۱۳۸۶ اسفند ۳, جمعه

عملیات نظامی در هلمند و حمله انتحاری در خوست



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی نیروهای ناتو عملیات نظامی را علیه طالبان در ولایت هلمند آغاز کرده اند و یک حمله انتحاری در ولایت جنوب شرقی خوست یک نفر را کشته است.
سایمن میلر، سخنگوی نیروهای ناتو در ولایت جنوبی هلمند، گفته است عملیات نظامی در ولسوالی کجکی به راه انداخته شده و هدف آن نابودی طالبان در منطقه است.
جزئیات بیشتر هنوز در این زمینه در دست نیست.
در ولایت هلمند بیشتر نیروهای بریتانیایی مستقر هستند و آنان بخشی از ماموریت ناتو در مبارزه با طالبان را در این ولایت ناآرام به دوش دارند.
بریتانیا در افغانستان بیش از ۷۰۰۰ نیرو در چارچوب سازمان ناتو دارد که عمدتاً در ولایت هلمند سرگرم مبارزه با طالبان هستند.
انفجار در هلمند
بر اساس یک خبر دیگر در شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، در پی انفجار یک بمب جاسازی شده در کنار جاده، یک مامور پلیس کشته شده است و سه تن دیگر زخمی شده اند.
محمد حسین اندیوال، فرمانده پلیس ولایت هلمند، به بی بی سی گفت این حادثه زمانی روی داد که یک موتر (خودرو) حامل ماموران پلیس با بمب جاسازی شده در کنار جاده برخورد کرد.
طالبان مسئولیت این انفجار را به دوش گرفته و ادعا کرده اند که در این حادثه تلفات زیادی به نیروهای پلیس هلمند وارد شده است.
حمله انتحاری در خوست
در همین حال حمله انتحاری در شهر جنوب شرقی خوست یک نفر غیر نظامی را کشته است.
ارسلا جمال، والی خوست، می گوید حمله کننده انتحاری نیروهای ارتش ملی افغانستان را هدف قرار داد؛ ولی به آنان آسیبی نرسیده است.
شاهدان عینی به بی بی سی گفتند یک سرباز ارتش ملی در این حادثه زخمی شده است.
گروه طالبان مسئولیت این حادثه را به دوش گرفته و یک سخنگوی آنان گفته است حمله کننده انتحاری یکی از ساکنان ولایت خوست به نام "شیر ولی" بوده است.
این سخنگوی طالبان ادعا کرده است که در این حادثه دو موتر ارتش ملی از بین رفته و شمار زیادی از سربازان کشته و زخمی شده اند.
این دومین حمله انتحاری در سال جاری میلادی در ولایت خوست است. سال گذشته در این ولایت 10 حمله حمله انتحاری به ثبت رسیده بود.
درگیری در خوست
از سوی دیگر در یک منطقه مرزی خوست، یک سرباز نیروهای افغان که از سوی نیروهای آمریکایی در منطقه استخدام شده اند و بیشتر به نام "نیروهای کمپین" شناخته می شوند، در پی درگیری با طالبان کشته شده است.
به گفته مقامات محلی افغان، این سرباز روز پنجشنبه (۲ حوت / اسفند) در مرز با پاکستان کشته شده است.
نیروهای کمپین، افغانهایی هستند که از سوی نیروهای آمریکایی استخدام و تجهیز شده اند و بیشتر مسئولیت نگهبانی مراکز نیروهای آمریکایی، بازجویی خانه های مشکوک و مراقبت از مرزها را به دوش دارند.
اما هر از گاهی این نیروها با طالبان هم درگیر می شوند.

هیچ نظری موجود نیست: