۱۳۸۷ فروردین ۱۲, دوشنبه

حزب دموکرات آمریکا در حال از هم پاشیدن است

حمایت سناتور جوزف لیبرمن از نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بحثهای زیادی را در این کشور به راه انداخته است. لیبرمن با حملات به دموکراتها در تلاش است جایگاه جان مک کین جمهوری خواه را در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری تقویت کند.
به گزارش تلویزیون فاکس نیوز، باب بِیکل تحلیلگر آمریکایی گفت سناتور لیبرمن بدان خاطر از جان مک کین جمهوری خواه حمایت می کند که از حزب دموکرات عصبانی است، زیرا در انتخابات سال 2006 کنگره، دموکراتها از او که به عنوان نامزد مستقل و جدا شده از حزب دموکرات وارد عرصه شده بود حمایت نکردند.
مایکل استیل معاون فرماندار سابق ایالت مریلند نیز گفت سناتور لیبرمن با حمایت خود از مک کین در تلاش است آرای طبقه متوسط آمریکا را در انتخابات ریاست جمهوری پاییز امسال به نفع جان مک کین تغییر بدهد.
سارا تیلور از مشاوران سابق رئیس جمهور آمریکا نیز گفت حمایت سناتور لیبرمن از سناتور مک کین در انتخابات امسال نشان دهنده آن است که تغییرات زیادی در ساختار حزب دموکرات بوجود آمده است.
در همین حال یک کارشناس فاکس نیوز گفت حزب دموکرات آمریکا بخاطر اختلافهای داخلی در حال از هم پاشیدن است.
شان هَنیتی افزودهیلاری کلینتون، باراک اوباما را هدف حملات خود قرار می دهد و حامیان مالی سناتور هیلاری کلینتون در مقابل نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا صف کشیده اند. سناتور باراک اوباما نیز جرالدو فیراروی دموکرات را هدف حملات قرار داده است.
نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان نیز افزود حزب دموکرات با چالشهای بسیار زیادی روبرو است. حزب دموکرات در اختلافهای داخلی خود زمین گیر شده است و نمی تواند به اداره امور کشور بپردازد و جمهوری خواهان نیز باید از این فرصت بهره برداری کنند و حتی برخی از عناصر ناراضی دموکرات را در مجلس نمایندگان و سنا با خود همراه کنند.

هیچ نظری موجود نیست: