۱۳۸۶ اسفند ۲, پنجشنبه

ظهور زنان عريانِ پوشيده


شيخ يوسف بن عبدالله بن يوسف الوابل
يکي ديگر از نشانه‌هاي قيامت خارج شدن زنان از آداب اسلامي با آشکار کردن زينت، مو و بدن و پوشيدن لباس‌هايي است که عوراتشان را پنهان نمي‌کنند عبدالله بن عمر مي‌گويد از پيامبر خدا - صلى الله عليه وسلم- شنيدم فرمودند: «سيکون في آخر أمتي رجال يرکبون على السروج، کأشباه الرجال، ينـزلون على أبواب المساجد، نساؤهم کاسيات، عاريات على رؤوسهم کأسنمة البخت العجاف العنوهن فإنهنّ ملعونات، لو کانت وراءکم أمة من الأمم لخدمن نساءکم نساءهم کما يخدمنّکم نساء الأمم قبلکم» «رواه امام احمد»(1).«در امت آخر الزمان مرداني پيدا مي‌شوند بر زين‌هايي مانند رحال شترها سوار هستند و جلو درب مساجد پياده مي‌شوند. زنانشان لباس بر تن دارند اما در واقع لختند روي سر آنها مانند کوهان شترِ لاغر اندام است بر آنان نفرين کنيد، آنان نفرين شده هستند اگر بعد از شما امت ديگر مي‌بود زنان شما به زنان آنان خدمت مي‌کردند همانطور که زنان امت‌هاي گذشته به شما خدمت مي‌کنند». حاکم در روايتي(2) آورده است: «سيكون في آخر هذه الأمة رجال يركبون على المياثر حتى يأتوا أبواب مساجدهم نساؤهمکاسيات عاريات»«در نسل‌هاي آخر اين امت مرداني هستند که سوار بر زين‌هاي بزرگ مي‌شوند تا اينکه جلو درب مساجد پياده مي‌شوند. زنانشان گرچه لباس بر تن دارند ولي اندام آنها آشکار است.
از ابوهريره روايت شده است گفت: «از جمله نشانه‌هاي قيامت.... اين است که لباسهايي درست مي‌شودکه زنان آن را مي‌پوشند ولي در عين حال لختند»(3).
اين احاديث از معجزات پيامبر گرامي -صلى الله عليه وسلم- به حساب مي‌آيند زيرا تمام آنها قبل از ما و همچنين امروز بيشتر از گذشته تحقق يافته‌اند(4).
پيامبر گرامي اين نوع زنان را «کاسيات عاريات» ناميده است زيرا لباس مي‌پوشند ولي چون لباس‌ها شفاف و ناز کند بدن آنان را نمي‌پوشاند مانند اغلب لباس زنان امروزي(5).
برخي گفته‌اند «کاسيات عاريات» يعني لباس‌ها بدن را مي‌پوشانند ولي آنقدر تنگ و چسبان هستند تمام مفاتن بدن زن از جمله پشت و سينه, برجسته و آشکارند و يا قسمتي از بدنش را لخت مي‌کند تا بر اساس آن قسمت‌هاي ديگر بدنشان حدس زده شود(6).
ابوهريره -رضی الله عنه- مي‌گويد پيامبر خدا -صلى الله عليه وسلم- فرمودند: «صنفان من أهل النار لم أرهما: قوم معهم سياط کأذناب البقر يضربون بها الناس ونساء کاسيات عاريات مميلات مائلات رؤوسهنّ کأسنمة البخت المائلة لا يدخلن الجنة ولا يجدن ريحها وإن ريحها ليوجد من مسيرة کذا و کذا»(7).
«دو صنف از انسان‌ها جزو اهل جهنم هستند تاکنون آنها را نديده بودم. افرادي که شلاقي مانند دم گاو در دست دارند و با آن مردم را مي‌زنند. و زناني پوشيده از لباس ولي در عين حال لخت و عريانند آنان از طاعت خدا بدورند و با بي‌حجابي خود را به طرف مردان سوق مي‌دهند. سر آنان مانند کوهان شتر لاغر اندام است. به بهشت وارد نمي‌شوند و بوي آنرا نيز حس نمي‌کنند در صورتي که بوي بهشت از فاصله فلان و.... حس مي‌شود».
«مميلات مائلات رؤوسهن کأسنمة البخت المائلة» بيان کرده است همان صفاتي که امروز مشاهده مي‌شوند درست مثل اينکه پيامبر خدا به زمان ما مي‌‌نگريسته و آن را برايمان توصيف مي‌کرده است.
در عصر ما مکان‌هايي براي آرايش موهاي زنان با مدلهاي گوناگون به نام (کوافير) ساخته شده است که مرداني بر آن مشرفند و گرانترين قيمت‌ها را دريافت مي‌کنند. بلکه بسياري از زنان به موهاي طبيعي خود اکتفا نمي‌کنند بلکه به موهاي مصنوعي پناه مي‌برند و آن را به موهاي خودشان پيوند مي‌زنند تا جذابيت و زيبايي آن بيشتر گردد و مردان بيشتر مجذوب آن شوند(8).
المرجع: علامات الساعة: للشيخ يوسف بن عبدالله بن يوسف الوابل- برگرفته ازاهل سنت.
(1) «مسند احمد» (12/36 (حدیث 7083) تحقیق: احمد شاکر او می‌گوید: حدیث صحیح الاسناد است).
(2)«مستدرک حاکم» (4/436) او می‌گوید: این حدیث صحیح و مطابق شرط شیخین است
در صحیحین روایت نشده است.
(3)هیثمی می‌گوید: بعضی از آن در حدیث صحیح آمده است «مجمع الزوائد» (7/327).
(4)«شرح نووی بر مسلم» (17/190).
(5)«الحلال و الحرام» یوسف قرضاوی (ص 83).
(6)«شرح نووی بر مسلم» (17/190).
(7)«شرح نووی مسلم» (17/191) باب جهنم أعاذنا الله منها.
(8)«الحلال و الحرام» یوسف قرضاوی (ص 84).

هیچ نظری موجود نیست: