۱۳۸۷ فروردین ۵, دوشنبه

نقش رژیم تهران در کشتن آمریکايیان در عراق




با کشته شدن چهار سرباز دیگر آمریکايی بر اثر انفجار یک بمب در جنوب بغداد که عصر دیروز روی داد، شمار کشته شدگان ارتش آمریکا در عراق به چهار هزار نفر رسید.
اکثر این سربازان بر اثر انفجار بمب هايی که به گفته ارتش آمریکا از ایران وارد عراق می شود، کشته شده اند. این بمب ها در شبیخون علیه نیروهای آمریکایی به گونه ای ویرانگر مورد استفاده قرار می گیرند.
ارتش آمریکا می گوید رژیم تهران بمب های قوی و پیشرفته قابل نفوذ در خودروهای زرهی موسوم به "ای اف پی" (explosively formed penetrators) را در اختیار شبه نظامیان عراقی قرار می دهد تا از آن برای کشتن نظامیان آمریکايی استفاده کنند.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در ماه فوریه 2007 رژیم تهران را متهم کرد که بمب های بسیار پیشرفته در اختیار شبه نظامیان شیعه در عراق قرار می دهد.
در ماه آوریل 2007 نیز ارتش آمریکا با ارایه اطلاعات جدیدی برای نخستین بار رژیم تهران را به آموزش و مسلح کردن شبه نظامیان سنی در عراق متهم کرد.
این اتهامات پس از آن مطرح شد که ارتش آمریکا در عراق پنج تن از ماموران رژیم تهران را در شهر اربیل در شمال عراق دستگیر کرد. آمریکايیان می گویند این افراد با نیروی قدس سپاه پاسداران در ارتباط بوده و در سازماندهی شبکه های ترور در عراق دست داشته اند.
فرماندهان آمریکايی در عراق می گویند رژیم تهران نه تنها سلاح و مهمات و بمب های پیشرفته در اختیار شبه نظامیان عراقی قرار می دهد، بلکه آنها را برای استفاده از این تجهیزات آموزش نیز می دهد.
به گفته این فرماندهان، بکارگیری تجهیزات پیشرفته انفجاری در حمله به نیروهای آمریکايی در عراق به شکلی صورت می گیرد که نیازمند آموزش های بسیار ماهرانه است.
رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گذشته در گفتگو با صدای آمریکا بمناسبت نوروز در مورد وضعیت عراق به رژیم تهران هشدار داد و گفت پیام من به آنها این است: صدور سلاح و بمب های پیشرفته به عراق را متوقف کنید، در غیر اینصورت پیامدهايی در پی خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست: