۱۳۸۶ اسفند ۱, چهارشنبه

اوضاع جوی استان خوزستان بحرانی است



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل ازخبرگزاری حکومتی فارس: ورود گرد و غبار غليظ در اهواز و برخي دیگر از شهرهاي استان خوزستان، وضعیت هوا در این مناطق را به مرحله بحراني رساند. بدنبال تغيير كيفيت هوا از نوع ذرات معلق، شاخص كيفيت هوا در اهواز هم اكنون بيش از يك هزار است كه اين رقم نشان‌دهنده وضعيت بحراني در محيط هاي باز است .
با توجه به وضعيت بحراني هوا، به شهروندان توصيه شده از ماسك مناسب استفاده كرده، و فقط در مواقع ضروري از منزل خارج شوند.
همچنين از مربيان ورزش مدارس خواسته شده تا از ورزش كردن دانش آموزان در محيط هاي باز جلوگيري كنند.
به شهروندان توصيه شده تا ساعت تفريح خود را در اماكن مسقف سپري و نيز در، پنجره‌ها و ورودي ساختمان منازل را بسته نگه دارند.
ادارات محيط زيست و شبكه بهداشت و درمان آبادان و خرمشهر در خصوص خروج غير ضروري مردم با توجه به بالابودن غلظت گرد و خاك در استان خوزستان به شدت هشدار دادند .
در آبادان نيز، صبح امروز ادارات محيط زيست و شبكه هاي بهداشت و درمان شهرهاي خرمشهر و آبادان با صدور اطلاعيه هايي نسبت به خطرات ناشي از گرد و خاك غليظ براي سلامتي شهروندان هشدار دادند .
در اين اطلاعيه‌ها از عموم شهروندان آباداني و خرمشهري بخصوص سالمندان ، كودكان ، بيماران قلبي و ريوي همچنين افراد مبتلا به آسم خواسته شده حتي الامكان از تردد در معابر عمومي خودداري كنند .
ضمناً استفاده از ماسك مناسب ، دقت رانندگان وسائط نقليه در هنگام رانندگي با توجه به كاهش شديد ديد و نيز عدم انجام فعاليت هاي ورزشي در فضاي باز به طور جدي به مردم توصيه شده است.

هیچ نظری موجود نیست: