۱۳۸۷ فروردین ۵, دوشنبه

ال پائیس: قتل منوچهر فرهنگی با انگیزه سیاسی



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از سایت حکومتی شهاب ‌نیوز: پنج روز پس از قتل «منوچهر فرهنگی» یکی از ایرانیان مقیم اسپانیا؛ تعداد معدودی از رسانه‌های غربی و برخی رسانه‌های اپوزیسیون اقدامات خود را برای تبدیل این ماجرا به یک جنجال سیاسی تازه علیه تهران آغاز کرده‌اند.
«منوچهر فرهنگی» یکی از ایرانیان مقیم اسپانیا بود که چهارشنبه گذشته با ضربات پیاپی چاقو توسط یک زن ناشناس در مقابل منزل خود کشته شد. این پيرمرد ۸۲ ساله در حالی در منطقه «مورالخا» در حومه مادريد پايتخت اسپانیا به قتل رسید که بیش از آن که مخالف جمهوری اسلامی باشد، یک فعال فرهنگی زرتشتی و از مروجان فرهنگ باستانی ایران بود. وی به عنوان مؤسس کالج بين‌المللی ICS در اسپانيا و صاحب یکی از بزرگترین کارخانه‌های داروسازی ایران پیش از انقلاب شناخته می‌شد که تاکنون کمتر موضع‌گیری سیاسی کرده است.
پلیس اسپانیا اعلام داشته که قتل منوچهر فرهنگی توسط زن حدوداً 30 ساله‌ای صورت گرفته است که مقتول یک روز پیش از آن، با وی بر سر چسپاندن پوسترهای تبليغاتی جمهوری اسلامی مشاجره لفظی کرده است.
به گفته پلیس اسپانیا، یک روز پس از این مشاجره که در منطقه آلکوبانداس صورت گرفته، زن مزبور به در خانه منوچهر فرهنگی آمده، زنگ خانه وی را فشار داده و به مجرّد روبرو شدن با وی بدون هیچ جمله‌ای سه ضربه کارد به شکم او وارد کرده و متواری شده است.
با آن که «منوچهر فرهنگی» هیچ گاه چهره یک مخالف سیاسی متعصب را از خود به نمایش نگذاشته بود و به رغم انتقادات گاه شدیدش از جمهوری اسلامی می‌کوشید وجهه فرهنگی خویش را حفظ کند، اما تعداد معدودی از رسانه‌های غربی و برخی رسانه‌های اپوزیسیون ظرف چند روز اخیر کوشیده‌اند قتل وی را یک «ترور سیاسی» نشان دهند و این ماجرا را به جنجال تازه‌ای علیه تهران تبدیل کنند.
همزمان با این تلاش‌ها، روزنامه ال پائیس در گزارشی به نقل از مقامات پلیس اسپانیا تاکید کرد که قتل این پیرمرد ایرانی می‌تواند با انگيزه سياسی صورت گرفته باشد.

هیچ نظری موجود نیست: