۱۳۸۶ اسفند ۱, چهارشنبه

دانشجویان: همچون انسان‌های اوليه در خوابگاه‌ها زندگی می ‌کنیم



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل ازسایت سناباد: در پي برودت هوا و بروز مشکل قطع گاز نه تنها کاشمري‌ها بلکه دانشجويان غيربومي شاغل به تحصيل در مرکز آموزش عالي شهرستان کاشمر نيز با مشکلات بسياري دست و پنجه نرم کردند.
با توجه به برودت هوا، افت شديد گاز و شرايط موجود بسياري از دانشجويان به شهرهاي خود بازگشتند اما تعدادي از دانشجويان غيربومي دختر دانشگاه پيام نور کاشمر که به دليل برگزاري امتحانات مجبور به اقامت در خوابگاه بودند با مشکلات بسياري مواجه شدند.
دانشجويي از دانشگاه پيام نور در رشته حسابداري با اشاره به گوشه اي از مشکلات موجود در خوابگاه گفت: تا دلتان بخواهد مشکل داريم،‌ دو هفته است به خاطر نبود گاز مجبوريم مواد خوراکي کنسرو شده را با چند برابر قيمت از بيرون تهيه کنيم.
وي گفت: علي رغم مکاتبات فراواني که مسوول خوابگاه با مسوولان شهرستان به خصوص فرماندار و هلال احمر داشته اند، ولي هيچ کدام به مشکلات ما رسيدگي نکردند.
وي با اعلام اينکه وضعيت ما همانند کساني است که در قرون وسطي زندگي مي کنند، گفت: براي اين که خانواده هايمان را از نگراني دربياوريم، مجبور بوديم به دروغ بگوييم وضعمان بسيار خوب است و قطعي گاز نداشته ايم.
وي با اشاره به اين که مسوولان تا کنون هيچ گونه وسيله گرمايشي به ما نداده اند، گفت: آيا اگر زلزله مي آمد امکانات و آمادگي هلال احمر در همين حد بود؟
يکي از دانشجويان ديگر در اين خصوص گفت: به خاطر دوري از سرما با گذاشتن تخت هاي هر اتاق در کنار يکديگر و با روشن کردن يک لامپ و آويزان کردن چند تخته پتو از لبه هاي تخت، تمامي دانشجويان به خاطر گرم کردن خود در لبه پايين تخت ها که به صورت يک اتاقک کوچک درآمده بود، جمع شديم.
در ادامه دانشجوي ديگري که در رشته حقوق تحصيل مي کرد با اشاره به اين که در اين مدت بيشتر ما از سرما مريض شده ايم، افزود: بعد از سرما با پيگيري هاي خودمان موفق شديم چند تخته پتو از هلال احمر تهيه کنيم.
وي که با پوشيدن کلاه، دستکش و پالتو تا حدودي خود را گرم نگه داشته بود با انتقاد از مسوولان دانشگاه گفت: مسوولان دانشگاه ازاد امتحانات را تا اول بهمن به تاخير انداخته اند ولي ما مجبور بوديم هر شب به اخبار گوش دهيم که ايا فردا امتحان برگزار مي شود يا خير.
وي با بيان اين که در اين خوابگاه از 100 دانشجو 30 نفرشان از روستاهاي سبزوار و نيشابور هستند، گفت: وقتي دانشجويان از روستاها مي آمدند، معلوم نبود که مسوولان دانشگاه امتحانات را برگزار مي کنند يا نه و اگر برگزار نمي شد به خاطر بدي آب و هوا و وضع نامناسب جاده ها نمي توانستند به منازل خود برگردند.
سعيد چيتي، مسوول خوابگاه هاي دانشجويي پيام نور کاشمر گفت: اگر چه در روزهاي اوليه بروز مشکل قطع گاز مکاتباتي با دانشگاه و فرمانداري انجام داديم اما مسوولان همکاري چنداني با ما نداشتند.
وي گفت: براي 220 دانشجوي دختر که در سه خوابگاه دانشجويي دانشگاه پيام نور اقامت دارند، تنها موفق شديم 100 تخته پتو از هلال احمر تهيه کنيم.
وي با بيان اين که در حال حاضر 5 چراغ نفتي و کپسول گاز مايع تهيه شده تا دانشجويان تا حدودي براي پخت و پز غذا با مشکل مواجه نباشند، افزود: دانشجويان همچون انسان هاي اوليه، در شرايط بسيار نامناسب و با کمترين امکانات در خوابگاه هاي دانشجويي زندگي مي کنند و اين مساله قابل انکار نيست.
چيتي اظهار داشت: بدون همکاري و مساعدت مسوولان، ساعت ها در صف هاي طولاني براي دريافت چند گالن نفت معطل مانده ايم تا بتوانيم بخشي از مشکلات دانشجويان را مرتفع نماييم.

هیچ نظری موجود نیست: