۱۳۸۶ اسفند ۱۹, یکشنبه

ادامه تظاهرات افغانها علیه دانمارک و هلند



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی افغانستان برای دومین روز پیاپی، شاهد تظاهرات گسترده علیه تهیه فیلم "ضد اسلامی" در هلند و بازچاپ کاریکاتورهای پیامبر اسلام در دانمارک است.
صدها نفر در شهر جلال آباد، مرکز ولایت شرقی ننگرهار به جاده ریختند و پرچم های دانمارک و هلند را همراه با آدمکهای دست ساخت رییس جمهور آمریکا، به آتش کشیدند.
شمار زیاد تظاهرکنندگان را دانشجویان دانشگاه ننگرهار تشکیل می داد.
خبرنگار بی بی سی در ننگرهار می گوید، تظاهرکنندگان حدود دو ساعت بزرگراه کابل - جلال آباد را بروی ترافیک مسدود کردند و شعارهای علیه دانمارک و هلند سر دادند.
این تظاهرات یک روز پس از آن صورت می گیرد که هزاران نفر در شهر هرات، در غرب افغانستان به دلیل مشابهی تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان در افغانستان همواره از دولت این کشور خواستار قطع روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای دانمارک و هلند هستند.
اقدامات اخیر در دانمارک و هلند، از سوی چندین کشور اسلامی از جمله ایران و پاکستان نیز محکوم شده است.
دولت هلند هفته گذشته در واکنش به این اعتراضها بیانیه رسمی منتشر کرد و گفت که تهیه فیلم "اهانت آمیز به قران" که از سوی یک سیاستمدار هلندی تهیه شده، به هیچ وجه از موضع دولت هلند نمایندگی نمی کند.
وزارت خارجه هلند همچنین تاکید کرد که نظرات خیرت ویلدرز (تهیه کننده فیلم) در خصوص اسلام به هیچ وجه دیدگاه و نظر دولت هلند نیست.
نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل، پیش از این با انتشار اعلامیه ای گفت که احترام به باورهای مذهبی و مقدسات دینی، از لازمه های آزادی رسانه هاست و افزود که این سازمان خود را در نگرانی دولت و مردم افغانستان در این زمینه، شریک می داند.

هیچ نظری موجود نیست: