۱۳۸۶ اسفند ۳, جمعه

دبیرکل سازمان ملل: نگرانم که صبر جامعه جهانی بسر آید

سفیر انگلستان در سازمان ملل متحد که کشورش یکی از تهیه کنندگان قطعنامه سوم تحریمها علیه جمهوری اسلامی است، گفت ما نسبت به برنامه هسته ای رژیم تهران نگرانی عمیق داریم.
وی که با تلویزیون الجزیره گفتگو می کرد، اظهار داشت فعالیتهايی که رژیم تهران در زمینه هسته ای انجام می دهد، در چهارچوب تولید سلاح اتمی است و بهمین دلیل اکثر کشورها و نه فقط اروپا و آمریکا، بلکه روسیه و چین و سایر کشورهای جهان، احساس نگرانی شدیدی از آن دارند.
وی در مورد قطعنامه سوم سازمان ملل نیز که روز گذشته به شورای امنیت ارایه شد، گفت این گام دیگری برای تشدید مجازاتها علیه رژیم تهران است. این پیامی برای سران این رژیم است تا دریابند که جهان به مخالفت با آنها برخاسته است.
از سوی دیگر سناتور جوزف لیبرمن، عضو ارشد سنای آمریکا اعلام کرد برنامه هسته ای رژیم تهران، خطری برای صلح و امنیت جهان محسوب می شود.
وی گفت متاسفانه برخی در داخل و خارج آمریکا با استناد به گزارش ماه نوامبر سازمان اطلاعات ملی آمریکا، برنامه هسته ای رژیم تهران را کم اهمیت جلوه می دهند که این یک اشتباه بسیار بزرگ با پیامدهای ویرانگر است.
همچنین جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل نیز با انتقاد شدید از محمد البرادعی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی، امتیاز دادن های او به رژیم تهران را غیرموجه دانست و گفت البرادعی نشان داد که فرد بی طرفی نیست و نمی توان به او اطمینان کرد.
و بالاخره بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد روز گذشته در آستانه ارایه پیش نویس قطعنامه جدید تحریمها علیه جمهوری اسلامی گفت، رژیم تهران باید به قطعنامه های شورای امنیت گردن نهد.
وی بار دیگر از رژیم تهران خواست برنامه حساس غنی سازی اورانیوم را طبق خواسته شورای امنیت متوقف کند و گفت من نگرانم که صبر جامعه جهانی بسر آید.

هیچ نظری موجود نیست: