۱۳۸۶ اسفند ۱, چهارشنبه

یک هواپیمای دیگر با یکصد مسافر دچار نقص فنی شد

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبرگزاری حکومتی فارس: مهارت خلبان، جان يكصد مسافر پروازي را كه با 8 ساعت تأخير، فرودگاه مشهد را به مقصد تهران ترك كرده و در راه دچار نقص فني شده بود، نجات داد. در حالي كه طبق برنامه، قرار بود پرواز شماره 578 شركت هواپيمايي آسمان، ساعت 17 و 30 دقيقه از فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد پرواز كند، مسئولان اين فرودگاه به مسافران اين پرواز اعلام كردند كه هواپيما دچار نقص فني است و پرواز با تأخير انجام مي‌شود، اما آماده‌سازي آن، حدود 8 ساعت به طول انجاميد.
براساس اين گزارش، فوكر 100 نفره، حوالي ساعت يك و 30 دقيقه بامداد براي سوار شدن مسافران آماده شد و اين هواپيما ساعت يك و 40 دقيقه، فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد را به مقصد تهران ترك كرد.
يكي از مسافران اين پرواز در تماس تلفني گفت: «هواپيما با صداي بسيار شديدي باند فرودگاه را ترك كرد و اوج گرفت و خلبان، ضمن پوزش از مسافران به دليل تأخير بسيار طولاني در پرواز، مختصات سفر را براي مهمانان شرح داد.»
مهدي گلمحمدي افزود: «در همين حين، من كه كنار يكي از موتورهاي هواپيما نشسته بودم، متوجه از صدا افتادن آن شدم. بعد از اين بود كه هواپيما با چرخش به سمت مشهد، راه فرودگاه مبدأ را در پيش گرفت و خلبان، بدون آنكه مسافران را از نقص فني آگاه كند، هواپيما را آماده فرود كرد.»
وي ادامه داد: «نهايتاً خلبان با مهارت بسيار توانست هواپيما را به شكل گلايدري روي باند بنشاند و جان مسافران را نجات دهد.»
تعدادي از مسافران اين پرواز نيز با تأييد گفته‌هاي گلمحمدي، علاوه بر تشكر از كاپيتان «گلستانه»، خلبان هواپيما از سرگرداني خود به دليل بروز نقص فني در اين هواپيما با وجود تأخير 8 ساعته انتقاد كردند.

هیچ نظری موجود نیست: