۱۳۸۶ اسفند ۳, جمعه

انتخاب نخست وزيری که بتواند مشرف را برکنار کند

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از اسلام آباد با اشاره به مذاکرات و رايزني دو حزب بزرگ مخالف دولت پاکستان براي تشکيل دولت ائتلافي نوشت دو طرف تلاش مي کنند ضمن کنار گذاشتن اختلافات، بر سر انتخاب نخست وزيري به توافق برسند که بتواند پرويز مشرف را از قدرت برکنار کند.
نواز شريف نخست وزير سابق و آصف علي زرداري همسر بي نظير بوتو از همکاري و مشارکت دو حزب براي کنار راندن پرويز مشرف از قدرت خبر داده اند.
گزارشها از توافق دو طرف بر سر نامزدي مخدوم امين فهيم براي تصدي سمت نخست وزيري پاکستان حکايت دارد .
مخدوم امين فهيم قائم مقام حزب مردم پاکستان است که در ميان محافل سياسي اين کشور از وجهه و اعتبار خوبي برخوردار است .
يک مقام حزب مردم گفت زرداري و نواز شريف در مذاکرات شب گذشته درباره احتمال نامزدي مخدوم امين فهيم براي تصدي سمت نخست وزيري مذاکره کردند و پيش بيني مي شود حزب مردم وي را براي تصدي اين سمت نامزد کند.
ائتلاف پيشنهادي ميان اين دو حزب، آنها را به کسب دو سوم مورد نياز اکثريت در پارلمان براي استيضاح مشرف نزديکتر خواهد ساخت.
اين در حاليست که مشرف پيشتر تاکيد کرده بود که با پارلمان جديد براي تحقق سه هدف عمده يعني مبارزه با تروريسم، تشکيل دولت با ثبات و تلاش برای رشد اقتصادي پایدار همکاري خواهد کرد.
سخنگوي حزب مردم گفت همه اعضاي اين حزب امروز براي مذاکره در مورد توافق بدست آمده ميان زرداري و شريف در اسلام آباد گرد هم خواهند آمد.
گفتني است فهيم در انتخابات رياست جمهوري ماه اکتبر در پاکستان به عنوان رقيبي در برابر پرويز مشرف در انتخابات نامزد شد ولي بعدها به نشانه اعتراض از گردونه رقابتها کنار رفت. وي در آن زمان اعلام کرده بود مشرف براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري واجد شرايط نيست زيرا هنوز در آن هنگام فرمانده ارتش بود .
برخي مقامات پاکستاني در عين حال از شاه محمود قريشي يکي از مقامات بلندپايه حزب مردم پاکستان به عنوان يکي ديگر از گزينه هاي در دست بررسي براي تصدي سمت نخست وزيري نام مي برند.

هیچ نظری موجود نیست: