۱۳۸۶ اسفند ۴, شنبه

جزئیات قطعنامه سوم تحریمها علیه رژیم تهران

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس، در پیش نویس قطعنامه شورای امنیت که رسما به این شورا ارایه شده، ممنوعیت های مسافرتی و تجهیزاتی به ایران درخواست شده است.
این پیش نویس قطعنامه همچنین خواستار نظارت بر مراکز و ارگانهای مالی رژیم تهران و بازرسی محموله های هوايی و دریايی است که به مقصد ایران منتقل می شوند.
آسوشیتدپرس نوشت بنا به این پیش نویس، برای اولین بار تجارت تجهیزات و تکنولوژی با رژیم تهران که هم در بخش غیرنظامی و هم برنامه های اتمی استفاده شود نیز ممنوع خواهد شد.
همزمان تلویزیون جهانی بی بی سی در باره گزارش البرادعی گفت اگرچه این گزارش دو پهلو است، اما به احتمال قوی، ماشه تحریمهای جدید را خواهد چکاند.
گزارشگر تلویزیون بی بی سی گفت مقامات رژیم تهران توقع داشتند که گزارش جدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، طبق خواسته های آنها تنظیم شود، اما اینگونه نشد.
از سوی دیگر زلمای خلیل زاد، سفیر آمریکا در سازمان ملل در باره گزارش البرادعی گفت این گزارش، محرک و سوخت لازم را برای اعمال تحریمهای جدید شورای امنیت فراهم می سازد.
خلیل زاد افزود این گزارش نشان داد که رژیم تهران بدنبال سلاح هسته ای است. شورای امنیت روز چهارشنبه با تمام اعضا جلسه مشورتی خواهد داشت و روز جمعه برای قطعنامه جدید علیه رژیم تهران رای گیری خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: