۱۳۸۷ فروردین ۱۱, یکشنبه

مدیر سیا: رژیم تهران بدنبال تسلیحات هسته ای است



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) امروز اعلام کرد رژیم تهران بدنبال دستیابی به تسلیحات هسته ای است.
مایکل هایدن که با شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا مصاحبه می کرد، در پاسخ به این سئوال که آیا به نظر شما رژیم تهران بدنبال سلاح هسته ای است؟ گفت من شخصا فکر می کنم که اینطور است.
مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در ادامه گفت چرا بدنبال تولید سوخت هسته ای هستند وقتی می بینند که آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل آنها را تحریم کرده اند. اگر بدنبال دستیابی به تکنولوژی تولید سوخت هسته ای بدون نظارت بین المللی نبودند، چرا اینهمه فشار را باید تحمل می کردند؟
خبرگزاری فرانسه نوشت معاون رئیس جمهور آمریکا نیز چند روز پیش رژیم تهران را متهم کرد که بطور فعال در پی دستیابی به تکنولوژی غنی سازی اورانیوم برای اهداف نظامی است.
بنا براین گزارش دیک چینی که با شبکه خبری ای بی سی آمریکا مصاحبه می کرد، گفت آنها (رژیم تهران) فعالانه بدنبال غنی سازی اورانیوم برای تولید تسلیحات اتمی هستند.
گوردون براون، نخست وزير انگلستان نیز دو روز پیش در كنفرانس مطبوعاتی خود با نيكلا سركوزی، رئيس جمهور فرانسه در لندن نسبت به فعاليتهای هسته ای رژيم تهران ابراز نگرانی كرده بود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تلويزيون اسكای نيوز گفت ما در برهه حساسی قرار داريم. ما نگرانیم كه رژيمهايی مانند رژيم تهران بتوانند به سلاح هسته ای دست یابند.
رئیس جمهور فرانسه نیز گفت پاریس و لندن مصمم هستند تا به جاه طلبی های هسته ای رژيم تهران پايان دهند.

هیچ نظری موجود نیست: