۱۳۸۷ فروردین ۱۱, یکشنبه

اعزام زائران به عراق متوقف شد

معاون عتبات عالیات عراق و سوریه سازمان حج گفت: اعزام زائران از روز 7 فروردین ماه متوقف شده و تا زمان بهبود وضعیت امنیتی داخل عراق ادامه خواهد داشت که البته امیدواریم طی چند روز آینده شرایط عادی و اعزامها مجددا آغاز شود.
حسین اکبری در گفتگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت اعزام زائران به عتبات عالیات عراق افزود: بدلیل وضعیت نا امن داخل عراق و همچنین بسته شدن مرز ملاحظاتی صورت گرفت و تردد متوقف شد به طوری که از روز 7 فروردین ماه اعزامی صورت نگرفته است و زائران ایرانی نیز که در عراق بودند به کشور باز می گردند.
به گفته وی در حال حاضر 8 هزار زائر ایرانی در عراق بسر می برند که طی دو یا سه روز آینده به کشور باز گردانده می شوند.
وی ادامه داد: البته این زائران بر اساس برنامه زمان بندی خود به کشور باز می گردند و تدابیری اندیشیده شده تا این زائران با مشکلی مواجه نشوند.
معاون عتبات عالیات عراق و سوریه سازمان حج تاکید کرد: براساس صحبتهایی که با مسئولان عراقی صورت گرفته قرار شده وضعیت امنیتی داخل عراق به ما اطلاع داده شود و به محض بهبود وضعیت و شرایط اعزام زائران مجددا آغاز خواهد شد.
اکبری درخصوص تاخیر در اعزام حدود 13 هزار زائر به عتبات گفت: براساس ثبت نامهای انجام شده روزانه 2 هزار و 700 زائر ایرانی وارد عراق می شدند که به دلیل شرایط نا امن عراق طی 5 روز گذشته اعزامی صورت نگرفته و زائران در انتظار باز شدن مرز و بهبود وضعیت هستند.

هیچ نظری موجود نیست: