۱۳۸۷ فروردین ۱۳, سه‌شنبه

نگرانی روسيه از موضع هسته ای رژیم تهران



سفير روسيه در سازمان ملل متحد تاکيد کرد متاسفانه در مذاکرات گروه پنج بعلاوه يک با رژیم تهران هنوز پيشرفتی حاصل نشده است.
چروکين در پايان رياست دوره ای روسيه در شورای امنيت در جمع خبرنگاران از تصمیم رژیم تهران مبنی بر عدم مذاکره با گروه پنج بعلاوه یک بشدت انتقاد کرد و گفت پيشرفت در مذاکرات گروه پنج بعلاوه يک و رژیم تهران منوط به همکاری این رژیم خواهد بود.
از سوی دیگر دفتر مطبوعاتی كاخ سفيد اعلام كرد رئيس جمهور آمريكا در يک ميزگرد مطبوعات خارجی گفته است دو كشور روسيه و آمريكا در رابطه با برنامه هسته ای رژيم تهران هم نظر هستند.
پرزیدنت بوش گفت ما معتقديم كه رژيم تهران نبايد برنامه غنی‌ سازی اورانیوم داشته باشد و از تلاشهای روسيه برای متقاعد كردن این رژیم حمايت می كنيم .
رئيس جمهور آمريكا افزود اين تلاشها در اين جهت است كه رژیم تهران نيازی به فراگيری غنی ‌سازی اورانیوم نداشته باشند، زيرا روسيه حاضر است اورانيوم غنی شده را برای سوخت نیروگاه هسته ای به رژیم تهران تحویل بدهد.
پرزیدنت بوش قرار است در سفر به اروپا با رئیس جمهور روسیه پیرامون بحران هسته ای رژیم تهران گفتگو کند.
آماده باش نیروهای آمریکایی در مرزهای ایران
سازمان اطلاعاتی روسیه از فعالیتهای غیرمنتظرۀ نیروهای مسلح ایالات متحدۀ آمریکا در مرزهای ایران خبر داده است. یک مقام عالیرتبۀ امنیتی روسیه گفت سازمانهای اطلاعاتی روسیه از تشدید تمرینات نظامی هوایی و زمینی ارتش آمریکا علیه رژیم تهران خبر داده اند.
به گزارش اینفورمیشن کلیرینگ هاوس به نقل از ریانووستی؛ وی در ادامه افزود؛ بر اساس اطلاعات بدست آمده پنتاگون هنوز در رابطه با زمان دقیق حملۀ نظامی علیه رژیم تهران تصمیمی نگرفته است.
وی گفت: پنتاگون خواهان جنگی است که با اندک هزینه ای، رژیم تهران را به زانو در آورد.
این منبع اطلاعاتی همچنین گفته است که حضور نظامی آمریکا در منطقه به سطحی مشابه به سال 2003 که به عراق حمله کرد، رسیده است.
ژنرال لئونید ایواشوف، نایب رئیس آکادمی علوم ژئوپلتیک،هفتۀ گذشته اظهار داشت که پنتاگون در نظر دارد تا در آینده ای نزدیک حملۀ هوایی گسترده ای را علیه زیر ساختارهای نظامی رژیم تهران آغاز کند.
برپایۀ این گزارش ناوگان جدید حامل نیروهای نظامی آمریکایی عازم خلیج فارس شده است.
ایالات متحدۀ آمریکا ناوگان یو اس اس جان استنیس [که متشکل از حدود 3200 ملوان، حدود 80 هواپيمای جنگی اعم از "اف ای 18" و جنگنده بمب افکن‌های "سوپر هورنت"،هشت کشتی-ناوچه پشتیبانی و 4 زیردریایی اتمی است.] و ناوگروه دوایت دی آیزنهاور[که متشکل از نزدیک به 5000 ملوان، 80 تا 90 جنگنده بمب افکن های ای اف 18؛سوپر هورنت و سی هریر به همراه 15 کشتی پشتیبانی، ناوچه و زیر دریایی اتمی اعم از 8 ناوچه سریع و تهاجی، همچنین سامانه پرتاب موشک های هدایت شونده کروز، دسترویر و رماج است.] در موقعیت منطقه خلیج فارس قرار دارند.
این گزارش می افزاید ایالات متحده آمریکا همچنین سامانه دفاع ضد موشکی پاتریوت را نیز به خلیج فارس فرستاده است.

هیچ نظری موجود نیست: