۱۳۸۶ اسفند ۳, جمعه

البرادعی: رژیم تهران اجازه مصاحبه با کارشناسانش را نمی‌دهد

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل ازسایت حکومتی تابناک: به رغم تبليغات پر رنگ و لعاب رسانه‌هاي رسمي جمهوری اسلامی و به ويژه صداوسيما در تطهير البرادعي، القاي تحت فشار بودن او و ادعاي كاملا مثبت بودن گزارش وي، با انتشار بخشهايي از آن مشخص شد گزارش امروز البرادعی مانند گذشته با ایجاد ابهامات در پرونده هسته ای جمهوری اسلامی همچنان هیزم بیار آتش شورای امنیت می باشد.
در گزارش جدید البرادعی برای اولین بار از یک دانشمند هسته ای به نام فریدزاده سخن به میان آمده که شورای امنیت سازمان ملل متحد نام او را در لیست خود قرار داده است و به ادعای آنان، یک شخصیت نظامی است و همزمان رئیس مرکز تحقیقات فیزیک تهران می باشد و جمهوری اسلامی مانع ملاقات بازرسان آژانس با نامبرده شده است.
همچنین در گزارش البرادعی آمده است: علی رغم درخواست آژانس و شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف غنی‌سازی اورانیوم، رژیم تهران نسل جدیدی از سانتریفیوژهای خود را راه‌اندازی نموده که می‌تواند هم برای رآکتور سوخت مورد استفاده قرار گیرد و هم برای کلاهک سلاح های هسته ای استفاده شود.
همچنین البرادعی در این گزارش اعلام نموده که جمهوری اسلامی حرکتی در زمینه موارد کلیدی از خود بروز نداده و اینها مواردی هستند که احتمال دارد رژیم تهران تلاش نموده سلاح هسته ای بسازد.
این گزارش البرادعی که بصورت محرمانه برای 35 عضو شورای امنیت ارسال شده است در جلسه سوم مارس 2008 قرائت می شود و مانند گذشته در اختیار شورای امنیت سازمان ملل متحد بهمراه بیانیه کشورهای غربی ارسال می گردد و به نظر مي‌رسد با در نظر گرفتن این گزارش، قطعنامه سوم علیه جمهوری اسلامی به راحتی به تصویب برسد.

هیچ نظری موجود نیست: