود مذهب اهل‌سنت را ترک کرده و به مذهب شیعه گرویده‌اند، باعث اعتراضات و محکومیت شدید از سوی علما و مردم اهل‌سنت گردید.
چندین سال است که مدارس اهل‌سنت سيستان و بلوچستان تحت نظارت "شورای هماهنگی مدارس سيستان و بلوچستان" مشغول به فعالیت هستند و هیچ‌یک از فعالیتهای این مدارس بر مسئولین و عموم مردم استان پوشیده نیست.مسئولین و مردم استان به خوبی بر این امر واقف‌اند که حتی یک طلبه از کشور عربستان یا پاکستان در مدارس اهل‌سنت سيستان و بلوچستان مشغول تحصیل نبوده، حتی که آمار کلی طلاب در مدارس وابسته به "شورای هماهنگی مدارس اهل‌سنت سيستان و بلوچستان" به سه هزار طلبه نمی‌رسد و در مدارسی که خارج از این شورا فعالیت می‌کنند این رقم از چند صد نفر تجاوز نمی‌کند.لازم به ذکر است که طلاب خارجی در مدارس استان فقط از کشور افغانستان و تاجیکستان بوده که البته تعداد آنها بسیار اندک می‌باشند و بقیه طلاب همه از داخل کشور هستند. علت روی آوردن طلاب اندکی که از افغانستان و تاجيکستان به مدارس استان آمده‌اند، محرومیتی است که در این دو کشور وجود دارد.حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان آمادگی کامل خود را جهت ارائه آمار دقیق و واقعی طلاب مدارس اهل‌سنت اعلام می‌دارد تا در اختیار کسانی که به دنبال حقیقت هستند، بگذارد.برای چنین سایتها و خبرگزاریهایی مناسب نیست تا گزارشات مغرضانه و سودجويانه را بدون تحقیق منتشر نمایند و باعث تشویش اذهان، ناراحتی مسئولین و تشدید فشارها بر اهل‌سنت گردند. هدف از نشر این اکاذیب جز تشدید فشارها بر اهل‌سنت و خصوصاً مدارس آنها چيز ديگری نمی‌تواند باشد.

سنی آنلاین

هیچ نظری موجود نیست: