۱۳۸۷ فروردین ۵, دوشنبه

استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي در دستور كار سران عرب است

دمشق - وزيران خارجه كشورهاي عضو اتحاديه عرب ، موضوع استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي را پس از نهايي كردن در نشست خود، به سران اين اتحاديه ارائه مي‌كنند.
منابع خبري آگاه در نشست اتحاديه عرب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزودند: وزيران خارجه اين اتحاديه در نشست پنجشنبه در دمشق ، جمع بندي ديدگاههاي خود را براي ارائه به نشست سران كه روزهاي شنبه و يكشنبه هفته آينده برگزار مي‌شود، مطرح مي‌كنند.
پس از آشكار شدن فوايد فراوان دانش صلح آميز هسته‌اي ، گرايش به استفاده از اين دانش در منطقه رو به فزوني گذاشته است .
اخيرا كشورهاي عربستان ، مصر، اردن و امارات تمايل خود را به استفاده از دانش هسته‌اي اعلام كرده اند.
دانش هسته‌اي در اختيار معدودي از كشورهاي قرار داشته و به حالت انحصاري درآمده است و ورود كشورهاي ديگر به اين عرصه ، با مقاومت شديد كشورهاي دارنده اين فناوري روبرو مي‌شود.
ايران كه با تلاش دانشمندان خود به فناوري صلح آميز هسته‌اي دست يافت ، بارها به كشورهاي عربي اعلام كرد كه حاضر است در چارچوب مقررات آژانش بين الملي انرژي هسته‌اي ، تجربيات خود را به اين كشورها منتقل كند كه در ارتقاي سطح همكاري تهران و اتحاديه عرب ، نقش بسزايي دارد.
كشورهاي عضو اتحاديه عرب در بيستمين نشست خود توسعه استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي در كشورهاي عضو و تدوين برنامه گروهي عربي براي استفاده از اين انرژي در جهت اهداف صلح آميز را بررسي جدي خواهند كرد.
#‪ ;۱۶۰‬بيستمين نشست سران اتحاديه عرب قرار است شنبه و يكشنبه هفته آينده در دمشق برگزار شود.
اجلاس سران عرب سالانه در يكي از كشورهاي عضو برگزار مي‌شود.
نشست نمايندگان دائم كشورهاي عضو اتحاديه عرب امروز به منظور بررسي مسائل اقتصادي و اجتماعي اين كشورها در هتل ايبلا دمشق آغاز شد.

هیچ نظری موجود نیست: