۱۳۸۷ فروردین ۱۱, یکشنبه

نیروهای انگلیسی هم وارد درگیریهای بصره شدند

به گزارشآژانس خبری تفتان به نقل از شبکه خبري اسکاي نيوز، نيروهاي انگليسي نيز وارد درگيريهای شهر بصره در جنوب عراق شده و بسوی مواضع شبه نظاميان در اطراف این شهر توپ شلیک کرده اند. از زمان آغاز سرکوب شبه نظامیان شيعه توسط دولت عراق اين اولين باري است که نظاميان انگليسي با اين گروههای مسلح درگير شده اند. نوري مالکي، نخست وزير عراق در ديدار با رهبران قبايل در بصره عهد کرد در اين شهر بماند تا امنيت به آنجا باز گردد. مالکي گفت اين يک جنگ تعيين کننده و نهايي است. ما در هر وجب از خاک عراق با اين گروههاي تبهکار مقابله خواهيم کرد.
اسکاي نيوز در ادامه گفت نقش نيروهاي انگليسي در اين عمليات محدود است. حدود چهار هزار نيروي انگليسي در فرودگاه بصره که در خارج از اين شهر قرار دارد مستقر هستند. شبه نظامیان ارتش مهدي عمدتا در مناطق جنوب غرب بصره مستقر شده اند. اما نيروهاي عراقي در شرق بصره مستقر هستند و خواستار حملات هوايي آمريکا و حملات خمپاره اي نيروهاي انگليسي به مواضع شبه نظامیان شده اند. سخنگوي ارتش انگلستان مي گويد واحد توپخانه به درخواست نيروهاي عراقي وارد عمل شده است.
اسکاي نیوز افزود اين تنها بصره نيست که در آن درگيري روي داده است. از زمان آغاز درگيريها در بصره، شهرک صدر در بغداد نيز صحنه نبرد شديد بين نيروهاي امنيتي و شبه نظاميان بوده است و گزارشات حاکي از آنست که شب گذشته در شهر کربلا نیز چند شبه نظامي به دست نيروهاي ارتش عراق کشته شده اند. به نظر مي رسد دولت مالکي هيچگاه مثل الان مصمم نبوده که با کمک نيروهاي آمريکايي و انگليسي از عراق دفاع کند.

هیچ نظری موجود نیست: