۱۳۸۷ فروردین ۱۲, دوشنبه

تیر خلاص کاخ ‌سفید به برآورد جامعه اطلاعاتی آمریکا

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از شهاب نیوز: کاخ سفید که از زمان انتشار گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره پایان فعالیت‌های نظامی هسته‌ای ایران از سال 2003 تلاش‌های بسیاری را برای به حاشیه راندن آن انجام داده است، با اظهارات بوش، دیک چنی و اظهارات روز یک‌شنبه رئیس سازمان سیا عملاً تیر خلاص را بر این گزارش وارد کرد. گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا گزارشی بود که تمام دلایل کاخ‌سفید برای تشدید تحریم‌های ایران را بی‌اعتبار ساخت و دنیا را با این سئوال مواجه کرد که پس چرا ایران باید تحریم شود...
همزمان با دور جدید رایزنی‌های فشرده و وسیع کاخ سفید برای افزایش فشار بین‌المللی بر ایران، مايکل هيدن رييس سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا مدعی شد که تهران همچنان به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است.
به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز به نقل از فرانس‌پرس، رئیس سازمان CIA که روز گذشته با شبکه ان‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد، گفت: من معتقدم ایران همچنان به دنبال ساخت جنگ‌افزارهای هسته‌ای و سلاح اتمی است.
مایکل هيدن [Michael Hayden] با اشاره به امتناع جمهوری اسلامی از پذیرش قطعنامه‌های شورای امنیت و تحریم‌های بین‌المللی ایران مدعی شد: سرپیچی ایران از درخواست‌های شورای امنیت موید آن است که تهران چیزهایی را مخفی می‌کند و حداقل به دنبال دستیابی به دانش لازم برای ساخت بمب هسته‌ای است. چرا که در غیر این صورت، تهران حاضر نمی‌شد هزینه تحریم‌های بین‌المللی را بپذیرد.
رييس سازمان سیا در عین حال تصریح کرد که گزارش چندی قبل جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز درست بوده است. وی در توجیه تناقض گزارش مزبور با اظهارات تازه‌اش گفت: این گزارش در اصل تاکید داشت که ایران برنامه ساخت سلاح هسته‌ای خود را در سال 2003 متوقف کرده است؛ برنامه‌ای که ایرانی‌ها هنوز هم آن را انکار می‌کنند.
گفتنی است ظرف روزهای اخیر، مقامات آمریکایی از جمله جرج بوش رئیس‌جمهور و دیک چنی معاون اول بوش بار دیگر تاکید بر این ادعا که «ایران به دنبال ساخت مخفیانه سلاح اتمی است» را در دستور کار قرار داده‌اند. سازمان سیا چندی قبل اطلاعاتی محرمانه از جمله اطلاعات به دست آمده از لب‌تاپ یک مقام سابق ایرانی را در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داد که به ادعای مقامات آمریکایی، اثبات می‌کند برنامه‌های محرمانه ایران برای ساخت بمب اتمی وسیع تر از چیزی است که تصور می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: