۱۳۸۷ فروردین ۶, سه‌شنبه

دولت عراق: عملیات برای پاکسازی بصره ادامه می یابد

شهر بصره در جنوب عراق روز سه شنبه شاهد درگیری نیروهای امنیتی با شبه نظامیان ارتش مهدی متعلق به مقتدی صدر بود. ارتش مهدی تحت حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران قرار دارد.
گزارشها از کشته و زخمی شدن دست کم 87 نفر در درگیریهای بصره حکایت دارد. این درگیریها هم اکنون در مناطق مرکز و شمال بصره ادامه دارد.
نوری المالکی، نخست وزير عراق پس از عزيمت به منطقه که نشان دهنده افزايش نگرانی امنيتی در پايتخت نفتي عراق است، از داخل يکی از پايگاه های نظامی عراقی عمليات را فرماندهی می کند.
سخنگوی دولت عراق گفت عملیات بصره تا زمان تسلط کامل نیروهای دولتی بر این شهر ادامه خواهد داشت. وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه دراین باره افزود فرمانده کل نیروهای مسلح با حضور در بصره از همه اختیارات قانونی خود برای مقابله با گروههایی که امنیت و زندگی مردم را در این شهر مختل کرده اند، استفاده می کند.
سخنگوی دولت عراق همچنین درباره حملات نیروهای عراقی به دفاتر صدر در کربلا، نجف و دیوانیه گفت هدف این عملیات هیچ گروه مشخصی نیست بلکه ما برای جمع آوری سلاحهای غیرمجاز تلاش می کنیم.
در پی درگیریها میان نیروهای دولتی و شبه نظامیان در جنوب بغداد، در سه شهر جنوبی پایتخت عراق مقررات منع آمد و شد وضع شد.خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت به گفته منابع امنیتی و پلیس، در شهرهای کوت، سماوه و ناصریه که سه ناحیه شیعه نشین در مرکز و جنوب عراق هستند، مقررات منع آمد و شد برقرار شده است.

هیچ نظری موجود نیست: