۱۳۸۶ اسفند ۱, چهارشنبه

پیروزی اوباما و مک کین در ویسکانسین



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی بر اساس شمارش اولیه آرا در ایالت ویسکانسین در آمریکا، پیشبینی می شود باراک اوباما در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در این ایالت به پیروزی برسد.
از سناتور جان مک کین هم به عنوان برنده رقابت های حزب جمهوری خواه در انتخابات مقدماتی ایالت های ویسکانسین و واشنگتن در روز سه شنبه نام برده می شود.
انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت واشنگتن پیش تر برگزار شده بود.
رقابت بین آقای اوباما و هیلاری کلینتون نزدیک گزارش شده است. ۷۴ کرسی هیات نمایندگی این ایالت در گردهمایی ملی حزب دموکرات بر اساس میزان رای هر دو کاندیدا بین آنها تقسیم خواهد شد.
گردهمایی ملی حزب دموکرات در پایان ماه اوت برای تعیین نامزد ریاست جمهوری این حزب برگزار می شود.
آقای مک کین هم با پیروزی در ویسکانسین موفق شده است بر اساس قوانین حزب جمهوری خواه در این ایالت، همه ۳۷ کرسی هیات نمایندگی آن را به خود اختصاص دهد.
جان مک کین تاکنون نزدیک به ۹۰۰ کرسی نمایندگی این گردهمایی از ۱۱۹۱ کرسی مورد نیاز برای نامزدی جمهوری خواهان را به دست آورده است.
مایک هاکابی رقیب آقای مک کین تنها ۲۱۷ سهم از هیات های نمایندگی جمهوری خواهان را در اختیار دارد.
انتخابات مقدماتی حزبی در آمریکا با هدف تعیین نامزد دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود و روز سه شنبه در ایالت های ویسکانسین، هاوایی و واشنگتن برگزار شد.
در ایالت هاوایی که زادگاه باراک اوباما است، انتخابات مقدماتی برای حزب دموکرات و به صورت انجمن های محلی برگزار می شود.

شعار های انتخاباتی
در پی اعلام نتیجه اولیه انتخابات در ویسکانسین، جان مک کین در سخنانی در بین هواداران خود به طور مستقیم باراک اوباما را مورد حمله قرار داد و با اشاره به شعارهای انتخاباتی او گفت: "آمریکایی ها فریب سخنان زیبا ولی توخالی درباره تغییر را نخواهند خورد."
او همچنین با اشاره به تجربه خود از سخنان پیشین آقای اوباما درباره بمباران پاکستان و گفتگوی بدون شرط با رئیس جمهور ایران انتقاد کرد.
در این حال آقای اوباما که در بین طرفداران خود در شهر هیوستون در ایالت تگزاس صحبت می کرد گفت: "ما ماه ها و مایل ها با تغییری که درباره آن صحبت می کنیم فاصله داریم و به کمک تگزاس برای رسیدن به این تغییر نیاز داریم."
انتخابات مقدماتی حزبی در ایالت تگزاس که از ایالت های پرجمعیت و تاثیرگذار در روند رقابت های اولیه ریاست جمهوری آمریکا است، چهارم مارس، ۱۴ اسفند، برگزار می شود.
خانم کلینتون که رقابت های مقدماتی ریاست جمهوری از آقای اوباما عقب افتاده است، در حال تلاش برای پیروزی در تگزاس و ایالت اوهایو است.

هیچ نظری موجود نیست: