۱۳۸۶ اسفند ۲۲, چهارشنبه

تقویت احتمال حمله نظامی علیه رژیم تهران در پی استعفای فالون

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از واشنگتن در باره استعفای فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه نوشت كناره گیری آدمیرال ویلیام فالون به دلیل اختلاف با رئیس جمهور آمریكا بر سر نحوه برخورد با رژیم تهران بوده است.
این خبرگزاری نوشت آدمیرال فالون اخیرا مقاله ای در نشریه اسكوایر منتشر کرد. این نشریه فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه را بعنوان فردی که مخالف سیاست کاخ سفید در قبال رژیم تهران است، معرفی نمود و نوشت آدمیرال فالون را می توان فرماندهی بین جنگ و صلح توصیف کرد.
نشریه مزبور نوشته بود ویلیام فالون قصد دارد از سمت خود استعفا کند و اگر این اتفاق رخ دهد، ممكن است به این معنی باشد كه رئیس جمهور آمریکا و معاونش قصد دارند به اقدام نظامی علیه رژیم تهران تا پیش از پایان سال 2008 دست بزنند.
خبرگزاری فرانسه نوشت روز سه شنبه ربرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا در یک كنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد اختلاف عمده ای بین دیدگاه آدمیرال فالون با دولت آمریكا در مورد رژیم تهران وجود ندارد.
این خبرگزاری نوشت از مارتین دمپسی، معاون فرماندهی نیروهای مركزی آمریكا در خاورمیانه بعنوان جانشین آدمیرال فالون نام برده می شود.

هیچ نظری موجود نیست: