۱۳۸۷ فروردین ۹, جمعه

یونیسف: دو میلیون کودک قربانی توریسم جنسی

بر مبنای بررسی های یونیسف در حال حاضر بیش از دو میلیون کودک و نوجوان که بین ۸ تا ۱۵ سال سن دارند در سراسر جهان مجبور به خودفروشی هستند.
یونیسف: دو میلیون کودک قربانی توریسم جنسی
احمد رافت (رم)
سواستفاده جنسی از کودکان و نوجوانان بر مبنای تحقیقات و بررسی های صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد یا یونیسف در سال های اخیر ابعاد نگران کننده ای یافته است.
بر مبنای بررسی های یونیسف در حال حاضر بیش از دو میلیون کودک و نوجوان که بین ۸ تا ۱۵ سال سن دارند در سراسر جهان مجبور به خودفروشی هستند و عمده مشتریان آنها را اهالی بومی این کشورها تشکیل نمی دهند، بلکه جهانگردانی هستند که به منظور هم خوابگی با آنها از سایر نقاط جهان به این کشورها سفر می کنند.
سالیانه بیش از دو میلیون نفر از کشوری به کشور دیگر سفر می کنند تا با کودکان و نوجوانان رابطه جنسی برقرار سازند.
این جهانگردی جنسی، بازاری بسیار پر منفعت را که حجم گردش پول در آن بیش از ۵ میلیارد دلار حدس زده می شود، به وجود آورده است.
حداقل در ۲۰ کشور جهان سواستفاده جنسی از کودکان و نوجوانان ابعاد گسترده ای یافته است. در این فهرست چین، هندوستان، برزیل، مکزیک، تایلند، پاکستان، روسیه، جمهوری دومنیکن و کامبوج درصدر قرار دارند.
کشورهای ایتالیا، هلند، آلمان و فرانسه در اروپا، ژاپن در آسیا و ایالات متحده در قاره آمریکا بنا بر بررسی های یونیسف عمده کشورهای مبدا حرکت جهانگردانی هستند که برای هم خوابگی با کودکان و نوجوانان به دیگر کشورها سفر می کنند.
در اروپا، ایتالیا با ۸۰ هزار نفر که به طور متوسط همه ساله به آسیا، آمریکای لاتین و آفریقا برای سواستفاده جنسی از کودکان سفر می کنند در صدر فهرست کشورهای اروپایی قرار دارد.
سازمان ایتالیایی «به خود فروشی کودکان پایان دهید» در یکی از بررسی هایش می نویسد «کسانی که برای هم خوابگی با کودکان و نوجوانان از اروپا به دیگر قاره ها سفر می کنند، نسبتا جوانند و سن آنها از ۳۰ سال تجاوز نمی کند، از نظر فرهنگی به قشر متوسط تعلق دارند و ثروتمند هم نیستند.»
رادیو فردا

هیچ نظری موجود نیست: