۱۳۸۷ فروردین ۲, جمعه

اخبار بلوچستان

کشته شدن 3نفربراثربرخورد2خودرو



ساعت 50/12امروزدودستگاه خودروی پیکان سواری درنزدیکی زابل بایکدیگربرخوردکردند

براثراین برخوردراننده یکی ازخودورهادردم کشته شدو5نفرمجروح شدند

پلیس راه علت این حادثه راانحراف به چپ یکی ازخودروهاعنوان کرد

سرهنگ قاسمی فرمانده پلیس راه استان همچنین گفت از5مجروح این حادثه 2نفردیگرنیزدربیمارستان جانشان راازدست دادند

این حادثه در65کیلومتری جاده زابل زاهدان رخ داد.



واردات سیب درختی و نارنگی به چابهار



در آستانه سال نو وبا توجه به افزایش تقاضای میوه و احتمال گرانی ، 80 تن سیب درختی و نارنگی وارد چابهار شد.

رئیس اداره بازرگانی چابهار با اعلام این خبرافزود : در حال حاضر سیب درختی با قیمت 7 هزار ریال و نارنگی با قیمت شش هزار و 500 ریال در این شهر در حال توزیع است .

مهدی اسماعیلی با بیان اینکه این میوه ها از مشهد ، سمیرم اصفهان و پاکستان وارد شده است ، علت اصلی گرانی میوه را در این شهر ، بعد مسافت و رطوبت بالا که موجب فساد میوه می شود ، عنوان کرد.

گفتنی است : از 80 تن میوه وارداتی به چابهار ، 40 تن را سیب درختی و 40 تن را نارنگی تشکیل می دهد .

نمایشگاه بهار دربمپور .


دانش اموزان دختربخش بمپورشهرستان ایرانشهردراستانه سال نونمایشگاه بهارطبیعت برپاکردند0

بگفته مینااذریان مسئول این نمایشگاه دراین نمایشگاه بیش از300اثرشامل پوستر/نقاشی /عکس وفیلم به نمایش گذاشته شده است وی گفت این نمایشگاه تا15فروردین دایراست 0

اذریان گفت درنمایشگاه بهارطبیعت سفره هفت سین نیزپهن شده است







معرفی جاذبه های شهر بندری چابهار



جنوب استان سیستان و بلوچستان در آستانه نوروز ، مانند هر سال ، آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی است .مسئول گردشگری و امور سیاحتی منطقه آزاد چابهار ، گفت : شهرستان چابهار دارای مناطق دیدنی طبیعی و تاریخی فراوانی است که هر ساله بر تعداد بازدید کنندگان آن افزوده می شود . مصطفی زاده افزود : این مناطق را ، بازار قدیم و جدید در منطقه آزاد سواحل ماسه ای و صخره ای ، تالاب ، کوههای مریخی و رسوبی در سواحل ، روستای باستانی تیس ، جنگلهای حرا ، معابد و زیستگاههای طبیعی و منحصر به فرد تشکیل می دهد که همه ساله به ویژه در ایام نوروز و تابستان توجه علاقمندان به طبیعت را به خود جلب می کند . استان پهناور سیستان و بلوچستان دارای جاذبه ای سیاحتی - تاریخی و گردشگری فراوانی است که می توان به شهر باستانی سوخته / آتفشان نیمه فعال تفتان و دامنه سرسبز و خوش آب و هوای آن ، دریاچه هامون ، سفال چند هزار ساله سراوان ، صنایع دستی و قلعه های تاریخی نظیر قلعه بمپور و ناصری در ایرانشهر و سب در سراوان اشاره کرد .



جاذبه های گردشگری سراوان

شهرستان سراوان با28هزارکیلومترمربع وسعت ودهها اثرتاریخی /جاذبه هاومناظر طبیعی اماده پذیرایی ازمسافران نوروزی است.
مهمترین جاذبه های گردشگری این شهرستان راقلعه های تاریخی سب /پسکوه /گشت/ اسفندک /کوهک /دزک وهیدوچ /سنگ نگاره های دره نگاران /مناظر وچشم اندازهای کله گان /ابشارهای چوبین گون وابجوک ورودخانه های روتک وماشکید تشکیل میدهدکه هرساله توجه گردشگران زیادی رابه خودجلب میکند.
فرماندارسراوان بابیان اینکه این شهرستان با 245 هزارنفرجمعیت /دارای 420اثرتاریخی است گفت تمهیدات لازم برای پذیرایی ازگردشگران ومسافران نوروزی اتخاذشده است .
سجادی برگزاری نمایشگاه صنایع دستی وگردشگری /استقرارپایگاه اطلاع رسانی وامدادی /راهداری واختصاص برخی اموزشگاهها برای اسکان مسافران نوروزی را ازمهمترین اقدامات ستادنوروزی این شهرستان عنوان کرد.




احداث دانشکده صنعت ومعدن خاش

کاراحداث دانشکده صنعت ومعدن شهرستان خاش اغاز شد0فرماندار شهرستان خاش درگفتگوباخبرنگارمابابیان این مطلب افزودبااجرایی شدن این پروژه علاوه برفراهم شدن زمینه تحصیل فرزندان این منطقه /زمینه رشدوشکوفایی بخش صنعت ومعدن دراین شهرستان فراهم میشود0
رحمد ل بامر ی ازکارخانه سیمان بعنوان یکی ازقطبهای صنعتی مهم دراستان یادکردوگفت شهرستان خاش بادارابودن معادن سنگ اهک /مرمریت /منگنز /پوزولان وکرومیت /ظرفیت تبدیل شدن به یک شهرمهم صنعتی رادارد0
وی ادامه دادباراه اندازی کارخانه جات صنعتی دراین منطقه میتوان ازظرفیتهای موجودبیش ازپیش استفاده کرد 0



قهرمانی تیم کریکت سیستان و بلوچستان در رقابتهای کریکت بزرگسالان کشور


تیم کریکت سیستان و بلوچستان الف قهرمان رقابتهای کریکت بزرگسالان کشور شد .
رئیس هیات بیس بال استان گفت : این دوره از رقابتها نوزدهم تا بیست و سوم اسفند ماه با شرکت پنج تیم و به صورت دوره ای در شهرستان کنارک به انجام رسید که در آخرین بازی سیستان و بلوچستان الف با حساب 158 بر 154 از سد سیستان و بلوچستان ب گذشت و با کسب شش امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد .
امیدنیا افزود : سیستان و بلوچستان ب با چهار امتیاز نایب قهرمان شد و تهران با دو امتیاز در رده سوم قرار گرفت

۱ نظر:

mohammad hossein emamparast گفت...

فتنه احمدی‌نژاد. سلام، الان تازه متوجه شدم چرا در سالروز وفات امام خمینی ، حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که خود امام خمینی بارها فرمودند اشتباه کردند و منظور ایشان از این حرف چه بود . با رفتار اخیر رئیس جمهور بالاخره روشن شده است که احمدی‌نژاد با دادن نتایج آرا دروغی انتخابات به امام خامنه‌ای، باعث شدند که حضرت امام خامنه‌ای در ملا عام اعلام کنند که حمایت از احمدی‌نژاد بعد از انتخابات، اشتباه بوده است. فتنه اصلی‌ زیر سر احمدی نژاد و خائنین امثال خودش بوده و هست.ای کاش دسته احمدی‌نژاد هم سر به خیابان بگذارند شخصاً ترتیب ایشان را هم از پشت بام خواهم داد. سرباز ولایت من هستم نه آن مشائی دزد.