۱۳۸۶ اسفند ۲۷, دوشنبه

تازه ترین نتایج انتخاباتی حوزه تهران

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی براساس گزارشهای انتخاباتی از ایران، در حوزه انتخابی "تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر" 19 نفر در مرحله اول به مجلس شورای اسلامی ایران راه یافته اند.
بر اساس گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، 22 کاندیدای دیگر به مرحله دوم راه یافتند.
افرادی که بر اساس این گزارشها در مرحله اول به مجلس راه پیدا کرده اند عبارتند از غلامعلی حدادعادل، مرتضی آقاتهرانی، احمد توکلی، محمدرضا باهنر، علی مطهری، حسن غفوری فرد، شهاب الدین صدر، بیژن نوباوه، علیرضا مرندی، علی عباسپور، حمیدرضا کاتوزیان، اسماعیل کوثری، سیدرضا اکرمی فاطمه آلیا، فاطمه رهبر، روح الله حسینیان، حسین نجابت و اسدالله بادمچیان".
بیشتر کاندیداهای راه یافته به مجلس در حوزه انتخابیه تهران وابسته به محافظه کاران هستند.
وزارت کشور ایران با اینکه پیشتر اعلام کرده بود که نتیجه انتخابات را در تهران تا زمانی که آرای همه صندوقها شمارش نشده باشد، منتشر نخواهد کرد، دست به انتشار تدریجی و مرحله به مرحله نتایج انتخابات زده و شیوه ای را که در دوره های پیشین انتخابات بود در پیش گرفته است.
نتایج اعلام شده انتخابات روز جمعه (24 اسفند) در ایران بطور کل نشان می دهد که متحدان تندرو محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، همچنان کنترل هشتمین مجلس شورای اسلامی را در دست خواهند داشت.
وزارت کشور ایران اعلام کرده است که بیش از هفتاد درصد نمایندگان راه یافته به دور هشتم مجلس شورای اسلامی، از جناح متحد رئیس جمهور هستند.
با این وجود، به نظر می رسد جناح منتقد دولت نیز، حضور نسبتاً نیرومندی در این انتخابات داشته که می تواند کنترل قطعی متحدان رئیس جمهور بر مجلس را، به چالش بکشد.
ستاد انتخابات ایران می گوید ۳۳ درصد نمایندگان انتخاب شده، اعضای کنونی مجلس شورای اسلامی هستند.
در میان نمایندگان راه یافته به مجلس هشتم، علی لاریجانی دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی ایران نیز دیده می شود.
گروه های اصلاح طلب ادعا می کنند که با وجود رد صلاحیت های گسترده نامزدهای‌ آنها از سوی شورای نگهبان، به موفقیت نسبی در انتخابات اخیر دست یافته اند.

هیچ نظری موجود نیست: