۱۳۸۶ اسفند ۲۴, جمعه

اعتراض اصلاح طلبان به روند برگزاری انتخابات



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی در روز انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران، اصلاح طلبان از تخلفهایی در برگزاری انتخابات خبر داده اند که به گفته آنان، به نفع رقیبان اصولگرای آنان انجام می شود.
سیدعبدالواحد موسوی لاری، رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان در نامه ای به دبیر شورای نگهبان و وزیر کشور که برگزاری انتخابات و نظارت بر آن را به عهده دارند، اعلام کرده که برگزارکنندگان انتخابات بر خلاف وعده ای که داده بودند هنوز به اصلاح طلبان اجازه نداده اند ناظرانی بر روند رأی گیری بگمارند.
ستاد انتخابات ایران پیشتر اعلام کرده بود که نامزدهای انتخاباتی اجازه خواهند داشت افرادی را برای نظارت بر رأی گیری تعیین کنند و این افراد با تأیید ستاد انتخابات در مراکز رأی گیری مستقر خواهند شد.
آقای موسوی لاری که خود به عنوان وزیرکشور دولت محمد خاتمی عهده دار برگزاری انتخابات دوره های ششم و هفتم مجلس بود به احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور ایران نوشته که از 3600 ناظری که ائتلاف اصلاح طلبان برای نظارت بر صندوقهای رأی در تهران به ستاد انتخابات معرفی کرده، تنها برای یک چهارم آنان کارت نظارت بر انتخابات صادر شده و آن هم نه برای صندوقهایی که اصلاح طلبان خواهان نظارت بر آنها بوده اند.
ستاد ائتلاف اصلاح طلبان همچنین خبر داده که برای هیچیک از ناظرانی که این ستاد در شهرهای مشهد و تبریز معرفی کرده نیز کارت صادر نکرده و در شهر کرمان نیز تنها برای پانزده درصد ناظران کارت صادر شده، اما بر خلاف قانون، این ناظران فقط اجازه یافته اند بر صندوقهایی نظارت کنند که هیئت نظارت بر انتخابات برایشان تعیین کرده است.
ستاد ائتلاف اصلاح طلبان همچنین اعلام کرده که در استانهای ایلام، تهران، قزوین، سیستان و بلوچستان و همچنین شهر آبادان، اغلب نمایندگانی که اصلاح طلبان برای نظارت بر صندوقهای رأی معرفی کرده اند، اجازه حضور بر سر صندوقهای رأی نیافته اند.
این ستاد همچنین مواردی از تخلفات انتخاباتی را گزارش کرده، همچون تبلیغات نیروهای بسیجی به نفع نامزدهای اصولگرا بر سر صندوقهای رأی، آن هم در شرایطی که تبلیغات در روز انتخابات، غیرقانونی است.
ائتلاف اصلاح طلبان که به روند برگزاری اعتراض کرده، به دلیل ردصلاحیت بسیاری از نامزدهایش امکان معرفی نامزد برای همه حوزه های انتخابیه را پیدا نکرده است.
در حالی که این ائتلاف نسبت به سلامت انتخابات ابراز نگرانی می کند، حزب اعتمادملی که دیگر تشکل انتخاباتی اصلاح طلب را تشکیل داده، اعتراضی به روند برگزاری انتخابات ابراز نکرده و رهبران آن هنگام رأی دادن به خبرنگاران گفته اند که نسبت به سلامت انتخابات خوشبینند.

هیچ نظری موجود نیست: