۱۳۸۷ فروردین ۲, جمعه

برگزاری مراسم تحویل سال ۱۳۸۷ در مقابل زندان اوین


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبرنامه امیرکبیر: همانطور که خانواده های دانشجویان زندانی پیشتر اعلام کرده بودند، این خانواده ها همراه با تعدادی از فعالین سیاسی و دانشجویی مراسم تحویل سال نو را در مقابل زندان اوین، شکنجه گاه دانشجویان زندانی، برگزار کردند.


پیش از این خانواده های ۸ تن از دانشجویان زندانی احسان منصوری، احمد قصابان، مجید توکلی، صباح نصری، هدایت غزالی، سعید فیض الله زاده، ابولفضل جهاندار و سعید درخشندی اعلام کرده بودند، امسال سفره هفت سینشان را در مقابل زندان اوین پهن خواهند کرد. نزدیکترین محلی که فرزندانشان را به حبس کشیده اند، آن هم به جرم نابخشودنی: این که جرات کرده اند تفکری مستقل داشته باشند و خواسته هایشان را با صدایی رسا بیان کنند.
همچینن در این مراسم خانواده های سه دانشجوی زندانی طیف چپ، بهروز کریمی زاده، پیمان پیران و علی کانتوری در این مراسم حضور داشتند و عکس های این ۳ دانشجو نیز همراه با عکس های دیگر دانشجویان روشنی بخش سفره های هفت سین بود.
اتحاد و همبستگی خانواده های دانشجویان زندانی، فارغ از دیدگاه های فرزنداشان، و اعلام حمایت و پشتیبانی از یکدیگر برای مقابله با سرکوب، شکنجه و زندانی کردن دانشجویان از نکات جالب توجه این مراسم بود.
همچنین دکتر محمد ملکی ضمن حضور در این مراسم بر ارزشهای والای دانشجویان زندانی تاکید کرده و خواستار حمایت و پشتیبانی تمامی دانشجویان و فعالان حقوق بشر از دانشجویان زندانی شد. دکتر ملکی چند شعری را که در دوران زندان خود سروده بود، قرائت کرده و پایداری و مقاومت دانشجویان در مقابل سرکوب گسترده را ستود.
ملکی خطاب به کسانی که دانشجویان را پشت میله های زندان نگه داشته اند، گفت: پیام این است که تا کی و تا چند باید دانشجویان و دوستان عزیز ما دارای اندیشه هستند باید در پشت میله ها و به دور از خانواده خود به سر برند. به کدامین گناه این بچه ها را اسیر کرده اید؟! آنها چه کرده اند؟

هیچ نظری موجود نیست: