۱۳۸۷ فروردین ۸, پنجشنبه

ممنوعيت هرگونه تردد در شهر بغداد تا بامداد یکشنبه



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ستاد فرماندهی طرح امنيتی بغداد در بيانيه ای اعلام کرد هرگونه تردد در سطح اين شهر تا بامداد روز يکشنبه آينده ممنوع خواهد بود.
در اين بيانيه آمده است اين تدابیر بمنظور ايجاد امنيت در مناطق مختلف شهر بغداد به اجرا گذاشته می شود.
این در حالیست که درگيری بين نيروهای عراقی و شبه نظاميان شيعه در شهر بصره همچنان ادامه دارد و درگیریها به بغداد نیز کشیده شده است. اگرچه از شدت درگیریها کاسته شده، اما حدود سی هزار نيروی نظامی در شهر بصره مستقر شده اند و ناظران گفتند اگر نیروهای شبه نظامی ضرب الاجل 72 ساعته دولت را برای زمین گذاشتن سلاح نپذیرند، درگیریهای سنگین از سرگرفته خواهد شد.
به اعضای ارتش مهدی در بصره تا روز شنبه مهلت داده شده تا سلاحهای خود را زمين بگذارند. ولی هنوز هيچگونه نشانه ای از توجه اين شبه نظاميان به ضرب الاجل تعيين شده به چشم نمی خورد.
دفتر مقتدی صدر در نجف پنج شنبه شب با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که خواهان حل و فصل مسالمت آمیز مسایل شهر بصره است. اما نوری المالکی، نخست وزير عراق اعلام کرده هيچگونه عقب نشينی در برابر شبه نظاميان صورت نخواهد گرفت.
پس از گذشت سه روز از آغاز درگيريها در بصره هنوز مشخص نیست که عملیات نيروهای عراقی تا چه حد موفقیت آمیز بوده است. گفته می شود شبه نظامیان ارتش مهدی هنوز کنترل برخی مناطق شهر بصره را در اختيار دارند.
رئيس جمهوری آمريکا امروز اعلام کرد شکست دادن شبه نظاميان در عراق مدت زمانی به طول خواهد انجاميد، اما سرانجام ارتش عراق بر آنها پيروز خواهد شد.
پرزیدنت بوش که در دایتون در ایالت اهایو سخنرانی می کرد، گفت اطمينان دارد که زندگی در عراق به حال عادی باز خواهد گشت و جايی برای نیروهای افراطی و تروریستها در این کشور نخواهد بود.
رئيس جمهوری آمريکا در ادامه سخنان خود گفت رژیمهای تهران و دمشق بايد حمايت از تروريسم و خشونت را در عراق متوقف کنند و ديگر همسايگان عراق نيز بايد بيش از اين برای بازگشت اين کشور به وضع عادی بکوشند.
پرزیدنت بوش افزود رژیم تهران از شبه نظامیان شیعه عراقی که هم اکنون ارتش عراق با آنها به مقابله برخاسته است، حمایت می کند.

هیچ نظری موجود نیست: