۱۳۸۶ اسفند ۳, جمعه

بیش از 300 هزار زن در فرانسه قربانی خشونت خانگی هستند




بیش از 300 هزار زن در فرانسه قربانی خشونت خانگی هستند

به گزارش آژانس خبری تفتان سارا ، والری ، مریا و ... افرادی هستند که مورد خشونت روحی شوهرانشان قرار گرفتند و به خانواده های دیگر پناه بردند و تعداد زیادی از خانواده های فرانسوی کانون حمایت و پناه خانواده های فرانسوی شدند .

همیشه در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی عده ای وجود دارند که به خانه های دیگران برای فرار از خشونت خانگی ، پناه می برند و یا عده ای وجود دارند که کانون خانواده شان را به روی زنان کتک خورده و قربانیان خشونتهای خانگی باز می گذارند .

به همین منظور " لتارد" وزیر انسجام ملی فرانسه در ماه مارس سال گذشته مرکزی را افتتاح کرد که زنان قربانی خشونت خانگی به شماره ی 3919 این مرکز تماس بگیرند و درخواست کمک کنند .

این مرکز سعی در این داشت که آنجا برای افراد محیطی امن باشد و از ماه مارس که این کانون افتتاح شد تا به امروز 56000 نفر به این کانون تماس گرفتند و درخواست کمک کردند .

بر اساس آخرین ارقام و اطلاعات این سازمان یک زن بعد از سه روز کتک خوردن از همسرش جان خود را از دست داد و 330000 زن با همسرانی ظالم زندگی می کنند .

لتارد گفت : 84 درصد قربانیان خشونت خانگی در فرانسه شکایتی از شوهرانشان نمی کنند و سکوت کرده اند .

آقای " ایو زوگون " گفت : برای برخورد با خشونت و به لطف برنامه ریزی هایی که در اروپا انجام شده است ما در حال افزایش کانون های حمایت از زنان قربانی هستیم .
علاوه بر این اقدامات تبلیغات غیر مستقیمی در اروپا صورت گرفته است .

این تبلیغات شامل تشویق خانواده و بزرگداشت کار خانواده هایی است که به زنان ستم دیده کمک می رسانند .

ماری نوئل یکی از داوطلبانی است که به سه زن قربانی خشونت خانگی پناه داده است ، می گوید : در خانه هایتان و قلبهایتان را برای زنان آسیب دیده باز بگذارید .

یکی از قربانیان که به خانه ی خانم ماری نوئل پناه برده بود زنی 38 ساله بود که 19 سال با همسرش زندگی کرده دارای 5 فرزند که بعد از پناه آوردن به خانه ی خانم ماری نوئل دچار ضعف شدید جسمانی شده بود و علاوه بر آن تا مدتی شبها کابوس می دید تا اینکه بعد از چند ماه اقامت در خانه ی ماری نوئل سلامت خود را باز یافت

هیچ نظری موجود نیست: